Tyytyväinen nykyiseen Fabiaan tuolla hihnamallin 1.2 TSI 110 -koneella. Uudessa tarjolla tuo litrainen bensaturbo samoilla tehoilla.
Mieli tekisi vaihtaa, mutta kaipaisin kokemuksia ja mielipiteitä uudesta "pikkukoneesta" ennenkuin ehdin itse testaamaan.
Samaten, kuinka dsg sopisi tuon myllyn kylkeen, voisin siirtyä vaihteeksi automaattiin.
Jokos nämä dsg-ongelmat on selätetty ?
Lainaus käyttäjältä: makkaiver - 05.08.18 - klo:21:07
Tyytyväinen nykyiseen Fabiaan tuolla hihnamallin 1.2 TSI 110 -koneella. Uudessa tarjolla tuo litrainen bensaturbo samoilla tehoilla.
Mieli tekisi vaihtaa, mutta kaipaisin kokemuksia ja mielipiteitä uudesta "pikkukoneesta" ennenkuin ehdin itse testaamaan.
Samaten, kuinka dsg sopisi tuon myllyn kylkeen, voisin siirtyä vaihteeksi automaattiin.
Jokos nämä dsg-ongelmat on selätetty ?
Luepa - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32782.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32782.0)
31 tkm huoletonta kilometriä takana. Ei syö öljyä ja bensaakin melko kohtuullisesti. Paras moottori meikäläisen autoissa tähän mennessä.
En ole omistanut 1.2 tsi -moottorista autoa, mutta jonkin verran ajellut. 1.0tsi on huomattavasti hiljaisempi kabiiniin, hiukan taloudellisempi ja kylmänä nykimätön. 1.2tsi on hiukan pehmeämpi käynniltään aivan alakierroksilla. Muita eroja käytännön ajossa en ole huomannut.
Mielestäni 1.2 TSI tuntuu laiskemmalta ja ei niin kierrosherkältä kuin 1.0 TSI. Toki tehojenkin puolesta pienempi päihittää isomman. Omat vertailukokemukset perustuvat VW Golf ja Seat Leon farmareihin. Golfissa tuo isompi kone tuntui laiskahkolta. Käy testaamassa, sillähän se selviää. Kestävyyden puolesta paha vielä mennä sanomaan, mutta itsellä Leonissa nyt 1.0 TSI:ssä 30 tkm täysin viatonta ajoa takana. Luottavaisin mielin eteenpäin!
Itellä 1.2TSI hihnalla ja nyt 144tkm mittarissa. EI valittamista. Hiukan on öljynkulutus noussut parina viimevuonna. kohta 150tkm huoltoon..