Aika moni on maininnut tuon biturbon olevan "tehoton" tai tehoa ei vain tunne. Huomaakaan eron käytännössä tuohon 190hp koneeseen? Mielenkiintoista olisi nähdä noiden koneiden tehokäppyrät vierekkäin? Kuinka tuo toinen turbo vaikuttaa tuon koneen luonteeseen? Onko noissa autoissa muuten muuta eroja esim. alustassa? DSG taitaa olla erilainen molemmissa?
vastaus: käy koeajamassa, tai voi olla että ketään ei kiinn0sta!
Kyllä tämä kiinnostaa. 50hv ja 100nm ero varmasti tuntuu. Itse en valitettavasti kirjoitusten perusteella käynyt koeajamassa biturboa, joten mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia.
Minulla on kokemusta 240 TDI:stä (Passat B8) ja 190 TDI:stä Audien (B9 Allroad ja uusi Q5) keulalta. Käytännön ero on yllättävän pieni ja suurin ero on alakierrosväännössä, joka tuntui olevan aika vahvaa jo tyhjäkäyntikierroksista eteenpäin BiTDI:ssä. Kuitenkin tuo BiTDI on tehty ärsyttävän arsyttämättömäksi eli minkäänlaista voimapiikkiä tai muutakaan räjähtävää ei tapahdu. Auto vain menee kuin huomaamatta reiluihin ylinopeuksiin. Välillä tuli mieleen että autossa on joku vika, mutta nopeusmittari kertoo ihan muuta.
Tuon BiTDI:n minäkin kävin koeajamassa ja tuo tehon tunne jäi kyllä mullakin uupumaan. Tosin ei sitä kyllä paljoa tuntunut 530 bemussakaan, mutta oli siinä enemmän voiman tunnetta. Onhan siinä kyllä hiukan enemmän voimaakin. Onkohan tuossa tehokkaammassa passatissa parempi alusta vai mennäänkö samoilla molemmissa?
Itse kävin koeajamassa Skoda Superbin 190hv 4x4:na ja Passat Variant 240hv 4Motionina ja ainakin omiin mieltymyksiini Pasuuna osui huomattavasti paremmin. Varmaan siksi se lähti liikkeestä mukaan, vaikka mitään ei pitänyt ostaa ;D
Itse kävin koeajamassa 190hv mallin ja 240hv mallin ja ero oli kyllä selkeä kiihtyvyydessä ja tehon huomaa. 10tkm kokemuksella kulkee ihan luvattujen kiihtyvyysarvojen mukaan... Erona noissa on myös vaihdelaatikko, tehokkaammassa on 7v malli ja 190hv;ssä 6 pykäläinen. Hintaerohan ainakaan ruotsista hakemalla ei kauhean suuri ole.
Tällä hetkellä tilatuissa 140 kW-malleissa on jo 7-pykäläinen vaihteisto.
176 kW mallissa on vakiona mukautuva alustansäätö DCC, jossa aktiivinen iskunvaimentimien säätö ja alusta madallettu n. 10 mm.
140 kW malliin saa lisävarusteena joko edellä mainitun DCC:n tai urheilullisen alustan, joka on madallettu n. 15 mm.
Erittäin ajankohtainen kysymys mulle; autokuume päällä :o. Olen ajanut 190 ja 240hv nelivetoversiot melkein perättäin pari päiväää sitten ja onhan niissä ihan selvä ero.
Biturpo vetää naaman virneeseen, toinen ei. Eli toisessa on fiilistä ja toisessa ei. Toinen on vaan se harmaavarpunen kansanauto, toinen on se harmaavarpukansanauto paitsi että tarvittaessä pölähtää.
Biturpo on varmaan vähän äänekkäämpi ja alusta töksähtelee mutta onhan se toisaalta ymmärrettävää. Pitää olla mutkissa G-voimille vastinetta. Mun koeajolla yhden biturbon kanssa en ehtinyt testailla niitä eri ajomoodeja miten vaikuttaa. Mä mietin vaan DSG kestoa että uskallanko ostaa 100tkm ajetun seuraavaksi 100tkm ajaksi vielä. 30kâ,¬ limitti.
Sen vielä lisäisin että kävin ajamassa 190heppasta hiekkatiellä nimismiehenkiharoissa. Tuntu että joka muoviosa mitä autossa on, resonoi ihan saakelisti. Mitenköhän biturpo, hmm? Mulla on vaihtoehtona Pasuunalle Volvo XC60 ja veikkaan että se ei resonoi samalla lailla. Yks tulee kohta koeajoon niin pitää viedä samalle pätkälle testiin.
Lainaus käyttäjältä: sorppi - 02.08.18 - klo:20:11
Erittäin ajankohtainen kysymys mulle; autokuume päällä :o. Olen ajanut 190 ja 240hv nelivetoversiot melkein perättäin pari päiväää sitten ja onhan niissä ihan selvä ero.
Biturpo vetää naaman virneeseen, toinen ei. Eli toisessa on fiilistä ja toisessa ei. Toinen on vaan se harmaavarpunen kansanauto, toinen on se harmaavarpukansanauto paitsi että tarvittaessä pölähtää.
Biturpo on varmaan vähän äänekkäämpi ja alusta töksähtelee mutta onhan se toisaalta ymmärrettävää. Pitää olla mutkissa G-voimille vastinetta. Mun koeajolla yhden biturbon kanssa en ehtinyt testailla niitä eri ajomoodeja miten vaikuttaa. Mä mietin vaan DSG kestoa että uskallanko ostaa 100tkm ajetun seuraavaksi 100tkm ajaksi vielä. 30kâ,¬ limitti.
Sen vielä lisäisin että kävin ajamassa 190heppasta hiekkatiellä nimismiehenkiharoissa. Tuntu että joka muoviosa mitä autossa on, resonoi ihan saakelisti. Mitenköhän biturpo, hmm? Mulla on vaihtoehtona Pasuunalle Volvo XC60 ja veikkaan että se ei resonoi samalla lailla. Yks tulee kohta koeajoon niin pitää viedä samalle pätkälle testiin.
Osta sellainen auto, mihin saat käytetyn auton huolenpitosopimuksen niin ei tarvitse miettiä. Käytännössä siis ehdot täyttävä auto VW merkkiliikkeestä.
Biturbon alusta on aavistuksen napakka kaikilla dcc säädöillä ainakin 235/45R18 renkailla. En ole huomannut mitään muoviosien ääntelyä erikoisemmin. DSG puolesta tuo 7 lovinen pitäisi olla kestävämpiä, ainakin jos öljyt on vaihdettu 60 tkm välein. Menee ongelmitta 200tkm+ lukemiin, ainakin niin toivon...toki XC60 menee öljynvaihdoilla 300tkm+ lukemiin. Merkkiliikkeen valikoimat taitaa olla vähän heikkoja, Ruotsin tuonneissa varustelut on huomattavasti paremmat niin kannattaa katsella niitä.
Tuo BiTDI:n DQ500 DSG on melkein pomminvarma laite, joten sen suhteen mitään ongelmaa.
Lainaus käyttäjältä: pasila - 20.07.18 - klo:23:25
Aika moni on maininnut tuon biturbon olevan "tehoton" tai tehoa ei vain tunne. Huomaakaan eron käytännössä tuohon 190hp koneeseen? Mielenkiintoista olisi nähdä noiden koneiden tehokäppyrät vierekkäin? Kuinka tuo toinen turbo vaikuttaa tuon koneen luonteeseen? Onko noissa autoissa muuten muuta eroja esim. alustassa? DSG taitaa olla erilainen molemmissa?
Olen ajanut molemmilla, itsellä on tuo 176kW. Tehoeron kyllä huomaa samalla tavalla kuin bemarin 258 vs. 313 hummaa. Mulla on ollut välillä BSR:n tehopaketti (n. 300 heppaa, 600Nm), mutta nykyään kun tulee vain nurkka-ajoa, otin sen pois. DPF oli vähän väliä toiminnassa.
Jos kiihtyvyys on 6.4s 0-100km/h, ei voida puhua aivan tehottomasta autosta, kun kyseessä on vain normi kansanauto. Sama kiihtyvyys takavuosina saavutettiin sporttiautoilla, kuten BMW M3.
Kyllä minulla ainakin alkukeväästä ostetussa 190hv Passatissa on 7v DSG eikä 6v.
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.08.18 - klo:09:35
Osta sellainen auto, mihin saat käytetyn auton huolenpitosopimuksen niin ei tarvitse miettiä. Käytännössä siis ehdot täyttävä auto VW merkkiliikkeestä.
Taitaa vaan suurin osa noista olla Kamuxin ym. Sakojen käytettynä maahantuomia.