Pesin eilen auton ja illalla huomasin, että molemmissa umpioissa on kosteutta pitkien valojen alalaidassa. Myös sumu/päivävalojen umpioissa on kosteutta. Onko muilla esiintynyt samaa? Lähdenkö siis valittamaan asiasta. Xenoneja en uskalla vielä porata, kun takuu menee, vaikka ovat jo hommattuna.
Eikös ohjekirjassa sanota, että moinen kosteuden esiintyminen on normaalia? Liekkö vain valmistajan tapa kiertää vastuuta... :-\
En ole manuskaa tavannut mutta omassa Zastavassa on uudesta lähtien esiintynyt tätä ilmiötä ajovaloumpioissa, ja niin oli edellisessäkin. Eli lienee ihan ominaisuus.
Samasta näyttää kärsivän uudet Audit ja puimuritkin, mitä parkkiksilla on katellu.
Ote ohjekirjasta:
Kylmissä ja kosteissa olosuhteissa ajovalaisimet saattavat väliaikaisesti huuruuntua
sisäpuolelta.
Huuruuntuminen johtuu lämpötilaerosta valaisimen lasin sisä- ja ulkopuolella.
Kun ajovalot sytytetään, huuru poistuu valonsäteiden alueelta nopeasti. Valaisimen
lasin reuna-alueille voi kuitenkin jäädä vielä huurua.
Sama ilmiö voi esiintyä myös takavaloissa ja suuntavaloissa.
Tällä huuruuntumisella ei ole mitään vaikutusta valaisimen kestoikään.