VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Kodiaq (16-) => Aiheen aloitti: vmn - 16.03.18 - klo:14:27

Otsikko: Tarkastushuolto
Kirjoitti: vmn - 16.03.18 - klo:14:27
Taitaa Kodiakki olla vähän sekaisin. Mittarissa on 11100 km ja auto haluaisi tarkastushuoltoon. Päivä- ja kilometritieto on vähän ristiriitainen.

Auto-Aritassa epäilivät, että luovutushuollossa on jotain jäänyt nollaamatta. Kärry oli ajamaton esittelyauto, joka on otettu käyttöön 4/2017. Ostin sen 7/2017.

(http://preview.ibb.co/ejaBnx/image.png) (http://ibb.co/gJuRLH)

Laitoin kyselyn maahantuojalle. Raportoin sitten, mitä vastaavat. Tutkivat myös parhaillaan, miksi autoni ajotiedot Connect - portaalissa ovat aivan poskellaan:
- http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32688.msg623153#msg623153 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32688.msg623153#msg623153))
- http://www.vagarena.fi/index.php?topic=37160.msg626029#msg626029 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=37160.msg626029#msg626029)
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: Enhancer - 16.03.18 - klo:15:15
Toivottavasti selviää, eikä ole mikään vedätys. Sarjassamme täysin mahdollista että auto ollut punakilpisenä käytössä jo aiemminkin?

Ei tuo öljynvaihtokaan ihan kohdallaan ole, 34tkm olisi vaihtoväli.
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: vmn - 16.03.18 - klo:22:26
Vedätys?
Mittarissa oli ostettaessa n. 20 km. En usko, että lukema oli väärennetty. Myyjänä oli valtuutettu Skoda-kauppias Suomesta.
Öljyt vaihdettu lukemassa 10400 km. En tiedä vaikuttaako öljynvaihtovälin lukemaan.
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: Tonttu66 - 17.03.18 - klo:12:31
Vuosihuoltoa tuo ehdottaa, olisko ensimmäiset kilometrit ajettu vuosi sitten?
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: vmn - 18.03.18 - klo:11:35
Varmaan kärry on ajettu tehtaalta ulos joskus vuosi sitten. Mutta eihän laskurin siitä pitäisi alkaa tikittää.
Myöskään "18900 km tai 1 päivä" ei vaikuta kovin loogiselta.

Katsotaan nyt mitä maahantuoja vastaa.
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: vmn - 20.03.18 - klo:19:18
Väliaikatietoja: Helkama-auto on vastannut hienosti, yleensä seuraavana päivänä.

Tässä ote vastauksesta:

LainaaAuton tarkastushuollon väli on ensin max. 30 000 km/ 2 vuotta ja sen jälkeen 30 000 km/ 1 vuoden välein.

Siis kuten laittamassanne kuvaruutukaappauksessa on mainittuna kohdassa ”Versio 1” (kuva lisätty)

(http://image.ibb.co/j7Ov4c/image.png) (http://imgbb.com/)

Auton luovutushuolto on tehty, kun auto on otettu esittelykäyttöön, eli 3/2017.

Mikäli huoltoväli-ilmaisimen nollauksessa on siinä vaiheessa tapahtunut jokin virhe, alkuperäinen 24 kk arvo on voinut muuttua arvoon 12 kk.

Eli sen takia auto ilmoittaisi nyt huollon tarpeesta.

Sain ajan Aritaan vasta 29.3. Katsotaan mitä selviää. Nyt pitää vain kestää auton "Tarkastushuolto nyt" - valitukset.
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: jamo75 - 20.03.18 - klo:21:34
työkaverilla oli tarkastus huollossa jonkun aikaa sitten ei se mitenkään normista poikennut, mittarissa lähemmäs 40 tuhatta, vuosi tulee täyteen vasta kesänkorvilla. öljyä ja adblueta on saanut lisätä...

Lainaus käyttäjältä: vmn - 20.03.18 - klo:19:18
Väliaikatietoja: Helkama-auto on vastannut hienosti, yleensä seuraavana päivänä.

Tässä ote vastauksesta:

Sain ajan Aritaan vasta 29.3. Katsotaan mitä selviää. Nyt pitää vain kestää auton "Tarkastushuolto nyt" - valitukset.
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: vmn - 03.04.18 - klo:10:34
Luovutushuollossa oli siis ilmeisesti laitettu 12kk vaikka olisi pitänyt olla 24kk. Lukemat korjattiin huollossa:

(http://preview.ibb.co/b3cN6c/image.png) (http://ibb.co/nEv9mc)


Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: Candywhite - 04.06.18 - klo:15:55
Onko kokemuksia Kodiaq huolloista, 1 v vanha ja 29000km ajettu? 

Yritin varata huoltoajan Veholta, mutta eivät tienneet mitä autolle pitäisi tehdä ja paljon maksaa, lupasivat palata asiaan....

Metro auto sanoin 280-300,, mutta ei osannut kertoa mitä autolle tehdään...
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: James Bond - 04.06.18 - klo:17:16
Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 04.06.18 - klo:15:55
Onko kokemuksia Kodiaq huolloista, 1 v vanha ja 29000km ajettu? 

Yritin varata huoltoajan Veholta, mutta eivät tienneet mitä autolle pitäisi tehdä ja paljon maksaa, lupasivat palata asiaan....

Metro auto sanoin 280-300,, mutta ei osannut kertoa mitä autolle tehdään...

Eikö huoltokirjassakaan ole kuvattu tärkeimpiä huolto-ohjelmaan sisältyviä toimia?

Sinänsä edellä esitetty kuvaus ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa huoltojen sujumisesta, kun autot kuitenkin ovat jo jonkin aikaa olleet markkinoilla...
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: Raimo247 - 05.06.18 - klo:12:11
Kun ensihuolto kohta koittaa heinäkuussa, about 20.000 km, tehdään DSG ja Haldex öljynvaihdot ja normaali valohoito laajana. Pakko ei ole kuin korvien välissä.
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: jamo75 - 05.06.18 - klo:18:39
työkaveri kyseli tosta kun eka huolto oli. kyse oli siitä että Suomessa käytetään long life öljyä jolloin vuosihuolto on aina samalla toi tarkastus huolto. joissain maissa öljyn vaihto ja varsinainen vuosi huolto ovat eri asia...
Otsikko: Vs: Tarkastushuolto
Kirjoitti: tumppi - 12.08.19 - klo:12:58
Omassa 62 mittarissa ja huoltovalo alkoi herjaamaan 60 kohdalla.
Rinta-jouppi sanoi hinnaksi luokkaa 330, öljy ja laajennettu tarkastuslista.

Öljynvaihtoväli näissä dsl pannuissa on 30t olen itse tehnyt "välivaihdon" 15t välein niin ainakin toistaiseksi vageille tunnusomaista öljynkulutusta ei juuri ole.
Joku kaveri joskus sanoi näitä long life öljyjä "lots of problems" öljyiksi.

Taidan viedä 60 huoltoon jo "normi korjaamolle" hieman kuulostaa paljolta 330, öljynvaihdosta ja laajennetusta taskulampulla osoittelusta..
Skoda erwinistä saa yksityiset ostaa käyttölisenssejä 7, tunti ja siinä ajassa saa suurimman osan huolto-ohjeista ja tarkastuslistoista printattua.