VAGarena.fi

Yleiset => Foorumin yleiset asiat => Aiheen aloitti: Negotiator - 07.10.17 - klo:20:07

Otsikko: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: Negotiator - 07.10.17 - klo:20:07
Löytyisikö ketään toista hullua kuka olisi tehnyt samaa?

Olisi muutto Ruotsiin ensi kuussa edessä ja vähän pakonsanelemana viemässä 2011 Passatin mukanani Ruotsiin ja tarkoitus se sinne rekisteröidä. Olen tutkinut miten menee käytännössä mutta mistään ei löydy kulujen suhteen tietoa. Eli mitä maksaa?
Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: kerkko - 08.10.17 - klo:06:49
Tarvitseeko käytännössä rekisteröidä? Naapurilla on ollut pitkään kaikki autot ruotsin kilvillä. Asuu siis Helsingissä. Edellyttääkö sitten asuntoa Lahden länsirannalla vai mitä?
Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: Negotiator - 08.10.17 - klo:08:32
Lain mukaan saa asua Ruotsissa 7pv vieraanmaan kilvetityllä autolla eli pitää rekisteröidä, siksi kyselinkin neuvoja jos joku olisi saman tehnyt.
Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: kt - 08.10.17 - klo:10:20
Haloo-pohjola-sivustolla on paljon tällaista muuttotietoa eri maihin.

http://www.norden.org/fi/haloo-pohjola/ruotsi/muutto-ruotsiin/ajoneuvo-ruotsissa (http://www.norden.org/fi/haloo-pohjola/ruotsi/muutto-ruotsiin/ajoneuvo-ruotsissa)

Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: Hesse - 08.10.17 - klo:21:58
EU:ssa saa yleensä muuttamisen jälkeen ajaa 6 kk ennen rekisteröintiä, mutta Ruotsissa on näköjään toisin.
http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/taxes/index_fi.htm (http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/taxes/index_fi.htm)
EU:n sivulla ainakin puhutaan 600 kruunun rekisteröintiverosta, muitakin maksuja varmaan on.
http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/taxes/sweden/index_en.htm (http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/taxes/sweden/index_en.htm)

Rikos on jo vanhentunut, mutta itse ajoin vuoden suomalaisella autolla Saksassa ja perään vielä puoli vuotta Suomen vientirekisterissä olleella autolla, mutta silloin autot pitää viedä takaisin Suomeen.
Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: Hesse - 08.10.17 - klo:22:16
Autoveron vientipalautushakemus täytyy tehdä ennen vientiä.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/auto/autoverotus/autoveron_vientipalautu/ (https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/auto/autoverotus/autoveron_vientipalautu/)
Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: jaspasA4 - 09.10.17 - klo:01:37
Myy auto Suomeen ja osta Sweduista vastaava sikäläisessä rekisterissä oleva tilalle. Pääset paljon helpommalla vai mikä se mainitsemasi "pakon sanelemana" keissi nyt on?
Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: Jultsu - 09.10.17 - klo:09:15
Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 09.10.17 - klo:01:37
Myy auto Suomeen ja osta Sweduista vastaava sikäläisessä rekisterissä oleva tilalle. Pääset paljon helpommalla vai mikä se mainitsemasi "pakon sanelemana" keissi nyt on?

Hyvinkin todennäköisesti se elämässä siihen asti kertynyt maallinen omaisuus kuljetetaan auton mukana uuteen kotimaahan?
Otsikko: Vs: Auton vienti Suomesta Ruotsiin ja rekisteröinti
Kirjoitti: jaspasA4 - 09.10.17 - klo:15:26
Jep, itse kyllä veisin ensin kamat Ruåttiin ja sitten auton luovutus uudelle omistajalle Suomeen.....?
Ajaa vaikka Tornioon tai laivalla Turkuun/Hkiin ostajaa vastaan.... tai ostaja noutaa Tukholmasta tms....

Aloittaa vaan myynnin hyvissä ajoin ja varautuu pitkään kaupitteluun (jos päästöhuijattu tai TSI/DSG :)

Ruotsissahan autot on karvan edukkaampia kuin meillä, tosin nykykurssi ei taida olla paras mahdollisin?