VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia II (04-13) => Aiheen aloitti: aamuna87 - 24.07.17 - klo:22:15

Otsikko: Octavia 2.0 tdi nykii.
Kirjoitti: aamuna87 - 24.07.17 - klo:22:15
Moro!
Kyseessä siis ocu 2007 2.0tdi BKD.
Lämpimällä koneella nykii aikalailla joka vaihteella alhaisilla kierroksilla. Kun saa kierrokset yli n.2200 niin vetää hyvin ja tehot tuntuu olevan tallella. Pienemmillä kierroksilla nykii kovasti tasakaasulla sekä tasaisesti kierroksia nostamalla. Risteyksestäkin pitää herkuttelemalla lähteä ettei sammua pätkähdä.

Autolla ajettu muistaakseni joku 380tkm. Turbo vaihdettu kertaalleen ja nyt vaihdoin egr:n ku kaveri niin halusi. Ilmamassamittarikin vaihdettu. Ennen egrn vaihtoa katsoin vikakoodit ja löytyi seuraavia:
16501 lämpötila anturi
16683 ahtopaine?
17036 joku anturi????
16706 kierroslukuanturi?

Egrn vaihdon jälkeen nollasin koodit pois mutta nykiminen jatkuu eikä anna koodeja, ainakaan lyhyehköllä koeajolla.
Mistä jatkaa tutkimuksia?
(http://preview.ibb.co/nFwi0Q/DSC_0653.jpg) (http://ibb.co/iOSqfQ)
Otsikko: Vs: Octavia 2.0 tdi nykii.
Kirjoitti: aamuna87 - 25.07.17 - klo:07:26
Edittiä, vuosimalli olikin 2005.
Otsikko: Vs: Octavia 2.0 tdi nykii.
Kirjoitti: Normanton - 25.07.17 - klo:08:43
Oliko turbo vaihdettu juuri. Nuo 16683 ja 17036 koodit viittaisivat ahtopuolen ongelmiin, mutta jos turbo on juuri vaihdettu ja vikakoodeja ei ollut nollattu niin voi johtua siitä.

VCDS osaa kertoa mahdollisiksi syiksi:

17036/P0652/001618 - Sensor Reference Voltage B: Too Low
Source (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17036/P0652/001618)

Possible Causes:
- Wiring/Connectors from/to Intake Manifold Pressure Sensor (G31) faulty
- Intake Manifold Pressure Sensor (G31) faulty

Possible Solutions:
- Check Wiring/Connectors from/to Intake Manifold Pressure Sensor (G31)
- Check/Replace Intake Manifold Pressure Sensor (G31)

Ainakin tuo Intake Manifold Pressure Sensor (G31) kannattaa tarkistaa.


16683/P0299/000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
Source (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665)

Possible Causes:
- Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
- Charger Pressure Control defective
- Turbocharger faulty
- Diverter Valve faulty

Tämä toinen varmaan seuraa ensimmäisestä.


16501/P0117 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too Low
Source (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16501/P0117)

Possible Symptoms:
- Difficulties with starting a cold engine.
- Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.
- RPM at idle is irregular.
- With all engine temperatures seldom idle rpm will vary between 900 - 1000 rpm.
- Bad acceleration during warming up.

Possible Solutions:
- Check wiring and connections
- Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

Viallinen lämpötila-anturi voi kyllä aiheuttaa kaikenmoista vikaa. Osa on halpa mutta riippuen vähän konetyypistä voi olla joko helposti tai vi**umaisesti vaihdettavissa. Itse alottaisin sen vaihdolla kun on aika edullinen.


16706/P0322/000802 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
Source (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16706/P0322/000802)

Possible Causes
- Engine Speed Sensor (G28) loose
- Engine Speed Sensor (G28) faulty

Possible Solutions
- Check Engine Speed Sensor (G28)

Ja kyllähän tuo viimeinen liittyy mitä todennäköisemmin ongelmaan. ECU ei tiedä kierroslukua niin ei osaa ohjata polttoaineen syöttöä sun muuta oikein -> kone nykii


Lisätietoa saa linkkien takaa. En viittinyt kaikkea alkaa tänne copypasteamaan :D
Otsikko: Vs: Octavia 2.0 tdi nykii.
Kirjoitti: aamuna87 - 25.07.17 - klo:09:03
Itselläni juuri samanlaiset ajatukset kuin edellä. Täytyy alkaa uusimaan ainakin toi lämpöanturi ja kierroslukuanturi.
Otsikko: Vs: Octavia 2.0 tdi nykii.
Kirjoitti: JiipeeS - 19.01.18 - klo:12:19
Selvisikö tämä vianaiheuttaja miten ?  itsellä Ocussa samoja oireita...
Otsikko: Vs: Octavia 2.0 tdi nykii.
Kirjoitti: Peepuli - 04.02.18 - klo:13:31
Moro,
Mun BKD nyki samanlailla ja johtosarja hapettunut poikki ilmanputsarin kotelon alta. Joutuu aikalailla purkamaan johtosarjaa että löytää vialliset johdot.
Tein jatkopalat johtoihin jotka olivat poikki ja nykiminen loppui kuin seinään.