VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Aiheen aloitti: jua - 02.07.17 - klo:20:26

Otsikko: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: jua - 02.07.17 - klo:20:26
Onko mielipiteitä? Vaihtoehtoina taitais olla uusi Rapid tai pari vuotta käytetty ja joku 30-60tkm ajettu Octavia. 1.4 koneella molempia katellut, tuossa parinkympin pintaan näyttävät molemmat olevan
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: nemos - 02.07.17 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: jua - 02.07.17 - klo:20:26
Onko mielipiteitä? Vaihtoehtoina taitais olla uusi Rapid tai pari vuotta käytetty ja joku 30-60tkm ajettu Octavia. 1.4 koneella molempia katellut, tuossa parinkympin pintaan näyttävät molemmat olevan

Rapid on monelta osin enemmän säästöbudjetilla tehty. Octavia on vakaampi maantiellä. 30-60 tkm ajettuun autoon on lähestymässä kalliimpi huolto ja renkaiden vaihto.
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: golffisti IV - 02.07.17 - klo:23:38
Tuleehan autoihin aina huoltokustannuksia oli ne uusia tai vähän käytettyjä, eikä ne ylivoimasen kalliita ole. Rengaiden uusiminen ei ole mitään faktaa tuon ikäisessä. Menee arvauksen puolelle. Jossain vaiheessa ne pitää varmaankin vaihtaa. 2v. noilla kilsoilla ei ole uutta pahempi. Kun on 60tkm huolto ei ole vielä jakohihnan vaihto-aikakaan.
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: pomo - 03.07.17 - klo:07:21
Osta 1.0 tai 1.2 octavia niin saat melkein uuden?
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: ropellihattu - 03.07.17 - klo:07:36
Meillä huushollissa rapid. Ihan ok auto, mutta on ocu kuitenkin pykälää parempi.

Kysymys kuulunee, millaiseen ajoon?
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: tsihman - 03.07.17 - klo:08:50
Oma valintani olisi Octavia, varusteltuja yksilöitä on hyvin tarjolla. Must varuste on mukautuva vakionopeuden säädin. kyseistä varustetta ei Rapidiin saa edes rahalla..
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: jua - 03.07.17 - klo:14:15
Ajelua on pääasiasiassa lähiöalueella mut aina vähän väliä pitää heittää useemmankin sadan kilsan reissuja...

Noita käytettyjä Ocuja kun on katellu ni tosi harvassa tuntuis adaptiivinen vakkari olevan. Tartteis melkeen RS:ään mennä ja se onkin budjettiin taas vähän lisää sitten :)
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: ropellihattu - 03.07.17 - klo:16:59
Ite olen tehnyt rapidilla reilun 500km päiväreissuja ja kyllä sen ihan sietää.

Enkä nyt pitäis sitä ACC:ta minään dealbreakerina, mutta toki kun semmonen on kerran ollut, niin varmaan se sitten on aika must.
Otsikko: Vs: Uusi Rapid vai pari vuotta vanha Octavia?
Kirjoitti: jua - 04.07.17 - klo:17:59
Noo tuli nyt sit -15 Octavia hankittua. Vähän jäin vielä arpomaan että oisko sittenkin DSG... mutta nyt kun oli 0,5% rahoituksellakin korko niin otetaan nyt tää ja vaihdetaan sit vaikka ens kesällä DSG RS:ään :)