Nyt pitäisi 15.12.2016 tilattu Kodiaq olla valmistuksessa. Mitä koodauksia olette tehneet tai suunnitellut tekevänne Kodiaqille?
Itse ainakin haluan seuraavat muutokset
Muistaa penkin lämmittimen asennon.
Takaluukku kiinni ja auki auton sisältä sekä kaukosäätimestä.
Kaikki merkit ja mainoikset pois
kaikki ikkunat ja kattoluukku kiinni jos havaitsee sateen
sivupeilin alaspäin kääntyminen peruuttaessa
Briskodan sivuilla oli puhetta että joitain 'ominaisuuksia' saa 'avattua' piuhan kanssa, onko kellään näistä tietoa?
Tämä on erinomainen ketjunavaus nimimerkiltä Candywhite ja mielenkiinnolla seuraan keskustelua vaikka varmaan vasta about syyskuun hujakoilla saankin autoni...
Itsellä Candywhiten listalta ruksin ainakin takaluukun "etäkäytön" sekä ikkunat/kattoluukku kiinni sateella option.
Eikös tuo takaluukun auki-kiinni -toiminto kakesta tai sisältä napista ole jo vakiona?
Ainakin Touran 2016 Comfort-mallissa on vakiona.
Pitäis kyllä tosiaan tuo takaluukku toimia ihan vakiona noista molemmista.
Lainaus käyttäjältä: Kuutio - 15.05.17 - klo:18:33
Pitäis kyllä tosiaan tuo takaluukku toimia ihan vakiona noista molemmista.
Mutta piippaako se...? Sen piippauksen voisi kyllä koodata pois...
Takaluukku piippa jos avaa kaukosäätimellä, ehdottomasti poistettavien listalla...
Terve,
Sopinee varmaankin tänne osastolle.
Skodalla on hieno päivitys-portaali Infotainment -systeemeille :
http://updateportal.skoda-auto.com/ (http://updateportal.skoda-auto.com/)
Saa mm. Radioasema logot kuntoon.
Ja niitä voi tehdä myös itse (160x120 pix ja *.png)
Kiitos, hyvä linkki. On hieman hassua itse päivittää navi autoon joka on ollut käytössä vasta pari viikkoa....
Updater -sivun mukaan päitettävää tulee seuraavasti:
- - -
The last update was in November 2016, the next update is scheduled for June 2017.
Map update takes place twice a year
other software updates, eg. Bluetooth®, MirrorLink® or Radio Stations Logos runs intermittently, as needed.
- - -
Eli jos nyt kesäkuussa on saanut auton, niin uusin firmware on tod. näk. sisällä.
Radiokanavien logoista itseltä puuttui ainakin "Loop" (http://www.loop.fi/ (http://www.loop.fi/))
Itselläni ei ole integroitua navia, mutta irrallinen TomTom, johon päivityksiä tulee kuukausittain.
Ei niinkään hassua, vaan käytännöllistä.
Toki jos joskus tulee integroitu navi, joka päivittää itse itseään... Olis kiva ;=)
portaalista löytyi uudempi kartta, 2017/2018, luulen. tulipa se nyt ladattua. Nyt pitää opiskella miten saisi nopeuskamerat ja nopeuden näkymään.
Veho ei suostunut tekemään mitään koodauksia vedoten maahantuojan ohjeisiin..... aika tylsä veto maahantuojalta ja Veholta. pienellä vaivalla autosta saisi niin paljon mielekkäämmän. Mutta ehkä Skodalla on jo niin paljon asiakkaita että enempää ei tarvita.
Peili alas pakilla on vakio-ominaisuus, valittavissa infotaintmenttententtenistä.
Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 19.07.17 - klo:20:18
Peili alas pakilla on vakio-ominaisuus, valittavissa infotaintmenttententtenistä.
Yritin etsiä asetusta ilman tulosta, malttaisitko laittaa polun mistä löytyy peilin alastaiton asetus? kiitos etukäteen.
Car -> Setup -> Peilit ja pyyhkimet
Tuosta valikosta saan säädettyä vain peilien sisään kääntymisen kun laitan ovet lukkoon ja takapyyhkijän automaattisen käytön.
Minulla on ambition, johtuukohan se siitä?
Siitä se johtuu, ei kuulu tuon varustetason peleihin. Sama juttu Superbissa.
Jaa, anteeksi hämmennys. Tietysti kiusaavat varustetasojen mukaan. Se on sinun syytäsi kun ostit auton. Outo politiikka.
Vihdoinkin sain piuhan toimimaan ja pääsin kokeilemaan koodausta. Ei ihan auennut tälle tumpelille. Onko kukaan tehnyt koodauksia kodiakille ja malttaisi auttaa minua alkuun. Ideana siis tehdä ihan perus säätöjä, kuten valon pesimet pois (niin että sottaa auton vasta kun on vetänyt viiksestä 10 sek,) muistaisi penkin lämmittimen jne..
Lainaus käyttäjältä: Kuutio - 15.05.17 - klo:18:33
Pitäis kyllä tosiaan tuo takaluukku toimia ihan vakiona noista molemmista.
aukeaa kyllä, äänen kera vaan ei mene kiinni kummastakaan. Pitää takaluukusta painaa.
Lainaus käyttäjältä: piokon - 24.07.17 - klo:16:03
Car -> Setup -> Peilit ja pyyhkimet
eipä tuota tuolta löytynyt, sisäänkääntö lukittaessa mutta ei alassäätöä. Tuo peräkontti vasta harmittaakin.
Lainaus käyttäjältä: Richeliu - 02.01.18 - klo:22:57
eipä tuota tuolta löytynyt, sisäänkääntö lukittaessa mutta ei alassäätöä. Tuo peräkontti vasta harmittaakin.
Varustetasosta riippuen se löytyy tai sitten ei; nyt en osaa valitettavasti sanoa mistä versiosta alkaen se on tuonne koodattu...
https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0)
Lainaus käyttäjältä: piokon - 03.01.18 - klo:11:33
Varustetasosta riippuen se löytyy tai sitten ei; nyt en osaa valitettavasti sanoa mistä versiosta alkaen se on tuonne koodattu...
https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0)
Peilin kääntö tulee sähkösääteisen kuljettajan penkin myötä.
Lainaus käyttäjältä: jni - 03.01.18 - klo:11:55
Peilin kääntö tulee sähkösääteisen kuljettajan penkin myötä.
no niitä en halunnut, syykin löytyi.
Peräkontin perkule vaan toimii, oli käyttäjässä vika. Pitikin pitää sitä nappulaa ylhäällä niin toimii sulkeminen sisältä.
Onko Kainuussa, pohjois-savossa koodaajaa kodiaqille?
Millainen kaapeli ja ohjelma/sovellus tarvitaan ja mistä voi ostaa?
Pitäisi muutama asia saada kodiaqista muutettua.
Koodattu!
Saattovalot sumareihin.
Start ja stop pois.
Climatron auto asennolla näyttää puhallin nopeuden.
Oikeanpuoleinen kuskinpeilin kääntyminen alas pakittaessa.
Liikennemerkin lukija ( autossa piti olla Lane assistant jotta voi koodata)
Tankkaus määrän näyttö.
Ja vissiin sais offroad näytön koodattua mutta itsellä oli jo kokonappi kun tehtaalta tilasin.
Ja jotain muutakin pientä saa tehtyä...
Allis Kainuussa ollaan ....
Snakedus Ok, nyt vasta huomasin vastauksesi. Vieläkö koodaat?
Jaa tämmöinenkin ketju... Täällähän on jo aika monia juttuja listattukin. Omasta olen mainittujen lisäksi ainakin latauksen muuttanut niin että akkua ladataan oikeasti täyteen, tuulilasin lämmitys ei sammu itsestään 10 minuutin jälkeen ja etusumuvalot ei syty valokatkaisijasta vetämällä vaan pelkkä takasumuvalo.
VCDS:llä lisättyä..
- Lane Assist (Kufatecin Donglella aluksi)
- Ilmastoinin Auto-säädöllä puhaltimen voimakkuus näkyvissä
- Tankkausmäärän näyttö
- Takalasin / etulasin lämmitysaikaa jatkettu
- Mittarit ylös käynnistettäessä
Tutkinnan alla
- varashälytin
- etusumuvalot pois
- Ohjaustehostimen säätö (esim. GTI/RS)
Lainaus käyttäjältä: Snakedus - 26.01.19 - klo:09:48
Koodattu!
Start ja stop pois.
Menikö se koodauksella pois pysyvästi vai saiko koodattua, että start/stop on oletusarvoisesti pois päältä, mutta saa napista myös päälle ?
Lainaus käyttäjältä: SUB18 - 14.08.20 - klo:08:39
Menikö se koodauksella pois pysyvästi vai saiko koodattua, että start/stop on oletusarvoisesti pois päältä, mutta saa napista myös päälle ?
Se häviää pysyvästi. MQB-autoihin ei koodaamalla muita ratkaisuja saa.
Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.08.20 - klo:09:38
Se häviää pysyvästi. MQB-autoihin ei koodaamalla muita ratkaisuja saa.
Ja tähän vielä sellainen sivuhuomautus että ei toimi sitten enää uudemmissa. Olikohan 2019 vuosimallista eteenpäin.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.08.20 - klo:10:36
Ja tähän vielä sellainen sivuhuomautus että ei toimi sitten enää uudemmissa. Olikohan 2019 vuosimallista eteenpäin.
Jaahas. Tämä ei ollutkaan ihan läpihuutojuttu. Onneksi täältä löytyy tietoa.