VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Kodiaq (16-) => Aiheen aloitti: Candywhite - 15.05.17 - klo:12:44

Otsikko: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Candywhite - 15.05.17 - klo:12:44
Nyt pitäisi 15.12.2016 tilattu Kodiaq olla valmistuksessa. Mitä koodauksia olette tehneet tai suunnitellut tekevänne Kodiaqille?

Itse ainakin haluan seuraavat muutokset

Muistaa penkin lämmittimen asennon.
Takaluukku kiinni ja auki auton sisältä sekä kaukosäätimestä.
Kaikki merkit ja mainoikset pois
kaikki ikkunat ja kattoluukku kiinni jos havaitsee sateen
sivupeilin alaspäin kääntyminen peruuttaessa

Briskodan sivuilla oli puhetta että joitain 'ominaisuuksia' saa 'avattua' piuhan kanssa, onko kellään näistä tietoa?
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: JustAGuy - 15.05.17 - klo:13:24
Tämä on erinomainen ketjunavaus nimimerkiltä Candywhite ja mielenkiinnolla seuraan keskustelua vaikka varmaan vasta about syyskuun hujakoilla saankin autoni...

Itsellä Candywhiten listalta ruksin ainakin takaluukun "etäkäytön" sekä ikkunat/kattoluukku kiinni sateella option.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: jni - 15.05.17 - klo:14:43
Eikös tuo takaluukun auki-kiinni -toiminto kakesta tai sisältä napista ole jo vakiona?
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: kt - 15.05.17 - klo:15:11
Ainakin Touran 2016 Comfort-mallissa on vakiona.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Kuutio - 15.05.17 - klo:18:33
Pitäis kyllä tosiaan tuo takaluukku toimia ihan vakiona noista molemmista.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: JustAGuy - 15.05.17 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: Kuutio - 15.05.17 - klo:18:33
Pitäis kyllä tosiaan tuo takaluukku toimia ihan vakiona noista molemmista.

Mutta piippaako se...? Sen piippauksen voisi kyllä koodata pois...
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: tumppi - 29.05.17 - klo:16:03
Takaluukku piippa jos avaa kaukosäätimellä, ehdottomasti poistettavien listalla...
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia / Infotainment update
Kirjoitti: kodiaqmies - 27.06.17 - klo:14:02
Terve,

Sopinee varmaankin tänne osastolle.

Skodalla on hieno päivitys-portaali Infotainment -systeemeille :
http://updateportal.skoda-auto.com/ (http://updateportal.skoda-auto.com/)

Saa mm. Radioasema logot kuntoon.
Ja niitä voi tehdä myös itse (160x120 pix ja *.png)



Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Candywhite - 27.06.17 - klo:16:04
Kiitos, hyvä linkki. On hieman hassua itse päivittää navi autoon joka on ollut käytössä vasta pari viikkoa....
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: kodiaqmies - 27.06.17 - klo:19:10
Updater -sivun mukaan päitettävää tulee seuraavasti:

- - -
The last update was in November 2016, the next update is scheduled for June 2017.

Map update takes place twice a year
other software updates, eg. Bluetooth®, MirrorLink® or Radio Stations Logos runs intermittently, as needed.
- - -

Eli jos nyt kesäkuussa on saanut auton, niin uusin firmware on tod. näk. sisällä.
Radiokanavien logoista itseltä puuttui ainakin "Loop" (http://www.loop.fi/ (http://www.loop.fi/))

Itselläni ei ole integroitua navia, mutta irrallinen TomTom, johon päivityksiä tulee kuukausittain.
Ei niinkään hassua, vaan käytännöllistä.
Toki jos joskus tulee integroitu navi, joka päivittää itse itseään... Olis kiva ;=)


Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Candywhite - 28.06.17 - klo:08:18
portaalista löytyi uudempi kartta, 2017/2018, luulen. tulipa se nyt ladattua. Nyt pitää opiskella miten saisi nopeuskamerat ja nopeuden näkymään.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Candywhite - 18.07.17 - klo:14:57
Veho ei suostunut tekemään mitään koodauksia vedoten maahantuojan ohjeisiin..... aika tylsä veto maahantuojalta ja Veholta. pienellä vaivalla autosta saisi niin paljon mielekkäämmän. Mutta ehkä Skodalla on jo niin paljon asiakkaita että enempää ei tarvita.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Raimo247 - 19.07.17 - klo:20:18
Peili alas pakilla on vakio-ominaisuus, valittavissa infotaintmenttententtenistä.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Candywhite - 24.07.17 - klo:07:41
Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 19.07.17 - klo:20:18
Peili alas pakilla on vakio-ominaisuus, valittavissa infotaintmenttententtenistä.

Yritin etsiä asetusta ilman tulosta, malttaisitko laittaa polun mistä löytyy peilin alastaiton asetus? kiitos etukäteen.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: piokon - 24.07.17 - klo:16:03
Car -> Setup -> Peilit ja pyyhkimet
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Candywhite - 24.07.17 - klo:23:04
Tuosta valikosta saan säädettyä vain peilien sisään kääntymisen kun laitan ovet lukkoon ja takapyyhkijän automaattisen käytön.

Minulla on ambition, johtuukohan se siitä?
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Sokota09 - 24.07.17 - klo:23:24
Siitä se johtuu, ei kuulu tuon varustetason peleihin. Sama juttu Superbissa.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Raimo247 - 25.07.17 - klo:09:52
Jaa, anteeksi hämmennys. Tietysti kiusaavat varustetasojen mukaan. Se on sinun syytäsi kun ostit auton. Outo politiikka.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Candywhite - 29.12.17 - klo:11:35
Vihdoinkin sain piuhan toimimaan ja pääsin kokeilemaan koodausta. Ei ihan auennut tälle tumpelille. Onko kukaan tehnyt koodauksia kodiakille ja malttaisi auttaa minua alkuun. Ideana siis tehdä ihan perus säätöjä, kuten valon pesimet pois (niin että sottaa auton vasta kun on vetänyt viiksestä 10 sek,) muistaisi penkin lämmittimen jne..
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Richeliu - 01.01.18 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: Kuutio - 15.05.17 - klo:18:33
Pitäis kyllä tosiaan tuo takaluukku toimia ihan vakiona noista molemmista.
aukeaa kyllä, äänen kera vaan ei mene kiinni kummastakaan. Pitää takaluukusta painaa.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Richeliu - 02.01.18 - klo:22:57
Lainaus käyttäjältä: piokon - 24.07.17 - klo:16:03
Car -> Setup -> Peilit ja pyyhkimet
eipä tuota tuolta löytynyt, sisäänkääntö lukittaessa mutta ei alassäätöä. Tuo peräkontti vasta harmittaakin.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: piokon - 03.01.18 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: Richeliu - 02.01.18 - klo:22:57
eipä tuota tuolta löytynyt, sisäänkääntö lukittaessa mutta ei alassäätöä. Tuo peräkontti vasta harmittaakin.
Varustetasosta riippuen se löytyy tai sitten ei; nyt en osaa valitettavasti sanoa mistä versiosta alkaen se on tuonne koodattu...

https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0)
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: jni - 03.01.18 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: piokon - 03.01.18 - klo:11:33
Varustetasosta riippuen se löytyy tai sitten ei; nyt en osaa valitettavasti sanoa mistä versiosta alkaen se on tuonne koodattu...

https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/jynqre71v8hwpx3/kodiaq.jpg?dl=0)

Peilin kääntö tulee sähkösääteisen kuljettajan penkin myötä.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Richeliu - 03.01.18 - klo:18:24
Lainaus käyttäjältä: jni - 03.01.18 - klo:11:55
Peilin kääntö tulee sähkösääteisen kuljettajan penkin myötä.
no niitä en halunnut, syykin löytyi.

Peräkontin perkule vaan toimii, oli käyttäjässä vika. Pitikin pitää sitä nappulaa ylhäällä niin toimii sulkeminen sisältä.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: allis - 16.05.18 - klo:15:06
Onko Kainuussa, pohjois-savossa koodaajaa kodiaqille?
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: allis - 14.08.18 - klo:13:39
Millainen kaapeli ja ohjelma/sovellus tarvitaan ja mistä voi ostaa?
Pitäisi muutama asia saada kodiaqista muutettua.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: Snakedus - 26.01.19 - klo:09:48
Koodattu!

Saattovalot sumareihin.
Start ja stop pois.
Climatron auto asennolla näyttää puhallin nopeuden.
Oikeanpuoleinen kuskinpeilin kääntyminen alas pakittaessa.
Liikennemerkin lukija ( autossa piti olla Lane assistant jotta voi koodata)
Tankkaus määrän näyttö.

Ja vissiin sais offroad näytön koodattua mutta itsellä oli jo kokonappi kun tehtaalta tilasin.

Ja jotain muutakin pientä saa tehtyä...

Allis Kainuussa ollaan ....
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: allis - 21.01.20 - klo:16:56
Snakedus Ok, nyt vasta huomasin vastauksesi. Vieläkö koodaat?
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: M_M - 21.01.20 - klo:17:42
Jaa tämmöinenkin ketju... Täällähän on jo aika monia juttuja listattukin. Omasta olen mainittujen lisäksi ainakin latauksen muuttanut niin että akkua ladataan oikeasti täyteen, tuulilasin lämmitys ei sammu itsestään 10 minuutin jälkeen ja etusumuvalot ei syty valokatkaisijasta vetämällä vaan pelkkä takasumuvalo.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: KalleK1 - 30.07.20 - klo:13:50
VCDS:llä lisättyä..
- Lane Assist (Kufatecin Donglella aluksi)
- Ilmastoinin Auto-säädöllä puhaltimen voimakkuus näkyvissä
- Tankkausmäärän näyttö
- Takalasin / etulasin lämmitysaikaa jatkettu
- Mittarit ylös käynnistettäessä
Tutkinnan alla
- varashälytin
- etusumuvalot pois
- Ohjaustehostimen säätö (esim. GTI/RS)
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: SUB18 - 14.08.20 - klo:08:39
Lainaus käyttäjältä: Snakedus - 26.01.19 - klo:09:48
Koodattu!

Start ja stop pois.

Menikö se koodauksella pois pysyvästi vai saiko koodattua, että start/stop on oletusarvoisesti pois päältä, mutta saa napista myös päälle ?
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: M_M - 14.08.20 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: SUB18 - 14.08.20 - klo:08:39
Menikö se koodauksella pois pysyvästi vai saiko koodattua, että start/stop on oletusarvoisesti pois päältä, mutta saa napista myös päälle ?

Se häviää pysyvästi. MQB-autoihin ei koodaamalla muita ratkaisuja saa.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: dwntime - 14.08.20 - klo:10:36
Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.08.20 - klo:09:38
Se häviää pysyvästi. MQB-autoihin ei koodaamalla muita ratkaisuja saa.

Ja tähän vielä sellainen sivuhuomautus että ei toimi sitten enää uudemmissa. Olikohan 2019 vuosimallista eteenpäin.
Otsikko: Vs: Kodiaqin koodauksia/muokkauksia
Kirjoitti: SUB18 - 14.08.20 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.08.20 - klo:10:36
Ja tähän vielä sellainen sivuhuomautus että ei toimi sitten enää uudemmissa. Olikohan 2019 vuosimallista eteenpäin.

Jaahas. Tämä ei ollutkaan ihan läpihuutojuttu. Onneksi täältä löytyy tietoa.