VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: jutahkok - 06.04.17 - klo:15:41

Otsikko: Passat 3C 2.0 TDI (81 kW) chiptuning
Kirjoitti: jutahkok - 06.04.17 - klo:15:41
Hei!

Onkos kellään kokemuksia otsikon mukaisen Passatin piristämisestä softaamalla? Paljonko olette saaneet tehoa/vääntöä, miten käyttöominaisuudet ja kulutus ovat kehittyneet?
Oululainen Powerflash lupailee 175 hv/370 Nm ja väittävät kytkimen & voimansiirron kestävän tämän.
Otsikko: Vs: Passat 3C 2.0 TDI (81 kW) chiptuning
Kirjoitti: Jultsu - 06.04.17 - klo:16:24
Jos auto on ehjä niin kestää kyllä, noita on ohjelmoitu miljoonittain ympäri maailmaa.
Otsikko: Vs: Passat 3C 2.0 TDI (81 kW) chiptuning
Kirjoitti: repomies - 06.04.17 - klo:16:40
Aika oudolta kuulostaa lähtökohtana 2.0 TDI ja 81kW. Olisko kuitenkin 103kW alun perin?
Otsikko: Vs: Passat 3C 2.0 TDI (81 kW) chiptuning
Kirjoitti: corex - 06.04.17 - klo:16:48
Taitaa olla se ekomalli eli bluemotion.
Otsikko: Vs: Passat 3C 2.0 TDI (81 kW) chiptuning
Kirjoitti: repomies - 06.04.17 - klo:16:53
No jos on tosiaan 81kW niin moottori varmaan kestääkin piristystä, onhan tuo lähtökohtaisesti sitten tehoiltaan kaikkein kuristetuin 2.0TDI.
Otsikko: Vs: Passat 3C 2.0 TDI (81 kW) chiptuning
Kirjoitti: ram1 - 06.04.17 - klo:17:34
Kysyin aikoinaan tuosta moottorista Pekalta Motorbitistä. Monet ilmoittaa sille jopa samoja lukemia kuin 103Kw- moottorille. Mutta kyseessä ei ole pelkkä ohjelmallinen kuristus niinkuin tietyissä eri tehoversioissa, eri merkeillä on, vaan eroja aika paljon. Ja myös 5- vaihteinen laatikko pienenä rasitteena väännön kannalta. Tuo 170/370 varmaan aika lähellä oikeaa, ja ei varmastikaan kannata enempää edes yrittää. Mutta plussaa aina softauksille täältä ainakin. En edes muista montaa autoa pajalla tuon suhteen käyttänyt, ja aina se vaan tuntuu mukavalle saada autosta periaatteessa hyvinkin paljon parempi.