VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Skoda => Aiheen aloitti: Sipilä - 02.04.17 - klo:21:32

Otsikko: Voi poistaa!
Kirjoitti: Sipilä - 02.04.17 - klo:21:32
Terve!

Uusi naama oon tällä foorumilla, laitetaan nyt alkajaisiksi tänne tämä syy miksi tänne kirjauduin. Perjantaina 31.3.17 tilasin elämäni ensimmäisen uuden auton  :) Otsikon mukainen Octavia on tulossa, alustavasti pitäis olla Heinäkuussa luovutus, saas nähdä.
Aika epäileväinen olin ensin tuon kolmimukisen koneen suhteen, vaan täältä tuli kokemuksia siitä luettua ja rohkaistuin tilauksen tekemään. Aika iso harppaus on kyllä jenkkiharrastajalle siirtyä 30 vuotiaan V8 käyttiksen parista pikkuisen 3-pyttysen puikkoihin vaan eiköhän se siitä  :D Ainakaan ei pitäis tankille niin tiheään joutua... Vieroitusoireita lievittämään jää onneksi vielä harrastepeli jossa on bensakrematorio pellin alla. Mutta joo, Octavia olis tulossa seuraavilla spekseillä:

Stylen vakiohimmeleiden lisäksi autoon tulee
-Moon White väri
-Dynamic paketti
-Sport alusta
-Canton soundsystem
-Ylläpitolaturi 4A ja johtosarja
-Takapuskurin suojalista
-Winter paketti
-Kumimatot (tais siinä kangasmatotkin tulla)
-Talvirenkaat alumiinivanteilla

Sitäpä nyt innolla odotellaan, 10.7 olis alustava toimituspäivä, jos sitä suunnilleen silloin sais suunnata Lieksan Laakkoselle auton hakuun.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Occu14 - 02.04.17 - klo:22:13
Hieno peli ja hyvät varusteet! Dynamic-penkit aivan loistavat!
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Nippanappa - 02.04.17 - klo:22:16
Hauska juttu, täällä sama tilanne kuin ketjun aloittajalla. Perjantaina 31.3. tilasin elämäni ensimmäisen uuden auton minäkin. Tähän asti on päästy käytetyillä. :D

Auto on siis Octavia 1.0 Combi Style DSG. Tilattu Autokeskus Airportista.

Varusteita:
-Moon White -valkoinen metalliväri, musta sisustus
-Winter-paketti
-Trius kevytmetallivanteet 17" mustat
-Kattokaiteet ja ikkunalistat mustat
-ACC mukautuva vakkari
-Canton Sound System
-Muoviset alustan suojalevyt
-Irrotettava vetokoukku
-Care Connect
-Parking Assist 3.0
-Maalipinnan kestopinnoite ja mallimerkinnän poisto + suojakalvo takapuskuriin
-Tavaratilan ja matkustamon väliverkko, taitettava vänkärin penkki, tavaratilan välipohja ja muuta pientä.

Varustelu irtosi hieman lapasesta. Toisaalta kerran täällä vain eletään...

Sport-alustaa mietin pitkään, mutta jäi tilaamatta. Ehkä seuraavaan autoon sitten. Talvirenkaat ja vanteet ostan tutulta rengaskauppiaalta. Alustava toimituspäivä olisi 3.7.2017.

Katsotaas kumpi saa auton ensin...  ;)
(http://preview.ibb.co/j6f3bF/Wallpaper.jpg) (http://ibb.co/cd8BVa)

picture hosting (http://fi.imgbb.com/)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 02.04.17 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 02.04.17 - klo:22:13
Hieno peli ja hyvät varusteet! Dynamic-penkit aivan loistavat!

Kiitos! Oli ensin ajatus ottaa beigellä sisustalla vaan myyjä meinaili ettei sais vaalean värin kanssa niin päädyttiin noihin Dynamic istuimiin puna/mustana. Mielenkiinnolla odotan että miten hyvin ne sopii meikäläisen kropalle ja helposti kipeytyvälle selälle. Canton stereot tuli lisättyä tilaukseen lauantaina yön yli mietinnän jälkeen. Innolla tuota autoa emännän kanssa odotellaan  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 02.04.17 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Nippanappa - 02.04.17 - klo:22:16
Hauska juttu, täällä sama tilanne kuin ketjun aloittajalla. Perjantaina 31.3. tilasin elämäni ensimmäisen uuden auton minäkin. Tähän asti on päästy käytetyillä. :D

Auto on siis Octavia 1.0 Combi Style DSG. Tilattu Autokeskus Airportista.

Varusteita:
-Moon White -valkoinen metalliväri, musta sisustus
-Winter-paketti
-Trius kevytmetallivanteet 17" mustat
-Kattokaiteet ja ikkunalistat mustat
-ACC mukautuva vakkari
-Canton Sound System
-Muoviset alustan suojalevyt
-Irrotettava vetokoukku
-Care Connect
-Parking Assist 3.0
-Maalipinnan kestopinnoite ja mallimerkinnän poisto + suojakalvo takapuskuriin
-Tavaratilan ja matkustamon väliverkko, taitettava vänkärin penkki, tavaratilan välipohja ja muuta pientä.

Varustelu irtosi hieman lapasesta. Toisaalta kerran täällä vain eletään...

Sport-alustaa mietin pitkään, mutta jäi tilaamatta. Ehkä seuraavaan autoon sitten. Talvirenkaat ja vanteet ostan tutulta rengaskauppiaalta. Alustava toimituspäivä olisi 3.7.2017.

Katsotaas kumpi saa auton ensin...  ;)
(http://preview.ibb.co/j6f3bF/Wallpaper.jpg) (http://ibb.co/cd8BVa)

picture hosting (http://fi.imgbb.com/)
Katohan  :D Hyvät varusteet on näkyy sulle tulossa. Nythän se on jännä seurata kummalle se ensin tupsahtaa pihaan  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Nippanappa - 02.04.17 - klo:22:30
Hoksasit valita ylläpitolaturin mukaan. Ehdottiko myyjä tuota varustetta?
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: skrikoo - 02.04.17 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: Nippanappa - 02.04.17 - klo:22:30
Hoksasit valita ylläpitolaturin mukaan. Ehdottiko myyjä tuota varustetta?
Ihan tyhmyyttäni kysyn. Miksi ylläpitolaturi on tarpeellinen??
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 02.04.17 - klo:22:48
Joo, myyjä kerkes ehdottaan, oisin varmaan ittekkin kysynyt sitä. Laturihan auttaa pidentämään akun elinikää kun tuohon tulee se webasto (vai onko se näissä webaston tekele?) Jos se ei ekan talven jälkeen akku sippais  ;D
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: skrikoo - 02.04.17 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: Sipilä - 02.04.17 - klo:22:48
Joo, myyjä kerkes ehdottaan, oisin varmaan ittekkin kysynyt sitä. Laturihan auttaa pidentämään akun elinikää kun tuohon tulee se webasto (vai onko se näissä webaston tekele?) Jos se ei ekan talven jälkeen akku sippais  ;D
Ok. Nyt tajusin. Tottakai kun tulee lämmitin muutenhan bensa-autossa ei laturille tarvetta ole.
Ps. Meidän Peugeotissa on alkuperäinen akku, ikää rekisteröintipäivästä hieman yli 11 vuotta. ;D
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 03.04.17 - klo:08:03
No teillä on ainakin ollu kestävä akku  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Killer - 03.04.17 - klo:08:29
Lainaus käyttäjältä: Sipilä - 02.04.17 - klo:21:32
Terve!

Uusi naama oon tällä foorumilla, laitetaan nyt alkajaisiksi tänne tämä syy miksi tänne kirjauduin. Perjantaina 31.3.17 tilasin elämäni ensimmäisen uuden auton  :) Otsikon mukainen Octavia on tulossa, alustavasti pitäis olla Heinäkuussa luovutus, saas nähdä.
Aika epäileväinen olin ensin tuon kolmimukisen koneen suhteen, vaan täältä tuli kokemuksia siitä luettua ja rohkaistuin tilauksen tekemään. Aika iso harppaus on kyllä jenkkiharrastajalle siirtyä 30 vuotiaan V8 käyttiksen parista pikkuisen 3-pyttysen puikkoihin vaan eiköhän se siitä  :D Ainakaan ei pitäis tankille niin tiheään joutua... Vieroitusoireita lievittämään jää onneksi vielä harrastepeli jossa on bensakrematorio pellin alla. Mutta joo, Octavia olis tulossa seuraavilla spekseillä:

Stylen vakiohimmeleiden lisäksi autoon tulee
-Moon White väri
-Dynamic paketti
-Sport alusta
-Canton soundsystem
-Ylläpitolaturi 4A ja johtosarja
-Takapuskurin suojalista
-Winter paketti
-Kumimatot (tais siinä kangasmatotkin tulla)
-Talvirenkaat alumiinivanteilla

Sitäpä nyt innolla odotellaan, 10.7 olis alustava toimituspäivä, jos sitä suunnilleen silloin sais suunnata Lieksan Laakkoselle auton hakuun.

Onnea tulevalle autolle.
Teitkö kenties Jarmon kanssa kaupat?
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 03.04.17 - klo:08:41
Kiitos! Joo, Jarmon kanssa tehtiin kaupat.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 05.04.17 - klo:20:54
Automyyjältä tuli tänään sähköpostia, kummasti piristi p*skaa päivää.

"tehdas on vahvistanut jo tuotantoajan Skodalle. Enää ei voi tehdä muutoksia autoon tehdasvarustuksen osalta. Auto tehdään viikolla 18. Näin ollen luovutus on mahdollinen jopa ennen juhannusta."

Mukavata  :)

Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Joke_R - 05.04.17 - klo:21:46
Onnea uudesta autosta! Hyvät on varusteet ja hienon värin valitsit  8)

Mä teetin heti uutena omaan Moon White väriseen autoon Lacroe-pinnoituksen ja kiiltää vieläkin kuin paavin p***lit. Fiksarin mukaan metallivalkoinen on perusvalkoista helpompi pestä, pinta on kuulemma jollain tavalla "liukkaampi" eikä lika ota yhtä kovin kiinni. Ainakin pinnoitettuna on ollut helppo pestä ja näyttää vähän likaisenakin siistille.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 05.04.17 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: Joke_R - 05.04.17 - klo:21:46
Onnea uudesta autosta! Hyvät on varusteet ja hienon värin valitsit  8)

Mä teetin heti uutena omaan Moon White väriseen autoon Lacroe-pinnoituksen ja kiiltää vieläkin kuin paavin p***lit. Fiksarin mukaan metallivalkoinen on perusvalkoista helpompi pestä, pinta on kuulemma jollain tavalla "liukkaampi" eikä lika ota yhtä kovin kiinni. Ainakin pinnoitettuna on ollut helppo pestä ja näyttää vähän likaisenakin siistille.

Kiitoksia! Olishan siellä vielä ollu varusteita joita olis haluttanu vaan piti vähän jarrutella että pystyy maksamaanki tuota keksintöä  ;D Just lueskelin tuota sun auton topikkia, hieno on  :) Tuota pinnoitus hommaa on miettiny itekkin, pitänee selvitellä missä olis lähin puulaaki joka niitä tekee (Kainuussa asustelen) jos en sitte ite jotain vahaa vetäse pintaan? Sittepä näkee... Valkoinen oli oikeastaan ainut väri mitä edes mietin siinä vaiheessa ku päätettiin että auto tilataan eikä oteta suoraan myyntirivistä. Ensin meinasin perusvalkeata vaan ei ollu iso ero kuukausierään tolla metallivärillä niin sen otin.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: heller - 05.04.17 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: Sipilä - 02.04.17 - klo:22:48
Joo, myyjä kerkes ehdottaan, oisin varmaan ittekkin kysynyt sitä. Laturihan auttaa pidentämään akun elinikää kun tuohon tulee se webasto (vai onko se näissä webaston tekele?) Jos se ei ekan talven jälkeen akku sippais  ;D

On se ihan näppärä jos ei aja pitempiä matkoja yhtään. Itsellä on kans weba mutta jätin laturit pois. Webasto kun on juuri sitä varten ettei tarvitse tolpassa roikottaa :)

Toissatalvena kerran webasto herjasi että lopettaa lämmityksen kun ei lataus tahtonut riittää akussa. Tämä oli kerran niillä kovilla pakkasilla. Matkaa kertyi se 30km päivään tuolloin.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 05.04.17 - klo:22:51
Omat ajot enimmäkseen nurkissa pyörimistä, joskus harvakseltaan pitempää siivua ajellaan, tuskinpa se joka ikisellä lämmityksellä tolpassa on vaan silloin tällöin varmasti hyvä vähän latailla.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Nippanappa - 20.04.17 - klo:22:06
Nonni. Sain ilmoituksen, että luovutus on viimeistään kesäkuun puolessa välissä.  :D Kattoos kumpi saa ensin.

Ennen tilauksen lukitsemista ehdin lisätä autoon ylläpitolaturin (ja kaista-avustajan).



Lainaus käyttäjältä: Sipilä - 05.04.17 - klo:20:54
Automyyjältä tuli tänään sähköpostia, kummasti piristi p*skaa päivää.

"tehdas on vahvistanut jo tuotantoajan Skodalle. Enää ei voi tehdä muutoksia autoon tehdasvarustuksen osalta. Auto tehdään viikolla 18. Näin ollen luovutus on mahdollinen jopa ennen juhannusta."

Mukavata  :)


Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 21.04.17 - klo:09:11
Lainaus käyttäjältä: Nippanappa - 20.04.17 - klo:22:06
Nonni. Sain ilmoituksen, että luovutus on viimeistään kesäkuun puolessa välissä.  :D Kattoos kumpi saa ensin.

Ennen tilauksen lukitsemista ehdin lisätä autoon ylläpitolaturin (ja kaista-avustajan).

Nonni, tasanen kisa vaikuttas tulevan  ;D
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 24.04.17 - klo:23:18
 Sähköpostia tuli tänään  :)


"autosi on jo tuotannossa eli kuukauden päästä voimme luovuttaa jo auton, ennen kesäkuuta todennäköisesti."
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI+DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 10.05.17 - klo:09:52
Ja sähköpostia pukkas taas, autolle on jo rekisteritunnus olemassa, taitaa loppukuusta olla jo Octavia pihassa  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Excalibur22 - 10.05.17 - klo:11:05
Nopea on ollut aikataulu Sipilällä. itse tilasin 24.4 oman Octavian ja sen jälkeen ei ole liikkeestä kuulunut mitään. Tilausta tehdessäni alustavat tuotantoviikot 22-26.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Occu14 - 10.05.17 - klo:13:34
Jotkut autokauppiaat ovat vaan aktiivisempia. Mulle ei tullut ainuttakaan tietoa ellen itse kysynyt. Kyllä luulis jo autokauppiaiden ja Helkama-auton kettuuntuvan kyselyihin ja laittavan jonkun tracking-systeemin tilauksen seurannalle...eletään kuitenkin jo lähes nykyaikaa :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 10.05.17 - klo:19:09
Joo, itekkin yllätyin miten miten nopeasti on tulossa, tilatessa puheli että Heinäkuulle menis luovutus, sitte varmistui että tuotantoviikko olis vko 18 ja luovutus ennen juhannusta. Huhtikuun vikalla viikolla tuli viesti että auto on jo tuotannossa ja voidaan ehkä ennen kesäkuuta luovuttaa ja nyt aamulla tuo viimeisin tieto  :)

Automyyjälle kyllä 10 pistettä ja papukaija merkki tiedottamisesta! Ei voi kuin kehua  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Elukka- - 12.05.17 - klo:16:32
Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 10.05.17 - klo:11:05
Nopea on ollut aikataulu Sipilällä. itse tilasin 24.4 oman Octavian ja sen jälkeen ei ole liikkeestä kuulunut mitään. Tilausta tehdessäni alustavat tuotantoviikot 22-26.

Mukavan nopeasti tulevat autot tehtaalta. 26.4. tilattiin Combi L&K 1.8 TSI DSG ja tuotantoviikoksi on naulautunut 23.  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 22.05.17 - klo:21:36
Aamulla tuli sähköposti että auto on Hangossa, josko tuo kohta olis luovutus  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 26.05.17 - klo:21:17
Toissa iltana sain sähköpostin että auto on Lieksassa, tänään soitteli myyjä, ensi viikon lauantaina luovutus. Ensi viikon aikana sovitaan aikataulu tarkemmin  :)

Edittiä viestiin 27.5 Myyjältä tuli sähköposti jossa kuva autosta :)

(http://preview.ibb.co/hLzK5v/20170526_134418.jpg) (http://ibb.co/nMvsQv)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: pasuunaC3 - 27.05.17 - klo:09:56
Juu sielä se laakkosen takapihalla seisoo tosiaan :) hyvä väri! Monet ostaa skodansa lieksan laakkoselta..
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 27.05.17 - klo:19:24
Jaa sinäkö kävit jo vilkasemassa  :D
Mulla tuli Lieksan Laakkonen siitä syystä että oli lähin paikka mistä sai Fiksudiilin tehtyä, parisataa kilsaa sinne matkaa tulee Suomussalmelta. Täytyy sanoa että asiakaspalvelu on 10+ siellä  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: reverence - 27.05.17 - klo:20:33
En tiedä mahtuukohan tämä tämän otsikon alle, mutta omasta mielestä asiallisesti hinnoiteltu, vaikka vanhaa mallia.

Å koda Octavia COMBI 1.0 TSI Style automaatti
sis. metalliväri ja winter-paketti
25 900 â,¬

Autokeskus airport
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 04.06.17 - klo:10:22
Eilen haettiin auto Lieksasta. Samalla tuli koeajoa Lieksa-Kajaani-Suomussalmi-Selkoskylä pätkän verran, tuuli tuohon tuntus ottavan aika herkästi ja dsg pitää varmaan opettaa tavoille. Kaiken kaikkiaan oon todella tyytyväinen.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Killer - 10.06.17 - klo:09:45
Lainaus käyttäjältä: Sipilä - 04.06.17 - klo:10:22
Eilen haettiin auto Lieksasta. Samalla tuli koeajoa Lieksa-Kajaani-Suomussalmi-Selkoskylä pätkän verran.

Lähes identtinen hakureitti vrt omaan. Me vaan jatkettiin Suomussalmelta vielä Kuusamoon.
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 11.06.17 - klo:00:09
Lainaus käyttäjältä: Killer - 10.06.17 - klo:09:45
Lähes identtinen hakureitti vrt omaan. Me vaan jatkettiin Suomussalmelta vielä Kuusamoon.

Katohan, hitusen pitemmälle ootte jatkanu  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG (MY18)
Kirjoitti: Sipilä - 11.06.17 - klo:00:13
Tänään pyörähti 1000km mittariin, Ranualla käytiin muksujen kans eläinpuistossa. Hyvä on kyyti ollut, ei oo paharuokanen ku vertaa edelliseen käyttikseen eli Mercury Grand Marquis Colony Parkiin  ;D 5.3 tais ajotietokone näyttää, todellista kulutusta ei oo vielä tullut mitattua.