VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: DEHALI - 01.02.17 - klo:18:38

Otsikko: Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua
Kirjoitti: DEHALI - 01.02.17 - klo:18:38
Elikkä auto on Seat Leon Cupra 2.0 tfsi. Oireena öljykorkissa ja hieman myös sisäpuolella näkyy keltaista töhnää? Mistäköhän johtuu?. Auto ollut lähinnä vain lyhyessä työmatka ajossa noin 5km pätkiä,että johtuuko siitä että moottori ei kerkeä lämpee kunnolla ja öljyyn pääsee kosteutta, vai voiko kansipahvi olla paskana?

Kiitos jo etukäteen.

http://aijaa.com/zvEblC (http://aijaa.com/zvEblC)
Otsikko: Vs: Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua
Kirjoitti: gunman - 01.02.17 - klo:19:43
Aika paljon näköisesti tuota tauhkaa on, mutta silti ensisijainen veikkaukseni on nimenomaan pätkäajosta johtuva..
Ja siitä johtuen veden joutuminen öljyn sekaan (kondenssi).

Noilla 5km ajoilla, kun tuo öljy ei saavuta koskaan lämpötilaa, jossa vesi haihtuisi pois.
Otsikko: Vs: Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua
Kirjoitti: Julma.80 - 01.02.17 - klo:20:17
Ei muuta kuin ajamaan kone kunnolla lämpimäksi niin että öljytkin lämpiää reilusti. Normaalia oireilua talvella jos ajaa lyhyttä ajoa.
Otsikko: Vs: Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua
Kirjoitti: Zeussii - 01.02.17 - klo:20:45
Mielenkiinnosta kuinka usein vaihdat öljyjä?
Otsikko: Vs: Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua
Kirjoitti: matalaut - 01.02.17 - klo:21:30
Mulle ainakin aikoinaan tuli ongelmia tuollaisesta vaaleasta töhnästä korkissa. Kansipahvin voi testata helposti niin, että otat jäähdytysnesteen korkin (kylmänä) pois ja auto käyntiin. Jos kansi vuotaa, niin säiliöön tulee hiljakseen kuplia.

Meillä on vaimolla auto noin 4 km ajossa suuntaansa ja öljyt pysyy puhtaana. Tosin autolla ajettiin vain 6000 km viime vuonna.
Otsikko: Vs: Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua
Kirjoitti: DEHALI - 01.02.17 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: Zeussii - 01.02.17 - klo:20:45
Mielenkiinnosta kuinka usein vaihdat öljyjä?

Noin 8000 tkm välein. Viime vaihdon jälkeen ajettu noin 5000 tkm
Otsikko: Vs: Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua
Kirjoitti: DEHALI - 01.02.17 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 01.02.17 - klo:20:17
Ei muuta kuin ajamaan kone kunnolla lämpimäksi niin että öljytkin lämpiää reilusti. Normaalia oireilua talvella jos ajaa lyhyttä ajoa.

Kiitos vastauksesta, täytyy huomenna käydä vetämässä pikkulenkin motarilla :)