Volvo S90 T8 Twin Engine AWD Business R-Design Plus(http://www.vagarena.fi/img/S90RDVit2Blk.jpg)
(http://www.vagarena.fi/img/S90RDVit5Blk.jpg)
(http://www.vagarena.fi/img/R-Design-interior.jpg)
Väri: Ice White
Sisusta: Agnes nappanahka, R-Design sport etuistuimet, musta sisäkatto (RC0R)
Tilattu: 27.01.2017
Tilaus lukittuu 2.6.2017
Tuotantoviikko: 38
Valmistunut linjalta: ?
Satamassa: ?
Autoliikkeessä: ?
Luovutus: Arvioitu aika 25.12.2017
Kesäpyörät
Vanteet: R-Design 20” 5-double spoke diamond cut
Renkaat: ? 245/40R20
Talvipyörät
Vanteet: R-Design 20” 5-double spoke diamond cut
Renkaat: Nokian HKPL R2 245/40R20
Vakiovarusteet
- Agnes nappanahka, R-Design sport etuistuimet, musta sisäkatto (RC0R) ja etuistuimien säädettävä reisituki
- Aurinkoverho takaikkunalle, sähkökäyttöinen
- Aurinkoverhot takaoviin
- Automaattisesti himmenevät ulkopeilit
- Automaattinen ilmastointi ECC
- Alumiinivanteet R-Design 20” 5-double spoke diamond cut ja 255/35 R20 renkaat
- Digital mittaristo 12,3"
- HUD (head up display) heijastusnäyttö tuulilasiin
- Intellisafe Surround (Blis ja Cross Trafic Alert)
- Keinonahka verhoiltu kojetaulun päällinen, sekä ovipaneelit
- Kiiltolistat (silk metal) sivuikkunoiden ympärillä
- Laminoidut lasit
- LED etusumuvalot sekä kulmavalot
- LED High Level mukautuvat ajovalot ja täysaktiiviset LED kaukovalot häikäisynestoautomatiikalla
- Pysäköintiapu visuaalinen 360° lintu perspektiivi
- Pysäköintiavustin puoliaut., sisältää Pysäköintikamera taakse
- R-Design etusäleikkö piano musta
- R-Design etupuskurin piano musta
- R-Design hopeanväriset ulkopeilit
- R-Design nahkakoristeinen avain
- R-Design takadiffusori
- R-Design tekstiilimatot
- R-Design urheilullinen ohjauspyörä
- R-Design urheilulliset polkimet
- R-Design vaihdekepinnuppi
- Sensus navigointijärjestelmä TMC
- Sisustuksen Carbon fiber koristus
- Sisävalaistus high level
- Sähkötoiminen kuljettajanistuin, muistilla
- Sähkötoiminen lasinen kattoluukku
- Sähkötoimiset etuistuimet
- Säädettävät ajotilat
- Takaistuimen kyynärnoja "pop up"mukitelineellä ja säilytyslokerolla
- Tupla pakoputkenpäät, integroidut
- Vaihdekepinnuppi Orrefors kristallia
- Valaistut R-Design kynnyslistat
- Volvo On Call+wifi hotspot
Business mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi
- Polttoainetoiminen lämmitin ajastimella
- Lämmitettävä ohjauspyörä Lämmitettävä takaistuin (reunapaikat)
- Lämmitettävä tuulilasin pesusuuttimet
Tehdasasenteiset lisävarusteet
- Bowers & Wilkins audiojärjestelmä
Jälkiasennettavat lisävarusteet / päivityksiä
- Suunnitellaan seuraavat 10 kk…
Nyt on komea laite! Tuollainen farkkuna voi hyvinkin olla minunkin seuraava autoni. Pisteitä B&W:stä!
Lainaus käyttäjältä: chr - 27.01.17 - klo:21:06
Nyt on komea laite! Tuollainen farkkuna voi hyvinkin olla minunkin seuraava autoni. Pisteitä B&W:stä!
Kiitos, CCtä alunperin olin kiinnostunut, mutta sitten kun ei ole tiedossa vielä edes tuleeko siitä T8sia ja milloin. Vtäkin katsoin, mutta kun olisi maksanut yli 8k, enemmän samoilla varusteilla, niin ei vaan pystynyt.
(liian) Hieno auto tulossa, ja kunnon moottoreilla !Aikamoinen harppaus ocusta vähän joka suhteessa.
Kun auto hankitaan, niin hankitaan kunnollinen.
Peukku sinne !
^Kiitos Flat.
Totta, en itsekään uskonut mahdolliseksi, siis että rahkeet riittävät, kun minulla on ollut jo pitkään vakiosumma kuussa laskettuna autoiluun, mutta ihme ja kumma pääsen samoilla kokonaiskuukausikustannuksilla ajamaan tuolla kuin ajoin Oculla ja itse asiassa XC 60ssä on hieman alhaisemmat kuin noissa kahdessa muussa.
Missä kustannuksissa suunnilleen liikutaan? Onko tämä sellainen yksityisleasing josta oon nähny mainoksia :)
Upea laite, onnea ja pitkää pinnaa odotukseen! Nyt onkin oikea hetki hommata hybridi ennen kuin uudistuva testisykli rokottaa rankalla kädellä niiden co2-lukuja ja siten hankintahintaa ;)
pasuunaC3, ei, vaikka sellaista ensin ajattelinkin. Toki oma autoilu on ollut tavallaan sellaista jo parikymmentä vuotta, siis siten etten ole koskaan laskenut pääomaa tai paljonko on lainaa vs. hyvää autossa, ainoastaan kuukausikustannuksia autoilusta ja tässä laskelmassa rehellisyyden nimissä oma ajoprofiili antaa mahdollisuuden maksaa autosta enemmän polttoainekustannuksien pienentyessä, eli autojen pääomakustannukset eivät suinkaan ole samat, ainoastaan kokonaiskuukausikustannukset.
Hawtin, myönnän, ennakoin tai oikeammin varmistelin tilannetta juurikin noista syistä, tapahtuipa mitä tahansa, niin juuri tällä hetkellä tuon hybridin verotustekniset muutokset huolestuttavat vähiten.
Päästelit sitten aika väkevän paketin :) Onnea hyvästä valinnasta, onhan toi nyt ihan kateutta herättävä paketti ;D Voimalinjaksi otit sen järkevimmän, pienet päästöt paperilla, ei diesel ja lataamalla autoa kuukausittaiset käyttökulut laskevat kaupunkiajossa todella paljon.
Jos pystyy säästämään 150,-200, kuussa ajamalla sähköllä kaupunkiajot niin 5 vuoden pitoajalla pystyy tosisaa hankkimaan hieman kalliimman auton ja autoilun kuukausittaiset kokonaiskulut pysyvät kurissa... eikä yöunet mene, vaikka autoverotus muuttuisikin...
Nimerkillä 200, kuussa kaupunkiajon bensiineihin polttava.
Onnittelut Jykälle todella hienosta autosta!
Vaikeahan se on uskoa, että yhtään millään ajoprofiililla tällainen tulisi samanhintaiseksi kk-tasolla kuin RS Octavia, mutta jos näin on niin sitten on. :)
Toivottavasti selviät tuskaisen odotusajan jotenkin, esim muita asioita ajattelemalla..
Lainaus käyttäjältä: lao - 28.01.17 - klo:06:55
Nimerkillä 200, kuussa kaupunkiajon bensiineihin polttava.
Mutta onko tuosta summasta vielä vähennetty jatkuvan virneen arvoa ;)? (OT)
Tuosta ei auto enään paljon parane 😊
Onnea odotukseen. Heitäppä arvio siitä kuinka monta sähköpostia/käyntiä myyjän luona tulee ennenkuin auto on sinun pihalla.
Kiitos.
Vaikea sanoa, sinänsä ei pitäisi olla mitään muutettavaa, kun tuohon ei ole enempää varusteita saatavilla, eli uskoisin että ei sitä montaa kertaa tule oltua ainakaan sähköpostilla. Toki pitää nyt käydä vielä luovuttamassa RS ja noutamassa XC60.
Totta puhuakseni en tiedä miten pitäisi asennoitua tuohon odotukseen, kaiketi keskittymällä tuohon XC60seeen, mutta kun ei se kauheasti herätä ajatuksia, niin...
Jyri, harkitse vielä tuota väriä. Tuohon saatavilla aivan sika makeita värejä, etenkin R-puolelta ;) Juttelin tässä naapurin kanssa kun sai juuri uuden Ocu 4x4 RS -liisarinsa. "Et sitten uskaltannu vaihtaa valkosesta vieläkään pois" "No kyllä se vihreä tuli otettua melkein, mutta uskallus loppui viime metreillä" Onneks tässä Jyrin tapauksessa rohkeutta on aikaa kerätä vielä liiankin pitkä aika ;D
Pitkää odotusta, vastaava kuin itsellä oli 3/2016 -1/2017, mutta hyvä siiitä tulee.
S:ään pikku fixejä ei kaiketi ihan samassa määrin saa kuin V:hen - jota tulikin matkalla kohtuullinen määrä.
"...sisältää Pysäköintikamera taakse"
Tuolla valitettavasti ei tee mitään, on aina paskainen - V:ssä ainaskiin.
Entä VOC?
Lainaus käyttäjältä: Taky - 28.01.17 - klo:11:36
Pitkää odotusta, vastaava kuin itsellä oli 3/2016 -1/2017, mutta hyvä siiitä tulee.
S:ään pikku fixejä ei kaiketi ihan samassa määrin saa kuin V:hen - jota tulikin matkalla kohtuullinen määrä.
"...sisältää Pysäköintikamera taakse"
Tuolla valitettavasti ei tee mitään, on aina paskainen - V:ssä ainaskiin.
Entä VOC?
Kai Vocci on vakio kamaa tuossa, olettaisin. Komia pirssi tulossa, iso peukku.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.01.17 - klo:12:19
Kai Vocci on vakio kamaa tuossa, olettaisin.
En tiedä - em listausta vain silmäilin.
Lainaus käyttäjältä: lao - 28.01.17 - klo:11:28
Jyri, harkitse vielä tuota väriä. Tuohon saatavilla aivan sika makeita värejä, etenkin R-puolelta ;) Juttelin tässä naapurin kanssa kun sai juuri uuden Ocu 4x4 RS -liisarinsa. "Et sitten uskaltannu vaihtaa valkosesta vieläkään pois" "No kyllä se vihreä tuli otettua melkein, mutta uskallus loppui viime metreillä" Onneks tässä Jyrin tapauksessa rohkeutta on aikaa kerätä vielä liiankin pitkä aika ;D
Tuli kyllä katsottua muitakin värejä, mutta jotenkin vain tuo valkoinen omaan silmään näyttää juuri "siltä". Valkoinen tuo muodot paremmin esiin kuin vaikkapa musta ja samalla saa luonnetta sillä miten nuo mustat osat erottuvat. Tavalliseksi valkoiseksi tuo kokonaisuus, ei kuitenkaan tule jäämään ;)
Onnittelut Jyri, todella hieno auto tulossa. :)
Kiitos. Tämä on jotenkin absurdi tilanne, siis että tilaushetkestä toimitukseen on 10-11 kk, sen verran pitkä aika ettei osaa oikein vielä edes alkaa potemaan todellista odotuskuumetta, hieman sellainen fiilis kuin olisi vain vastannut johonkin nettikyselyyn, ei mitään konkreettista. Ehkä tämä muuttuu kun ensi viikolla saa alle odotusauton, jota sitäkin odotan mielenkiinnolla.
Tilatarpeiden johdosta ja yleensä myös ulkonäkösyistä olen farkkuihmisiä, mutta eilen Himokselta lähtiessä tuli vastaan valkoinen S90 isoilla rinkuloilla, varmaan R-Design - oli kyllä upean näköinen ja tanakasti tiessä pysyvän oloinen! Alkaa pikkuhiljaa silmä tottua takavaloihin, niin S miellyttää yllättäen enemmän kuin V, joka on jotenkin proomun oloinen.
On tuo odotusaika tosiaan melko jäätävä ja selvitäkseen siitä lienee parasta yrittää unohtaa koko auton tulo, muutenhan siihen hajoaa. Uusi auto on nyt se XC60 ja se on sitten bonari, kun uusi vaihto on vajaan vuoden päästä...
Hawtin, itsellä ihan sama, siis olen ollut aina tykännyt farkuista, nimenomaan tilan mutta myös ulkonäön takia, muutamia poikkeuksia on ollut, mm. BMWt ovat usein olleet sedanina paremman näköisiä. Jostain syystä tuo perus V90 ei oikein koskaan omaa silmää hivellyt, CC oli mielestäni upean näköinen, mutta koska siitä ei vielä ainakaan ole T8sia, niin mikäli sitä olisi jäänyt odottamaan, niin siitä vasta pitkä odotus olisi tullut.
Onnittelut!
Meinaatko pitää ylläpitämäsi foorumin nimenä edelleen vagarena vai meneekö nyt nimi vaihtoon? ;)
Tuleekos tämä sitten Kiinasta?
Eikös Volvo ollut keskittämässä S90-mallin tuotantoa Kiinaan.
Kyllä, aito "Made in China" auto on kyseessä ::)
Onnea tiukasta paketista!
Katselin myös Volvoa jossain vaiheessa, mutta unohdin näköjään sen kilpailusta. Jostain syystä, ehkä hinta tai vaihtohyvitys hirvitti.
Eikö tuohon olisi kuitenkin saanut ilmastoidut penkit vai noihin sporttipenkkeihin ei saa? Kun ainakin itse olisin ilmastoidut nahkat S90seen ottanut, vaikka joutuisi vähän leveämmällä sitten istumaan.
Kiitos, olisihan sitä saanut, mutta olisi joutunut ottamaan Inscription mallin ja sen ulkonäkö ei oikein kolahtanut tälläiselle kromikammoiselle ja keulastakin tykkäsin R-Designissa enemmän.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 30.01.17 - klo:00:21
Kiitos, olisihan sitä saanut, mutta olisi joutunut ottamaan Inscription mallin ja sen ulkonäkö ei oikein kolahtanut tälläiselle kromikammoiselle ja keulastakin tykkäsin R-Designissa enemmän.
Ahaa, no se selittää. Olin katsellut sitä kromattua versiota siis.
Itse otan kaikki kromit, mitä valmistaja antaa. Ja tuuninkikaupasta lisää, jos saa. Se on meinaan niin, että kromia ei voi enää jälkikäteen lisätä joihinkin kohtiin. Kumimaalia voi. Viimeksi tilasin ensin mustan RäSän kromilistoilla ja mustilla peileillä, mutta tilaus tuli bumerangina maahantuojalta. Jännä kun generaattorit ja kauppiaskin antoi valita black paketin ja kromiset ikkunalistat. Vaihdoin sitten koko ulkovärin valkoiseen, että näkyisi ne mustat korostukset. No anyway, jäi vähän harmittamaan se kromien pois jääminen ja seuraavassa on mustan lisäksi ~puolet kromia! 8)
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 29.01.17 - klo:10:45
Kiitos. Tämä on jotenkin absurdi tilanne, siis että tilaushetkestä toimitukseen on 10-11 kk, sen verran pitkä aika ettei osaa oikein vielä edes alkaa potemaan todellista odotuskuumetta, hieman sellainen fiilis kuin olisi vain vastannut johonkin nettikyselyyn, ei mitään konkreettista. Ehkä tämä muuttuu kun ensi viikolla saa alle odotusauton, jota sitäkin odotan mielenkiinnolla.
Annat siis oman vaihturin vuosi ennen uuden luovutusta liikkeeseen ja saat sieltä tilapäisen xc60 tilalle? Maksatko tuosta tilapäisestä siis jonkin vuokran/köntän vai hierottiinko se kauppahintaan?
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 30.01.17 - klo:10:22
Annat siis oman vaihturin vuosi ennen uuden luovutusta liikkeeseen ja saat sieltä tilapäisen xc60 tilalle? Maksatko tuosta tilapäisestä siis jonkin vuokran/köntän vai hierottiinko se kauppahintaan?
Juu, tämä on jännä kauppa. Teknisesti ostin kaksi autoa samalla kertaa; Octavia meni vaihdossa S90seen ja XC60sen ostin "normi" rahoituksella, autoliike ostaa tuon XC60sen takaisin jäännösarvolla kun tuo S90 saapuu.
Hyvällä diilillä ja hinnalla sai tuon odotusauton, täytyy vaan toivoa että ei ala harmittamaan ajaa sillä 11kk...
Onnittelut molempien autojen johdosta! :)
Oliko kyllästyminen vanhaan vai S90:n pitkä toimitusaika syynä tähän tilapäisautoratkaisuun?
Taitaa olla niin että myyjälle tuollainen 11 kk on vaihtoauton hinnoittelun kannalta sen verran haasteellinen että siksi ovat päätyneet tuollaista mallia tarjoamaan. Olisin siis muuten joutunut pitämään autoa ilman tietoa 11kk:den päästä saatavasta hyvityksestä joka voi muuttua monestakin syystä, vaikkapa verotus tms.
Eli nyt lyötiin lukkoon Octavian vaihto S90seen ja XC60 tuli pelkällä osamaksulla, jonka hinta ei ollut paha ;) Käytännössä vuokrasin siis tuon XC60sen, koska maksan vain sovitun kk erän ja automyyjä sitoutuu ostamaan sen takaisin jäännösarvolla kun uusi auto saapuu.
No nyt oli jäätävä veto Jyriltä. Onnittelut komeasta autosta. Vai onniteltasko vasta kunhan värkki saapuu. ,,lä nyt Jyri lähde volvomiesten kirjottelupalstoille pysyvästi kuitenkaan. Osta vaikka joku fabia pihaan ruostumaan niin jaksat käydä vag forumillakin. :D
Ei pelkoa, vaimolla on onneksi Fabia :D
Tänään sitten vaihtui RäSä XC60seen jolla pitäisi jaksaa nuo 11 kk.
Jaksaisikohan siitä omaa ketjua edes avata kun on vaan vajaan vuoden alla (toivottavasti :o)?
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.01.17 - klo:17:21
Onnittelut!
Meinaatko pitää ylläpitämäsi foorumin nimenä edelleen vagarena vai meneekö nyt nimi vaihtoon? ;)
Sivusto ajetaan alas uuden "GeelyArena.fi 论坛"-verkkosivun tieltä. ;D
(http://www.carlogosfree.com/wp-content/uploads/2016/05/geely-logos-emblems-1.jpg)
Onnittelut, Jyri! Upean Volvon olet tilannut! *thumbs up*
Itse kävin syksyllä koeajamassa uuden V90 D4 A Inscriptionin, ja kyseessä on todella hieno auto. Tuo sinun valitsemasi moottori on varmasti erityisen hieno ja tehokas. :)
Kiitos.
Niin minäkin uskon, vaikka pienen pieni pelko on siitä miten hyvin takapään sähkömoottorin heikompi teho saadaan tuntumaan tasapainoisena ajokäytöksenä, toisaalta kun on lukenut ja katsonut XC90 T8sin koeajojo raportteja, niin ilmeisen hienosti ovat onnistuneet.
Sikäli harmittava peli, kun siinä on kaikki jo valmiina ja ohjaamokin juuri eikä melkein omaan makuun, niin ei kauheasti keksi mitään tuunattavaa tässä odotusajalla. RäSähän sai aimo kasan päivityksiä jo ennen kuin auto oli edes itsellä. Kromiosille kyllä pyörii ajatuksia ::)
"Hieman" on tullut pähkäiltyä tuon version kanssa, houkuttaisi ne Inscription Plus version lisäherkut, mutta sitten taas ulkonäkö ei miellytä yhtä paljoa, varsinkin kun tuota kromia vierastan.
Väriäkin olen pähkäillyt, mutta aina vaan kun kokeilen eri värejä niin tuo valkoinen vaan miellyttää eniten.
Koska olen tosiaan kromikammoinen niin on tullut tehtyä muutamia kokeiluja ja tällä hetkellä näyttäisi että tälläinen olisi suunnitelmissa:
(http://www.vagarena.fi/img/S90RDVit2Blk.jpg)
(http://www.vagarena.fi/img/S90RDVit5Blk.jpg)
Hurja auto kaikin puolin, onnittelut! Hassua, että kiihtyy samaan tahtiin S3:n kanssa, mutta on samalla oletettavasti erinomaisen mukava maantielaiva.
Tässä on kyllä tehon / suorituskyvyn ja näyttävyyden sekä koon suhde markkinoiden ehdotonta kärkeä.
On erityisen hyvä paketti, jos autolla pörrätään pääasiassa kaupungissa (pl. pysäköiminen) ja vähemmän motaria 138 km/h lasissa.
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.02.17 - klo:15:23
Hurja auto kaikin puolin, onnittelut! Hassua, että kiihtyy samaan tahtiin S3:n kanssa, mutta on samalla oletettavasti erinomaisen mukava maantielaiva.
Eikös tuo venähdä vielä puoli sekkaa nopsempaan. S3 Audi 5.3s 0 - 100km/h. T8 S90 4.6s 0 - 100km/h.
Mitä katsoin noita suoritusarvoja niin T8 kiihtyy kiihkeämmin kuin Model X Teslan perusversio. Siinäkin oli 5s 0 - 100 repäisy.
Hmm... 5.3? Ainakin mun "vanha" S3 menee 4.9s 0-100km/h paperilla. Ja uusi facelift 4.6s.
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.02.17 - klo:15:23
Hurja auto kaikin puolin, onnittelut! Hassua, että kiihtyy samaan tahtiin S3:n kanssa, mutta on samalla oletettavasti erinomaisen mukava maantielaiva.
Tässä on kyllä tehon / suorituskyvyn ja näyttävyyden sekä koon suhde markkinoiden ehdotonta kärkeä.
On erityisen hyvä paketti, jos autolla pörrätään pääasiassa kaupungissa (pl. pysäköiminen) ja vähemmän motaria 138 km/h lasissa.
Kiitos, kyllä juurikin nuo asiat oli tässä tällä kertaa itselle parhaiten sopivaksi paketoitu paketti.
Ja tosiaan kun ajo on vähintään 95% kehä kolmella tai sen sisäpuolella, niin uskoisin että hybridillä saa todellista säästöä aikaiseksi, varsinkin kun suurin osa matkoista on alle 20 km suuntaansa ja latausmahdollisuus kotiovella.
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 10.02.17 - klo:16:08
Hmm... 5.3? Ainakin mun "vanha" S3 menee 4.9s 0-100km/h paperilla. Ja uusi facelift 4.6s.
Edit:
S3 sportback manuaali näyttää olevan 5.3s, enpä huomannut että siellä oli stronic mille taas luvataan tuo 4.6s :)
Tulipa tuossa tehtyä versiot myös hopeisena ja mustana. Kyllä se vaan tuo valkoinen jotenkin omaan silmään korostaa muotoja parhaiten, vai mitä olette mieltä?
Valkoinen
(http://www.vagarena.fi/img/S90RDVit2Blk.jpg)
Hopeinen
(http://www.vagarena.fi/img/S90RDVit2silver.jpg)
Musta
(http://www.vagarena.fi/img/S90RDVit2BLKBLK.jpg)
Tuo musta houkuttelisi hieman, mutta kun suurimman osan ajasta se on vain musta "möykky" ilman muotoja, auringossa ja valoisassa toki oikein hieno sekin. Eikä tuo hopeinenkaan paha ole, mutta jotenkin aina vaan itse palaan tuohon valkoiseen...
^Ainakin mainostekstien väri pitäisi vaihtaa tuohon mustaan autoon.
Lainaus käyttäjältä: K70 - 11.02.17 - klo:19:27
^Ainakin mainostekstien väri pitäisi vaihtaa tuohon mustaan autoon.
;D Ajattelin että se voisi olla satiini- tai mattamusta, olisi diskreetti ;)
Mites Jyri vaihteluna chrystal white, helmiäisvalkoinen? Tuo on jo se luokan auto -hinnaltaankin- että se sävy istuu teemaan. Sulla on jo ollut perusvalkoinen, olisi vähän uutta ja sopisi jotenkin isoon sedaniin kuten XC90:eenkin. Ja omasta kokemuksestani voin sanoa, että monien perusvalkoisten rinnalla Volvon perusväri eli ice white taittuu vihertävänharmaaseen päin lievästi. Sen huomaa jos rinnalla on vaikkapa candy white Skoda tai blanc banquise-Peugeot. Osittainen uudelleenmaalaus lienee helmiäisessä haastavaa mutta kaipa ne jo osaavat, siis jos joku kolhu tulisi.
Meinaan, jos sinulla on harkinnassa myös hopeakin, toinen metalliväri...
Hieno auto tulossa, varmasti ehtii muutamat kuvan muokkaukset odottaessa tehdä. Kyllä omaan silmään näyttää toi valkoinen mustilla osilla parhaalta!
Hopeinen ehdottomasti,valkoinen jo niin nähty
Noista kuvista päätellen niin ehdottomasti hopeinen. Itse toki vierastan mustia vanteita, näyttää vähän että olisi sellaiset peltivanteet kun muodot erottuvat huonosti.
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 11.02.17 - klo:21:35
Noista kuvista päätellen niin ehdottomasti hopeinen. Itse toki vierastan mustia vanteita, näyttää vähän että olisi sellaiset peltivanteet kun muodot erottuvat huonosti.
Juuri näin,mustat vanteet toimii vain hopeisella lipalla
Itsekin suosittelisin jotain muuta kuin valkoista, johtuen jo siitä että Skodasi oli valkoinen ja jotenkin tuo valkoinen väri alkaa jo "kulumaan". Listalla on upeita värejä kuten Bursting Blue, Bright ja Electric Silverit sekä Savile Grey. Toki musta on aina jees! Niin ja esitteessä Crystal white näyttää kyllä T8:ssa hienolta. Toisaalta valitset sitten minkä tahansa värin niin auto on upea. Ota sellainen mistä olet 100 varma. :)
Itse kanssa täysin kyllästynyt "muotivalkoiseen" mikä nytkin on alla. Tyttöjen väri. Ei mielestäni sovi myöskään mustien vanteiden kanssa. Nyt tilauksessa helmiäismusta. Musta on hienoin väri silloin kun se on puhdas eli noin 1% ajasta. Seuraavaksi koitan sitten jotain todella rohkeaa väriä.
Tämäpä on juuri se ongelma, makuja on monia ja haluaisin ehkä jotain muuta, mutta jokakerta kun katson noita muita, niin niissä on jotakin mikä ei istu omaan silmään.
Mustiahan mulla oli yli 10 vuotta, enkä kyllästynyt siihen silloinkaan, mutta jostain syystä valkoinen, mustilla osilla (listat, vanteet jne...) , alkoi vain näyttämään niin hyvältä, edelleen tekee sen. Liikenteessäkin jos näkee jonkin vähän erikoisemman pelin jossa on täysimustat yksityiskohdat valkoisen kanssa niin se vaan säväyttää, lähinnä siis nuo erikoisemmat BMWt, Meset ja muut.
Voisin kyllä ottaakin mustan tai hopeisen, mutta ne kaipaisivat mielestäni sitten toisen väristä sisustaa ja sitä ei tuohon R-Designiin saa. Kenties hienoin olisi hopeinen sillä amber (v.ruskea) sisustalla tai musta vaalealla, kunhan vaan saisi sporttipenkit.
Tietysti edelleen houkuttaisi se Inscription, siitä saisi mallin jossa olisi ihan kaikki varusteet, siis myös nyt puuttuvat, säätyvät iskarit ja takana ilmajouset, hierovat ja tuuletetut penkit. Ongelmaksi vaan jää ne kromiosat ulkopuolella, periaatteessa ihan ok mustana tai hopeisena, mutta jokin siinä ulkonäössä vaan mättää.
Onneksi taitaa olla tosiaan jonkun verran aikaa puljata jos siltä tuntuu, ei tuo tilaus varmaan ihan heti ole lukittumassa jos toimitus on marraskuun lopulla...
Makuja on monia, eri koppa mutta itse valitsen R-Designin aina punaisena. Näin muuten uuden 90 punaisena R-Designina. Aivan pirun komia luonnossa. Se olisi oma valinta. Noita harmaan eri sävyjä on kadunkulmat täynnä, kuten mustia autoja. Pitkästä aikaa meinas niskat nyrjähtää.
^ Jännää ettei vaan ole saatavilla, ainakaan konfiguraattorin tai hinnaston mukaan!?
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.02.17 - klo:22:33
^ Jännää ettei vaan ole saatavilla, ainakaan konfiguraattorin tai hinnaston mukaan!?
What? Se oli V
Edit: Jännä, vain farkkuna toi väri
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.02.17 - klo:22:30
Makuja on monia, eri koppa mutta itse valitsen R-Designin aina punaisena. Näin muuten uuden 90 punaisena R-Designina. Aivan pirun komia luonnossa. Se olisi oma valinta. Noita harmasn eri sävyjä on kadunkulmat täynnä, kuten mustia autoja. Pitkästä aikaa meinas niskat nyrjähtää.
Punainen ei ehkä ole ihan se juttu, vaikka onkin yksi väreistäni.
Kumpa Volvolla olisi vielä se R kupari mikä niillä oli aikoinaan V70Rssä, se oli upea ja erottuva väri tai olisi edes jotain yhtä erottuvaa. Skodallakin on sentään Superbin Sportlineen se Dragon green, jitain sellaista kaipaisin.
Vaikka ei mua haittaa että valkoisia on paljon, tiedän että omani tulee erottumaan muista, pikkuseikkojen osalta, joita "tavikset" ei edes huomaa, sama oli RäSässäkin ja joka kerta nautin kun näin parkkiksella jonkin normaalin valkoisen RäSän. Eli mulle sopii se ettei isomassa, edes näe eroa mun autossa muihin vastaaviin verrattuna.
Tuo Burstning blue noista Inscription väreistä on mielestäni myös todella upea R-Designissa. Se ainakin erottuisi joukosta. Valkoinen on myös hieno, mutta ehkä jo hieman "tavallinen".
Ota Jyri se helmiäisvalkoinen. On valkoinen mistä tykkäät, mutta myös erottuva sävy. Auringossa ja katulamppujen valossa kuitenkin erottuvan erilainen ja kiiltää enemmän kuin perusmaalina. Tavallinen valkoinen on uudessa 90ssä niin yleinen jo, että erottuisit helpommin joukosta.
Tämä on juuri se ongelma, en välttämättä kaipaa erottuvuutta, vaan sitä että näyttää omaan silmään hyvältä, pitäisi siis nähdä omin silmin eri vaihtoehdot, mielellään luonnossa, aika vähän taitaa olla vielä noita R-Designeja nähtävillä ylipäätänsä, puhumattakaan eri valkoisista.
Tämä on muuten kaikkien autonvalmistajien ongelma, mikseivät tarjoa kunnnon kuvia eri valaisutilanteissa autoistaan. Ei olisi iso uhraus palkata kuvaaja ottamaan kuvia jostain esittely/lehdistön koeajotapahtumasta missä niillä on eri värejä. Volvolakin olen nähnyt joissakin videoissa että niillä on ollut siellä piha täynnä erivärisiä autoja, esim Espanjan esittelytilaisuudessa.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 30.01.17 - klo:12:16
Juu, tämä on jännä kauppa. Teknisesti ostin kaksi autoa samalla kertaa; Octavia meni vaihdossa S90seen ja XC60sen ostin "normi" rahoituksella, autoliike ostaa tuon XC60sen takaisin jäännösarvolla kun tuo S90 saapuu.
Hyvällä diilillä ja hinnalla sai tuon odotusauton, täytyy vaan toivoa että ei ala harmittamaan ajaa sillä 11kk...
Maksoitko odotusautosta jonkun "käsirahan" vai tuleeko se aidosti kuukausimaksulla ja liike vain lunastaa odotusauton sitten S90 saapuessa täydellä velkasummalla? Eli vaihtoautosta saadut rahat odottavat sinun tilillä S90 saapumista ja kauppa tehdään silloin ilman vaihtoautoa?
Ei, vaan RäSä meni vaihdossa S90seen ja XC60 tuli ilman käsirahaa, jossa lunastus täydellä velkapääomalla kun S90 saapuu, eli tuo odotusauto oli se erillinen.
Mobile.de kautta on katsella eri värejä. Sieltä itse katselin kun valitsin tulevan Passattini värin. Alla yksi musta yksilö, väri kyllä hieno tuohon koppaan. Kovin montaa näitä ei vielä kyllä tuolla mobilessakaan ole.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236991736&scopeId=C&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&sortOption.sortOrder=DESCENDING&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&minFirstRegistrationDate=2017-01-01&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=31&pageNumber=1&action=topInCategory (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236991736&scopeId=C&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&sortOption.sortOrder=DESCENDING&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&minFirstRegistrationDate=2017-01-01&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=31&pageNumber=1&action=topInCategory)
Musta auto mustalla sisustalla...blaaaaahh...Musta R-design valkoisella sisustalla olisi hieno, valitettavasti tuollaista comboa ei vain saa. Metallimusta on lisäksi sellainen väri, että sen kunnossa pitäminen vaatii järjettömästi huolellisuutta. 99-prosenttia mustista autoista on maalipinnaltaan aivan hirveää katsottavaa, ellei ole pesty hartaalla pietiteetillä. Tälläiselle "hermoilijalle" se on viimeinen värivälinta. Tuollainen musta on viunaleilla, kun edes ajaa yhtä kilometriä lähempää noita helvetin(harja)koneita.
Ei tosiaan tuolla Mobile.de:ssä ollut juuri muita kuin mustia ja harmaita (tosin ei siellä värikartassa kauheasti muita kyllä olekaan :o ).
Ishvan, kyllä, kun tosiaan saisi mustan, valkealla sporttisisustalla, mutta kun ei niin ei... Se mikä noissa Mobilen kusissakin kyllä korostui, on että musta tai tummanharmaa mustalla sisustalla, ei kiitos.
Yksi sininen R-Design löytyi...tosin V90. Mutta antaa osviittaa. Tämä väri kyllä herättää huomion.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&sortOption.sortOrder=DESCENDING&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&colors=GREY&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=31&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&id=238343670&action=topSimilarSellerAd (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&sortOption.sortOrder=DESCENDING&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&colors=GREY&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=31&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&id=238343670&action=topSimilarSellerAd)
Tuo sininen ei kyllä itseä oikein säväytä, varmaan osittain siksi että Skodalla on vastaava, joka taisi alunperin olla vain RS malleissa, mutta sittemmin myös muissa, eli ei ole enää niin harvinainen näky.
Ja tuo valkoinen (Ice White) vaan näyttää niin hyvältä, tuo minun odotusajan XC60 on juuri Ice White ja tykkään kyllä että on oikein hyvä perusvalkoinen, ei siis mikään siniseen tai kermaan taitettu.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.02.17 - klo:18:43
Tuo sininen ei kyllä itseä oikein säväytä, varmaan osittain siksi että Skodalla on vastaava, joka taisi alunperin olla vain RS malleissa, mutta sittemmin myös muissa, eli ei ole enää niin harvinainen näky.
Ja tuo valkoinen (Ice White) vaan näyttää niin hyvältä, tuo minun odotusajan XC60 on juuri Ice White ja tykkään kyllä että on oikein hyvä perusvalkoinen, ei siis mikään siniseen tai kermaan taitettu.
Täälläpäin tullut vastaan yksi momentum V90 ja yksi R-Design V90 ice white väreillä molemmat. Aivan saamarin hienoja. Pysy tuossa R-Designissa. Olen samoilla linjoilla sun kanssa että nuo kromit vaan ei sovi siihen. Ja se keula on jotenkin vähän, mjaaa, tylsän näköinen siinä. Momentumissa ja R-Designissa on jotenkin molemmissa enemmän sellaista räyhäkkyyttä.
Tuli käytyä Biliassa ja selvisi että tilaus olisi lukittumassa 2.6.2017, tuotanto vk38 ja toimitus 25.12.2017, eli jos nuo pitävät niin sitten tulee otettua rekisteriin vasta 1.1.2018.
Pahus, mieluusti olisin ottanut tiedon että olisi aikaistunut eikä siirtynyt kuukaudella... Piiiitkä onb odotus...
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.03.17 - klo:12:54
....toimitus 25.12.2017,
Ihanko meinasivat olla jouluna töissä?
Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.03.17 - klo:13:02
Ihanko meinasivat olla jouluna töissä?
Ja kolme kuukautta valmistuksesta toimitukseen?
^Niin se taitaa olla noiden kiinantilauksien kanssa.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.03.17 - klo:12:54
tuotanto vk38 ja toimitus 25.12.2017, eli jos nuo pitävät niin sitten tulee otettua rekisteriin vasta 1.1.2018.
Oliko auto tulossa sinulle itselle vai liisaatko sen yrityksesi kautta? Jos jälkimmäinen niin silloin ehdottomasti käyttöön 2017 vuoden puolella. On täydellinen verotusarvo-optimointi tulossa siinä tapauksessa :)
Leasing-autoissahan verottaja kohtelee autoja vuoden mukaan, ei rekisteröintikuukauden. Eli 1.1.2018 verottajan mielestä auto on jo vuoden vanha. 1.1.2020 verotusarvo tippuu koska 3 vuosi ja siitä eteenpäin verotusarvoa lasketaan verottajan määrittämän kaavan mukaan.
Kyselin tänään oman V90 T8 perään ja myyjä sanoi, ettei ole vielä mitään tietoa tilauksen lukittumisesta tai tuotantoviikosta. Saa nähdä koska menee tekoon.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.17 - klo:17:47
Oliko auto tulossa sinulle itselle vai liisaatko sen yrityksesi kautta? Jos jälkimmäinen niin silloin ehdottomasti käyttöön 2017 vuoden puolella. On täydellinen verotusarvo-optimointi tulossa siinä tapauksessa :)
Leasing-autoissahan verottaja kohtelee autoja vuoden mukaan, ei rekisteröintikuukauden. Eli 1.1.2018 verottajan mielestä auto on jo vuoden vanha. 1.1.2020 verotusarvo tippuu koska 3 vuosi ja siitä eteenpäin verotusarvoa lasketaan verottajan määrittämän kaavan mukaan.
Autohan tulee itselle, mutta verottaja kohtelee sitä yrityksen autona, eli tosiaan tuo verotusarvon tippuminen hyödyntäisi omien ajojen osalta, mikäli autoa tulisi pidettyä yli 2v, mikä on kyllä enemmän kuin todennäköistä. Tosin itsellä tulee yksityisajoja kohtuullisen vähän, nyt Xc60sellä ajettu n 5500 km joista n 500 omia ajoja, eli tuo verotusarvon tippumisen vaikutus on kuitenkin aika pieni.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:18:11
Autohan tulee itselle, mutta verottaja kohtelee sitä yrityksen autona, eli tosiaan tuo verotusarvon tippuminen hyödyntäisi omien ajojen osalta, mikäli autoa tulisi pidettyä yli 2v, mikä on kyllä enemmän kuin todennäköistä. Tosin itsellä tulee yksityisajoja kohtuullisen vähän, nyt Xc60sellä ajettu n 5500 km joista n 500 omia ajoja, eli tuo verotusarvon tippumisen vaikutus on kuitenkin aika pieni.
Eipä siihen omat ajot vaikuta. Perusverotusarvoon kuuluu n. 18tkm omia ajoja. Jos menee yli sen niin sitten verotusarvo pitäisi lasketuttaa uudelleen. Tosin kuin moni sen tekee oikeasti, en tiedä.
Mitä isompi verotusarvo, sitä suurempi on tiputus kolmantena vuonna koska verotusarvon isoin osa määritetään prosentteina verottajan hyväksymästä ostohinnasta. Minulla oli viime vuonna RXH:ssa käyttöedun verotusarvo 755 , ja nyt vuoden alusta se tipahti 680 ,:oon. 75 , per kk on rahaa sekin.
Volvossa tiputus tulee olemaan vielä isompi koska esim. mun tilaamassa paketissa käyttöedun verotusarvo 1145 , ja se tippuu n. 1000 ,:oon kolmantena vuonna. Eli kyse on kyllä ihan merkittävästä rahasummasta.
Jos auton ostaa itse niin marginaalisesti voi ehkä hyötyä tuosta rekisteröintiajankohdan siirtämisestä vuoden vaihteen yli. Ja tämäkin siis ehkä koska tästä ei vedenpitävää faktaa ole olemassakaan muuta kuin Esson baarin kovien kauppamiesten jutut.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.17 - klo:19:33
Eipä siihen omat ajot vaikuta. Perusverotusarvoon kuuluu n. 18tkm omia ajoja. Jos menee yli sen niin sitten verotusarvo pitäisi lasketuttaa uudelleen. Tosin kuin moni sen tekee oikeasti, en tiedä.
Omassa tapauksessa maksan jokaisesta omanajonkilometristä, koska auto on siis itse ostamani, mutta verottaja siis tulkitsee sen autoetuautoksi, koska itsellä on yli 50 % työajoa ja noista omista ajoista siis verottaja "laskuttaa" autoedun mukaan, näin siis yksityisellä liikkeenharjoittajalla, palkansaajilla tilanne on luonnollisesti toinen.
Mikäli tuo arvioitu toimitusajankohta pitää paikkansa, eli 25.12, niin pitää tosiaan miettiä kumpi kannattaa, luulen ettei ole kovinkaan merkittävää eroa loppupeleissä, siis omassa tapauksessa.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:19:50
Omassa tapauksessa maksan jokaisesta omanajonkilometristä, koska auto on siis itse ostamani, mutta verottaja siis tulkitsee sen autoetuautoksi, koska itsellä on yli 50 % työajoa ja noista omista ajoista siis verottaja "laskuttaa" autoedun mukaan, näin siis yksityisellä liikkeenharjoittajalla, palkansaajilla tilanne on luonnollisesti toinen.
Mikäli tuo arvioitu toimitusajankohta pitää paikkansa, eli 25.12, niin pitää tosiaan miettiä kumpi kannattaa, luulen ettei ole kovinkaan merkittävää eroa loppupeleissä, siis omassa tapauksessa.
Okei, vähän erilainen malli tuossa tapauksessa. Sori, en tiennyt että ammatinharjoittajan ja palkkatyöläisen välillä olisi tuossa verokohtelussa eroa, mutta ei yllätä että näin on :)
Eipä tuossa montaa päivää ole rekisteröinnin suhteen vaikka odottaisikin vuoden alkuun. Jos siis tuo toimituspäivä pitää paikkansa.
Ei sitten tullut tätä koskaan, vaan tilaus päivittyi: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34770.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34770.0)