VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Muut merkit => Volvo => Aiheen aloitti: Jyri - 27.01.17 - klo:19:41

Otsikko: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Jyri - 27.01.17 - klo:19:41
Tänään tuli tehtyä kaupat Volvo S90 T8 Business R Design Plussasta, eli aito Kiina-auto tilattu. Lisävarusteiden osalta oli helppoa, kun ei siellä ollut kuin yksi valinta ja sekin tuli ruksittua. Pistokehybridiä olen kaipaillut jo kauan ja eipä nyt sitten tarvitse olla niin huolissaan mahdollisista autoverotuksen muutoksista.

Pitkään saa vaan odottaa, lupailivat toimitusajaksi 10-11 kk. Odotusajan autoksi tuli ostettua XC60 R Design. En ole ennen ostanutkaan samalla kertaa kahta autoa, mutta ihan järkevä tuo Volvon odotusajan autovaihtoehto, näillä toimitusajoilla siis.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Cayman - 27.01.17 - klo:19:52
Menikö jo RS vaihdossa tuohon XC60 ja minkä ikäinen tämä on?edit:Tietohan olikin jo talli osiossa  8)
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Timppe - 27.01.17 - klo:20:22
Nytkö sitten VAGarena muuttuu Volvoarenaksi?
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: dwntime - 27.01.17 - klo:20:46
No niin, onnittelut hienosta valinnasta. Aika pitkä on T8:eilla toimitusaika tosiaan. Noiden valmistus kun taitaa alkaa vasta toukokuussa.

Itse odottelen vielä tilauslupaa :(

Ja etköhän tuolla XC60:lla kestä ajella :) Tosi hieno auto sekin.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: lao - 18.02.17 - klo:14:17
Tuli sitten ehkä hieman yllättäen siirtyminen Skodasta Volvoon. Tuli tilattua V90 T8 R design. Ei olisi Superb vaihtunut ellen olisi saanut niin poskettoman hyvää vaihtotarjousta hetivaihdolla ja odotusajan autoksi XC60 D4 business summum. Vaihtohyvitys alkoi numerolla 5, toki sis. uuden auton alennuksen, mutta anyway 14kk ja 30 000 km ajettu auto, joka maksoi uutena 57 000 EUR. Volvoon sai myös rahoituksen 0,99% korolla todella pienillä käsittelykuluilla.

Superbissa ei ole mitään muuta vikaa kuin 12l/100km kaupunkikulutus ja mulla tulee kaupunkiajoa 1500 km kuukaudessa eli 180 litraa E5:sta. Volvolla voi tuosta nipistää varmasti 100 litraa kuukaudessa eli 160 EUR pienempi polttoainelasku kuukausittaisissa autokuluissa (toki sähköä menee kotoa hieman). Sitten Superbin hinnassa on autoveroa 15 000 EUR uutena ja kun autovero muuttuu aivan varmasti hyvinkin pian niin Volvossa sitä ei ole juurikaan.

Sitten tulee taas uudet rengassarjat...

Talvi loppuu ihan kohta niin menee tuo vajaavetoinen. Saapahan korkata samana vuonna kaksi pakasta vedettyä autoa. Nyt vaan tuli mieleen, että sopiikohan tuonne XC60 selkä menosuuntaan asennettava istuin 180cm kuskin taakse? Superbissa jää 10-15cm heittämällä tyhjää.

Volvo tulee Ruotsin tehtaalta joskus loka-marraskuussa.

Lisävarusteita mahtui budjettiin seuraavasti:

-tekniikkapaketti
-lasikattoluukku
-sähkötoimiset lapsilukot
-tummat takalasit
-aurinkoverhot taakse
-erikoismetelliväri 477 electric silver
-18" talvipyörät
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: dwntime - 18.02.17 - klo:14:20
Onnittelut tätäkin kautta. Hieno auto tosiaan tulossa. Olis vissiin hiukan nopeutumassa nuo toimitukset. Kuulin että viime viikolla eräälle tilattu auto olisi näyttänyt tilausjärjestelmässä heinäkuuta toimitusajankohdaksi.

Itsellä lähtee tilaus ensi viikolla.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Jyri - 18.02.17 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: lao - 18.02.17 - klo:14:17
Tuli sitten ehkä hieman yllättäen siirtyminen Skodasta Volvoon. Tuli tilattua V90 T8 R design.
Onnittelut, hieno paketti. Itseäkin houkutti tuo V, mutta sitten kuitenkin nuo varusteet vei voiton ja päädyin S:ään, hieman jännittää miten osaa sedanin kanssa elää, kun on kohta parikymmentä vuotta ajellut farkuilla...

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 18.02.17 - klo:14:20
Onnittelut tätäkin kautta. Hieno auto tosiaan tulossa. Olis vissiin hiukan nopeutumassa nuo toimitukset. Kuulin että viime viikolla eräälle tilattu auto olisi näyttänyt tilausjärjestelmässä heinäkuuta toimitusajankohdaksi.
Tämähän olisi hieno uutinen, olsiiko niin että tuo sedanien Kiinan tuotanto olisi vapauttanut tilaa farkkujen tekemiselle, siis olettaen että tuo oli V malli?

Hiukka kyllä jännittää oman sedanin tuotanto, toivottavasti homma lähtee Kiinassa hyvin rullaamaan.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Hawtin - 18.02.17 - klo:15:54
Onnittelut Iaolle! Pitäisköhän itsekin kysäistä tarjousta, kun johan Skodalla on toista vkoa ajeltu ;D. No ei sentään, kunnon kokoinen kontti on meille tarpeen. Oikealla ajoprofiililla ja latausviitseliäisyydellä säästöjä voi epäilemättä saada aikaan. Mutta sitten kun sähköt on kulutettu, hörppinee Volvo löpöä vähintään Skodan tahtiin.

Itse odottelen muutaman vuoden tekniikan kehittymistä, kun vasta uuden auton ja ensimmäisen webaston myötä pääsin johtojen pläräilystä, niin en halua sitä heti uudestaan aloittaa. Mersullahan on jo ässässä langaton lataus ja sen yleistyminen olisi merkittävä etu sähköautoilulle. Tosin tällä hetkellä ei ole minkäänlaista kunnollista latausmahdollisuutta kotona, joten sekin laimentaa intoa raahailla painavia akkuja mukana. Tehokkaan julkisen langattoman latausverkon syntyminen on toki hamassa tulevaisuudessa, mutta alkuun riittäisi, että sellainen olisi kotona.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: dwntime - 18.02.17 - klo:18:03
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.02.17 - klo:15:39
Tämähän olisi hieno uutinen, olsiiko niin että tuo sedanien Kiinan tuotanto olisi vapauttanut tilaa farkkujen tekemiselle, siis olettaen että tuo oli V malli?

V malli oli. Myyjä kyllä veikkasi että todellisuudessa ei varmasti tule heinäkuussa, mutta saapas nähdä. Kovasti sellaista järjestelmä oli tyrkyttänyt.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Taky - 19.02.17 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 18.02.17 - klo:18:03
V malli oli. Myyjä kyllä veikkasi että todellisuudessa ei varmasti tule heinäkuussa, mutta saapas nähdä. Kovasti sellaista järjestelmä oli tyrkyttänyt.

Mikä lie tämän hetken tilanne, mutta 3/2016 tilattu V jonka toimitusaika tilauksessa 12/2016 -1/2017.

Muutaman varuste muutoksen kanssa toimitusika venähti välillä 5/2017 saakka, lopulta 9.1 se otettiin ajoon kokolailla alkuperäisen ajatuksen mukaan, siis 2017 alusta.

Eli monta kuukautta näyttää ainakin V toimitukset mennä syksynä eläneen.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: dwntime - 23.02.17 - klo:17:09
Laitetaanpa tännekin palstalle päivitystä tilanteeseen. Eli tänään lähti seuraavanlainen paketti tilaukseen :

VOLVO V90 T8 AWD Business R-Design aut

Lisävarusteina :

Ice White
CarPlay ja Android Auto
Ilman tyyppi ja mallimerkintää
Kattoluukku. sähkötoiminen
Ostoskassin pidin
Rattivaihteet (vain urh. ohjauspyörän yht.)
Tavaratilan automaattinen näkösuoja
Tummennetut takalasit
Varustepaketti Technic
- Pysäköintikamera taakse
- Automaattisesti himmenevät ulkopeilit
- Sensus navigointi, puheopastus suomeksi
- LED kaukovalot, täysaktiiviset häikäisynestoaut.
- Intellisafe Surround (Blis ja Cross Trafic Alert)
Taakkatelineet, Volvo

Aluksi olin jo valkannut D4 etuveto automaatin, mutta loppupeleissä sitten leasing-hinnoittelu olikin asiallinen tuon T8:in osalta joten sitten päädyinkin siihen.

Nyt sitten helvetin pitkä odotus edessä. Toimitusaika-arviota en vielä saanut, siihen menee muutama viikko ennenkuin saa. Johtunee nyt tuosta tuotannon aloituksesta.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Jyri - 23.02.17 - klo:17:25
^Onnea hieno paketti tilattu, melkeinpä sellainen mitä olen tässä aina välillä pähkäillyt, siis jos vaihtaisi oman S90sen V90seen, pitäisi vaan hieman tinkiä varusteita, ehkä, mutta voisi ottaa säätyvän alustan ja ilmajouset taakse.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: JanneH81 - 11.08.17 - klo:09:54
Tänään tuli tehtyä kaupat Volvo V90 T8 R-designista seuraavilla varusteilla:

- Tummenetut takalasit
- Electric Silver metalliväri
- Ilman tyyppi- ja mallimerkintää
- Carplay ja Android auto
- Varustepaketti Technic
- Pysäköintiapu visuaalinen 360+kamerat
- Lämmitettävä tuulilasi
- Koirankuljetuspaketti
- Vetokoukku puoliautomaattinen
- Talvirenkaat Hakkapeliitta 8 10-spoke turbine

Luovutus 01/2018.

Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Jyri - 12.08.17 - klo:12:11
Onnea, hieno peli tilattuna. Onneksi näköjään toimitusajat ovat tätänykyä hieman kohtuullisemmat.
Tsemppiä odotukseen.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: lao - 12.08.17 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: JanneH81 - 11.08.17 - klo:09:54
Tänään tuli tehtyä kaupat Volvo V90 T8 R-designista seuraavilla varusteilla:

- Tummenetut takalasit
- Electric Silver metalliväri
- Ilman tyyppi- ja mallimerkintää
- Carplay ja Android auto
- Varustepaketti Technic
- Pysäköintiapu visuaalinen 360+kamerat
- Lämmitettävä tuulilasi
- Koirankuljetuspaketti
- Vetokoukku puoliautomaattinen
- Talvirenkaat Hakkapeliitta 8 10-spoke turbine

Luovutus 01/2018.

Onnea :) tuuhea peli tulee :)
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: lao - 12.08.17 - klo:13:36
Sain itse vahvustuksen myyjältä, että tilaamani V90 T8 luovutus olisi syyskuun lopussa :) nyt se odottelu hidastuu vasta...
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: V-O - 23.08.17 - klo:22:24
Kukas ex-skodisti on nyt volvisti, eli on juuri vastikään saanut uuden Volvon.

Valkoinen viistoperäinen Å koda Superb 2.0 TSI 280 4x4 DSG seisoo vaihdokkirivissä eräässä V-liikkeessä  :)
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: JanneH81 - 14.09.17 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: JanneH81 - 11.08.17 - klo:09:54
Tänään tuli tehtyä kaupat Volvo V90 T8 R-designista seuraavilla varusteilla:

- Tummenetut takalasit
- Electric Silver metalliväri
- Ilman tyyppi- ja mallimerkintää
- Carplay ja Android auto
- Varustepaketti Technic
- Pysäköintiapu visuaalinen 360+kamerat
- Lämmitettävä tuulilasi
- Koirankuljetuspaketti
- Vetokoukku puoliautomaattinen
- Talvirenkaat Hakkapeliitta 8 10-spoke turbine

Luovutus 01/2018.

Sen verran piti muokata tilausta vielä, että pois tuo koirankuljetuspaketti ja tillalle ilmajousitus taakse+four c, sähköiset lapsilukot taakse, tavaratilan kaukalo ja puskurin suojalista. Vielä jäin miettimään tuota R-design lounge pakettia...
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Jyri - 14.09.17 - klo:19:47
Onneksi olkoon, hieno paketti tilattu ja näemmä tilausajatkin ovat ihan kohtuullisia tätä nykyä.

Nuo 360 kamerat ovat kyllä ehdoton, oletko koeajanut auto missä HUD?
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: JanneH81 - 15.09.17 - klo:11:05
En ole koeajanut HUDillista autoa. Mutta tuo tuulilasinlämmitin on osoittautunut niin käteväksi ettei siitä tahdo luopua. Väri on kans vielä harkinnassa tuo bursting blue tuo muodot todella hyvin esille. Ja kolmas asia, joka on vielä harkinnassa, on noi 20" 5-double spoke -vanteet.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: joukose - 15.09.17 - klo:11:54
Tuo HUD on varsin käyttökelpoinen yhdessä navigaattorin kanssa, koska ohjeet tulevat suoraan siihen. HUD:n kirkkautta voi säätää portaattomasti. HUD ei näy yhdessä polaroitujen aurinkolasien kanssa. Tosin minulla meni S90 jo vaihtoon ja ma ajossa toisen merkkinen auto HUD:neen. Katsotaan miten siinä toimii.
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: JanneH81 - 11.12.17 - klo:07:49
No niin, automyyjä soitti viime viikolla että auto olisi jo luovutettavissa tällä viikolla.

Sovittiin, että otan auton 2.1.2018. Jos olisin ottanut auton tällä viikolla autovero olisi ollut 500â,¬ enemmän.

Odottavan aika on pitkä...
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: joukose - 11.12.17 - klo:08:35
Juu sama juttu oli viime vuonna autovero putosi silloinkin n. 500 â,¬ silloisessa ostoksessani. Kiva auto sulle tulossa. En olekkaan koskaan T8 versiota testannut. Tehoa ja vääntöä siittää. Varmasti kesällä moottoritienopeudesta 120 km/h loikkaa vielä kivasti kun painaa kaasun pohjaan jos tarvetta tulee. Edes D4:lla ei venettä ja peräkärryä vetäessä edes huomannut että jotain on perässä :)
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Wagster - 13.11.18 - klo:08:19
Superb vaihtaa osoitetta alkuvuodesta ja tilalle tulossa S90 D4 AWD Business Inscription aut, MYE:1.
Onkos tuo nyt sitten Made in C vai S?
Otsikko: Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
Kirjoitti: Jyri - 13.11.18 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: Wagster - 13.11.18 - klo:08:19
Superb vaihtaa osoitetta alkuvuodesta ja tilalle tulossa S90 D4 AWD Business Inscription aut, MYE:1.
Onkos tuo nyt sitten Made in C vai S?
Kaikki S90set tulevat nykyisin Kiinasta.