VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: kilju80 - 03.12.16 - klo:05:50

Otsikko: Neliveto ei toimi kylmänä
Kirjoitti: kilju80 - 03.12.16 - klo:05:50
Mikähän vois olla vikana kun neliveto ei toimi kylmänä? Pari viikkoa sitten vaihettu uusi haldexpumppu. Ei syty vikavaloa mutta nelivedon puolelta löytyi vikakoodit 01155 ja 01073.
Otsikko: Vs: Neliveto ei toimi kylmänä
Kirjoitti: panu - 03.12.16 - klo:22:11
Nuo pelkät numerokoodit on vähän huonoja, kun samoja voi olla eri ohjainlaitteilla. Onko nuo jollain halpistesterillä luettu? VCDS ja VAS kertoo kyllä tarkemmin mistä kyse.

Tuossa ensimmäinen: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5059686-AWD-Fault-Code-01155-Clutch-Mechanical-Malfunction (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5059686-AWD-Fault-Code-01155-Clutch-Mechanical-Malfunction)
Ja tuossa molemmat: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5775384-08-r32-fwd-only-vcds-codes (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5775384-08-r32-fwd-only-vcds-codes)


Eli taitaa olla liian vähän öljyä?
Otsikko: Vs: Neliveto ei toimi kylmänä
Kirjoitti: kilju80 - 04.12.16 - klo:06:42
Testeri oli  V-checker Vag pro. Koodiin 01073. Kytkimen asemoija painoventtiili ( Clutch positioner pres valve ) No fault type identified.
Otsikko: Vs: Neliveto ei toimi kylmänä
Kirjoitti: panu - 04.12.16 - klo:10:48
Tuossa alemmassa linkissä aika samankaltainen vika:

Lainaa01073 - Clutch Pressure System
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
01155 - Clutch
003 - Mechanical Failure - Intermittent

Ja pikkasen alempana ratkaisu:

LainaaTook it back to the shop the Haldex fluid level was low. So they redid the service and checked fluid after test drive like they were supposed to do the first time and topped it off now all is well.

Eli tarkastaisin ekana öljymäärän.
Otsikko: Vs: Neliveto ei toimi kylmänä
Kirjoitti: kilju80 - 04.12.16 - klo:14:40
Juu alko selviämään vika varmaankin? Oli auto yön hallissa latauksessa niin jostain peräpäästä öljy vuotaa! Pitää huomenna soittaa korjaamolle missä vaihtovat ton haldexpumpun.