VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Polo 6R/6C (09-17) => Aiheen aloitti: Jpe61 - 16.08.16 - klo:12:07

Otsikko: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jpe61 - 16.08.16 - klo:12:07
Jos on, niin millä vanteella, profiililla jne.?
Millainen ajaa?
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: miqwe - 18.08.16 - klo:20:08
Oli 215/35/18 kumet, et 35 ja 8,5 tuumaa leveät vanteet. Joka nurkassa, ajettavuus ok mutta asfaltin poikittaissaumat tuntu.

Kehän mitta muutaman millin pitempi, olikohan 3mm kuin vakiossa 185/60/15.
Talvirenkaina oli 185/65/15 ja ne  oli liian isot profiililtaan, muutti ajettavuutta ja välityksiä liikaa.. Auto 1.2tdi bluemotion.

Suosittelen rengaslaskurilla ettimään lähimmän oikean koon, eikä joka jampan 205/55/16,225/45/17, 225/40/18 kokoja..
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jpe61 - 19.08.16 - klo:23:36
Laskurit on hyvinkin tuttuja, kaipailisin nimenomaan kokemuksia 225 leveistä, miksei leveämmistäkin renkaista.

Tuo 215/35 taitaa olla hippasen kapea 8.5 tuumaa leveälle vanteelle...
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: miqwe - 20.08.16 - klo:20:38
Ei se mitenkään yltiöpäisen kapea ole siihen, vannesuoja vielä reunalla.

Ja oli muutoskatsastettu.

Minkä kokoista vannetta tulossa alle...?
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jonde - 20.08.16 - klo:22:03
215/45/17 mahtuvuutta mietin itse, olisi sellainen ensimmäinen järkevästi saatavilla oleva koko. Vakio koot on niin perseetä kun valikoima on huono.
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jpe61 - 20.08.16 - klo:23:24
Juu, tässä on nyt melkein yhtä hankala yhtälö kuin aikasemman auton (MiTo) kanssa. Siinä olivat perkeleet vielä pistäneet niin tyhmän pulttijaon, että hyvää settiä vaan ei pystynyt rakentamaan, oli pakko rullailla 215 leveillä, joissa ei vaan pito riittänyt alkuunkaan...

Näköjään 225/40 R17 nakkeja ei saa mistään. 35 sarjalaisiin ei ole kauheaa hinkua, joten nyt on sitten mielessä 235/40 R17, ja vanteelle leveyttä 8". Noita nyt ainakin saa kaupasta...

Miten muuten 18x8.5 mahtui pyörimään? Oliko tiukilla? Intterneets kyllä ohjeistaa, että 8.5 tuumaiselle kapein suositeltu kumi on 225. Vaan mikäs siinä jos alla pysyi eikä katsastaja mieltään pahoittanut.
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jonde - 20.08.16 - klo:23:52
Mulla on testattavissa vain 225/40/18. 8" leveellä vanteella et35 ja se raapii edessä joka puolelle kun kääntää.
Omaan poloon haluaisin jotain muuta kokoa 7" leveelle kuin 215/40/17, tuntuu niin pieneltä ja näyttää pieneltä kaarissa. Paperilla 215/45/17 pitäisi mahtua, mutta käytäntöä ei kukaa kai ole kokeillut. Sitten toinen ongelma on löytää 16" kitkarenkaat, melkoisesti eioota jokaisessa mahdollisessa koossa.
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jpe61 - 21.08.16 - klo:02:01
Ok, kiitokset tiedosta. 235/40 R17x8 näytäisi olevan melkein 9 milliä pienempi kiin 225/40 R18x8, saattaisi täpärästi olla ajettavissa...

Olet varmaan pyöritellyt laskureissa noita renkaita, vähän reilut puoli senttiä "mahtuvampi" 215/45 R17 olisi 225/40 R18 verrattuna, vaan mistäs sen tietää jos ei kokeile...
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: miqwe - 21.08.16 - klo:08:22
Lainaa

Miten muuten 18x8.5 mahtui pyörimään? Oliko tiukilla? Intterneets kyllä ohjeistaa, että 8.5 tuumaiselle kapein suositeltu kumi on 225. Vaan mikäs siinä jos alla pysyi eikä katsastaja mieltään pahoittanut.

Todella hyvin, vielä coiloverit alla ja madallustakin kohtuu reippaasti, ei mitään ongelmaa edessäkään vaikka on peloteltu että hinkkaa puskurin kiinnikkeisiin. Kuvia kyllä on :) Toki, jäykähkö alusta ei paljon joustoa anna joka estää hinkkausta.
Stro taulukkoa lukevan laskurin avulla inssi vielä varmisti asian laillisuuden. Ja nythän toi vannepaketti on jouten kun kyllästyin autoon.

Taitaa polon huippumallienkin vakiokoko olla leveydeltään max 215.
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: miqwe - 21.08.16 - klo:08:37
Ja jos uudelleen tekisin, olisi pitänyt laittaa taakse pienemmälläET:llä  olevat tai tuuman leveämmät ( täydellisen istuvuuden kannalta suhteessa etupäähän)
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jpe61 - 22.08.16 - klo:18:58
Arvostaisin miqwe kovasti jos viitsisit pari kuvaa tuosta setistä heittää, joko tähän ketjuun tai privana.
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jpe61 - 02.11.16 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: Jonde - 20.08.16 - klo:23:52
Mulla on testattavissa vain 225/40/18. 8" leveellä vanteella et35 ja se raapii edessä joka puolelle kun kääntää.
Omaan poloon haluaisin jotain muuta kokoa 7" leveelle kuin 215/40/17, tuntuu niin pieneltä ja näyttää pieneltä kaarissa. Paperilla 215/45/17 pitäisi mahtua, mutta käytäntöä ei kukaa kai ole kokeillut. Sitten toinen ongelma on löytää 16" kitkarenkaat, melkoisesti eioota jokaisessa mahdollisessa koossa.

Nyt on testattu, tieten ehkä liian myöhään sinun tarpeisiisi nähden, mutta mulla on nyt alla Hakka7 215/45 R17, vanteella leveyttä 7,5" ja et44: hyvin mahtuu. Oikein kovaa en vielä ole mistään pompusta hypännyt, mutta en kyllä mitenkään usko että raapaisee tuolloinkaan.

Edit: tuon rohkaisemana taitaa kesällä tulla alle ne 225/45 R17...

Perstuntumalla hyvä rengas ja koko, sopivasti pehmoisempi kuin kesärenkaana oleva 215/40, ja yhtä hiljainen.
Otsikko: Vs: Onko kellään 225 leveitä renkaita Polossa?
Kirjoitti: Jpe61 - 06.12.16 - klo:21:36
Pikkupikku päivitys: ei ole nyt parin tuhannen kilsan aikana raapaissut missään tilanteessa mihinkään tuo edellä mainittu setuppi. 7.5" vanne on kuitenkin sen verran leveä, että renkaan vannesuoja on ihan yhtä tyhjän kanssa, eli tarkkana saa olla rotvallien kanssa...