Kysymys liittyen saksantuonti-Multivanin ajovaloihin. Ajovalot ei syty automaattisesti, kuten suomiautossa. Saakohan tämän ohjelmoitua vag-comilla/tms, vai pitääkö valokytkin vaihtaa, vai onkohan helposti mahdollista tehdä joku kytkentä/viritys?
Jälkiasennettavat LED Tagfahrlicht eli ns huomiovalot olisi kenties yksi mahdollisuus, mutta tuntuu hieman liikaa bligbling tuningille...
Lainaus käyttäjältä: AnttiS - 03.12.09 - klo:16:20
Jälkiasennettavat LED Tagfahrlicht eli ns huomiovalot olisi kenties yksi mahdollisuus, mutta tuntuu hieman liikaa bligbling tuningille...
Olen parikin tuollaista LED päivävaloilla varustettua T5:sta nähnyt liikenteessä, ja täytyy sanoa että toinen niistä oli upea, toinen vähemmän hieno - ellei ruma..
Hienommassa versiossa päiväledit oli asennettu sumuvalojen paikalle(tjsp). Olivat selkeästi myös nätit ja sopivat T5:n keulalle, olivat mersuntyyppisesti ulkosivulle laskeutuvat.
Toisessa oli asennettu erilliset ledivalot rekisterikilven viereen, telineisiin..
Ei kahta sanaa kumpi on hienompi..
Eli suosittelen kyllä noita, se antaa ulkonäköäkin kun asennukseen vähän viitsii panostaa..
Tyylikkäältä näytti myös eräässä Transporterissa ollut toteutus.
Vakiosumareille varattuihin pyöreisiin syvennyksiin puskurissa oli laitettu pyöreät neljän ledin päiväajovalot.
Oli siistin ja jopa tehdasasenteisen näköiset (jollei tietäisi, niin varmaan menisi hönöön...)
Kyseisiä lamppuja näin mm. Motonetissa...
täällä liikku grafter jossa on "tehdas ledit" eli jälkiAsenteiset mutta kromi putkessa joka on auton puskurin ala pinnassa hieno, kyseinen taksi on kaikinpuolin siisti ;)
Lainaus käyttäjältä: Rene - 15.09.10 - klo:14:38täällä liikku grafter jossa on "tehdas ledit" eli jälkiAsenteiset mutta kromi putkessa joka on auton puskurin ala pinnassa hieno, kyseinen taksi on kaikinpuolin siisti ;)
Tämännäköinen viritys?
(http://www.carsport.fi/liitetiedostot/tiedote/65.jpg)
Lainaus käyttäjältä: artturi - 13.09.10 - klo:13:53Tyylikkäältä näytti myös eräässä Transporterissa ollut toteutus.
Vakiosumareille varattuihin pyöreisiin syvennyksiin puskurissa oli laitettu pyöreät neljän ledin päiväajovalot.
Oli siistin ja jopa tehdasasenteisen näköiset (jollei tietäisi, niin varmaan menisi hönöön...)
Tämmönen?
(http://kauppa.motonet.fi/images/app/4/481318.jpg)
Lainaus käyttäjältä: AnttiS - 03.12.09 - klo:16:20Jälkiasennettavat LED Tagfahrlicht eli ns huomiovalot olisi kenties yksi mahdollisuus, mutta tuntuu hieman liikaa bligbling tuningille...
Täältä ääni DRL:lle. ;) Juuri tuollaiset Motonetin (http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-1318)tai sitten jotkut valonauhat.
Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 15.09.10 - klo:16:03
Tämännäköinen viritys?
(http://www.carsport.fi/liitetiedostot/tiedote/65.jpg)
Tämmönen?
(http://kauppa.motonet.fi/images/app/4/481318.jpg)
Täältä ääni DRL:lle. ;) Juuri tuollaiset Motonetin (http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-1318)tai sitten jotkut valonauhat.
juurikin tuollainen 3665 inva Crafter
Joo, juuri tuommoiset kuin MTM arvelikin.
Tuo kromiputki-DRL-kombinaatiohan on vakiona alkukesällä myyntiin tulleessa Toffee Editionissa...
Itse aiheeseen ei näytä kirjoitetun mitään, joten verestetään aihetta.
Missä sijaitsee T5 releet, josko rele numero 173 poistaisi ajovaloautomatiikan?
Tarvitsi päästä noihin käsiksi jotta omat ledivaloni toimisi oikein (ilman parkkeja ja takavaloja).
Uudemmassa T5.1:ssä tuon pitäisi onnistua koodaamalla maaksi muun kuin skandinavia ja usa.
Tuossa uudemmassa on 2.0 can väylä ja siksi onnistunee longkoodaukset.
Valokatkaisimelta poistamalla TFL pinni, häviää myös käsijarrunvaroitusvalo. Tämä ei ole vaihtoehto.
Niinjuu, itse ostin motonetin pyöreät 70mm ledivalot.
Nuo sijoitin sumuvalojen paikalle ja istuvat mielestäni todella hyvin.
Lainaus käyttäjältä: malfean - 08.05.11 - klo:20:40
Itse aiheeseen ei näytä kirjoitetun mitään, joten verestetään aihetta.
Missä sijaitsee T5 releet, josko rele numero 173 poistaisi ajovaloautomatiikan?
Tarvitsi päästä noihin käsiksi jotta omat ledivaloni toimisi oikein (ilman parkkeja ja takavaloja).
Uudemmassa T5.1:ssä tuon pitäisi onnistua koodaamalla maaksi muun kuin skandinavia ja usa.
Tuossa uudemmassa on 2.0 can väylä ja siksi onnistunee longkoodaukset.
Valokatkaisimelta poistamalla TFL pinni, häviää myös käsijarrunvaroitusvalo. Tämä ei ole vaihtoehto.
Saisko vähän lisää tietoa autosta? Mikä vuosimalli , millä koneella, onko pitkä vai lyhyt malli, ymm..
Lainaus käyttäjältä: Late - 08.05.11 - klo:20:55
Saisko vähän lisää tietoa autosta? Mikä vuosimalli , millä koneella, onko pitkä vai lyhyt malli, ymm..
Eikös tämä ollut T5 osio?
Ainoa muutos noissa sähköissä käsittääkseni vasta 2010.
Eli omani on 2004 (2003-2009), pituudella ja koneella ei ole väliä tuohon 173 releeseen.
Tai yleensäkkään kysymykseen,
MISSÃ,, T5:ssa on RELEET (sisä ja ulkopuolella).Mutta lyhyt ja 2.5 tdi.
Vastataanpa tähän sitten itse, eli releet löytyi ratin alta/takaa, mutta eipä ollut valomuisti relettä ainakaan minun t5:ssa...
Long codingia tuo 2004 t5 ei näytä tunnistavan, joten ei voi suoraan vag-comillakaan koodata.
Ajovalot sain sammumaan taivuttamalla tfl-pinnin valokatkaisimesta.
DRL-ledit ottavat releelle virran ajovaloista. Nyt ongelma on että parkit,
takavalo ja ledit palavat kun auton käynnistää.
Tarve olisi saada valot totaalisesti pois "off" asennossa, jolloin voisi ottaa releelle virran parkeilta.
Hyviä ehdotuksia kuunnellaan?
Tänään oli toinen pioneeri selvitellyt ja testannut, että disabloimalla valokatkaisimesta pinnit 3 ja 6,
ei valoautomatiikka käynnisty. Eli homma ratkesi taivuttamalla noi pinnit.
Ja nyt valot toimivat laillisesti, eli vain drl valot palaa 0-asennossa.
Eikä näemmä ainakaan transportterissa käsijarrunvalo lopeta palamista, eli sekin palaa normaalisti edelleen.
Itsellä ongelma nelivalojen kanssa.
Eli kaksia eri valoja kokeilleena olen todennut jotta pitkät valot ihan perseestä ainakin depo merkkisissä valoissa.
Kysyisinkin mistä porukka on tilannu näitä nelivaloja?
Olis hyvä ku sais säädettyä pitkien korkeutta erikseen muttakun ei saa!!!
Ehdottomasti kannattaa tehdä modaus, että molemmat valot palavat yhtäaikaisesti.
Esimerkiksi pitkistä virta lyhyille, led/diodi estämään virran paluu lähivalosta sähkökeskukselle.
Modin voi tehdä myös ratin katkaisimelle, mutta taitanee olla parempi tehdä modaus tuonne etuvaloille.
Lähivalothan vakionakin ovat ihan ok, mutta h4:na sammuu lähivalo pitkät laitettaessa.
Itse ostin nuo ledillä varustetut tuplat, mutta en vielä ole saanut asennettua.
Lisäksi tulee vielä lisäpitkät.
Pitäisi noilla talvi pärjätä.
Laitetaan tännekin sama linkki mitä UVW:lle.
Eli tuolla on selitetty yksi tapa (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=142421&highlight=nelivalot) ratkaista nelivelojen tuo johtojen modaus.
Lainaus käyttäjältä: malfean - 08.05.11 - klo:20:41
Niinjuu, itse ostin motonetin pyöreät 70mm ledivalot.
Nuo sijoitin sumuvalojen paikalle ja istuvat mielestäni todella hyvin.
Juu voi olla jotta menee pelkät lisäpitkät keulalle omien lisäksi.
Kuinkas malfean oliko toi paha homma toi sumariled homma et olisko jonku laasia kytkentä kaavioita
tai vaikkapa kuvia. Heräs ittellä mielenkiinto.
Mitä muuta pitää hankkia paitsi noi ledit?
Noiden ledi-päivävalojen mukana tuli rele joten piuha akulle ja heräte piikkaamalla parkkien piuhaan valojenliittimestä.
Valot laitoin paikoilleen ruuveilla puskuriin askartelemillani metallisuikaleilla.
Nuo lisäpitkät pitänee ottaa tuolta ratin luota.
Katsoo nyt kun ehtii.
Toimii!
2010 T5 facelift.
Huollossa pyysin ohjelmoimaan ajovalot siten että kytkin saa olla aina "päällä" asennossa, ja että valot sammuvat moottorin sammuessa. Mutta ei kuulemma onnistu.
Jäi sitten kysymättä että voiko ohjelmoida siten että "0" eli päiväajovalo asennossa palaisi normaalit lähivalot ja tietysti myös takavalot.
Onko tietoa kellään?
Tai vielä parempi jos löytyisi ohjelmointi tietotaitoa Pieksämäeltä tai läheltä.
Kyllä pitäisi faceliftissä onnistua.
Siinä on uudempi can/hex väylä ja samat koodaukset kuin esim tuoreemmissa golffeissa ja octavioissa.
Määrittelee mitkä valot ovat päiväajovalot ja skandinavia asetuksen.
Tällöin palaa käynnissä ollessa 0 asennossa määrittelemäsi valot ja sammutettuna sekä parkkiasennossa parkit.
Mittarivalot syttyvät vasta kun ajovalot ovat "päällä".
LainaaSiinä on uudempi can/hex väylä ja samat koodaukset kuin esim tuoreemmissa golffeissa ja octavioissa.
T5GP malleissa on itse asiassa kahta valojärjestelmää. Katkaisijalla ohjattava versio (katkaisija on 17 napainen), jota ei juurikaan koodailla.
Ja "älykkäämpää" versiota joka on koriohjainlaitteen ohjaama ( valokatkaisija 10 napainen ), jota voidaan koodailla joka suuntaan.
Lainaus käyttäjältä: jad - 12.04.13 - klo:15:25
T5GP malleissa on itse asiassa kahta valojärjestelmää. Katkaisijalla ohjattava versio (katkaisija on 17 napainen), jota ei juurikaan koodailla.
Ja "älykkäämpää" versiota joka on koriohjainlaitteen ohjaama ( valokatkaisija 10 napainen ), jota voidaan koodailla joka suuntaan.
Eikös tuo 17-pinninen ole sama kuin ennen faceliftiä, jolloin tällä sivullakirjatut ohjeet about pätee?
LainaaEikös tuo 17-pinninen ole sama kuin ennen faceliftiä, jolloin tällä sivullakirjatut ohjeet about pätee?
Kyllä
Lainaan tätä aihetta.
Eli onko kellää kokemuksia näistä valoista http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63807 (http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63807)
Lainaus käyttäjältä: Tuppee - 30.07.13 - klo:20:48
Lainaan tätä aihetta.
Eli onko kellää kokemuksia näistä valoista http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63807 (http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63807)
Ei kyseisestä, mutta tästä on, ja on halvempikin.
http://www.fk-shop.de/en/Lighting-Tuning/Headlight/Headlight-Daylight-Set-suitable-for-VW-Bus-type-T5-yr-03-09-chrome-oxid.html (http://www.fk-shop.de/en/Lighting-Tuning/Headlight/Headlight-Daylight-Set-suitable-for-VW-Bus-type-T5-yr-03-09-chrome-oxid.html)