Ahdin kun alkaa heräämään kylmänä kuuluu selvä vihellys, kuuluu myös lämpimänä.. ( kaverin mielestä ei sieltä kuulu mitään vihellystä ) Tänään otettiin ahtimen putki irti ja kurkattiin kompressori puolelle ja otettiin siivistä kuva. ( lisään kuvan kun saan sen ) Minusta siivet näyttävät ehjälle. kokeiltiin välyksiä ja pitkittäis välystä minusta ei ole mutta pysty välystä kyllä löytyy?! Akselia kun nylkyttelee ylös alas se ei kolise tai ota mihinkään kiinni... Pakoputken haitariosa ilmeisesti vuotaa hieman ja olen miettinyt voisiko sieltä kuulia vihellys kun se on heti turbon perässä?
https://www.youtube.com/watch?v=veVnkvPw12Y (https://www.youtube.com/watch?v=veVnkvPw12Y)
Pystyvälys on ok kunhan ei ota runkoon kiinni. Pitkittäistä ei saa olla. Tuollainen ahdin alkaa helposti viheltämään jos kompressorisiivessä on pienikin kolo tms. Ei välttämättä vaikuta ahtimen kestoikään mitenkään jos kolo ei ole niin suuri että aiheuttaa ahtimen epätasapainoa. Eli kuvailemasi turbo voi äänestä huolimatta mennä vielä pitkäänkin.
http://aijaa.com/3LjXFM (http://aijaa.com/3LjXFM)
http://aijaa.com/BNJk8x (http://aijaa.com/BNJk8x)
http://aijaa.com/uiQ5Zk (http://aijaa.com/uiQ5Zk)