VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Polo 6R/6C (09-17) => Aiheen aloitti: eha - 16.10.10 - klo:11:51

Otsikko: Poloisen PTC vastus
Kirjoitti: eha - 16.10.10 - klo:11:51
Miten toimii tuo PTC  1000w vastus
- mikä on kytkentä lämpötila
- pois kytkentä lämpötila
- lämmittääkö jäähdytysnestettä vaiko ilmaa
- voiko toimintaan vaikuttaa
Tuntuu mukavalta kun pukkaa lämmintä sisälle
Otsikko: Vs: Poloisen PTC vastus
Kirjoitti: vkjoki - 16.10.10 - klo:19:45
LainaaMiten toimii tuo PTC  1000 W vastus?
- mikä on kytkentälämpötila? Vastaus: toimii aina, kun jäähdytysnestyeen lämpötila on alle normaalin.
- pois kytkentä lämpötila? Vastaus: ks. edellinen kysymys.
- lämmittääkö jäähdytysnestettä vaiko ilmaa? Vastaus: lämmittää ilmaa.
- voiko toimintaan vaikuttaa? Vastaus: Joissakin Volkkareissa on ilmastointilaitteessa ECON-asento, joka estää jäähdytysilmastoinnin ja PTC-lämmittimen kytkeytymisen päälle. Auton ohjekirjasta selviää asia automalli- ja vuosimallikohtaisesti.

Tietoa PTC-lämmittimen toiminnasta löytyy viestiketjusta
Moottorin esilämmittimien, PTC-lämmittimen ja sisätilanlämmittimen teho, täältä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0)
Otsikko: Vs: Poloisen PTC vastus
Kirjoitti: tsiih - 16.10.10 - klo:23:56
Nämä varmaan vielä pätevät:
Intake temperature less than 19° C
l   Coolant temperature less than 80° C
l   Passenger compartment temperature about 20° C (Varmaankin below?)
l   Battery voltage greater than 11 V
l   Alternator load not greater than 50% (terminal DF)
l   Engine speed greater than 450 rpm
l   Turn rotary knob for interior temperature to end position for maximum temperature.