VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A3 8P (03–) => Aiheen aloitti: arnoldi - 20.09.15 - klo:13:15

Otsikko: A3 2.0 TDI DSG - riskiä ostaa pitkään seisonnassa ollut?
Kirjoitti: arnoldi - 20.09.15 - klo:13:15
Olisi eräs 2.0 audi (vm 2004) jolla 85tkm mittarissa ja täydellinen audin merkkihuollon huoltohistoria, mutta auto ollut paljon seisonnassa, koska omistaja asunut ulkomailla. Alla on trafista katsomani poistohistoria vakuutuksesta. Mitä olette mieltä, tuleeko jotain riskejä moisesta seisottamisesta joka pitäisi tiedostaa? Auto muuten kuin uusi ja koeajolla en huomannut ongelmia. Enpä sit tiedä miten pitkällä aikavälillä alkaa käyttäytymään kun aktiivinen ajo alkaisi.

Poistohistoria

Poiston syy
19.09.2014 - 06.04.2015
Tavallinen poisto

16.09.2013 - 26.05.2014
Tavallinen poisto

01.02.2013 - 24.05.2013
Tavallinen poisto
Otsikko: Vs: A3 2.0 TDI DSG - riskiä ostaa pitkään seisonnassa ollut?
Kirjoitti: Ishvan - 20.09.15 - klo:13:27
Lainaus käyttäjältä: arnoldi - 20.09.15 - klo:13:15
Olisi eräs 2.0 audi (vm 2004) jolla 85tkm mittarissa ja täydellinen audin merkkihuollon huoltohistoria, mutta auto ollut paljon seisonnassa, koska omistaja asunut ulkomailla. Alla on trafista katsomani poistohistoria vakuutuksesta. Mitä olette mieltä, tuleeko jotain riskejä moisesta seisottamisesta joka pitäisi tiedostaa? Auto muuten kuin uusi ja koeajolla en huomannut ongelmia. Enpä sit tiedä miten pitkällä aikavälillä alkaa käyttäytymään kun aktiivinen ajo alkaisi.

Poistohistoria

Poiston syy
19.09.2014 - 06.04.2015
Tavallinen poisto

16.09.2013 - 26.05.2014
Tavallinen poisto

01.02.2013 - 24.05.2013
Tavallinen poisto

Vai pitkään seisonut :). 10 vuotta alkaa olemaan pitkään seisonut. Tuolla ei mitään merkitystä. Osta pois jos hinta kohdallaan.
Otsikko: Vs: A3 2.0 TDI DSG - riskiä ostaa pitkään seisonnassa ollut?
Kirjoitti: Arcca - 20.09.15 - klo:13:35
Hyväähän tuossa on että seisonnat on vaan talviseisontoja 3na talvena, välissä ajoa. Aika yleistä varmaankin. 

Itselle ei tule mieleen muita mahdollisia vaaroja mieleen kuin ilmastoinnin tiivisteet (kylmäaineet voi karata) ja homehtuminen. Ilmastoinnin testaus on helppo, todeta vain että puhaltaa kylmää.
Homeen näkisi/haistaisi, paitsi jos teetetty puhdistus ja otsonointi.

Jos tuntuu ihan soivalta peliltä, kyllä minä ainakin tuollaisen uskaltaisin ostaa. Veikkaan että minun uusi passattinikin on tuollaisen talven mittaisen ajan varastossa seisonut käyttämättä ennenkuin sen ostin.
Otsikko: Vs: A3 2.0 TDI DSG - riskiä ostaa pitkään seisonnassa ollut?
Kirjoitti: arnoldi - 20.09.15 - klo:13:37
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 20.09.15 - klo:13:27
Vai pitkään seisonut :). 10 vuotta alkaa olemaan pitkään seisonut. Tuolla ei mitään merkitystä. Osta pois jos hinta kohdallaan.

:) Kyllähän tuo houkuttaisi.. toinen samanhintainen löytyy sit 95tkm ajettu saman kopan ja vm 3.2 DSG quattro.
Otsikko: Vs: A3 2.0 TDI DSG - riskiä ostaa pitkään seisonnassa ollut?
Kirjoitti: Geoman - 20.09.15 - klo:13:53
Kyllä tuo 2.0 TDI DSG on luotettava käyttöauto, jossa on edulliset käyttökulut. Seisonta-ajoilla ei ole merkitystä. Suorita huollot vain ajallaan.

3.2 DSG Quattro on auto, jonka käyttökulut ovat arviolta vähintäin 50 % suuremmat. Tätä autoa en kutsuisi käyttöautoksi.
Otsikko: Vs: A3 2.0 TDI DSG - riskiä ostaa pitkään seisonnassa ollut?
Kirjoitti: arnoldi - 20.09.15 - klo:14:20
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 20.09.15 - klo:13:53
Kyllä tuo 2.0 TDI DSG on luotettava käyttöauto, jossa on edulliset käyttökulut. Seisonta-ajoilla ei ole merkitystä. Suorita huollot vain ajallaan.

3.2 DSG Quattro on auto, jonka käyttökulut ovat arviolta vähintäin 50 % suuremmat. Tätä autoa en kutsuisi käyttöautoksi.

En kyllä myöskään 3.2:sta käyttöautoksi kutsuisi :) Se vaan houkuttaa nelikolla ja isolla koneellaan kun hinta ja kilsatkin samat. Mutta mutta... onhan niissä sitten se jakoketjujännitys olemassa milloin kajahtaa.