Kun puhutaan paljon Vag-konsernin vioista ja laadusta niin olis kiva jos saatais tänne lista osista jotka vaihdettu joko takuuna tai jälkeen takuun. Vois myös laittaa maininnan jos osat vaihdettu takuuajan jälkeen esim. Goodwillinä.
Itellä kolmoskoppaiseen(2013 -83000km) vaihdettu:
-Kuskin oven tiiviste(2kk takuun jälkeen ja ei laskua)
-Kuskin turvavyö joka takkuili(2kk takuun jälkeen ja ei laskua)
Nyt työn alla DSG-laatikon kytkimen ravistus josta siis tehtaalta tulossa toimenpide-ehdotus ja auto 1.8 TSI DSG 2013 jolla ajettu 54000km. Siitä lisää ensi viikon aikana.
Omaan kolmoseen:
- vakionopeussäädinkampanjassa viiksi, takuu
- vaihdelaatikko (man), takuu. Mittarissa tuolloin noin 41 tkm
Toivottavasti muuta ei tarvi...
Molemmat peilin rungot
Takaiskarit kolinan vuoksi
Vasen etuiskari vaihdettu vuodon vuoksi
Nyt 38 Tkm mittarissa.
Niin ja xenon ohjainlaite vaihdettu
Xenonien ohjainlaitteet
Sähköluukun pumput
Ilmastoinnin kompura
Etummainen äänenvaimennin
Termostaatti+vesipumppu kombo osa
Starttinappi ensimmäisen oil service-huollon yhteydessä takuuaikana.
Kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri 120km kohdalla. Takaiskarit kolinan takia 35000km ajettuna. 41000km mittarissa ja muuta ei ole tarvinnut tehä.
Öljyt ja kessyavainten patterit on vaihdettu ::) RS tdi 30 tkm
Mun n. 3500km ajettuun Scouttiin vaihdettiin takaluukun sähköpumput.
Kun auto oli pysäköitynä autotallini eteen, jossa nyt on hiukan kallistusta muutaman asteen verran, niin luukku ei pysynyt yläasennossa vaan laskeutui hiljakseen reilun 20 cm alaspain ja aiheutti näin lievää takaraivokipua tavaroita kontista ottaessa...
1000km ajettuun TSI räsään vaihdettiin uusi vauhtipyörä
Lainaus käyttäjältä: jaakko - 24.08.15 - klo:07:51
Omaan kolmoseen:
- vakionopeussäädinkampanjassa viiksi, takuu
- vaihdelaatikko (man), takuu. Mittarissa tuolloin noin 41 tkm
Toivottavasti muuta ei tarvi...
Mitä kiusaa vaihdelaatikko teki?
Ilmastoinnin kompura noin 30000 km kohdalla.
Lainaus käyttäjältä: Seva - 06.09.15 - klo:20:55
Ilmastoinnin kompura noin 30000 km kohdalla.
Miten oireili?
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 06.09.15 - klo:21:12Miten oireili?
Alkoi pitää ylimääräistä ujellusta/vinkumista varsinkin kuumina kesäpäivinä kun ilmastointi oli vähän pitempään päällä ja kompura joutui kunnolla töihin. Valitin asiasta merkkihuollossa ja vaihtoivat kompuran heti takuuseen. Tuli jotenkin tunne, että ei ollut ensimmäinen tapaus.
Lainaus käyttäjältä: Tondee - 05.09.15 - klo:18:54
Mitä kiusaa vaihdelaatikko teki?
Ulisi, äänen taajuus ja voimakkuus vaihteli nopeuden mukaan. Pahimmillaan oli noin 80 km/h vauhdissa. Lisäksi normaalissa ja vähän reippaammassa kiihdytyksessä ainakin ykköseltä kakkoselle, kakkoselta kolmoselle ja myös kolmoselta neloselle vaihdettaessa kuului pieni kolahdus jostain vetopyörästön suunnalta kun kytkimen painoi pohjaan. Bonuksena jatkuva epämääräinen nitinä/rahina ehkä edestä, kuulosti suunnilleen samalta kuin peräkärri kuivassa koukun nupissa.
Kaikki äänet katosivat laatikon vaihduttua.
Termostaatti 15000km kohdalla. 7h remontti, vaatii puolen moottorin purun edestä pois. Ja
tietenkin kasauksen takaisin.
Onneksi takuuna, ei ois kiva maksaa itse, vrt "entisajan" autojen termarin vaihto 15 minuutissa.
Peräluukun lukko 12000km kohdalla, aiheettomasti, kun luulivat takapään kolina johtuvan siitä.
Kolisevia takaiskareita ei ole vaihdettu vieläkään, mutta vastahan olen 7kk odotellut. Takuuhan
ei näköjään tarkoita, että vika korjattaisiin kohtuuajassa, vaan esim 5 vuoden päästä, jos asiakas
vielä muistaa kinuta...
Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu noin 30000 km kohdalla.
Ei oireillut mitenkään mutta halusivat sen vaihtaa.
Bensapumppu,
termostaatin kotelo (x2),
syyläri,
Amundsenin näyttö,
takaluukun pumput,
lisäjarruvalon lasi,
tavaratilan suojaverho
Näiden lisäksi valoshow:n tiimoilta uutta softaa kuin myös Amundsen:lle.
Ja pyöräkulmat x2
Octavia Combi RS TSI 10/2013 ja ajettu 33 tkm.
-kytkin+vauhtipyörä
-bensapumppu
Lainaus käyttäjältä: jaffa - 09.09.15 - klo:17:59
-kytkin+vauhtipyörä
-bensapumppu
Taitaaa DSG olla kohta luotettavampi.... :)
Onkohan tässä käynyt vähän niin että uuden mallin muutokset on olleet jokseenkin suuret joten alkuu on vikojakin enempi, käyttäjät testaavat lapsus kohdat käytännössä ja auto paranee ajan kuluessa ja tietenkin on parhaimmillaan kun tulee taas uusi isompi uudistus.
Lainaus käyttäjältä: jaffa - 09.09.15 - klo:17:59
-kytkin+vauhtipyörä
-bensapumppu
Miten kytkin ja vauhtipyörä ovat oireilleet?
Itsellä vajaat 30 tkm ajettu RS TSI man, ajelen aina Sport-asennolla, jolla luonnolisestikin kaasun vaste kai kulmikkaampi. Jo uutena vaihdot 1 -> 2 ja 2 -> 3 oli hankalaa saada pehmeiksi, mutta nyt viime aikoina tuntuu ajosta tulleen vieläkin kulmikkaampaa/nykivämpää. Esim. jos kaasun joutuu nostamaan liikennetilanteesta johtuen juuri ennen isommalle vaihtamista, niin tulee huomattava nykäys, samoin kuin uudestaan kaasua painaessa kiihdytyksen alku tuntuu jotenkin "muljahtelevalta". Mahdoton sanoa, onko kyse voimansiirron fyysisestä ongelmasta vai moottorin ohjauksesta.
Nykyään tämä koskee myös isompia vaihteita maantiellä. Vaikkapa vaihto 5 -> 6 voi saada ihan normaalilla kytkimen nostonopeudella aikaan nykäyksen. Olen ensimmäisenä ajatellut vauhtipyörän ongelmaa.
Pitäisi tietysti jaksaa ajella jonkin aikaa myös Eco-modella ja vertailla voimansiirron käytöstä.
10 tkm ajettu ja toistaiseksi ainoa vaihdettu osa on vasemmanpuoleisen takarenkaan sisälokari. Eli se huopainen(!!!) osa. Kyseinen osa päätti kurtistua mutkalle ihan itsekseen ja irtosi liimauksistaan.
Takaiskarit
Ilmastoinnin paineventtiili
Ohjausvaihde
Kuljettajan oven ovimuovit
Vasen umpio
Tuulilasi
Kaikki takuuseen, kilometrejä ehti tulla 32000 ennen vaihtoa. Umpion vaihto oli vahinko, koska luultiin, että valon haritus on vika eikä ominaisuus. Tuulilasi meni vaihtoon huollon tilkitessä vesivuotoa.
Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 09.09.15 - klo:22:22
Miten kytkin ja vauhtipyörä ovat oireilleet?
Itsellä vajaat 30 tkm ajettu RS TSI man, ajelen aina Sport-asennolla, jolla luonnolisestikin kaasun vaste kai kulmikkaampi. Jo uutena vaihdot 1 -> 2 ja 2 -> 3 oli hankalaa saada pehmeiksi, mutta nyt viime aikoina tuntuu ajosta tulleen vieläkin kulmikkaampaa/nykivämpää. Esim. jos kaasun joutuu nostamaan liikennetilanteesta johtuen juuri ennen isommalle vaihtamista, niin tulee huomattava nykäys, samoin kuin uudestaan kaasua painaessa kiihdytyksen alku tuntuu jotenkin "muljahtelevalta". Mahdoton sanoa, onko kyse voimansiirron fyysisestä ongelmasta vai moottorin ohjauksesta.
Nykyään tämä koskee myös isompia vaihteita maantiellä. Vaikkapa vaihto 5 -> 6 voi saada ihan normaalilla kytkimen nostonopeudella aikaan nykäyksen. Olen ensimmäisenä ajatellut vauhtipyörän ongelmaa.
Pitäisi tietysti jaksaa ajella jonkin aikaa myös Eco-modella ja vertailla voimansiirron käytöstä.
Mahoton kolina ja kalina rupesi kuulumaan kytkimen suunnalta kun 6tkm oli mittarissa.Vauhtipyörä osottautu viaksi.Kytkimen vaihtoivat varmuuden vuoksi.Toiminnassa ei huomannu mitään.