VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf / Jetta V (03–08) => Aiheen aloitti: Kundinho - 26.07.15 - klo:11:40

Otsikko: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: Kundinho - 26.07.15 - klo:11:40
Eli tarkoitus olisi vaihtaa vanha hajonnut muovikoppa johonkin Cold Air Intake- kittiin luokkaa tämä--> http://s1125.photobucket.com/user/AndyED30/media/2012-01-14142932.jpg.html (http://s1125.photobucket.com/user/AndyED30/media/2012-01-14142932.jpg.html)

Onko jotain suosituksia merkeistä ja mistä kannattaisi hankkia? Tuo kuvan sarja on Volkkarin oma, mutta aika rasvaisen hintainen ~600â,¬

Kiitos etukäteen!
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: Kiukas - 26.07.15 - klo:14:10
Lätäkön toisella puolella, porukka suosii Neuspeedin P-Flo kittiä.

http://www.neuspeed.com/136/11/0/1300/651097-neuspeed-p-flo-air-intake-kit.html (http://www.neuspeed.com/136/11/0/1300/651097-neuspeed-p-flo-air-intake-kit.html)
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: JFabiaK - 26.07.15 - klo:14:59
Jo haluat kovemmat imuäänet ja huonomman suorituskyvyn, niin sen kun hankin "vaparin".
Taitaapa tuo kulutuskin nousta.  ::)
Perustelut: nuo (imu)putken päässä olevat suotimet ovat poikkeuksetta moottoritilan kuumassa ilmatilassa, jopa erittäin huonossa paikassa. Täytös huononee imuilman lämmetessä/kuumetessa; täytöksen huonotessa teho laskee.
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: mothar - 26.07.15 - klo:15:19
Rahan tuhlausta kaikki CAI-härpäkkeet. Johtuu nimenomaan JFabiaKin mainitsemasta syystä eli ilmuilman lämpötilasta. Itse ostaisin uuden imuputken mutta jos haluat tuhlata rahasi niin tuolta löytyy vaikka mitä: http://www.awesomegti.com/car/vw/golfmk5?subpart=InductionKits (http://www.awesomegti.com/car/vw/golfmk5?subpart=InductionKits) Tulee halvemmaski kuin rapakon takaa tilaaminen, ei tarvi tuontiverojen kanssa puljata kun Britannia on eu-maa.
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: Kundinho - 26.07.15 - klo:17:32
Okei, eli täyttä skeidaa siis. Unohdetaan koko juttu, jos kerran näin on. Tarkoitus ei ole amistella, vaan korvata vanha koppa jollain toimivalla ratkaisulla.
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: JMP - 27.07.15 - klo:10:53
Hyvin noilla tulee lisää tehoa, alavääntö saattaa kärsiä. Revo taitaa olla parhaiten virtaava ja tehoa tuottava. Ebaysta saa halvalla itg kopion nimellä ramair, se voi olla hintaan nähden ihan ok.
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: JFabiaK - 27.07.15 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: JMP - 27.07.15 - klo:10:53
Hyvin noilla tulee lisää tehoa, alavääntö saattaa kärsiä. Revo taitaa olla parhaiten virtaava ja tehoa tuottava. Ebaysta saa halvalla itg kopion nimellä ramair, se voi olla hintaan nähden ihan ok.
Ei tule lisää tehoa, elleivät saa kylmää ilmaa. On tasan totuus!
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: JMP - 27.07.15 - klo:11:50
Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 27.07.15 - klo:11:06
Ei tule lisää tehoa, elleivät saa kylmää ilmaa. On tasan totuus!

Kahdessa eri autossa mulla 80-120kmh väli nopeutui n 10%. Lukemattomat dynot netissä kertoo myös lisäyksistä että lienee ihan tarpeeksi kylmää ilmaa saatavilla.
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: Eka Golf - 25.09.15 - klo:22:47
Nakkaa suodattimen pellolle ja kokeilee, jos auttaa niin osta vapari!  8)
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: KalaFIN - 27.09.15 - klo:21:19
https://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI (https://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI)

Kaikille ketkä miettii kannattaako vaparia laittaa.
Otsikko: Vs: Vapaavirtaussuodatin VW GOLF V GTI, suosituksia?
Kirjoitti: Kiukas - 27.09.15 - klo:21:51
https://youtu.be/xwNtjKT_1cA (https://youtu.be/xwNtjKT_1cA)