VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3B/3BG (96 - 05) => Aiheen aloitti: P-J - 23.06.15 - klo:13:40

Otsikko: Passat verhoilun irrotus
Kirjoitti: P-J - 23.06.15 - klo:13:40

Onko kukaan irroitellut verhoilua? Miten on kiinni A-pilarin ja katon verhoilu, saako noita ehjänä ainakin raoteltua? Pitäisi saada piuhoja peililtä takakontille (näytöllinen peili + peruutuskamera). Farkku siis kyseessä.

Toinen olisi jakkarat: Saako etupenkin selkänojan läpi tuotua piuhoja niskatuelta alas? Niskatuelta pääsee kyllä penkin sisäpuolelle, mutta millähän nuo saa tuotua alas lattialle?
Otsikko: Vs: Passat verhoilun irrotus
Kirjoitti: Daatta - 23.06.15 - klo:13:59
A-Pilarin muovi lähtee irti ihan vetämällä, suoraan sivullepäin. Siellä on kuvan  (http://www.partsbase.org/vw/passat-4motion-santana-pa-eu-2004-86765-pillar-trim/)mukaan neljä klipsiä. Jos alla on bagit niin ei kannata ruuvimeisselin kanssa sohia. Biltemasta tai Motonetista löytyy verhoilun purkusarja (muovia) avuksi. Kattoverhoilun raottamiseksi täytyy irrottaa mainittu A-pilarin muovi ja häikäisysuoja. Ainakin 1M Leonissa kattoverhoilu oli liimattu koriin reunastaan.

Jos piuhat ovat ohuita, voi ne saada ujutettua paikoilleen ikkunan ja pilarin välistä työntämällä. Bagien toiminta tuossa on hyvä huomioida, en ole päässyt katsomaan miten ne sijoittuvat. Jos piuhoja on useampia ja peilille on tarkoitus päästä, niin verhoilut joutunee kyllä irrottamaan.

Piuhojen vetäminen niskatuelta  (http://www.partsbase.org/vw/passat-4motion-santana-pa-eu-2004-88130-seat-backrest-frame-head-restraint/)on varmaan kinkkisempi juttu, kuvasta voi arvuutella mutta saattaa joutua purkamaan verhoilun pois. Ellei sitten saa jollain ilveellä työnnettyä jousta niskatuen reiän kautta alas asti. Verhoilun välistä sen voisi hyvällä tuurilla saada kalasteltua, huonolla tuurilla rikkoo vastusverkon...
Otsikko: Vs: Passat verhoilun irrotus
Kirjoitti: P-J - 23.06.15 - klo:22:08
Tänks. Lisää kyllä kokemuksista kelpaa, jos jollain on? Voihan noita piuhoja lattian kauttakin vedellä.

Itepä silti värkkään, koitan saada kuvia sitten tänne, kävi miten kävi.