18.6. tuli tehtyä tilaus otsikon mukaisesta Superbista. Marraskuun loppupuolella todennäköisesti olisi auto jo ajossa, ellei sitten tehdas mene tilausten myötä aivan tukkoon? Tiedossa on todennäköisesti samanlainen tilausbuumi ympäri Eurooppaa kuin uuden Octaviankin tapauksessa... Liftbackin toimitusajat antavat varmaankin jotain osviittaa, vaikka Combin myynti Superbissa onkin jotain 70 %:n luokkaa(edellisen sukupolven Superbissa). Auto lähti tilaukseen seuraavalla kokoonpanolla vakiovarusteiden lisäksi:
Väri: Business gray
Stratos - alumiinivanteet 215/55 "17
Tehdaslisävarusteet:
Mekaaniset takasivuikkunoiden verhot
Sunset tummennukset
Winter-paketti (polttoainetoiminen moottorinlämmitin, lämmitettävä tuulilasi ja irtokangasmatot)
Intelligent light assistant (lisätty tilaukseen)
Sähköinen takaluukku (lisätty tilaukseen)
Dynamic Light Assistant (lane assistant + blind spot)
Jälkiasenteiset varusteet:
Takapuskurin suojakalvo
Takaroiskeläpät
Lisäksi pitää miettiä, minkä kokoiset talvirenkaat hommaisi? Ehkä kokoa 215/60 "16?
Ja vielä lopuksi maalipinnan kestopinnoite. Nykyisessä Ocussa on Cquartz Finest ja edelleen vesi helmeilee hienosti pois vuoden kulutuksen jälkeen. Saattaa olla, että uusi tulokas saa saman käsittelyn?
Nyt voi ajella huolettomia kilometrejä vanhalla, ei ehdi tulla edes 30 tkm huolto ennen vaihtoa... :D
e. lisävarusteita muokattu.
Päivitystä uuden auton odotteluun. Alustava valmistusviikko on jo annettu -> vk 39. Tämä voi tietysti muuttua puoleen jos toiseen, tilaussopimuksen toimitusaika näyttää kuitenkin pitävän aika hyvin kutinsa, kun luovutus olisi tällä aikataululla marraskuun alussa.
Jälkiasennuksena tulee laitettua ikkuna tummennukset ja maalipinnan kestokäsittely. 450 â,¬ pitäisi tästä selvitä, en ole kuitenkaan vielä pyytänyt viimeisintä tarjousta.
Talvirenkaat tulevat olemaan 215/60/16" uusin Continentalin nastarengas malli, jahka tulevat syyskuussa myyntiin. Pitäisi olla testivoittaja viimeisimmässä TM:n talvirengas testissä.
Valmistusviikko lukittu samaan kuin alustava, eli vk 39. Auton voisi saada ajoon jo hyvällä tuurilla lokakuun lopussa.
Talvirenkaissa mietintä kummat ottaisi: 215/60/16" vai 205/60/16"? 205 leveydessä toinen vaihtoehto olisi 205/65.
Toimitusajankohta vielä avoin, mutta viikoille 43-44 tulee menemään. Toivottavasti saisi jo viikolla 43. Talvirenkaiksi valikoitui 16" 205/60 Conti Icecontact 2 -> kantavuuden kanssa ei tule ongelmia.
Hmm... ei ole auto vielä edes Hangossa. Tehtaalla on vähän ruuhkaa toimituksissa? Taitaa venyä luovutusajankohta parilla viikolla?
e. auton toimitus Saksasta Hankoon voi pahimmassa tapauksessa viedä jopa neljä viikkoa. Riippuu ihan siitä, minkälaiseen väliin auto satamaan osuu? Laivat eivät liiku vajaina, joten satama-alueella saattaa tulla odotusaikaa useampi viikko.
Auto oli saapunut hankoon, luovutus voisi olla viikolla 44. Onneksi tulee lämpimämpää, niin ei tarvitse talvirenkaita toimittaa autoliikkeeeseen.
No niin, luovutus sovittu tämän viikon perjantaille. Onpa jännittävää...
Ikkunoiden tummennus + Nano 2k kestopinnoite marraskuun alussa asennukseen. Näppärästi onnistuu duunipaikan parkkihallissa, kun MH-autoclean hoitaa homman.
Kulutus näyttää olevan aika maltillista heti alusta alkaen, kun ensimmäistä tankillista tässä körötellään ja trippi näyttää 720 km ja range vielä 500 km. Sylinterien lepuutus ei mielestäni ole ollut häiritsevää, vaikka vähän väliä ajotietokoneen näytöllä tämä teksti komeilee. En ole havainnut mitään nykimistä.
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 04.11.15 - klo:18:38
Kulutus näyttää olevan aika maltillista heti alusta alkaen, kun ensimmäistä tankillista tässä körötellään ja trippi näyttää 720 km ja range vielä 500 km. Sylinterien lepuutus ei mielestäni ole ollut häiritsevää, vaikka vähän väliä ajotietokoneen näytöllä tämä teksti komeilee. En ole havainnut mitään nykimistä.
Minkälaisella ajoprofiililla tuollaiseen olet päässyt, kuulostaa uskomattomalta ellei kyse ole pelkästään 80km maantieajosta? Tuollaiseen kulutukseen jos bensakone pääsee, niin voi julistaa dieselin kuolleeksi.
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 04.11.15 - klo:18:38
Kulutus näyttää olevan aika maltillista heti alusta alkaen, kun ensimmäistä tankillista tässä körötellään ja trippi näyttää 720 km ja range vielä 500 km. Sylinterien lepuutus ei mielestäni ole ollut häiritsevää, vaikka vähän väliä ajotietokoneen näytöllä tämä teksti komeilee. En ole havainnut mitään nykimistä.
Mittaappas tankkauksesta, voit yllättyä ;D
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 04.11.15 - klo:21:27
Mittaappas tankkauksesta, voit yllättyä ;D
Ei tuohon mitään tankkauksesta mittauksia tarvi.
Jos pääsee 1200km tankillisella niin tuohan pitää paikkansa.
Joo ja matkamittari ei valehtele sen enempää kuin mersussakaan, tai voihan sekin olla mersussa parempi... eli nopeempi. ;D
Ensimmäiset 140 km oli maantiellä ajoa 80 ja 100 rajoituksia. Tämän jälkeen hyvinkin sekalaista ajoa. Stadin keskustassa en ole kuitenkaan käynyt seisoskelemassa valoissa/ruuhkassa. En kuitenkaan usko, että 1200 km pääsen.
Tankissa on muuten Shellin V poweria, kun tankin sai ottaa täyteen autokaupan piikkiin. Tankkaajapoju kehui laittaneensa tankin niin täyteen kuin mahdollista.
Lainaus käyttäjältä: MTSI - 04.11.15 - klo:22:07
Ei tuohon mitään tankkauksesta mittauksia tarvi.
Jos pääsee 1200km tankillisella niin tuohan pitää paikkansa.
Joo ja matkamittari ei valehtele sen enempää kuin mersussakaan, tai voihan sekin olla mersussa parempi... eli nopeempi. ;D
Myös tankin koko vaikuttaa, eihän tuo 70l tankille kovin hyvä ole ( vertaus, en meinaa skodan tankkia tuolla luvulla) se mikä valehtelee niin on ajotietokoneen näyttö, eli jäljellä oleva km lukema. Myöskin pieni kulutus saadaan kun ei välitetä co päästöistä tai hiukkasista ::)
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 04.11.15 - klo:22:56
Myös tankin koko vaikuttaa, eihän tuo 70l tankille kovin hyvä ole ( vertaus, en meinaa skodan tankkia tuolla luvulla) se mikä valehtelee niin on ajotietokoneen näyttö, eli jäljellä oleva km lukema. Myöskin pieni kulutus saadaan kun ei välitetä co päästöistä tai hiukkasista ::)
Olin juuri kanssa kysymässä polttoainetankin kokoa mikä mahtaa olla kyseessä? Mutta tämän kokoluokan bensafarmari jolla tankillisella ajelee 1200km (oletettava tankin koko 55-60l) niin tosiaan kuka hullu enää dieseliä ostaa kun eivät nekään tahdo kulkea samalla kulutuksella.. ;)
Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 04.11.15 - klo:23:03
Olin juuri kanssa kysymässä polttoainetankin kokoa mikä mahtaa olla kyseessä? Mutta tämän kokoluokan bensafarmari jolla tankillisella ajelee 1200km (oletettava tankin koko 55-60l) niin tosiaan kuka hullu enää dieseliä ostaa kun eivät nekään tahdo kulkea samalla kulutuksella.. ;)
66 L tankin koko pikaisella googletuksella. Kyllä kai tuolla sen 1000km maantietä ajelee.
Sanoisin, että todellinen tankin koko on varmaankin lähemmäksi se 70 litraa?
Tällä hetkellä ajotietokone näyttää keskikulutukseksi edellisestä tankkauksesta 5,9 l. Mutta seuraavan tankkauksen yhteydessähän sen näkee, kuinka paljon tuo näyttää pieleen?
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 04.11.15 - klo:18:38
Sylinterien lepuutus ei mielestäni ole ollut häiritsevää, vaikka vähän väliä ajotietokoneen näytöllä tämä teksti komeilee. En ole havainnut mitään nykimistä.
Viimeaikaiset tapahtumat huomioiden ei voi välttyä miettimästä, mitä niiden sylinterien suhteen loppujen lopuksi tapahtuu. Eli lepuutetaanko niitä todellisuudessa, vai onko kyseessä ainoastaan ajotietokoneen näytölle ilmestyvä teksti, jonka tarkoitus on tuottaa kuskille hyvä mieli ;)
Ei tuo kyllä mitään hyvää mieltä aiheuta, enemmän on ärsyttävä piirre, kun näytöllä välkkyy teksti vähän väliä.
Todellinen hyöty on häviävän pieni, labrassa varmaan tilanne on toinen, niin kuin aina näiden kulutuslukemien suhteen.
^ Toi on yksi syy miksi en halua kyseistä moottoria. Näytössä vilkkuvat tekstit pitäisi saada pois niin halutessa? En muutenkaan ymmärrä motiivia valmistaa tätä moottorityyppiä: Tämän hetkiset "yksneloset" 122 - 150hv ovat riittävän taloudellisia/suorituskykyisiä, että jos lepuutuksella saadaan se yksi tai vajaa kaksi desiä keskikulutusta pienemmäksi, ei sillä ole mitään merkitystä? Päinvastoin. Moottori on sika kallis verrattuna em. mosiin (maksaa Suberbissa esim. 2 tonnia enemmän perus 1.4:seen!) ja nykiminen ei kuulu mihinkään moottoriin + mahdolliset tekniset ongelmat kilometrien myötä... No, VAG haluaa olla kärjessä moottoritekniikassa ja päästöissä keinolla millä hyvänsä :)
No joo! Ainakin Audissanii tuo "Two cylinder mode" -viesti näkyy vain tietyssä näytön valinnassa, ei mm. käyttämässäni "Digital speedometer"- näytön valinnassa.
Markku
Pitää katsoa, saako tuon tekstin jostain pois ajotietokoneelta myös Skodassa?
Lainaus käyttäjältä: finnman - 05.11.15 - klo:10:38
ja nykiminen ei kuulu mihinkään moottoriin + mahdolliset tekniset ongelmat kilometrien myötä...
Omassa autossani (A3) lepuutustoiminnon kytkeytyminen ei kyllä aiheuta minkäänlaista nykimistä. Ainut keino tietää sen päälläolosta on katsoa tietsikan näyttöä. Mutta ehkä nykimättömyys johtuukin siitä, että todellisuudessa autossa ei mitään COD-tekniikkaa olekaan. Sehän jotenkin sopisi ajan henkeen ;). Kulutuslukemat ovat kyllä olleet ihan hyväksyttäviä, mutta olen niitä vasta niin lyhyen aikaa seurannut, että on parempi olla sanomatta niistä vielä mitään.
Lainaus käyttäjältä: finnman - 05.11.15 - klo:10:38
No, VAG haluaa olla kärjessä moottoritekniikassa ja päästöissä keinolla millä hyvänsä :)
Siltä se tosiaan vaikuttaa. Saas nähdä kuinka paljon erilaisia yllätyksiä on vielä luvassa.
Koska on kuvia tulossa autosta? :)
Kai sitä voisi muutaman räpsyn ottaa, kun nyt on pinnoite ja ikkunantummennukset tehty.
En löytänyt valikoista kohtaa, jossa olisi saanut sylinterien lepuutus ilmoituksen pois. Noh, eipä tuohon kyllä kauheesti edes kiinnitä huomiota. Eikä sitä nytkähtelyäkään ole enää tullut. Neitsytmatkalla tätä esiintyi pari kertaa, ehkä johtui uuden karheudesta?
Eipä ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan. Tuossa alussa kun kulutuslukemia pohdiskeli, niin nyt reilu 30 tkm ajettuna keskikulutus on n. 6,2 litraa ja viimeisimmällä tankkauksella tuli pohjat 5,65 litraa. Parhaimmillaan tankillisella on tullut ajettua 1219 kilometriä ja silloin tankkiin meni bensaa 72 litraa, eikä tarvinnut edes lirutella. Tankkiin meni siis 6 litraa enemmän kuin mitä tankin koko on (66 l) :o
Muutama muutos tulee tehtyä, kunhan Superskodalta tulee lähetys, eli takaluukun valot ja etuovien alavalot vaihtuvat ledeiksi. Varsinkin takaluukussa olevat valot ovat huonot ja toivottavasti noista LED:stä olisi enemmän iloa... samalla tuli tilattua teline tabletille.
Onko ollut teknisiä ongelmia ACT:ssä tai muuten kilometrien myötä. Olen pohtinut käytetyn samanlaisen hankintaa.