Eli, allekirjoittaneen eka uusi auto ns. pidemmän kaavan mukaisesti:
Tilattu: 27.1.2015
Tilauksen muokkaus: 28.4.2015
Valmistusajankohta: vk 27/2015
Liikeessä: 16.7.2015
Luovutus: 20.7.2015
Tehdaslisävarusteet:
- peruutuskamera
- sport-ratti nappuloilla
- lämmitettävä tuulilasi
- keinonahkaiset taustat etuistuimiin
- golus-pyörät 18"
- sport alusta
- traveller assistant amundsen 6,5"
Suomivarustelut:
- talvirenkaat 16" (kitka)
- lämpöpaketti ("lohkolämppäri", sisähaara ja puhallin)
- kumimatot
- takapuskurin suojalista
Luovutuksen jälkeen:
- takakontista merkit pois
- kynnyslistat asennettu (5E0071303A)
- takakuraläpät asennettu (5E0075101)
Todo/harkinnassa
- LED-jumppaa (rekisterivalot, takakontti, jne.)
- koodausjumppaa (saattovalot, takavalot, takakontin toiminta)
- maalipinnan käsittely
- konepellin äänieriste
- konepellin pumput
Se on siinä!
(http://i.imgur.com/gRUmErK.jpg)
Lainaus käyttäjältä: isoville - 29.04.15 - klo:15:25
Eli, allekirjoittaneen eka uusi auto ns. pidemmän kaavan mukaisesti:
Tilattu: 27.1.2015
Valmistusajankohta: vk 22/2015 (vahvistamaton)
Tilauksen muokkaus: 28.4.2015
Liikeessä: ?
Luovutus: ~7/2015
Tehdaslisävarusteet:
- peruutuskamera
- sport-ratti nappuloilla
- lämmitettävä tuulilasi
- keinonahkaiset taustat etuistuimiin
- sport-paketti
- columbus navi
- golus-pyörät 18"
- sport alusta
- traveller assistant 6,5"
Suomivarustelut:
- talvirenkaat 16" (kitka)
- lämpöpaketti ("lohkolämppäri", sisähaara ja puhallin)
- kumimatot
- takapuskurin suojalista
Yliviivatut ovat siis tilauksen muokkauksen jälkeen poistetut varusteet. Stylen mukana tulevat varusteet riittävät mulle vallan mainiosti.
Toivottavasti odotusaika ei tästä enää pitene ja kesälomille pääsee "tulevaisuuden" autolla :)
Et sitten ottanut: 9WX SmartLink ja langaton Media Command -ohjaus? Hinta 50 â,¬ + autovero.
Media Commandin kanssa tulee olla columbus tai traveller assistant columbuksella. Mulle tulee amundsenilla maustettu matkustusapuri.
Muutenkin toi media command tuntuu turhalta, takapenkin 5-vuotias hoitaa media kommentoinnit huutamalla ;D
Lainaus käyttäjältä: isoville - 29.04.15 - klo:22:19
Media Commandin kanssa tulee olla columbus tai traveller assistant columbuksella. Mulle tulee amundsenilla maustettu matkustusapuri.
Muutenkin toi media command tuntuu turhalta, takapenkin 5-vuotias hoitaa media kommentoinnit huutamalla ;D
Niin se ominaisuudet muuttuvat, entisissä vuosikerroissa Traveller Assistantin sai tosiaan vain Columbuksen kanssa.
Ja kestää... vieläkään ei ole tullut vahvistusta valmistusajankohdasta, tilaus on kuitenkin tehty viikolla 5...
Lainaus käyttäjältä: isoville - 27.05.15 - klo:09:18
Ja kestää... vieläkään ei ole tullut vahvistusta valmistusajankohdasta, tilaus on kuitenkin tehty viikolla 5...
Mulla tilaus tehty 15.05.2015. Tuotannossa viikolla 25. Siis 1.4 TSI Combi Style DSG. Ja jonkin verran tehdasvarusteita.
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.
Isovillen valmistuksen kestämiseen saattaisi vaikuttaa nuo huhtikuun lopulla tehdyt muutokset tilaukseen. Ainakin minun myyjä kertoili, että muutosten tekeminen tilaukseen voi siirtää kyseisen auton valmistuksen myöhemmäksi. Tosin myyjäthän nyt voi puhua mitä tahansa, eli ehkä hän vain halusi etten alkaisi rumppaamaan varusteita myöhemmin. :)
Itse tilasin maaliskuun puolivälissä ja viimeksi kuukausi sitten kyselin, eikä ollut valmistumisesta mitään tietoa. Lupasi heti ilmoittaa, kun saa tietoa, joten tuskin on edistystä tapahtunut vieläkään. 8)
Lainaus käyttäjältä: aph - 28.05.15 - klo:11:02
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.
Joo, itsekin yllätyin. Alunperin oli tulossa elo-syyskuun vaihteessa. Myyjä ilmoitti viime viikon lopulla, että saisi viikon 25 tuotantoon. Ilmeisesti tilausputkessa riittävästi autoja joita saa muokattua.
Lainaus käyttäjältä: aph - 28.05.15 - klo:11:02
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.
Isovillen valmistuksen kestämiseen saattaisi vaikuttaa nuo huhtikuun lopulla tehdyt muutokset tilaukseen. Ainakin minun myyjä kertoili, että muutosten tekeminen tilaukseen voi siirtää kyseisen auton valmistuksen myöhemmäksi. Tosin myyjäthän nyt voi puhua mitä tahansa, eli ehkä hän vain halusi etten alkaisi rumppaamaan varusteita myöhemmin. :)
Niin, en tiedä viivästyykö lisää muutosten takia - toisaalta ei sieltä tehtaalta enää elegancea saa ja navin vaihto traveller assistanttiin oli käytännössä ainoa muutos.
Hyvää palvelua kuitenkin myyjäliikkeeltä, saan heiltä tänään auton ajoon siksi aikaa kunnes oma luovutetaan :)
Valmistusajankohta vahvistunut viikolle 27, kesälomat ajellaan siis laina-autolla. Luovutus joskus elokuussa. Pitkään kestää synnytys!
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 28.05.15 - klo:22:48
Joo, itsekin yllätyin. Alunperin oli tulossa elo-syyskuun vaihteessa. Myyjä ilmoitti viime viikon lopulla, että saisi viikon 25 tuotantoon. Ilmeisesti tilausputkessa riittävästi autoja joita saa muokattua.
Auto tilattu 15.5. (vko 20) ja alkuviikosta tilassa "lähtenyt tehtaalta" (vko 25).
1.4 TSI DSG Combi Style Candy White + WPQ, PLX, PLI, PJB ja PJ1.
Auto on Hangossa ja muutaman päivän päästä matkaa Herttoniemeen :) Luovutus on sovittu, viikon päästä tulisi auton olla alla!
Uusi auto on nyt kotipihassa ja fiilis on mahtava ;D Seuraavaksi opettelemaan smartlinkkiä yms juttuja. Navi muuten haastaa englantia vaikka käyttis onkin nyt suomeksi. Ei haittaa, lontoon murteella on navigoitu tähänkin mennessä.
(http://i.imgur.com/gRUmErK.jpg)
Onnittelut uudesta menopelistä.
Pistä kuvia myös auton sisältä miten tuo sporttiratti istuu paikalleen??Itse kun laitoin vastaavan tilaukseen octaviaani.
Kyllä kiiltää ja näyttää hyvälle! Itse saan sinisen perjantaina.
Komea peli hienolla voimalinjalla! Onnea uudelle autolle!
Kiitos onnitteluista :) Kaikin puolin olen tyytyväinen, ei jäänyt harmittamaan mikään rannalle jäänyt lisävaruste tms.
Kaista-avustin on jännä laite, kun sen antaa ohjata autoa. Mutkatiellä otin sen kuitenkin pois päältä, koska se avustaa turhan hanakasti (ts. ei anna oikoa mutkia).
Liikennemerkkien lukemisesta en ole ihan vielä jyvällä, tulisiko sen lukea muitakin kylttejä kuin nopeusrajoituksia?
Suomenkieliset valikot ovat ihan ok, vähän outoja termejä on käytetty siellä täällä.
Android-auton sain toimimaan ja ainakin spotifyn käyttöliittymä on freshimpi kuin vag:n oma. Tämän kokeilu vielä jatkuu...
Voimalinjaa en ole vielä raaskinut kiusata ;D Jänniä ääniä se kuitenkin päästelee, esim. kun auton sammuttaa, niin soundi on kuin suihku- tai sähkömoottorin sammuminen - lainakaasuautossa (MY15) ei ollut samaa ääntä.
Seuraavaksi hankin siihen kynnyslistat ja taakse läpät. Ja näitä ledihommia täytyy harkita myös. Onko ledeille vaihtoehtoja, esim. sumareihin joitain kirkkaita H7-polttimoita? Myös vahapurkin kanssa täytyy kiertää auto ympäri :)
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 20.07.15 - klo:16:32
Onnittelut uudesta menopelistä.
Pistä kuvia myös auton sisältä miten tuo sporttiratti istuu paikalleen??Itse kun laitoin vastaavan tilaukseen octaviaani.
Otan siitä lisää kuvia huomenna. Alhaalta litistetty sporttiratti on kyllä hyvä, ajoin sijaisautolla yli 5000km jossa ko. ratti on. Tuntuma on hyvä ja näyttää hyvältä, fiilis on ihan eri kuin esim. vanhalla nelipuolaisella (jota ei onneksi enää saa rahallakaan).
Onkos tuo ratti muutoin sama kuin VRS:ssä mutta ilman logoa??
Eilen tutustuimme toisiimme Sipoon mutkapätkillä, hyvältä tuntuu! Econ ja sportin eron tuntee manuaalilootallakin.
(http://i.imgur.com/u7FL5bK.jpg)
(http://i.imgur.com/5o8dGkh.jpg)
Tänään pikaisen huuhtelun jälkeen nypräsin takaluukusta "skoda"- ja "octavia"-merkit pois, omasta mielestä perästä tuli nyt paljon kliinimpi ja siisti. On myös varmasti helpompi pitää puhtaana. Seuraavaksi metsästän autoon kynnyslistat, onko kellään halvempaa oem-vinkkiä kuin superskodan 70â,¬?
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-door-sill-covers-OCTAVIA (http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-door-sill-covers-OCTAVIA)
Ainiin, muutama huomio vielä. Vero nousi tilauksesta kaupanteon yhteydessä renkaiden takia 119->121 grammaan ja autossa on takavalot koodattu (maahantuojan toimesta?) palamaan myös päiväledejä käytettäessä. Käsittääkseni MY15 elegancet ovat kaikki pimeitä persiistä päivisin.
Onnittelut uudesta autosta. Kiiltää kyllä upeasti. Musta on hieno väri. Ehkä hieman työläs, mutta puhtaana hieno.
Lainaus käyttäjältä: isoville - 22.07.15 - klo:23:01
Käsittääkseni MY15 elegancet ovat kaikki pimeitä persiistä päivisin.
Kyllä meidän huhtikuussa 2015 luovutetussa MY15 Elegancessa perä loistaa myös päivisin.
(http://i.imgur.com/Hv2NcYj.jpg)
Ei ole enää pannuhuoneessa suojamuovia tahi tsi-merkkiä - säästöä tämäkin.
Tänään paikkansa autoon löysi takakuraläpät ja kynnyslistat. Auto kävi myös ensihuollossa (1350km mittarissa) öljyjen vaihdossa sekä lisäksi pyöränkulmien tarkastuksessa. Herttoniemen Aritalle 10/10 palvelusta!
Löytyikö paremipi vaihtoehto noille takaovien listoille kun oem? itse muistaakseni maksoin niiistä juurikin superskodalle 40 euroo.
hmm. konehuone kuvastasi päätellen antoivat skodalle 10 hp lisää mutta jättivät sylinterin lepuutuksen silti poies? hieno homma jos näin on.
Joo, lepuutukset on jätetty superbiin. Yksi vikaantuva osa vähemmän, omasta mielestä myös parempi näin.
Kynnyslistat on oem enkä äkkiä nettiä penkomalla löytänyt parempia.
Komea on! Saa oman uuden auton odottelun tuntumaan entistä pidemmältä, kun näkee kuinka hieno tuo Black Magic tuossa on.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27347.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27347.0)
Nyt on ajettu 2 kk ja 5000km - pieni välitilinpäätös:
- 150 heppaa riittää mainiosti ja kulutuskin on kohtuullista.
- Kaikki toimii, paitsi ääniohjaus on jostain syystä vainaa. En sitä kyllä kaipaakkaan, täytyy ekassa huollossa mainita asiasta. Peilit eivät narise ja takakontin pumput eivät hikoile.
- Lasikantapolttimoita (5W5) olen vaihtanut Philipsin Whitevisioneihin, sävy on nyt ok. Etumatkustajien kattopolttimot on vielä vaihtamatta, kun en ole osannut kehyksiä lamppujen ympäriltä purkaa... Sumareihin toivoisin xenonin kaltaista sävyä - nyt on vähän hölmön näköistä, kun kulmavalot ovat eri sävyä kuin ajovalot... Suuret ovat murheet :)
- Öljytikkua vilkaisin tänään ekan kerran ja ylärajassa ollaan. Öljyt vaihdettiin 1500km kohdalla ns. ensihuollossa.
- Adaptiivista vakkaria olen ehkä alkanut kaipaamaan ja olisi se lasikattokin ollut kiva. Jääpähän jotain seuraavaan autoon.
- Kessystä en enää luovu ja kaista-avustinkin on ollut näppärä. Valoista ja niiden automatiikasta en sano vielä mitään, koska vielä on pimeäajoa sen verran vähän takana. Sporttiratti on todella hyvä käteen ja vakiopenkeillä istuu hyvin.
- Tuulilasi likaantuu sisäpuolelta todella nopeasti, outoa...
- Mirrorlink, Smartlink, Android Auto jne, näihin en ole kovin paljon tutustunut. Android Auto toimii, mutta mitä sillä oikeasti tekee... Samat spotifyt soi ja puhelut myöskin bt:n kautta. Okei, mulla on Amundsen ja käytän sitä navina. Ilman auton navia google maps olisi loistava bonus. Se luurin piuhan päässä pitäminen on jotenkin vanhanaikaista...
- Koodaukset (takakontin toiminta, saattovalot, ajovalopesurit jne.) on vielä tekemättä, itä-helsingin seudulla ketään osaavaa kaveria? En tiedä vaikuttaako MY16 koodauksiin (moottori ja sen äly on eri kuin MY15?) vai meneekö ns. vanhalla sapluunalla.
Lainaus käyttäjältä: isoville - 24.09.15 - klo:14:03
Etumatkustajien kattopolttimot on vielä vaihtamatta, kun en ole osannut kehyksiä lamppujen ympäriltä purkaa...
Jos on tavallinen versio (ilman kattoluukkua), niin helpoiten avaa paneelin takaosassa olevan ritilän vain vääntämällä takaa (ritilän etosassa on saranat) ja alta paljastuu kaksi torxia, kun ne avaa, niin koko systeemi irtoaa. Sen jälkeen on helppo vaihtaa kantoihin uudet polttimot ja testata myös toimivuus. Kiinni sitten päinvastaisessa järjestyksesä.
Tässä ketjussa on kuvia, joihin eo. ohje pätee:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4096.msg111787#msg111787 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4096.msg111787#msg111787)
Lainaus käyttäjältä: isoville - 24.09.15 - klo:14:03
- Koodaukset (takakontin toiminta, saattovalot, ajovalopesurit jne.) on vielä tekemättä, itä-helsingin seudulla ketään osaavaa kaveria? En tiedä vaikuttaako MY16 koodauksiin (moottori ja sen äly on eri kuin MY15?) vai meneekö ns. vanhalla sapluunalla.
Yritimme erään VCDS-auttajan kanssa saada ledikilvenvaloja herjattomiksi, mutta sitä koodia OLI...
Penkinlämmittimen muisti ja takakontti menee ihan kuin vanhemmissakin, ainakin vierestä katsoen :)
8500km takana ja contin kitkoilla on nyt reilu viikko ajeltu. 16" näyttää 18" jälkeen melko naurettavilta, mutta äänitaso ja -sävy ovat nyt mielyttävämpiä. Myös kulutus laski.
Eilen auto sai pintaan polymer-pinnoitteen ja sisältäkin on paikat putsattu - auto on taas kuin uusi! Muutama kivenisku on keulassa ja pilareiden pienolakatuissa pinnoissa näkyy jälkiä, ovat aika herkkiä naarmuuntumaan. Muuten näyttää hyvältä ja takaroiskeläpätkin ovat tehneet tehtävänsä - takarenkaiden takana maalipinta on kunnossa.
Autolla on nyt vuosi takana ja mittarissa liki 20000km. Konehuoneeseen löysivät pumput ja äänieristysmatto paikkansa ja helmoihin laitatin läpinäkyvät suojateipit. 15000km kohdalla käytin auton huollossa ja öljytikku näytti silloin edelleen olevan ylärajassa ennen öljynvaihtoa. Vuoden aikana auto on saanut neljä kertaa vahan pintaansa, kestopinnoitetta en sitten kuitenkaan ottanut. Pestä tätä saa usein, suurin työ onkin pesun yhteydessä kuivaamisessa.
Mitään vikoja ei ole ollut ja ollaankin oltu autoon tosi tyytyväisiä!
(http://i.imgur.com/FqIQhd1.jpg)
(http://i.imgur.com/aAxhe2Y.jpg)