VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Skoda => Aiheen aloitti: isoville - 29.04.15 - klo:15:25

Otsikko: Octavia Combi 1.4 TSI Style MY16 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 29.04.15 - klo:15:25
Eli, allekirjoittaneen eka uusi auto ns. pidemmän kaavan mukaisesti:

Tilattu: 27.1.2015
Tilauksen muokkaus: 28.4.2015
Valmistusajankohta: vk 27/2015
Liikeessä: 16.7.2015
Luovutus: 20.7.2015

Tehdaslisävarusteet:
- peruutuskamera
- sport-ratti nappuloilla
- lämmitettävä tuulilasi
- keinonahkaiset taustat etuistuimiin
- golus-pyörät 18"
- sport alusta
- traveller assistant amundsen 6,5"

Suomivarustelut:
- talvirenkaat 16" (kitka)
- lämpöpaketti ("lohkolämppäri", sisähaara ja puhallin)
- kumimatot
- takapuskurin suojalista

Luovutuksen jälkeen:
- takakontista merkit pois
- kynnyslistat asennettu (5E0071303A)
- takakuraläpät asennettu (5E0075101)

Todo/harkinnassa
- LED-jumppaa (rekisterivalot, takakontti, jne.)
- koodausjumppaa (saattovalot, takavalot, takakontin toiminta)
- maalipinnan käsittely
- konepellin äänieriste
- konepellin pumput

Se on siinä!
(http://i.imgur.com/gRUmErK.jpg)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: clacson - 29.04.15 - klo:18:39
Lainaus käyttäjältä: isoville - 29.04.15 - klo:15:25
Eli, allekirjoittaneen eka uusi auto ns. pidemmän kaavan mukaisesti:

Tilattu: 27.1.2015
Valmistusajankohta: vk 22/2015 (vahvistamaton)
Tilauksen muokkaus: 28.4.2015
Liikeessä: ?
Luovutus: ~7/2015

Tehdaslisävarusteet:
- peruutuskamera
- sport-ratti nappuloilla
- lämmitettävä tuulilasi
- keinonahkaiset taustat etuistuimiin
- sport-paketti
- columbus navi
- golus-pyörät 18"
- sport alusta
- traveller assistant 6,5"

Suomivarustelut:
- talvirenkaat 16" (kitka)
- lämpöpaketti ("lohkolämppäri", sisähaara ja puhallin)
- kumimatot
- takapuskurin suojalista

Yliviivatut ovat siis tilauksen muokkauksen jälkeen poistetut varusteet. Stylen mukana tulevat varusteet riittävät mulle vallan mainiosti.
Toivottavasti odotusaika ei tästä enää pitene ja kesälomille pääsee "tulevaisuuden" autolla  :)
Et sitten ottanut: 9WX SmartLink ja langaton Media Command -ohjaus? Hinta 50 â,¬ + autovero.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 29.04.15 - klo:22:19
Media Commandin kanssa tulee olla columbus tai traveller assistant columbuksella. Mulle tulee amundsenilla maustettu matkustusapuri.

Muutenkin toi media command tuntuu turhalta, takapenkin 5-vuotias hoitaa media kommentoinnit huutamalla  ;D
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: clacson - 30.04.15 - klo:08:39
Lainaus käyttäjältä: isoville - 29.04.15 - klo:22:19
Media Commandin kanssa tulee olla columbus tai traveller assistant columbuksella. Mulle tulee amundsenilla maustettu matkustusapuri.

Muutenkin toi media command tuntuu turhalta, takapenkin 5-vuotias hoitaa media kommentoinnit huutamalla  ;D
Niin se ominaisuudet muuttuvat, entisissä vuosikerroissa Traveller Assistantin sai tosiaan vain Columbuksen kanssa.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 27.05.15 - klo:09:18
Ja kestää... vieläkään ei ole tullut vahvistusta valmistusajankohdasta, tilaus on kuitenkin tehty viikolla 5...
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: Ocutj - 27.05.15 - klo:22:59
Lainaus käyttäjältä: isoville - 27.05.15 - klo:09:18
Ja kestää... vieläkään ei ole tullut vahvistusta valmistusajankohdasta, tilaus on kuitenkin tehty viikolla 5...

Mulla tilaus tehty 15.05.2015. Tuotannossa viikolla 25. Siis 1.4 TSI Combi Style DSG. Ja jonkin verran tehdasvarusteita.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: aph - 28.05.15 - klo:11:02
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.

Isovillen valmistuksen kestämiseen saattaisi vaikuttaa nuo huhtikuun lopulla tehdyt muutokset tilaukseen. Ainakin minun myyjä kertoili, että muutosten tekeminen tilaukseen voi siirtää kyseisen auton valmistuksen myöhemmäksi. Tosin myyjäthän nyt voi puhua mitä tahansa, eli ehkä hän vain halusi etten alkaisi rumppaamaan varusteita myöhemmin.  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: lapazu - 28.05.15 - klo:12:08
Itse tilasin maaliskuun puolivälissä ja viimeksi kuukausi sitten kyselin, eikä ollut valmistumisesta mitään tietoa. Lupasi heti ilmoittaa, kun saa tietoa, joten tuskin on edistystä tapahtunut vieläkään. 8)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: Ocutj - 28.05.15 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: aph - 28.05.15 - klo:11:02
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.

Joo, itsekin yllätyin. Alunperin oli tulossa elo-syyskuun vaihteessa. Myyjä ilmoitti viime viikon lopulla, että saisi viikon 25 tuotantoon. Ilmeisesti tilausputkessa riittävästi autoja joita saa muokattua.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 01.06.15 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: aph - 28.05.15 - klo:11:02
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.

Isovillen valmistuksen kestämiseen saattaisi vaikuttaa nuo huhtikuun lopulla tehdyt muutokset tilaukseen. Ainakin minun myyjä kertoili, että muutosten tekeminen tilaukseen voi siirtää kyseisen auton valmistuksen myöhemmäksi. Tosin myyjäthän nyt voi puhua mitä tahansa, eli ehkä hän vain halusi etten alkaisi rumppaamaan varusteita myöhemmin.  :)

Niin, en tiedä viivästyykö lisää muutosten takia - toisaalta ei sieltä tehtaalta enää elegancea saa ja navin vaihto traveller assistanttiin oli käytännössä ainoa muutos.

Hyvää palvelua kuitenkin myyjäliikkeeltä, saan heiltä tänään auton ajoon siksi aikaa kunnes oma luovutetaan  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 18.06.15 - klo:20:53
Valmistusajankohta vahvistunut viikolle 27, kesälomat ajellaan siis laina-autolla. Luovutus joskus elokuussa. Pitkään kestää synnytys!
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: Ocutj - 18.06.15 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 28.05.15 - klo:22:48
Joo, itsekin yllätyin. Alunperin oli tulossa elo-syyskuun vaihteessa. Myyjä ilmoitti viime viikon lopulla, että saisi viikon 25 tuotantoon. Ilmeisesti tilausputkessa riittävästi autoja joita saa muokattua.

Auto tilattu 15.5. (vko 20) ja alkuviikosta tilassa "lähtenyt tehtaalta" (vko 25).
1.4 TSI DSG Combi Style Candy White + WPQ, PLX, PLI, PJB ja PJ1.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 13.07.15 - klo:16:41
Auto on Hangossa ja muutaman päivän päästä matkaa Herttoniemeen  :) Luovutus on sovittu, viikon päästä tulisi auton olla alla!
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 20.07.15 - klo:15:05
Uusi auto on nyt kotipihassa ja fiilis on mahtava  ;D Seuraavaksi opettelemaan smartlinkkiä yms juttuja. Navi muuten haastaa englantia vaikka käyttis onkin nyt suomeksi. Ei haittaa, lontoon murteella on navigoitu tähänkin mennessä.

(http://i.imgur.com/gRUmErK.jpg)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: Hannes - 20.07.15 - klo:16:32
Onnittelut uudesta menopelistä.

Pistä kuvia myös auton sisältä miten tuo sporttiratti istuu paikalleen??Itse kun laitoin vastaavan tilaukseen octaviaani.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: lapazu - 20.07.15 - klo:20:47
Kyllä kiiltää ja näyttää hyvälle! Itse saan sinisen perjantaina.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: enkero - 20.07.15 - klo:21:31
Komea peli hienolla voimalinjalla! Onnea uudelle autolle!
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 20.07.15 - klo:22:10
Kiitos onnitteluista  :) Kaikin puolin olen tyytyväinen, ei jäänyt harmittamaan mikään rannalle jäänyt lisävaruste tms.

Kaista-avustin on jännä laite, kun sen antaa ohjata autoa. Mutkatiellä otin sen kuitenkin pois päältä, koska se avustaa turhan hanakasti (ts. ei anna oikoa mutkia).

Liikennemerkkien lukemisesta en ole ihan vielä jyvällä, tulisiko sen lukea muitakin kylttejä kuin nopeusrajoituksia?

Suomenkieliset valikot ovat ihan ok, vähän outoja termejä on käytetty siellä täällä.

Android-auton sain toimimaan ja ainakin spotifyn käyttöliittymä on freshimpi kuin vag:n oma. Tämän kokeilu vielä jatkuu...

Voimalinjaa en ole vielä raaskinut kiusata  ;D Jänniä ääniä se kuitenkin päästelee, esim. kun auton sammuttaa, niin soundi on kuin suihku- tai sähkömoottorin sammuminen - lainakaasuautossa (MY15) ei ollut samaa ääntä.

Seuraavaksi hankin siihen kynnyslistat ja taakse läpät. Ja näitä ledihommia täytyy harkita myös. Onko ledeille vaihtoehtoja, esim. sumareihin joitain kirkkaita H7-polttimoita? Myös vahapurkin kanssa täytyy kiertää auto ympäri  :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 20.07.15 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 20.07.15 - klo:16:32
Onnittelut uudesta menopelistä.

Pistä kuvia myös auton sisältä miten tuo sporttiratti istuu paikalleen??Itse kun laitoin vastaavan tilaukseen octaviaani.

Otan siitä lisää kuvia huomenna. Alhaalta litistetty sporttiratti on kyllä hyvä, ajoin sijaisautolla yli 5000km jossa ko. ratti on. Tuntuma on hyvä ja näyttää hyvältä, fiilis on ihan eri kuin esim. vanhalla nelipuolaisella (jota ei onneksi enää saa rahallakaan).
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: Hannes - 20.07.15 - klo:22:25
Onkos tuo ratti muutoin sama kuin VRS:ssä mutta ilman logoa??
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 22.07.15 - klo:23:01
Eilen tutustuimme toisiimme Sipoon mutkapätkillä, hyvältä tuntuu! Econ ja sportin eron tuntee manuaalilootallakin. 

(http://i.imgur.com/u7FL5bK.jpg)
(http://i.imgur.com/5o8dGkh.jpg)

Tänään pikaisen huuhtelun jälkeen nypräsin takaluukusta "skoda"- ja "octavia"-merkit pois, omasta mielestä perästä tuli nyt paljon kliinimpi ja siisti. On myös varmasti helpompi pitää puhtaana. Seuraavaksi metsästän autoon kynnyslistat, onko kellään halvempaa oem-vinkkiä kuin superskodan 70â,¬?

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-door-sill-covers-OCTAVIA (http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-door-sill-covers-OCTAVIA)

Ainiin, muutama huomio vielä. Vero nousi tilauksesta kaupanteon yhteydessä renkaiden takia 119->121 grammaan ja autossa on takavalot koodattu (maahantuojan toimesta?) palamaan myös päiväledejä käytettäessä. Käsittääkseni MY15 elegancet ovat kaikki pimeitä persiistä päivisin.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: JariJ - 22.07.15 - klo:23:42
Onnittelut uudesta autosta. Kiiltää kyllä upeasti. Musta on hieno väri. Ehkä hieman työläs, mutta puhtaana hieno.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: clacson - 23.07.15 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: isoville - 22.07.15 - klo:23:01
Käsittääkseni MY15 elegancet ovat kaikki pimeitä persiistä päivisin.
Kyllä meidän huhtikuussa 2015 luovutetussa MY15 Elegancessa perä loistaa myös päivisin.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 23.07.15 - klo:13:55
(http://i.imgur.com/Hv2NcYj.jpg)

Ei ole enää pannuhuoneessa suojamuovia tahi tsi-merkkiä - säästöä tämäkin.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 31.07.15 - klo:21:35
Tänään paikkansa autoon löysi takakuraläpät ja kynnyslistat. Auto kävi myös ensihuollossa (1350km mittarissa) öljyjen vaihdossa sekä lisäksi pyöränkulmien tarkastuksessa. Herttoniemen Aritalle 10/10 palvelusta!
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: spande - 02.08.15 - klo:01:00
Löytyikö paremipi vaihtoehto noille takaovien listoille kun oem? itse muistaakseni maksoin niiistä juurikin superskodalle 40 euroo.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: spande - 02.08.15 - klo:01:06
hmm. konehuone kuvastasi päätellen antoivat skodalle 10 hp lisää mutta jättivät sylinterin lepuutuksen silti poies? hieno homma jos näin on.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 02.08.15 - klo:11:16
Joo, lepuutukset on jätetty superbiin. Yksi vikaantuva osa vähemmän, omasta mielestä myös parempi näin.

Kynnyslistat on oem enkä äkkiä nettiä penkomalla löytänyt parempia.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style 2016 - Black Magic
Kirjoitti: Morpheus3 - 02.08.15 - klo:11:24
Komea on! Saa oman uuden auton odottelun tuntumaan entistä pidemmältä, kun näkee kuinka hieno tuo Black Magic tuossa on.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27347.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27347.0)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style MY16 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 24.09.15 - klo:14:03
Nyt on ajettu 2 kk ja 5000km - pieni välitilinpäätös:
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style MY16 - Black Magic
Kirjoitti: clacson - 24.09.15 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: isoville - 24.09.15 - klo:14:03
Etumatkustajien kattopolttimot on vielä vaihtamatta, kun en ole osannut kehyksiä lamppujen ympäriltä purkaa...
Jos on tavallinen versio (ilman kattoluukkua), niin helpoiten avaa paneelin takaosassa olevan ritilän vain vääntämällä takaa (ritilän etosassa on saranat) ja alta paljastuu kaksi torxia, kun ne avaa, niin koko systeemi irtoaa. Sen jälkeen on helppo vaihtaa kantoihin uudet polttimot ja testata myös toimivuus. Kiinni sitten päinvastaisessa järjestyksesä.

Tässä ketjussa on kuvia, joihin eo. ohje pätee:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4096.msg111787#msg111787 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4096.msg111787#msg111787)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style MY16 - Black Magic
Kirjoitti: enkero - 01.10.15 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: isoville - 24.09.15 - klo:14:03
  • Koodaukset (takakontin toiminta, saattovalot, ajovalopesurit jne.) on vielä tekemättä, itä-helsingin seudulla ketään osaavaa kaveria? En tiedä vaikuttaako MY16 koodauksiin (moottori ja sen äly on eri kuin MY15?) vai meneekö ns. vanhalla sapluunalla.

Yritimme erään VCDS-auttajan kanssa saada ledikilvenvaloja herjattomiksi, mutta sitä koodia OLI...

Penkinlämmittimen muisti ja takakontti menee ihan kuin vanhemmissakin, ainakin vierestä katsoen :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style MY16 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 26.11.15 - klo:12:01
8500km takana ja contin kitkoilla on nyt reilu viikko ajeltu. 16" näyttää 18" jälkeen melko naurettavilta, mutta äänitaso ja -sävy ovat nyt mielyttävämpiä. Myös kulutus laski.

Eilen auto sai pintaan polymer-pinnoitteen ja sisältäkin on paikat putsattu - auto on taas kuin uusi! Muutama kivenisku on keulassa ja pilareiden pienolakatuissa pinnoissa näkyy jälkiä, ovat aika herkkiä naarmuuntumaan. Muuten näyttää hyvältä ja takaroiskeläpätkin ovat tehneet tehtävänsä - takarenkaiden takana maalipinta on kunnossa.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.4 TSI Style MY16 - Black Magic
Kirjoitti: isoville - 20.07.16 - klo:10:37
Autolla on nyt vuosi takana ja mittarissa liki 20000km. Konehuoneeseen löysivät pumput ja äänieristysmatto paikkansa ja helmoihin laitatin läpinäkyvät suojateipit. 15000km kohdalla käytin auton huollossa ja öljytikku näytti silloin edelleen olevan ylärajassa ennen öljynvaihtoa. Vuoden aikana auto on saanut neljä kertaa vahan pintaansa, kestopinnoitetta en sitten kuitenkaan ottanut. Pestä tätä saa usein, suurin työ onkin pesun yhteydessä kuivaamisessa.

Mitään vikoja ei ole ollut ja ollaankin oltu autoon tosi tyytyväisiä!

(http://i.imgur.com/FqIQhd1.jpg)

(http://i.imgur.com/aAxhe2Y.jpg)