VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: ocusokota - 26.04.15 - klo:12:04

Otsikko: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: ocusokota - 26.04.15 - klo:12:04
hei

Onko normaalia kova alipaine 2.0tfsi moottorin öljytilassa. Käynti huononeen kun ottaa oljytikun tai öljykorkin pois? onko normaalia että  N80 venttiili naksuttaa moottorin käydessä?
Onko kokemuksia pcv:n deletelaipasta, onko mitään haittaa esim katastuksessa (päästöt).


Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: ocusokota - 11.05.15 - klo:22:46
vaihoin n80 venttilin niin naksutus katosi ja vanhasta venttiilistä pysty puhaltaan läpi, kumpaankin suuntaan, uudesta ei kumpaankaan.  Venttiilin vaihdon jälkeen kun ottaa öljykorkin pois  niin kone sammuu  ???ja toinen havainto ajotietokoneen hetkellinen kulutus putoaa heti nollille, ennen käytti ensin esim. 3l/100km ja sitte 0.
Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: Joheko - 29.07.20 - klo:19:20
Selvisikö tähän syytä? Itsellä vähän sama ongelma?
Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: Breach - 29.07.20 - klo:19:36
Käynnin kuuluukin mennä humppaavaksi/huonoksi jos öljytikun tai korkin ottaa pois, jos ei vaikuta mitenkään öljykorkin poistaminen, sillon on yleensä pcv hajalla, suositus on ostaa vain alkuperäinen, kestävät parhaiten.
Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: Mikey - 29.07.20 - klo:21:14
Öljypohjaan voi tulla alipaine vain jos PCV -venttiili on jumittunut auki. Tod.näköisesti puhdistaminen olisi riittävä toimenpide.
Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: o.b. - 29.07.20 - klo:21:20
Yleensä PCV-venttiilin kalvo haperoituu ja murenee. Eli uutta kehiin ja eiku kovaa menoa :P

Joihinkin mottoriversioihin saa pelkkää kalvoa + jousen, mutta joihinkin pitää koko venakoppa uusia kokonaan.
Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: Mikey - 29.07.20 - klo:21:54
^Eikö noissa ole venttiilikopan häkkyrän lisäksi vielä perinteistä painovoimaista venaa lohkon kyljessä?
Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: Breach - 29.07.20 - klo:22:21
Ei ainakaan ea113 tfsi:ssä, siitä tässä nyt ymmärtääkseni on kyse, lohkon huohotus menee myös pcv venttiilille.
Otsikko: Vs: 2.0 tfsi kova alipaine öljytilassa
Kirjoitti: Joheko - 30.07.20 - klo:15:14
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.07.20 - klo:21:20
Yleensä PCV-venttiilin kalvo haperoituu ja murenee. Eli uutta kehiin ja eiku kovaa menoa :P

Joihinkin mottoriversioihin saa pelkkää kalvoa + jousen, mutta joihinkin pitää koko venakoppa uusia kokonaan.
Eipä auttanu sekään. Ongelma on siinä, että kansiremontin jälkeen alkoi tuo imu öljykorkissa.