VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Yleinen VAG-keskustelu => Aiheen aloitti: Telehell - 03.01.15 - klo:11:13

Otsikko: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: Telehell - 03.01.15 - klo:11:13
Melkoiseksi mennyt touhu, kun Opelit, kiiat ja Hyundait (ja rellu..) puskee ohi "laatumerkeistä"..

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autojen-laatuerot-julki/ (http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autojen-laatuerot-julki/)

"Kritiikkiä saavat muun muassa surkeat akut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketjujen ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston viat "
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: jarkko_h - 03.01.15 - klo:11:32
Vagin alamäki on selvä. VW nippa nappa päihitti Dacian. Ja Audikin kaukana laatumerkeistä.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: JaniKuula - 03.01.15 - klo:11:42
Tämän vuoden sijoituksessa mersu romahtanut. Audi pysyny melkein samalla sijalla vuodesta 2011. VW taas ollut noita häntäpään autoja vuodesta 2011.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: Zego - 03.01.15 - klo:11:59
Saksalaisten "laatuselvitykset" kannattaa yleensä sivuttaa täysin, vaikka ovatkin alkaneet vihata omiaankin.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: MOP - 03.01.15 - klo:12:10
Lainaus käyttäjältä: Zego - 03.01.15 - klo:11:59
Saksalaisten "laatuselvitykset" kannattaa yleensä sivuttaa täysin, vaikka ovatkin alkaneet vihata omiaankin.

Siis jos ei Skoda tai Volkkari ole 1. sijalla niin kannattaa testi/tutkimus sivuttaa?
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: jarkko_h - 03.01.15 - klo:12:50
Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 03.01.15 - klo:11:42
Tämän vuoden sijoituksessa mersu romahtanut. Audi pysyny melkein samalla sijalla vuodesta 2011. VW taas ollut noita häntäpään autoja vuodesta 2011.

Oliko 2011 jälkeiseen tiputukseen syynä selvästi keskeneräisenä markkinoille tuotu MQB -alusta ja rimpulat lisävarusteet. VW:llä noiden mqn -alustaisten osuus automyynnistä jo iso. Audilla näkyy vasta A3:ssa.

Vanhat huonosti hoidetut synnit (dsg7, tsi, turbo, huohotus...), keskeneräinen alusta iskari- ja ohjausongelmineen ja raakileena tuodut uudet lisävarusteet (valoautomatiikka...) eivät voi olla vaikuttamatta edes saksalaiseen laatuselvitykseen.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: teräksenharmaa - 03.01.15 - klo:13:07
Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 03.01.15 - klo:11:42
Tämän vuoden sijoituksessa mersu romahtanut. Audi pysyny melkein samalla sijalla vuodesta 2011. VW taas ollut noita häntäpään autoja vuodesta 2011.
Sijoitus on Mersulla pudonnut, mutta arvosana on pysynyt täysin samana. Tilastollisesti aika jännää sekin, että BMW ja Audi ovat olleet ainakin noina neljänä vuotena tasapisteissä kolmen merkitsevän numeron tarkkuudella.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: sambolo - 03.01.15 - klo:13:16
Mistähän vagien suuri hajonta johtuu? Kenties volkkaria ostettu eniten murheellisilla dsg7 ja tsi versioina?
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: Tuomari - 03.01.15 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.01.15 - klo:12:50
Oliko 2011 jälkeiseen tiputukseen syynä selvästi keskeneräisenä markkinoille tuotu MQB -alusta ja rimpulat lisävarusteet. VW:llä noiden mqn -alustaisten osuus automyynnistä jo iso. Audilla näkyy vasta A3:ssa.

Vanhat huonosti hoidetut synnit (dsg7, tsi, turbo, huohotus...), keskeneräinen alusta iskari- ja ohjausongelmineen ja raakileena tuodut uudet lisävarusteet (valoautomatiikka...) eivät voi olla vaikuttamatta edes saksalaiseen laatuselvitykseen.
Mitäs keskeneräistä MQB:ssa on? Yksi hammastanko-ongelma ei koko alustamallista keskeneräistä tee. Nuo valojutut taitaa taas olla jotain skeidan omia sekoiluja.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: wtf - 03.01.15 - klo:16:32
Audin sijoitus volkkariin nähden saattaakin johtua siitä että jospa ne ei olekkaan samoista osista kasattu (pl.A3). Itse voisin väittää että autostani ei löydy kuin max. 5% yhteneviä osia VW:n kanssa.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: teräksenharmaa - 03.01.15 - klo:16:47
Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.01.15 - klo:16:32
Audin sijoitus volkkariin nähden saattaakin johtua siitä että jospa ne ei olekkaan samoista osista kasattu (pl.A3). Itse voisin väittää että autostani ei löydy kuin max. 5% yhteneviä osia VW:n kanssa.
Tuossa Autobildin listassa on niin paljon muitakin tekijöitä mukana kuin itse auto, että erot voivat johtua monista syistä. Arvosanaan vaikuttuvat kysely, Autobildille annettu palaute, korjaamotestit, takuuehdot, tiedotus takaisinkutsuista ja paljon muuta. Edelleen ihmettelen, että miten tuollainen monimutkainen pisteytys antaa joka vuosi Audilla ja BMW:lle täsmälleen saman arvosanan.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: JaniKuula - 03.01.15 - klo:17:00
Iso ihmetys kyllä vag konsernin sisäistä hajontaa kohtaan... Toki VW myy ku häkä. Samoin skoda. Ja jos se kerran on noin huono niin miten se kauppa noin kovasti käy....
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: Keni1 - 03.01.15 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: MOP - 03.01.15 - klo:12:10
Siis jos ei Skoda tai Volkkari ole 1. sijalla niin kannattaa testi/tutkimus sivuttaa?

Uusi Passat on vuoden auto 2015, ehkä kurssi kääntyi nyt LOL, siis kukahan mahtoi järjestää sen taannoisen gaalan jossa tuo vuoden auto julkistettiin, muistaakseni vuoden auto on euroopan laajuinen titteli, nyt Passat on siis vuoden auto 2015 Suomessa, ihan uusi palkinto siis? Kuinka moni meni jo retkuun?

Kattokaas kun vuoden auto 2015 julkistetaan vasta Maaliskuussa:

Car of the Year 2015 The Nominees
Seven, from a total of 31 candidates, are the finalists for the Car of the Year 2015 award.
The final vote on late February will determine the single winner that will be revealed on the eve of the Geneva Motor Show on the 2nd March 2015.

http://www.caroftheyear.org/ (http://www.caroftheyear.org/)

Että näin Suomessa tänään..
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: teräksenharmaa - 03.01.15 - klo:17:35
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.01.15 - klo:17:02
Uusi Passat on vuoden auto 2015, ehkä kurssi kääntyi nyt LOL, siis kukahan mahtoi järjestää sen taannoisen gaalan jossa tuo vuoden auto julkistettiin, muistaakseni vuoden auto on euroopan laajuinen titteli, nyt Passat on siis vuoden auto 2015 Suomessa, ihan uusi palkinto siis? Kuinka moni meni jo retkuun?

Noita palkintoja jaetaan maiden laajuisesti, maanosien laajuisesti ja maailman laajuisesti. Automediathan noita äänestyksiä tuottavat ja kyseessä ei ole mikään tämän kauden uutuus. Tässä esimerkiksi Japani:
http://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Year_Japan (http://en.wikipedia.org/wiki/Car_of_the_Year_Japan)
Maailma:
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Car_of_the_Year (http://en.wikipedia.org/wiki/World_Car_of_the_Year)

Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: heifetz - 03.01.15 - klo:18:56
Onko autojen laadussa muka merkittävää eroa jos lopputulos on 2 taikka 2.7? Enpä usko. Nykyään isot laatuerot ovat melko harvinaisia kun oikeasti huonot autot eivät pärjää nykykilpailussa kovin pitkälle. Sitä paitsi Tojota on mielestäni edelleen surkea auto ajaa, oli sen luotettavuus miten hyvä tahansa.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: autofanaatikko - 04.01.15 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 03.01.15 - klo:17:00
Iso ihmetys kyllä vag konsernin sisäistä hajontaa kohtaan... Toki VW myy ku häkä. Samoin skoda. Ja jos se kerran on noin huono niin miten se kauppa noin kovasti käy....

Ne on edullisempia kuin Volvo, Jaguar, M-B tai BMW. Se raha ratkaisee monesti, muuallakin kuin suomessa. Niin ja ihmisen mieli on sellainen, että jos testit kehuu esim. Octavian olevan paras auto mitä rahalla saa ja se voittaa kaikki testit, niin sitähän se kansa ostaa. Sen täytyy olla huipputuote, kun lehdetkin niin sanoo ja sellaiset ihmiset, jotka niitä autoja työkseen arvioi ja testaa.
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: Karvesak - 03.05.15 - klo:21:18
Nuo Hyndai:t ja Kia:t ovat samaa surkuhupaisaa tavaraa.Muutamassa vuodessa ruosteessa sieltä täältä ja parhaaat fiilikset saa kun vie sen pari vuotta vanhana vaihtoon,,,siinä ei paljon enää kehuskella 7/vuoden takuista :'(
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: Eka Golf - 07.05.15 - klo:00:07
Onneksi sentään TM ja Tuulilasi kehuvat Volkkareita?  ;D
Johtuu kylläkin kait kallista mainonnasta niiden sivuilla?  ::)
Otsikko: Vs: AutoBild- autojen laatuselvitys
Kirjoitti: ram1 - 07.05.15 - klo:00:49
Varmaan karmee ylläri jos muut merkit puskee ohi Vaglasien ohi.Onneksi.Ajettavuus, kestävyys, hiljaisuus.Uuden sukupolven Fordit hakkaa mennen tullen Tsiipat pitkäs juoksussa.Fl Fokkerit ei taida vielä olla Suomessa, mutta kandee käydä kokeilee.Maxithan tulee kohta, jos nyt ei vielä täällä.