Ei löytynyt sopivaa topikkia siksi uusi aihe
Kysymys kuuluu, että miten DSG 7 sarjanumeroidaan eli mistä tunnistaa aidon DSG 7 sarjanumeron, onko siinä aina 14 merkkiä numeroita tai kirjaimia sekä numeroita mutta aina 14 merkkiä vai vaihteleeko, voisiko koodi R020546 olla aito sarjanumero DSG 7 vaihteistoon. Kerron lisää aiheesta kun joku ensin vastaa kysymykseeni, vain oikeat vastaukset noteerataan, turha huutelu pois tästä, kiitos.
Esim. skriko ja teräksenharmaa ei tiedä joten heiltä en odota vastauksia...ei pitäisi olla mikään paha rasti jos oikeasti tietää asian, odotan että topikkiin tulee max 1 vastaus joka on heti oikein, saas nähdä kuin tässä käy, edellisessä topikissa ei onnistunut siksi nämä huomautukset erikseen.
VCDS skannaus DSG7-autosta:
LainaaAddress 02: Auto Trans Labels: 0AM-300-04x.lbl
Part No SW: 0AM 300 050 G HW: 0AM 927 769 D
Component: GSG DSG AG7 403 2321
Revision: 00040034 Serial number: CU501101045594
Coding: 0000020
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 2D5AE497B4FF7D760F5-8078
No fault code found.
Happy now?
*edit* ha, löytyi toinenkin:
LainaaAddress 02: Auto Trans (J743) Labels: 0CW-927-769.clb
Part No SW: 0CW 300 044 T HW: 0AM 927 769 G
Component: GSG DQ200-MQB H43 4530
Revision: 00043014 Serial number: CU501308295220
Coding: 0014
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_TCMDQ200021 001001
ROD: EV_TCMDQ200021_SE26.rod
VCID: 4992B007E8574169F85-801C
No fault code found.
Kiitos, noita löytyy paljon netistä ja tosiaan kaikissa näyttäisi olevan 14 merkkiä eli R020546 ei voi olla aito. Palaveri on päättynyt, topikin voi sulkea. Avaan spektaakkelille sitten oman topikin :)
Mainitsemasi R0xxxxx voi olla vaihteiston softan revisiokoodi. VCDS lokissa se on 000xxxxx-muotoa, mutta eri järjestelmissä voi olla eri alut...
Lainaus käyttäjältä: ConD - 03.01.15 - klo:00:14
Mainitsemasi R0xxxxx voi olla vaihteiston softan revisiokoodi. VCDS lokissa se on 000xxxxx-muotoa, mutta eri järjestelmissä voi olla eri alut...
Tarkkaan ottaen koodi on '01 New Beetle 9CAQY transmission computer(
R020546), minulle tuo koodi esitettiin silloisen autoni DSG 7 vaihteiston valmistenumeroksi maahantuojan toimesta, se oli oikein tehtaan tietokannasta luettu, siitä
CarPort -tietokannasta.
DSG:hän on mekaaninen osa ja tuo ylempänä oleva pitkä koodihan on sellainen, ettei sitä kukaan näpyttele järjestelmään sisään, vaan se on luettu viivakoodista kokoonpanon yhteydessä.
Voihan se olla puuttunut alkuperäisestä listauksesta eli unohtunut viivakoodi lukea. Tai sitten maahantuoja on sössinyt taas.
Lainaus käyttäjältä: kt - 03.01.15 - klo:13:16
DSG:hän on mekaaninen osa ja tuo ylempänä oleva pitkä koodihan on sellainen, ettei sitä kukaan näpyttele järjestelmään sisään, vaan se on luettu viivakoodista kokoonpanon yhteydessä.
Voihan se olla puuttunut alkuperäisestä listauksesta eli unohtunut viivakoodi lukea. Tai sitten maahantuoja on sössinyt taas.
Tai voihan se olla ettei maahantuoja tästä enää selittelemällä selviä...
Oliko se kenin vaihdelaatikkokin käytetty? Vai jokin kiinankopio, joita maahantuoja vaihtelee uusiin autoihin ihan huvikseen.
Hei ketään ei kiinnosta sun vainoharhaiset horinat täällä.
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 03.01.15 - klo:13:48
Oliko se kenin vaihdelaatikkokin käytetty? Vai jokin kiinankopio, joita maahantuoja vaihtelee uusiin autoihin ihan huvikseen.
Hei ketään ei kiinnosta sun vainoharhaiset horinat täällä.
Sinähän sen sen sanoit ja siltä se kuule nyt vaikuttaa minustakin, valitettavasti (Ahtisaaren äänellä)...
Jaa ettei vai muka kiinnosta mun jutut, taitaa olla foorumin luetuinta juttua, ja kun suaki kiinnosti niin miksei muitakin? Ja hermotkin sulla heti riekaleina mitä?
Ja mitä vainoharhaista siinä on jos ihmettelee maahantuojalta pyydettyä vaihdelaatikon valmistusnumeroa joka ei millään täsmää, siinä valossa uskon tosissani että myös vaihdelaatikko oli käytetty jo uudessa autossa, tehtaalla kun ei ollut valmistenumeroa edes, tai tehtaalla varmaan olisi ollut mutta sitähän maahantuoja ei ilmeisesti voinut ilmoittaa koska olisi voinut mennä arvaus väärin. Että voihan paska minkä myivät vai mitä?
Kyllä vaihdelaatikko ja moottori tulee "yhtenä pakettina" siihen autoon kokoonpanolinjalla.
Oliko sulla sitten ongelmia myös laatikossa? Vai mitä väliä sillä numerolla on?
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 03.01.15 - klo:16:27
Oliko sulla sitten ongelmia myös laatikossa? Vai mitä väliä sillä numerolla on?
Laatikossa oli vika josta tosiaan ilmoitin, siinä oli myös ulkoisia merkkejä joiden takia olin kiinnostunut myös vaihteiston alkuperästä.
Itse asiassa tämä meni aikoinaan seuraavasti, huomasin että autoni moottorissa oli vikaa, epäilin että moottori olisi käytetty ja jokin muu kuin mikä tehtaalla oli asennettu. Maahantuoja kertoi ettei moinen olisi mitenkään mahdollista koska käytettyjen ja uusien moottorien tuotantolinjat ovat erillään eikä käytettyjä moottoreita voi edes vahingossa sujahtaa uusiin autoihin.
No minä sitten pyysin maahantuojalta moottorin ja vaihteiston valmistenumerot että voidaan huollossa tarkistaa varmuuden vuoksi. Maahantuoja toimitti oikean moottorikoodin, mutta vaihteiston koodi oli väärä kuten nyt todistettu.
Maahantuoja on siis väärällä valmistenumerolla todistanut ettei autossani ollut käytettyä DSG 7 vaihdelaatikkoa, kyseessä ei voi olla vahinko, sillä tietokanta-haku joka minulle on esitetty, sisältää nimenomaan tuon väärän koodin ja se on luettu 'tehtaan' tietokannasta.
Moottorin valmistenumero meni helposti oikein koska se oli julkaistu jo ennen tuota tällä foorumilla kun ihmeteltiin miksi valmistenumero oli niinkin pieni kuin
257404 vaikka kyseistä moottoria oli valmistettu jo yli miljoona ja kuulemma kaikki moottorit tehdään samassa tehtaassa, näin ei oikein vaikuttanut mahdolliselta, että moottori olisi ollut uusi koska kaksi samanmallista moottoria ei voi olla samalla valmistenumerolla ja 6 numeroa ei riitä 2 miljoonan moottorin numerointiin ellei luku nollaudu välillä. On toki mahdollista että tuo 6 numeroa on se mitä aina käytetään jos moottoreita esim. kierrätetään ahkerasti ja X-vaihtomoottorit on sitten erikseen sillä toisella linjalla...tai sitten tehtaan käytäntö moottoreissa on 6 numeroa vaikka olisi yli miljoona moottoria valmistettu...mene tiedä...
Että kyllähän tämä kiinnosti ja nyt vasta kiinnostaakin!
Alempana linkki mistä löydät sarjanumeron. Ei saa ko. dataa VCDS:llä vaan joutuu ihan omin silmin käydä lukemassa.
Klik. (https://www.dropbox.com/s/bg1yai53yuekgxb/vaihteiston_identifikaatio.pdf?dl=0)
PS. huomioithan, ettei tuossa PDF:ssä ole välttämättä juuri samanlainen merkintätapa tai -paikka, koska en tiennyt mistä autosta on kysymys, mutta jokatapauksessa tuo on mitä luultavimmin se mitä haet tässä takaa. Marmorin järjestelmissä näkevät VINillä mikä laatikon sarjanumero on annettu, muttei onnistu kotikonstein.
Lainaus käyttäjältä: wmpt - 03.01.15 - klo:17:28
Alempana linkki mistä löydät sarjanumeron. Ei saa ko. dataa VCDS:llä vaan joutuu ihan omin silmin käydä lukemassa.
Kun tuotantoajankohta on noin selkeästi ilmoitettu, niin vanhojen osien käyttäminenhän kävisi tuosta suoraan ilmi. Ja monestihan niitä tuotantokuukausia näkee siellä sun täällä. Pitäisi olla varsin itsetuhoinen valmistaja, että käyttäisi osia, joissa lukee suoraan joku vanha valmituspäivämäärä. No eiköhän Keni1 keksi taas pian jonkkin uuden salaliittoteorian.
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.01.15 - klo:15:13
Jaa ettei vai muka kiinnosta mun jutut, taitaa olla foorumin luetuinta juttua, ja kun suaki kiinnosti niin miksei muitakin?
Minua ainakin kiinnostaa, foorumin parasta viihdettä.
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.01.15 - klo:16:46
Maahantuoja kertoi ettei moinen olisi mitenkään mahdollista koska käytettyjen ja uusien moottorien tuotantolinjat ovat erillään eikä käytettyjä moottoreita voi edes vahingossa sujahtaa uusiin autoihin.
Tehdäänkö käytettyjäkin moottoreita :o
Tehdaskunnostettu moottori = ns. vaihtomoottori = käytetty ja kunnostettu moottori, jonka osat on tarkastettu jossain kunnostuslinjalla ja hyviksi havaittu = yleensä on halvempi kuin tuliterä, ajamaton moottori.
Romuttamosta saa myös käytettyjä moottoreita, joiden kunto mitä sattuu. ::)
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.01.15 - klo:17:42
Kun tuotantoajankohta on noin selkeästi ilmoitettu, niin vanhojen osien käyttäminenhän kävisi tuosta suoraan ilmi. Ja monestihan niitä tuotantokuukausia näkee siellä sun täällä. Pitäisi olla varsin itsetuhoinen valmistaja, että käyttäisi osia, joissa lukee suoraan joku vanha valmituspäivämäärä. No eiköhän Keni1 keksi taas pian jonkkin uuden salaliittoteorian.
Siis mitä, kysyin onko R020546 aito DSG sarjanumero, ei se kyllä edelleenkään vaikuta aidolta ei edes tuon pdf tiedoston nähtyäni. Näyttäkääs joku sellainen kuva DSG 7 vaihteistosta jossa on jokin samantapainen koodi niin sittenhän asia on toinen, ei mitään piirroskuvia vaan kuva oikeasta vaihteistosta johon koodi stanssattu, tällä hetkellä minulla on edelleen käsitys että maahantuoja toimitti tekaistun koodin, sori vaan.
Ja ei se
teräsmieskään malttanu pysyä poissa tästäkään topikista vaikka aloitusviestissä erikseen pyydettiin kun ei aiemminkaan mitään tästä aiheesta tiennyt, siitä on vaan niin kiva käydä kiekumassa joka topikissa, vai mitä...
Lainaus käyttäjältä: gunman - 03.01.15 - klo:18:41
Tehdäänkö käytettyjäkin moottoreita :o
Noilla sanoilla minulle asia ilmoitettu / vastattu, toki itseänikin huvitti maahantuojan kootut selitykset jne...
Tässä muuten tieto joka tukee tuota ConD:n vastausta täysin (linkki alla), heti #2 viestissä kerrotaan mistä vaihteiston sarjanumero löytyy tarvittaessa ja sehän löytyy VCDS ohjelmalla, no oli miten oli mutta löysin jo muutaman kuvan käytetyistä DSG 7 vaihteistojen numerolaatoista, niissä on wmpt:n linkittämän pdf:n kaltaiset stanssaukset mutta vaikka ovat samaa vuosimallia niin niissä on pdf:n mukaisesti juokseva numerointi 4 - merkkiä, tuo ei kyllä ole mikään sarjanumero...niissä on mm. 0115 ja silleen, on niitä kyllä enemmän tehty.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=274453 (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=274453)
Eli toistaiseksi R020546 on väärä sarjanumero DSG 7 vaihteistolle kunnes toisin todistetaan.
Seuraavassa vastauksessa tähän topikkiin odotan jo sellaista tietoa joka varmuudella todistaa että R020546 voisi olla aito DSG 7 sarjanumero, muuten se ei ole, kaikki muu huutelu on turhaa. Itse en enempää aihetta jaksa tutkia, tulipahan varmuus asiasta ja se riittää minulle. Kiitos kaikille osallistuneille :)
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.01.15 - klo:16:46
Moottorin valmistenumero meni helposti oikein koska se oli julkaistu jo ennen tuota tällä foorumilla kun ihmeteltiin miksi valmistenumero oli niinkin pieni kuin 257404 vaikka kyseistä moottoria oli valmistettu jo yli miljoona ja kuulemma kaikki moottorit tehdään samassa tehtaassa, näin ei oikein vaikuttanut mahdolliselta, että moottori olisi ollut uusi koska kaksi samanmallista moottoria ei voi olla samalla valmistenumerolla ja 6 numeroa ei riitä 2 miljoonan moottorin numerointiin ellei luku nollaudu välillä.
Onpahan virkkeellä mittaa. Oliko moottorin koodi tätä muotoa:
http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(5-valve)/technical_data/technical_data/engine_number/ (http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(5-valve)/technical_data/technical_data/engine_number/)
Jos oli, niin jokainen uuden kirjainyhdistelmän omaava moottorin kehitysversio aloittanee uuden numerosarjan.
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.01.15 - klo:01:11
Oliko moottorin koodi tätä muotoa:
http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(5-valve)/technical_data/technical_data/engine_number/ (http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(5-valve)/technical_data/technical_data/engine_number/)
Jos oli, niin jokainen uuden kirjainyhdistelmän omaava moottorin kehitysversio aloittanee uuden numerosarjan.
Ei ollut kyse tässä moottorin koodista vaan DSG 7 vaihteiston sarjanumerosta, onko sulla lukihäiriö ja ADHD, on sulla ainakin kova yritys päällä joten kiitos taas, ja lueppa vielä se aloitus viesti kertaalleen!
Hei, tietääks kukaan voiko XYZ1234 olla volkkarin starttimoottorin aito sarjanumero, mun mielestä se voisi olla koska on niitä ainakin tuon verran valmistettu, kuka pystyy, yksin teräshermoko taas vaan ei kukaan muu?
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.01.15 - klo:01:39
Ei ollut kyse tässä moottorin koodista vaan DSG 7 vaihteiston sarjanumerosta, onko sulla lukihäiriö ja ADHD, on sulla ainakin kova yritys päällä joten kiitos taas, ja lueppa vielä se aloitus viesti kertaalleen!
Eeppistä. Varmaan joo luin sitten väärin, etkä koskaan mitään ole kirjoittanut moottorin sarjanumeroista. Ihan selkeä homma, että aivan kaikki autossasi oli lainattu Aatun aikaisista Kuplavolkkareista. Harmi vaan kun et ottanut yhtään kuvaa, jossa nuo 40-luvun aikaleimat olisivat näkyneet. Nyt joudut tyytymään noihin kerta toisensa jälkeen kasaan kuivaviin arvauksiin.
Tunnustan. Olen sen verran ADHD, että jos epäilisin minulle myydyn käytettyä tavaraa uutena, niin en jättäisi tarkastamatta tunisteita, joista tuo selviäisi. No mitäpä turhia tarkastamaan valmistuspäiviä, kun siten loppuisi lyhyeen salaliittoteorialeikki.
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.01.15 - klo:02:28
Eeppistä. Varmaan joo luin sitten väärin, etkä koskaan mitään ole kirjoittanut moottorin sarjanumeroista. Ihan selkeä homma, että aivan kaikki autossasi oli lainattu Aatun aikaisista Kuplavolkkareista. Harmi vaan kun et ottanut yhtään kuvaa, jossa nuo 40-luvun aikaleimat olisivat näkyneet. Nyt joudut tyytymään noihin kerta toisensa jälkeen kasaan kuivaviin arvauksiin.
Tunnustan. Olen sen verran ADHD, että jos epäilisin minulle myydyn käytettyä tavaraa uutena, niin en jättäisi tarkastamatta tunisteita, joista tuo selviäisi. No mitäpä turhia tarkastamaan valmistuspäiviä, kun siten loppuisi lyhyeen salaliittoteorialeikki.
+1
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.01.15 - klo:02:28
Eeppistä. Varmaan joo luin sitten väärin, etkä koskaan mitään ole kirjoittanut moottorin sarjanumeroista. Ihan selkeä homma, että aivan kaikki autossasi oli lainattu Aatun aikaisista Kuplavolkkareista. Harmi vaan kun et ottanut yhtään kuvaa, jossa nuo 40-luvun aikaleimat olisivat näkyneet. Nyt joudut tyytymään noihin kerta toisensa jälkeen kasaan kuivaviin arvauksiin.
Tunnustan. Olen sen verran ADHD, että jos epäilisin minulle myydyn käytettyä tavaraa uutena, niin en jättäisi tarkastamatta tunisteita, joista tuo selviäisi. No mitäpä turhia tarkastamaan valmistuspäiviä, kun siten loppuisi lyhyeen salaliittoteorialeikki.
Juuri tyypillistä sinua, tullaan sotkemaan topikkia ylimääräisellä hölinällä, ei sinun tarvitse tulla joka topikkiin neuvomaan mitä sinä tekisit, varsinkaan minua sinun ei tarvitse neuvoa missään asiassa sillä siihen sinulla ei rahkeet riitä, kiitos. Jos vielä jatkat moista sönkötystä, otan itse saman linjan ja alan esittää omia neuvojani jokaisessa topikissa, saan varmasti lujasti tukea muilta vaikka minua pyydettäisi olemaan puuttumatta asiaan, varsinkin SNG tykkää olla kaltaistesi tukena, hän on aina heikkojen puolella??? Annan muutamat näytteet, katsotaan mitä siitä tykätään kun minä moisia kirjoittelen...tuskin tykätään. Maahantuojaa ei tässä kysymyksessä ole tarvetta puolustaa kuin esittämällä oikeaa faktaa jolla kumoaa minun väitteet, mitkään eihän siinä olisi mitään järkeä selitykset ovat täysin turhia tässä asiassa,
minulle on toimitettu valmistenumero joka ei millään täsmää aidon DSG 7 valmistenumeron kanssa ja sillä siisti.
Ja jotta päästään takaisin raiteille toistan aiemman kysymykseni ennen tuota teräsmiehen välihuutoa kokonaisuudessaan ja tosiaan lue kokonaan ennen kuin vastaat. Tähän ei odoteta kuin faktatietoa, tässä vaiheessa se voisi olla kuva DSG 7 vaihteistosta ja kuvasta tulee selvästi näkyä koodin R020546 kaltainen sarjanumero, jolla voidaan kumota se mahdollisuus, että maahantuoja olisi tahallaan toimittanut väärään sarjanumeron sitä erikseen pyydettäessä. Maahantuoja näyttäisi väärällä sarjanumerolla todistaneen, että autossani ei ollut käytettyä vaihdelaatikkoa jo uutena. Vahingon mahdollisuutta asiassa ei ole.
Tässä muuten tieto joka tukee tuota ConD:n vastausta täysin (linkki alla), heti #2 viestissä kerrotaan mistä vaihteiston sarjanumero löytyy tarvittaessa ja sehän löytyy VCDS ohjelmalla, no oli miten oli mutta löysin jo muutaman kuvan käytetyistä DSG 7 vaihteistojen numerolaatoista, niissä on wmpt:n linkittämän pdf:n kaltaiset stanssaukset mutta vaikka ovat samaa vuosimallia niin niissä on pdf:n mukaisesti juokseva numerointi 4 - merkkiä, tuo ei kyllä ole mikään sarjanumero...niissä on mm. 0115 ja silleen, on niitä kyllä enemmän tehty.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=274453 (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=274453)
Eli toistaiseksi R020546 on väärä sarjanumero DSG 7 vaihteistolle kunnes toisin todistetaan.Seuraavassa vastauksessa tähän topikkiin odotan jo sellaista tietoa joka varmuudella todistaa että R020546 voisi olla aito DSG 7 sarjanumero, muuten se ei ole, kaikki muu huutelu on turhaa. Itse en enempää aihetta jaksa tutkia, tulipahan varmuus asiasta ja se riittää minulle. Kiitos kaikille osallistuneille :)
Uppia, nostetaas tämä takas kartalle :)
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.01.15 - klo:11:05
SNG tykkää olla kaltaistesi tukena, hän on aina heikkojen puolella???
Anteeksi jos loukkasin Keni1. Pysyn jatkossa erossa tästä ketjusta.
Ei ole.
Ajatelkaa jos Ken1 onkin maailmanlaajuisen konspiraaton lähteillä. VW:t valmistetaan käytetyistä osista (vrt. "Soylent green is made out of people").
Kannattaisi varmaan värjätä hiukset, muuttaa nimeä ja paikkakuntaa sekä pitää suunsa visusti kiinni...
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 06.01.15 - klo:11:45
Ajatelkaa jos Ken1 onkin maailmanlaajuisen konspiraaton lähteillä. VW:t valmistetaan käytetyistä osista (vrt. "Soylent green is made out of people").
Kannattaisi varmaan värjätä hiukset, muuttaa nimeä ja paikkakuntaa sekä pitää suunsa visusti kiinni...
Pistikö muka yks jätkä koko konsernin kyykkyyn, no ei kai sentään, Keskon iso luuta varmaan lakasee tollaset hevon vittuun!!!
Paitsi että nyt on kyllä aika vahvaa näyttöä jos totta puhutaan, en keksi miten konserni selittelee tämän uusimman keissin, jään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta, sen verran on DSG 7 tuottanut harmaita hiuksia että kiva nähdä kuinka konserni vihdoin taipuu myöntämään virheensä.
Eihän tässä nyt konsernista ole kyse, vaan yksittäisestä huoltoliikkeestä...
Ja täällä on sarkasminlukutaidottomia ihmisiä :-\
Lainaus käyttäjältä: Polari - 06.01.15 - klo:15:39
Paitsi että nyt on kyllä aika vahvaa näyttöä jos totta puhutaan, en keksi miten konserni selittelee tämän uusimman keissin, jään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta, sen verran on DSG 7 tuottanut harmaita hiuksia että kiva nähdä kuinka konserni vihdoin taipuu myöntämään virheensä.
Saatu koodi ei taida todistaa paljon muuta kuin sen, että minkä tyyppinen vaihteisto tai vaihteiston ohjaus autossa oli. Se on vahva näyttä ainoastaan siitä, että autossa oli DSG7.
Lainaus käyttäjältä: kt - 03.01.15 - klo:21:16
Tehdaskunnostettu moottori = ns. vaihtomoottori = käytetty ja kunnostettu moottori, jonka osat on tarkastettu jossain kunnostuslinjalla ja hyviksi havaittu = yleensä on halvempi kuin tuliterä, ajamaton moottori.
Romuttamosta saa myös käytettyjä moottoreita, joiden kunto mitä sattuu. ::)
Olet oikeassa KT, tehdaskunnostettu osa, eli esim. moottori tarkoittaa tuota. Osalla on sama takuu kuin täysin uudella osalla. Varaosanumero on sama kuin täysin uudella osalla, mutta perässä on vielä kirjain X (yleensä välilyönti numeron lopussa ja sitten tuo X). > Näin ainakin VAG-merkkien kohdalla on, että merkitään tuolla X:llä. X-osan hinta on halvempi kuin normaalin osan, mutta takuuehdot ja laatu pitäisi olla vastaavaa kuin ei X-osalla. X-osan "pohjana" on aikoinaan linjalta hylätty tuote tai se voi olla sellainenkin tapaus, että esim. täällä suomessa joltakin leviää vaikka vaihdelaatikko ja se risa lähetetään sitten tehtaalle, josta rakennetaan uutta vastaava ja siitä tulee se X-osa.
Volkkarilla näitä X-osia, eli vaihto-osia on mm. vesipumpuissa, moottoreissa, vaihteistoissa, DSG-kytkimissä, vauhtipyörissä ja kytkinpaketeissa, vetonivelissä yms.
Mutta, että uusi auto olisi rakennettu osittain vanhoila osilla ja etenkin KÃ,,YTETYILLÃ,,, niin tätä en usko. Kuulostaa täysin järjettömältä! En ymmärrä edes mistä moinen käsitys voi juontaa juurensa. Ihan täyttä huttua.
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.01.15 - klo:07:13
Mutta, että uusi auto olisi rakennettu osittain vanhoila osilla ja etenkin KÃ,,YTETYILLÃ,,, niin tätä en usko. Kuulostaa täysin järjettömältä! En ymmärrä edes mistä moinen käsitys voi juontaa juurensa. Ihan täyttä huttua.
Oliko sitten rakennettu kokonaan vanhoista osista? Volkkarista nyt uskoo näinä päivinä ihan mitä tahansa ja kun on kerran todistettu väärällä sarjanumerolla tuota asiaa niin voi hyvinkin uskoa että jotakin on peitelty, jättää ne paljon muutakin kertomatta varsinkin tuosta DSG 7:sta ja sen korjauksista, kyllä näissä Keni1:n jutuissa näyttäisi vinha perä olevan. Vai olisitko sinä tyytyväinen jos kysyisit maahantuojalta mikä sarjanumero on autosi viallisessa DSG 7 vaihteistossa ja maahantuoja vastaisi että sarjanumero on DSG 7, osoittaisiko se että maahantuoja oikeasti tiesi asian, ei vaan täysin päinvastoin, autossa on ilmeisesti osa jota ei ole rekisteröity mihinkään ja se vasta ihmetyttääkin.
Hmmm... Alter ego...
Haha kovin on keni1 mäisiä juttuja ja keni1 ei näy, oisko bannia tullu?
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 07.01.15 - klo:17:42
Haha kovin on keni1 mäisiä juttuja ja keni1 ei näy, oisko bannia tullu?
Oletko rakastunut Keni1:een kun niin jo kaipailet.
Mahtaako täällä olla yleisten syyttäjien talvipäivät vai miten tämä keskustelu tälläiseksi meni? Onko teillä jokin Keni1 jahti menossa, kertokaa toki lisää niin pääsemme muutkin kärryille siitä missä mennään. Mitä tulee yleiseen syyttäjään niin sitä tässä vähiten kaivataan, kyllä asiat pitää sopia miesten kesken (tai naisten).
Tuo Polari on luultavasti keni, mutta eri nikillä...Tai sitten sen sydänystävä :)
Jutut eli kaikki 22 viestiä on samanmoisia kuin kenillä.
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.01.15 - klo:20:14
Tuo Polari on luultavasti keni, mutta eri nikillä...Tai sitten sen sydänystävä
Sydänystävä :)
Lainaus käyttäjältä: Polari - 07.01.15 - klo:20:08
Mahtaako täällä olla yleisten syyttäjien talvipäivät vai miten tämä keskustelu tälläiseksi meni? Onko teillä jokin Keni1 jahti menossa, kertokaa toki lisää niin pääsemme muutkin kärryille siitä missä mennään. Mitä tulee yleiseen syyttäjään niin sitä tässä vähiten kaivataan, kyllä asiat pitää sopia miesten kesken (tai naisten).
Samaa mieltä. Ã,,rsyttää tällaiset nälvimiset, niin Keni1:lle kuin kenelle muullekin. Siksi minulta tuo asiaton kommentti. Itselläni ei ole mitään Keni1 vastaan. Tuntuu vaan kummalliselta kun tietyt ja samat henkilöt aina ottavat jonkun hampaisiinsa. Eihän täällä ole pakko lukea kaikkien kirjoituksia jos ei kiinnosta. Olen huomannut, että ne joille nälvitään, ovat niitä mielenkiintoisia nimimerkkejä joiden kirjoituksia luetaan sankoin joukoin.
Lainaus käyttäjältä: Polari - 07.01.15 - klo:20:15
Sydänystävä :)
Taitaa Skrikokin olla keni1 tai hänen sydänystävänsä. Keni1 onkin vähän viisaampi kuin suurin osa palstalaisista, kun vie kohta volkkarin maahantuontia kuin pässiä narussa.
Kyllä se on niin että kaikkiin vageihin laitetaan salaa käytettyjä moottoreita ja lootia ja tietysti myös ehjännäköiset jouset ja oikeastaan kaikki osat pistetään kiertoon uuden auton kokoamislinjastoille. Mukana salajuonessa on lisäksi varman tiedon mukaan myös mm. CIA, FBI, KGB ja aikoinaan ekojen kuplavolkkareiden aikaan GESTAPO. Jokaisen vagin ostajan pitää tutkia kaikkien osien sarjanumerot, tallentaa ne paperilapulle, painaa muistiin tiukasti, varmistaa ettei vakooja ole selustassa, ja tuhota sen jälkeen paperilappu ja marssia lopuksi marmoritiskille vaatimaan laajamittaista selvitystä salaliittoasiassa.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.01.15 - klo:20:16
Samaa mieltä. Ã,,rsyttää tällaiset nälvimiset, niin Keni1:lle kuin kenelle muullekin. Siksi minulta tuo asiaton kommentti. Itselläni ei ole mitään Keni1 vastaan. Tuntuu vaan kummalliselta kun tietyt ja samat henkilöt aina ottavat jonkun hampaisiinsa. Eihän täällä ole pakko lukea kaikkien kirjoituksia jos ei kiinnosta. Olen huomannut, että ne joille nälvitään, ovat niitä mielenkiintoisia nimimerkkejä joiden kirjoituksia luetaan sankoin joukoin.
Joo jos eivät ole yleisiä syyttäjiä niin huoltoliikkeen kyttiä ainakin. No eipä taaskaan ole tarvetta jatkaa tällä foorumilla, viimeksi kyllästyin siihen alituiseen vahaamiseen mitä jotkut silloin harrastivat, aivan kuin elämässä ei olisi muuta kuin auton kiiltävä maalipinta, isot vanteet ja kromatut pakoputkenpäät? Huh huh mitä elämää!
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.01.15 - klo:20:24
Kyllä se on niin että kaikkiin vageihin laitetaan salaa käytettyjä moottoreita ja lootia ja tietysti myös ehjännäköiset jouset ja oikeastaan kaikki osat pistetään kiertoon uuden auton kokoamislinjastoille. Mukana salajuonessa on lisäksi varman tiedon mukaan myös mm. CIA, FBI, KGB ja aikoinaan ekojen kuplavolkkareiden aikaan GESTAPO. Jokaisen vagin ostajan pitää tutkia kaikkien osien sarjanumerot, tallentaa ne paperilapulle, painaa muistiin tiukasti, varmistaa ettei vakooja ole selustassa, ja tuhota sen jälkeen paperilappu ja marssia lopuksi marmoritiskille vaatimaan laajamittaista selvitystä salaliittoasiassa.
Suosittelen Keni1:stä viemään asian yleiselle syyttäjälle, sen verran käy kaverit hermona tämän asian takia että täytyyhän tuon takana jotain laitonta olla.
Lainaus käyttäjältä: Polari - 07.01.15 - klo:20:27
Suosittelen Keni1:stä viemään asian yleiselle syyttäjälle, sen verran käy kaverit hermona tämän asian takia että täytyyhän tuon takana jotain laitonta olla.
Mutta tämä on sallittua. Lähden palstalta, tulen palstalle, lähden palstalta, tulen palstalle, lähden palstalta......
Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.01.15 - klo:20:32
Mutta tämä on sallittua. Lähden palstalta, tulen palstalle, lähden palstalta, tulen palstalle, lähden palstalta......
Nyt pitää taas rientää muiden harrasteiden pariin, palataan taas kun tilanne rauhoittuu, hyvää illanjatkoa kaikesta huolimatta, ajakaa varovasti huomenna on paha keli tulossa ja piru merrassa!
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.01.15 - klo:20:24
Kyllä se on niin että kaikkiin vageihin laitetaan salaa käytettyjä moottoreita ja lootia ja tietysti myös ehjännäköiset jouset ja oikeastaan kaikki osat pistetään kiertoon uuden auton kokoamislinjastoille. Mukana salajuonessa on lisäksi varman tiedon mukaan myös mm. CIA, FBI, KGB ja aikoinaan ekojen kuplavolkkareiden aikaan GESTAPO. Jokaisen vagin ostajan pitää tutkia kaikkien osien sarjanumerot, tallentaa ne paperilapulle, painaa muistiin tiukasti, varmistaa ettei vakooja ole selustassa, ja tuhota sen jälkeen paperilappu ja marssia lopuksi marmoritiskille vaatimaan laajamittaista selvitystä salaliittoasiassa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taas-skandaali-volkswagen-myontaa-myyneensa-kuluttajille-autoja-joita-ei-ole-hyvaksytty-tieliikenteeseen/7201720 (https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taas-skandaali-volkswagen-myontaa-myyneensa-kuluttajille-autoja-joita-ei-ole-hyvaksytty-tieliikenteeseen/7201720)