VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: MarkoL - 02.01.15 - klo:18:33

Otsikko: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: MarkoL - 02.01.15 - klo:18:33
Moro,
Passatista oli akku pois ja nyt antaa liikkeelle lähtiessä ilmoituksen "Speed 0 km/h exceeded". Tämä tulee vain kun käynnistää auton ja lähtee ekan kerran liikkeelle, ei onneksi joka liikennevaloissa. Olen näpelöinyt näytön asetuksia, talvirengashälytystä päälle ja pois ja kaikki on katsottu ja kummasteltu. Ei muutosta. VCDS ei ole ollut kiinni (ulkona on kylmää ja pimeää ja sataa vettä ja on liukasta ynnä muita tekosyitä) enkä kyllä edes keksi mistä lähtisin asiaa purkamaan.

Googletin ko. ilmoituksen, mutten saanut englannin ja turkinkielisistä keskusteluista oikein apua. Onko kellään ollut samaa ja kuinka saa pois?
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: jni - 02.01.15 - klo:18:41
^Ota se nopeushälytys pois päältä. Se on näköjään mennyt akun irroituksen yhteydessä päälle asetuksella 0 km/h.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: repomies - 02.01.15 - klo:18:44
Jos laitat sen talvirengasnopeuden vaikka viiteenkymppiin, tai mikä nyt onkaan pienin lukema, ja käyt ajamassa lenkin, niin tuleeko ruutuun siitä ilmoitus että nyt meni vauhti ko. rajan yli? Luulisi tokenevan kun asetat sinne järkevän nopeuden ja käyt ajamassa. Tuohon sen jotenkin luulisi liittyvän.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: MarkoL - 02.01.15 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: jni - 02.01.15 - klo:18:41
^Ota se nopeushälytys pois päältä. Se on näköjään mennyt akun irroituksen yhteydessä päälle asetuksella 0 km/h.
Kuinka se poistetaan? Vai tarkoitatko talvirengashälytystä? Se on kokeiltu, tosin ei alhaisimmalla mahdollisella nopeudella kuten Repomies ehdotti. Kokeilin oletusarvolla 100 km/h, kävin ajamassa mutta ei muuttunut sillä. Pitää kokeilla tuota miniminopeutta.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: duke7 - 02.01.15 - klo:20:03
Tuo on eri häly kuin se talvirengashäly. Talvirengashälyn saa mittaristosta pysyvästi päälle ja asetettua sille arvon ja sanookin sitten jotain "...winter tyres" varoitusta. Tämä joka sulle tulee pitää napata päälle kun olet halutussa nopeudessa ja se tippuu pois aina kun auton sammuttaa. Sikäli outoa, että herjaa sitä. Voisit kokeilla laittaa siihen eri arvon ajossa, se pitää kelata valikosta näkyviin ja sitten painaa muistaakseni ok-nappia. En muista tarkkaan kun en sitä ole kokeilua enemmän käyttänyt.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: repomies - 02.01.15 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 02.01.15 - klo:19:44
Kuinka se poistetaan? Vai tarkoitatko talvirengashälytystä? Se on kokeiltu, tosin ei alhaisimmalla mahdollisella nopeudella kuten Repomies ehdotti. Kokeilin oletusarvolla 100 km/h, kävin ajamassa mutta ei muuttunut sillä. Pitää kokeilla tuota miniminopeutta.

Ei se siitä taida patemmaksi tulla jos olet jo kokeillut tuolla lailla. Kokeile tuota duken ehdotusta.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: duke7 - 02.01.15 - klo:20:26
Ajoin just autolla ja lähtiessä sain toistettua tilanteen. Eli valikossa, jossa on kulutukset jne kelaa kohta "speed warning" ja paina ok-nappia niin vaihtaa ajetun nopeuden ja "---" merkinnän välillä. Paikoillaan jos tuon asettaa niin arvo on 0 ja sitten herjaa kun lähdet liikkeelle. "---" on siis pois päältä.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: MarkoL - 02.01.15 - klo:20:39
Ja on se helppoa kun osaa ::)............Kiitos, ei herjaile enää. Olisihan tuo pitänyt itsekin älytä, mutta kun ei niin ei. Onneksi apu on lähellä.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: Eka Golf - 02.01.15 - klo:20:40
Onko kellään suomennosta ja "valikkopuuta/hakemistopolkua" nuihin tietsikan valikoihin?
Kyseessä Golf -08 mutta kait valikot saman suuntaiset?
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: MarkoL - 02.01.15 - klo:21:59
Ainakaan tätä ei löytynyt Passatin suomenkielisestä ohjekirjasta. Kyllä siellä jonkinlainen hakemistopuu oli, mutta kaikki näytön tekstit on kirjassa saksaksi ja itse tulee pidettyä englantia kielenä näytössä. Muutenkin vaikeaselkoinen on käyttiksen ohje, minulla taitaa olla lisäksi jonkun uudemman vuosimallin kirja. Toisaalta, enpä ole auton mukana tulleeseen sakemannien kirjaan verrannut.
Otsikko: Vs: Mittaristossa "Speed 0 km/h exceeded"
Kirjoitti: JarnoF - 03.01.15 - klo:09:54
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 02.01.15 - klo:20:40
Onko kellään suomennosta ja "valikkopuuta/hakemistopolkua" nuihin tietsikan valikoihin?
Kyseessä Golf -08 mutta kait valikot saman suuntaiset?

"Puolikkaalla" ajotietokoneella ei tuon nopeusrajoituksen takia tarvitse (pääse) mennä mihinkään valikoihin. Hoituu suoraan viiksestä säätämällä.