Ei jumankekka tuas! Tilanne on tällä hetkellä se että starttaa hienosti mutta ei elettäkään että lähtis käyntiin. Alkutilanne: Aamulla startatessa läks kun "palmun alta" käyntiin. Kävi noin 15 sekuntia. Punainen öljykannu vilkahteli mittarissa ja siihen seis. Eikä siis enää kirveelläkään käyntiin. Diisseli tulee ja menee ainakin suotimelle. Öljyä on. Virtaa on. Eikä yhtään vikakoodia??? Auttaako itku?
Vikakoodieen lukua vaan, noilla oireilla voi olla melkein mikä vaan (mekaaninen vaurio tai sähkövika). Pistetään pelotukseksi että minulla kerkesi vilahtaa punainen öljykannu pariin kertaan ajossa ennenkuin kone sammui, eikä käynnistynyt starttaamisesta huolimatta => kansi halki ja jako sekaisin.
Suuttimet tai niiden johtosarjakin voisi olla. Onhan suuttimet vaihdettu kampanjaan jo?
Ehkä noista tulee kuitenkin vikakoodi, en tiedä kun lähti aina liikkeeseen hinurilla suuttimien paukkuessa.
Tankin siistopumppu on myös yleinen vika ja se ei ainakaan anna vikakoodia. Olivat alkupään autoissa huonoja, kesto noin 100 tkm luokkaa.
Varmaan viisaampi lukea ne vikakoodit ennen jatkostarttailua.
Tuo öljynpainevalon vilkahtelu kannattaa ottaa varman päälle.
Mulla itsellä nuo suutinviat eivät mittareiden kautta näkyneet mitenkään. Auto vain sammui ja latausvalo syttyi.
Suuttimia on vaihdeltu pariin otteeseen. Täytyy selvitellä papruista että onko mahollisesti vielä orkkiksia paikoillaan. En usko kyllä. Onkos näille suuttimille ollu joku kampanjakin? Mitä se kampanja pitää sisällään? Jotain hinnanalennuksia oli muistaakseni edellisessä suutinrevohkassa. Ja vikakoodeja ei oo tällä hetkellä päällä. Päivää aiemmin tää auto sammui ajosta tehden samat temput kun suuttimen särkyessä. Sillä erotuksella että auto lähti vielä käyntiin useamman starttauksen jälkeen tosin. Sen jälkeen auto toi vielä reissusta kotiin noin 70 km:n matkan ongelmitta. Sitten seuraavana aamuna tilanne oli toinen.Tässä välissä luettiin ja nollattiin koodit. :"004160 Supply Voltage A for Injectors. " ja "008518 Supply Voltage for Fuel Injector Group A". Siirtopumppukin on jo kertaalleen vaihdettu. Kilsoja mittarissa 270tkm. Lehmän hermot pitää näköjään passatin omistajalla olla...
Suuttimia on vaihdeltu pariin otteeseen. Täytyy selvitellä papruista että onko mahollisesti vielä orkkiksia paikoillaan. En usko kyllä. Onkos näille suuttimille ollu joku kampanjakin? Mitä se kampanja pitää sisällään? Jotain hinnanalennuksia oli muistaakseni edellisessä suutinrevohkassa. Ja vikakoodeja ei oo tällä hetkellä päällä. Päivää aiemmin tää auto sammui ajosta tehden samat temput kun suuttimen särkyessä. Sillä erotuksella että auto lähti vielä käyntiin useamman starttauksen jälkeen tosin. Sen jälkeen auto toi vielä reissusta kotiin noin 70 km:n matkan ongelmitta. Sitten seuraavana aamuna tilanne oli toinen.Tässä välissä luettiin ja nollattiin koodit. :"004160 Supply Voltage A for Injectors. " ja "008518 Supply Voltage for Fuel Injector Group A". Siirtopumppukin on jo kertaalleen vaihdettu. Kilsoja mittarissa 270tkm. Lehmän hermot pitää näköjään passatin omistajalla olla...
Kamppiksessa suuttimet ja johtosarjat on vaihdettu uusiin ilmaiseksi jos on huoltohistoria kunnossa. Lue täältä 3C osiosta topic "Ja taas laukes pumppusuutin" lopusta alkuun päin.
Vikakoodit voisi viitata johtosarjaan. Se kun temppuilee niin vika voi tulla ja mennä, tosin on niin joillain tehnyt suuttimetkin.
Sain muuten jälkeenpäin rahat takaisin siitä suuttimesta jonka vaihdosta olin maksanut ennen kamppista puolet. Kannattaa kysellä..
Edellisen omistajan toimesta vaihettu kaks suutinta ja minun aikana taas kaks joista takuun alaisena toisesta -50% alennus. Johtosarjaa ei oo vaihettu. Ja edellinen suutinrevohka on ollu neljä vuotta sitten. Ja nuo huollot... Niitä ei oo enää persaus kestäny teetättää merkkiliikkeessä. Eli siinä suhteessa varmaan kaikenlaiset kampanjatakuut on menny romukoppaan tän auton osalta. Noh, nyt on venakoppa irti autosta tuossa pihamaalla ja suuttimien numerot kirjattu paperiin. Taistelu jatkuu...
En nyt kyllä varmaksi sano vaativatko enää kampiksessa merkkihuoltohistoriaa. Itsellä kaikki tuli vaihdettua jo ennen kamppista ja tuossa ketjussa on niin paljon juttua ettei kaikkia muista. Kysyminen ei maksa mitään.
Se johtosarja on tässä koneessa tyhmässä paikassa ja niitä on tosiaan mennyt. Mun Passatista hävisi oudot nypyttelyt tietyssä lämpötilassa sen jälkeen kun tuo vaihdettiin. Samalla tosin kaksi suutintakin joten paha sanoa kummasta johtui. Kun sulla on alkuperäinen johtosarja niin vaihtaisin kyllä sen, ei mene hukkaan vaikka vika ei olisikaan siinä.
Meikäläisen autoon vaihtoivat suuttimet kun ihmettelin äkisti kohonnutta kulutusta. Kaksi suutinta meni kampanjan piikkiin ja kaksi oli vaihdettu jo aiemmin, en tiedä sitten kenen laskuun.
Oolrait! Eli täytyypä soitaltaa Laakkoselle ja kysästä että mikä on kupletin juoni tässä tapauksessa? Epäilen kyllä että sieltä ei oo kun täysihintaista helpotusta luvassa. Mut kohta alkaa käymään kyllä sekin. >:(
No nyt on sitte diagnoosi semmonen että "ja taas meni pumppusuutin". Kolomos-sylinteristä. Marmorihinta 461â,¬/kipale. Mut pientä kädenvääntöö on luvassa kunhan saan huoltohistoriaa vähän avattuu autosta. Omat dokumentit on häveissä. Ã,,rsyttää kyllä ihan suunnattomasti tää suutinrevohka. On kyllä viimenen diisseli-auto. Ja viimenen volkkari sen sanon!