VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Superb II (08-15) => Aiheen aloitti: steeler - 09.12.14 - klo:14:47

Otsikko: Ostomielessä: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 Elegance DSG ,vm10-13
Kirjoitti: steeler - 09.12.14 - klo:14:47
Onko mitää mitä erityisesti kannattaa ottaa huomioon kyseisenlaista autoa  hommatessa?
Eniten itseäni mietityttää DSG- lootan kesto ,et uskaltaako tollasta laittaa!?!? , kilometrejä saisi rullattuna olla se 100tkm-150tkm!
Otsikko: Vs: Ostomielessä: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 Elegance DSG ,vm10-13
Kirjoitti: JeeRock - 09.12.14 - klo:22:21
Kyllähän laatikko varmaankin itsessään kestää jos on öljyt vaihdettu huolto-ohjelman mukaan mutta kaksoismassapyörä on sitten eri asia. Se todenäköisesti menee vaihtoon piankin ellei ole jo vaihdettu. 
Otsikko: Vs: Ostomielessä: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 Elegance DSG ,vm10-13
Kirjoitti: Hannup6 - 10.12.14 - klo:15:38
Taksit ajavat noilla sen 400.000 - 450.000 km . DSG6 on varmaan se auton kestävin osa.
Otsikko: Vs: Ostomielessä: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 Elegance DSG ,vm10-13
Kirjoitti: pomo - 10.12.14 - klo:17:08
Ja se kaksoismassavauhtipyörä on nykyautoissa kuluva osa, tojotalla sille taitaa olla merkittynä huolto-ohjelmaan vaihtovälikin.
Otsikko: Vs: Ostomielessä: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 Elegance DSG ,vm10-13
Kirjoitti: Yuzzzee - 22.12.14 - klo:22:09
Minulla on juurikin tuohon haarukkaan osuva Superb myynnissä (2011 TDI 170 DSG Elegance Business), löytyy tältä palstalta sekä toki nettiautostakin..

DSGn kanssa ei koskaan ole ollut ongelmia, laatikko oli aikoinaan suurin syy Skodan valintaa Volvon automaatin sijaan. Nyt rullailtu 125tkm tuolla myynnissä olevalla eikä tosiaan tuon huolettomampaa automaattia ole! Uusi samanmoinen jo päivittäisessä ajossa..

Varmaankiin se tärkein huomioitava on täydellinen huoltokirja koska huoltoahan nämä kyllä vaativat!
Otsikko: Vs: Ostomielessä: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 Elegance DSG ,vm10-13
Kirjoitti: Turdus - 15.01.15 - klo:15:24
Juurikin samanlainen Skoda laitettiin, vm. -11 ja ostaessa kilometrejä oli 55 tkm. Ainakin nyt 8000 km kokemuksella sai rahoille hyvää vastinetta. Aiemmin oli Octavia ja siitä ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Supeb on mukava maantiellä ja tarvittaessa löytyy voimaa varsin mallikkaasti esim. ohituksiin. Kesä tuo tullessaan sitten satunnaisia asuntovaunun vetoja ja eiköhän viimeistään siinä vaiheessa tuo DSG laatikko näytä taipumuksensa :)
Otsikko: Vs: Ostomielessä: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 Elegance DSG ,vm10-13
Kirjoitti: Abba - 19.01.15 - klo:21:22
Itse hommasin tuossa -09 superbin 115tkm ajettu silloin ja nyt 11tkm myöhemmin on ilmennyt seuraavaa:

- Ajovalo umpioiden pesurit polttavat oman sulakkeensa.

- Jarrulevyt edessä tärisivät ostettaessa. Vika hävinnyt ajaessa.

Sitten foorumilta luin että etuovien ja etulokasuojan väliin muodostuu jäätä ja kun oven avaa niin oven pelti menee lommolle. Vaikea havaita likaisesta autosta, mutta kannattaa yrittää katsoa.