Terve!
Onko kellään ollut 1.6TDI koneessa käynnistymis ja käyntiongelmia? Itselläni on 131tkm ajettu vasta ostettu VW Golf Variant Higline 1.6 TDI koneella ja siinä ilmeni heti outoja oireita käynnistymisen ja tyhjäkäynnin suhteen. Oireet ovat monimuotoisia:
-Kerran käynnistäessä +5 asteen lämpötilasta parin päivän seisomisen jälkeen auto pyöritti starttia pitkään ja lähti käyntiin "tirskahdellen" ja kävi epätasaisesti. (Auto oli vielä lohkolämmityksessä koska testasin toimiiko se lämppäri.)
-Muutaman kerran auto lähti käyntiin ja kävi epätasaisesti.
Tämän jälkeen autoon vaihdettiin uusi polttoainesuodatin ja ilmansuodatin sekä tankiin lisättiin suuttimia puhdistavaa ja vettä poistavaa ainetta ja tankki ajettiin tyhjiin ja tankattiin tuoretta tavaraa täyteen. 
-Nyt kun pakkaset alkoivat ja laitoin auton aamulla lohkolämmitykseen ja se oli siellä noin 1hj ja starttasin jälleen auton käyntiinlähtö oli outo.
-Sitten kokeilin seuraavana aamuna, että mites jos laitan sen käyntiin suoraan pakkasesta ja otin vielä videon tapahtumasta:https://www.youtube.com/watch?v=kfcGWNp-SDQ&feature=youtu.be] [url]https://www.youtube.com/watch?v=kfcGWNp-SDQ&feature=youtu.be (http://[url)[/url] Tyhjäkäynnin yhteydessä kuuluu nakuttava sivuääni....
-Vein auton lämpimään halliin jossa vaihtelin talvirenkaat ja auto seisoi yön yli. Tänään starttasin auton hallista jossa oli +17 astetta ja kameran kanssa starttasin auton ja se starttasi hyvin. Kun olin lastannut kesärenkaat kyytiin ja starttasin auton (kamera ei tietenkään ollut kädessä) auto pyöritti starttia pitkään ja lähti sitten käyntiin...
Alkaa loppumaan usko, kun uuden auton kanssa näin paljon vikaa. Onneksi siinä on takuu joten korjaamollehan se pitää toimittaa, mutta jos joku osaisi jo suoraan sanoa, että minkälaisia maailmananlopun enteitä nämä on?
			
			
			
				Koodia lukuun ja nokka-akselin asentotunnistin vaihtoon. Omassa allekirjotuksen ocussa 153tkm ajettuna oli huonoa käynnistymistä ilmassa.
Jos merkkarilla käyttää niin kannattaa kysellä uusia softia myös samalla ohjainpokseihin.
			
			
			
				Ja videon pitäisi toimia tästä:https://www.youtube.com/watch?v=kfcGWNp-SDQ (https://www.youtube.com/watch?v=kfcGWNp-SDQ)
			
			
			
				Starttauksen heikkouteen lämpimänä en osaa sanoa mitään, mutta toi videon ääni viittaisi siihen että kaksoismassapyörä olisi vaihtokunnossa. Oma piti samanlaista satunnaista kolinaa kylmänä ennen kytkinremonttia. Kolina tulee kun kaksoismassapyörä "pohjaa" koska ei jaksa enää vaimentaa koneen värinöitä.
			
			
			
				Automaattivaihteisessakin on ilmeisesti kyseinen massavauhtipyörä?
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: TeURaS - 19.10.14 - klo:19:44
Automaattivaihteisessakin on ilmeisesti kyseinen massavauhtipyörä?
kyllä
			
 
			
			
				Oletuksena on kuitenkin, että kaksoismassavauhtipyörä kestäisi hieman pidempään kun 130tkm? Veikkaan kuitenkin, että myyjä toteaa "kuluva osa, niitä vaihdellaan kuin sukkia".
			
			
			
				Käynnistymisongelmille löytyi "luonnollinen" syy. LOHKOLÃ,,MMITTÃ,,MINEN. Lohkolämmitin lämmittää moottorin lämpötila-antruia joka antaa liian positiivisen kuvan moottorin kokonaislämpötilasta ja tästä syystä polttoainetta syötetään liian vähän ja käynnistyminen on epätasaista... Samalla reissulla sitten valittelin DSG laatikon käytöstä ja sieltä tuli sitten vastausta, että ei toimi oikein. Laatikko käyttää välivapaata vaihtaessa ja tämän vian meinasivat korjata päivittämällä laatikon ja nollaamalla edellisen kuskin ajodatat... Kaksoismassavauhtipyörän nakuttamisesta ei puhuttu, mutta pitää ottaa puheeksi kun maanantaina on aika tähän laatikon päivitykseen. Osaako joku kertoa, että onko siitä oikeasti mitää iloa?
			
			
			
				Onko autossa minkälainen lämmitin?
Ö-pohjaan laitettava säteilylämmitin vai vesiletkuun tuleva lämmitin?
Itselle asennettiin juuri -11 1.6TDI Jettaan Calixin vesiletkuun tuleva lämppäri ja alkoi pelottaa ettei vaan olisi samat oireet edessä (en ole vielä käyttänyt kun kelit eivät ole sallineet)
Mikä oli korjaus lämmitysongelmaan?
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: lucifer - 02.11.14 - klo:14:53
Itselle asennettiin juuri -11 1.6TDI Jettaan Calixin vesiletkuun tuleva lämppäri ja alkoi pelottaa ettei vaan olisi samat oireet edessä (en ole vielä käyttänyt kun kelit eivät ole sallineet)
Systeemiin vielä kiertovesipumppu, niin lämpiää paremmin ja eteenkin tasaisemmin.
			
 
			
			
				Terve!
Mulla on autossa Defan vedenkeitin, eli letkun välissä oleva lämppäri. Vikaahan ei siis ole olemassa vaan tämä on ominaisuus, eli lohkolämppäri lämmittää konetta siten, että moottorin lämpötila-anturi lämpiää siinä samalla. Lämpötila-anturi antaa siis lämpimämmän arvon kun koneen  vallitseva tilanne on ja tästä johtuen käynnistäessä auto syöttää hetken liian vähän polttoainetta ja siitä tirskahteleva käyuntiinlähtö. Ilmeisestikin hyvinpitkä lämmitysaika  auttaa asiaan sekä maskin viimasuoja. Itse lämmittelin tänään -1 asteen lämmössä hieman yli tunnin ja auto lähti ihan nätisti käyntiin. Oletan siis, että -20-> lämpötiloissa lämmitysaika on siitä 2h ylöspäin... Sitä pitää siis todella harkita lähtevänsä autolla jonnekkin.