Menin aamulla autotalliin ja takaluukku ei auennut. isompi yllätys oli kun yritin käynnistää autoa: kuuluu särisevä ääni mutta kone ei käynnisty.
Mistä tätä lähtee purkamaan: akku lopussa, laturi?
Akku tyhjä. Uuden ostoon.
Pajalle aika tilattu koska samalla muutakin laitettavaa katsastusta varten.
Ihmettelen tuota takaluukkua, onko joku virtapiikki iskenyt? Ovet kuitenkin toimivat...
Onko väliä kumman firman akun ottaa: Bosch tai Sznajder?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/26/161125/autot/audi/a3-2004-2012?vuosimalli=2008#Sahkojarjestelma-ja-polttoaine (http://www.motonet.fi/fi/varaosat/26/161125/autot/audi/a3-2004-2012?vuosimalli=2008#Sahkojarjestelma-ja-polttoaine)
Takaluukku aukeaa sähköllä, sähkölukko. Akun vaihdon jälkeen pitäs taas toimia!
Autossa oli alkuperäinen akku. Otin varman päälle ja annoin paikallisen Autoasi-liikkeen hoitaa akun vaihdon: Boschin jonkun verran alkuperäistä isompi akku laitettiin. Taas Rinkula pelittää 8)