VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia III (13-19) => Aiheen aloitti: RS/III/RallyGreen - 21.07.14 - klo:07:27

Kysely
Kysymys: Manual vai DSG
Vaihtoehto 1: DSG ääntä: 49
Vaihtoehto 2: Manual vaihteisto ääntä: 36
Otsikko: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: RS/III/RallyGreen - 21.07.14 - klo:07:27
Mikä mahtaa olla tulos:) :o
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: Kotipirtti - 21.07.14 - klo:22:19
dsgllä nyt 20 tkm ja välillä ikävä manuaalia. Mutta jos olis manuaali niin sitten automaatista haaveilisi :D Molempi parempi...
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: 765turbo - 21.07.14 - klo:22:35
Leasing alla, manuaaali edullisempi. No muutenkin on yleensä manuaali tullut valittua.
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: savolaiskollega - 21.07.14 - klo:22:55
Ei ole kuin yksi mahdollinen, automaatti. Olipa merkki sitten mikä tahansa.  8)
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: Ocuspokkus - 21.07.14 - klo:23:22
Nykyinen on DSG. Meinasin ottaa saapuvaan TDI räsään manuaalin mutta parin koeajon jälkeen ajattelin, että on niin vaivatonta kun ei tarvitse kaupunkiajossa vatkata keppiä, jatketaan samalla tyylillä :D.
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: mol - 21.07.14 - klo:23:35
Minulle on aivan sama. Molempien kanssa tulen toimeen.
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: Poni - 22.07.14 - klo:08:31
Minulle on periaatteessa ihan sama, onko autossa manuaali tai automaatti.
Toki kolmas peräkkäinen oma autoni automaattivaihteistolla,
mutta hiukan olen taipuvainen ottamaan seuraavan manuaalina.
Siihen vaikuttaa se koko muu paketti yhtä lailla, kyse ei ole pelkästään vaihteistosta,
vaan esim. auton tyyppi ja moottori vaikuttavat myös.
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: RS/III/RallyGreen - 22.07.14 - klo:08:44
Minulle automaatti on ainoa ratkaisu, kun ei muuta vaihtoehtoa ole tervesyistä. :)
Mutta Skodan DSG automaatti on paras, mikä on koskaan ollut ja autoja on ollut.
MB, BMW, Volvo, Saad ja Skoda :)
Sillä on vain hyvä ajaa

DSG Paras
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: maher - 22.07.14 - klo:09:30
Vannoutunut manuaalivaihteistomies valitsi RäSänsä syksyllä tilatessaan DSG:n. Luulen, etten enää keppiautoa haluakaan. Helppoa ja vaivatonta ajoa :)
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: Kampsu - 22.07.14 - klo:09:45
Itsellä menossa eka oma tomaatti ja on se vaan jotenkin niin helppoa ajoa. Dsgeillä on tullut ajettua vuodesta 2007 saakka kun isä silloin hankki ensimmäisen Skodan (2.0tdi 6-lovisena). Oli muuten ehkä paras diisseli millä ikänä  olen ajanut. 2005 530d aut. oli moottorin puolesta parempi kyllä, mutta dsg istuu paremmin omaan mieleen. Silloin kuin tekee mieli hämmentää otetaan Kupla alle ja nautitaan jo 150000 km kestäneen laatikon "sulavista" liikkeistä... Luultavasti myös seuraava auto kun vaihdon aika koittaa on Skoda ja dsg.   
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: poujo - 22.07.14 - klo:09:48
Lainaus käyttäjältä: RS/III/RallyGreen - 22.07.14 - klo:08:44
Mutta Skodan DSG automaatti on paras, mikä on koskaan ollut ja autoja on ollut.
DSG Paras

DSG on hyvä vaihteisto, jos se kestää. Kokoajan pieni pelko, että milloin loota leviää. Tainnut lukea liikaa interwebin ihmeellisestä mualimasta DSG-vioista? Ja ei tuo DSG, kylläkään paras ole. BMW:ssä ZF:n tekemä 8-lovinen loota kyllä paljon parempi.
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: Kotipirtti - 22.07.14 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: poujo - 22.07.14 - klo:09:48
DSG on hyvä vaihteisto, jos se kestää. Kokoajan pieni pelko, että milloin loota leviää. Tainnut lukea liikaa interwebin ihmeellisestä mualimasta DSG-vioista? Ja ei tuo DSG, kylläkään paras ole. BMW:ssä ZF:n tekemä 8-lovinen loota kyllä paljon parempi.

On muuten pakko kyllä myös yhtyä kehumaan ZF:ää. Ajoin 3 gt 20 d:llä alkuvuonna Saksassa jolloin itsellä vielä manuaali alla. Silloin ihmettelin että onko tämä nyt niin erikoinen loota mitä kohistaan. Kun sitten sain skodan niin onhan siinä vaan eroa. Vaikka dsg on kyllä myös ihan hyvä kun tottuu viiveisiin ja muihin kommervenkkeihin.   
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: RS/III/RallyGreen - 22.07.14 - klo:23:35
Lainaus käyttäjältä: poujo - 22.07.14 - klo:09:48
DSG on hyvä vaihteisto, jos se kestää. Kokoajan pieni pelko, että milloin loota leviää. Tainnut lukea liikaa interwebin ihmeellisestä mualimasta DSG-vioista? Ja ei tuo DSG, kylläkään paras ole. BMW:ssä ZF:n tekemä 8-lovinen loota kyllä paljon parempi.
Varmaan on parempi ZF loota, mutta niin on myös hintakin:(
Skoda ja DSG on paras hinta laatusuhde:)
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: kaide - 22.07.14 - klo:23:49
Ajoin RäSää ekaa kertaa manuaalina pari päivää sitten.  On se kieltämättä aika napakka loota ! Jotenkin vaan arkikäytössä automaatti on kiva keksintö ja itseasiassa ratin takaa viiksistä saa naputeltua aika rivaksti pykäliä edestakas kun haluaa mutkatiellä räppäillä .  Perinteisessä momenttimuunnintomaatissa ei noilla viiksillä jaksa leikkiä kun laatikko luistaaaaaaaa, mutta DSG on niin nopea vaihtamaan että ei käsipelillä pääse samaan.

Ainoa raivostuttava piirre dsg.ssä on se kun polkasee kaasun pohjaan niin kiihtyvyys jää vaisummaksi kuin puolikaasulla. Sen kun oppii niin ei pahaa sanottavaa.  Kuuluuko tuon miettiä pari sekkaa kun vaihtaa R->D ja sitten nykäsee aika voimakkaasti ekassa liikkeelle lähdössä? Itse olen tuota pitänyt ominaisuutena
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: -Oksid- - 23.07.14 - klo:00:08
Ensimmäisellä automaatilla mennään ja toistaiseksi valinta vaikuttaa hyvältä  8)

Pihaan peruuttamisessa (pieni ylämäki) on seuraava huomio tullut tehtyä: pienellä kaasulla ei "tapahdu mitään", sen jälkeen tuntuu hyökkäävän (ikäänkuin kytkin menisi kerrasta kiinni). Tuo meinasi yllättää ekalla kerralla ja auto olla talon seinässä, nyt osaa jo varautua. Tämä lienee normaalia DSG:n ominaisuutta?
Etuperin pintakaasulla ajettaessa taas kierrokset pysyvät n. 1500 rpm ja tuntuma on kuin manuaalilla kytkintä luistattaen, samanlaista hyökkäystä en ole saanut aikaiseksi kuin peruutettaessa.

Tasaisella kumpaakaan yo. ei ilmene.

Noita lukuunottamatta oikein mainion tuntuinen loota, toivotaan että pysyykin sellaisena  8)
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: autofanaatikko - 23.07.14 - klo:06:50
Lainaus käyttäjältä: RS/III/RallyGreen - 22.07.14 - klo:23:35
Varmaan on parempi ZF loota, mutta niin on myös hintakin:(
Skoda ja DSG on paras hinta laatusuhde:)

Kyllähän sen ZF:n lootan on saanut jo hyvin pitkään ilmaiseksi moniin bemarin malleihin. Eli automaatti on ollut samanhintainen kuin manuaali. Toki bemari on autona kalliimpi kuin Skoda ja bemareissa ei ole varustetasoja kuten Skodissa. On vain aihio mitä varustellaan irrrallisilla varusteilla tai varustepaketeilla. Parasta tuossa ZF8 ja bemari yhdistelmässä on se, että sitä lootaa ei pantata. Sen saa ykkössarjaan siinä missä 5-sarjaankin. Se on siis saatavilla koko mallistossa.
Otsikko: Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit
Kirjoitti: maher - 23.07.14 - klo:09:25
Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 23.07.14 - klo:00:08


Pihaan peruuttamisessa (pieni ylämäki) on seuraava huomio tullut tehtyä: pienellä kaasulla ei "tapahdu mitään", sen jälkeen tuntuu hyökkäävän (ikäänkuin kytkin menisi kerrasta kiinni). Tuo meinasi yllättää ekalla kerralla ja auto olla talon seinässä, nyt osaa jo varautua. Tämä lienee normaalia DSG:n ominaisuutta?
Etuperin pintakaasulla ajettaessa taas kierrokset pysyvät n. 1500 rpm ja tuntuma on kuin manuaalilla kytkintä luistattaen, samanlaista hyökkäystä en ole saanut aikaiseksi kuin peruutettaessa.

Tasaisella kumpaakaan yo. ei ilmene.

Hill Hold -mäkilähtöavustin lienee vaikuttimena tuossa.