VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: JouMar - 30.06.10 - klo:20:36

Otsikko: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 30.06.10 - klo:20:36
Nyt kaivataan asiantuntija-apua. Alkoi nimittäin siinä määrin vaivaamaan Passattini (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2193.0) maski, että asiaan pitää saada selvyys.

Autossa on siis perus Highline kromimaski, vaikka käsittääkseni siinä pitäisi olla R-Line maski. Tätä tukisi sekin, että rekisterikilven alapuolinen osa on samaa harjattua mitäliemetallia kuin R-Line maski. Osaako kukaan vahvistaa tai kumota epäilystäni, mieluiten faktatietoon pohjautuen?

Voisin toki kysyä asiaa myyjäliikkeestä, mutta luulen tietäväni heidän vastauksensa jo etukäteen...  >:(
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Arcca - 30.06.10 - klo:21:13
Tuollahan se on esitteessä (http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_esitteet.nsf/%28f%29/CA67A588A6020E5BC22576E8003CDFAE) sivulla 58 sanottu, että R-line maski pitäisi olla Highlinessa vakiona (Huom se H kirjain siinä kuvan alalaidassa), ja kuvakin siitä on. Eikös siinä ole mustaa valkoisella kun menee vääntämään myyjän kanssa. Minustakin tuo R-linen maski on kivempi erikoisuutensa takia.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 01.07.10 - klo:00:12
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 30.06.10 - klo:21:13
Tuollahan se on esitteessä (http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_esitteet.nsf/%28f%29/CA67A588A6020E5BC22576E8003CDFAE) sivulla 58 sanottu, että R-line maski pitäisi olla Highlinessa vakiona (Huom se H kirjain siinä kuvan alalaidassa), ja kuvakin siitä on. Eikös siinä ole mustaa valkoisella kun menee vääntämään myyjän kanssa. Minustakin tuo R-linen maski on kivempi erikoisuutensa takia.

Tänks, tämä oli hyvä huomio.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Kale - 01.07.10 - klo:07:57
Toisaalta tuossa esitteessä sivulla 37 esitellään bluemotion etumaskia (maskissa bluemotion logo) joka on siis samanlainen kuin highline vakiomaski. Toisaalta taas autossa on R-line korisarja (vakio highline, logot kyljissä) mutta myös bluemotioniin kuuluu samat levikkeet. Vaikeeksi vetää mutta käy kysymässä asiaa myyjäliikkeestä. Josko suostuivat vaihtamaan ilmaiseksi tai edes puoli-ilmaiseksi. Vetoa vielä vaikka siihen, että konfiguraattori näyttää r-line maskia (bluemotion/highline) joten odotit semmoisen saavasi.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 01.07.10 - klo:09:58
Juu ja varusteluettelossa sanotaan: "jäähdyttimensäleikön kehys ja poikittaisrivat sekä Volkswagen-logon kehys kromia".

Täytyy käydä tinkaamassa.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Marko_K - 01.07.10 - klo:11:16
Otat vain sellaisen lähestymisen asiaan liikkeessä, että tuossa on virhe, joka pitää korjata. Turhahan siitä on kysellä, pitäisikö olla tai paljonko maksaa, varmasti ne silloin väittävät että ei pidä ja maksaa paljon.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 01.07.10 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 01.07.10 - klo:11:16
Otat vain sellaisen lähestymisen asiaan liikkeessä, että tuossa on virhe, joka pitää korjata. Turhahan siitä on kysellä, pitäisikö olla tai paljonko maksaa, varmasti ne silloin väittävät että ei pidä ja maksaa paljon.

Juurikin näin. Laitoin jo myyjälle meiliä kysyen kuinka aikovat korjata virheen.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 05.07.10 - klo:19:19
Jaahans, tänään soittivat huollosta, että maski on valmistenumeron perusteella oikea. Alaosan kuulemma voivat vaihtaa kromiseen. Tehtaalta tulleen tiedon mukaan ovat "jossain vaiheessa" alkaneet asentaa näitä Highline maskeja R-linen sijaan.Sanoin tilanneeni auton siinä uskossa, että siinä on nimenomaan R-line maski, ja vetosin esitteen ja konfiguraattorin tietoihin. Nyt pitäisi viedä auto näytettäväksi, että voivat "tarkistaa tilanteen".

Nyt justiinsa rupesi ärsyttämään sikäli paljon, että tästähän voidaan saada vielä tappelu aikaiseksi... ;)
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Tikka - 05.07.10 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: JouMar - 05.07.10 - klo:19:19
Jaahans, tänään soittivat huollosta, että maski on valmistenumeron perusteella oikea. Alaosan kuulemma voivat vaihtaa kromiseen. Tehtaalta tulleen tiedon mukaan ovat "jossain vaiheessa" alkaneet asentaa näitä Highline maskeja R-linen sijaan.Sanoin tilanneeni auton siinä uskossa, että siinä on nimenomaan R-line maski, ja vetosin esitteen ja konfiguraattorin tietoihin. Nyt pitäisi viedä auto näytettäväksi, että voivat "tarkistaa tilanteen".
Tarkoitat, että Passatiin laitetaan nykyään Highline maskia eikä R-line maskia vaikka autossa (Highline-mallissa) on vakiona R-line korisarjat? Milloinkas tälläinen muutos on tehty ja mikähän järki tuossa on...? Viime viikolla katselin kaupungilla highline Passatia, jossa oli ainakin R-line maski.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 05.07.10 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: Tikka - 05.07.10 - klo:19:23
Tarkoitat, että Passatiin laitetaan nykyään Highline maskia eikä R-line maskia vaikka autossa (Highline-mallissa) on vakiona R-line korisarjat? Milloinkas tälläinen muutos on tehty ja mikähän järki tuossa on...?

Näin juuri. Itsekin kyselin järjen perään ja siinä vaiheessa halusivat saada auton näytille. Jännä nähdä mitä aikovat tarkistaa. "Joo-o, on se Passatti. Ja kävipä sulla tuuri, ihan oikeella maskilla!"
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Arcca - 05.07.10 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: JouMar - 05.07.10 - klo:19:33
Näin juuri. Itsekin kyselin järjen perään ja siinä vaiheessa halusivat saada auton näytille. Jännä nähdä mitä aikovat tarkistaa. "Joo-o, on se Passatti. Ja kävipä sulla tuuri, ihan oikeella maskilla!"

Jos jotain skenariota arvata saa niin tehtaalla on loppuneet varastosta R-line maskit esim yllättävän suuren kysynnän takia. Uutta erää ei haluta enää tilata alihankkijalta tai alihankkijan toimitus mättää, ja ennen R-line paketin liittämistä myynnin edistämiseksi varastoon jääneet Highline maskit keksitään laittaa tilalle. Poistuvan mallin yhteydessä voin hyvin kuvitella kaikenlaista hienosäätöä varastojen tyhjentämiseksi.

Minusta olet toiminut oikein ja vedonnut juuri oikeisiin asioihin. Tuo tilanteen tarkistaminen on mielestäni hyvä merkki, otaksun että katsovat omilla silmillään, että sinulla todella on highline maski ja vaatimuksesi edelleen on R-line maski, jotta pystyvät aukottomasti esittämään asian maahantuojalle.

Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 06.07.10 - klo:14:30
Kävin tänään näyttämässä autoa huollossa ja R-line maski lähti tilaukseen. :)
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Arcca - 06.07.10 - klo:14:55

(http://serve.mysmiley.net/happy/happy0158.gif) (http://www.mysmiley.net/free-msn-smileys.php)
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 15.07.10 - klo:22:43
Passatti kävi tänään maskin vaihdossa. Kuva lisätty tuonne (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2193.0).

Tutkan anturit jäivät vielä kromin värisiksi, mutta niistä taidan itkeä vasta ekan huollon yhteydessä. Jos jaksan sittenkään.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Reneto - 16.07.10 - klo:00:27
Lainaus käyttäjältä: JouMar - 15.07.10 - klo:22:43

Tutkan anturit jäivät vielä kromin värisiksi, mutta niistä taidan itkeä vasta ekan huollon yhteydessä. Jos jaksan sittenkään.

::) eikös se ole just hyvä noin? Parantaa muuten kummasti ulkonäköä tuo maski. Ei sillä että vanhassakaan mitään vikaa.. mutta sopii autoosi kuin nyrkki silmään.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 16.07.10 - klo:00:43
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.07.10 - klo:00:27
::) eikös se ole just hyvä noin? Parantaa muuten kummasti ulkonäköä tuo maski. Ei sillä että vanhassakaan mitään vikaa.. mutta sopii autoosi kuin nyrkki silmään.

Ei taida näkyä kuvassa, eikä se nyt varsinaisesti silmille hyppää, mutta anturit ovat kirkkaan kromiset ja maski himmeä.

Itsekin olen tyytyväinen, nyt auto näyttää siltä kuin pitikin.
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Marko_K - 16.07.10 - klo:01:22
Kyllä nuo anturit pitää silti vaihtaa, että tulee täydellimem. Näin livenä pimeässä hyppäävät silmään. ;-p ;-p ;-p
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 16.07.10 - klo:01:34
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.07.10 - klo:01:22
Kyllä nuo anturit pitää silti vaihtaa, että tulee täydellimem. Näin livenä pimeässä hyppäävät silmään. ;-p ;-p ;-p

Höpöhöpö, nyt Marko nukkumaan. ;)
Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: Arcca - 16.07.10 - klo:10:06
Lainaus käyttäjältä: JouMar - 16.07.10 - klo:00:43
Ei taida näkyä kuvassa, eikä se nyt varsinaisesti silmille hyppää, mutta anturit ovat kirkkaan kromiset ja maski himmeä.

Itsekin olen tyytyväinen, nyt auto näyttää siltä kuin pitikin.

Juuri näin vaikkei näin sivullisena kuvista asiaa oikein erotatakaan. Eikös tuo VW merkkikin ja valoken kehykset? ole kromia, ne varmaan tasoittavat tilannetta. Sivukaneettina; jos vain himmeitä olisi vakiona, niin joku tarvike valmistaja kauppaisi tuunaukseen kromisia tutka-antureita ja jengi ostaisi :D

Kyllä tuo R-line maski kannatti, nyt sinulla on oikein valio Passat 3C.

Otsikko: Vs: Passat Highline 2,0 TDI BlueMotion - Mikä maski?
Kirjoitti: JouMar - 17.07.10 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.07.10 - klo:10:06
Kyllä tuo R-line maski kannatti, nyt sinulla on oikein valio Passat 3C.

Asia asettui aivan uuteen valoon tänään kun kaveri kommentoi, että auto näyttää keulasta vähän Saabilta. Vieläköhän sen vanhan maskin saisi takaisin...? :D