Kun vauhti kasvaa sinne 120-140 km/h paikkeille alkaa ratti täristää ja se tärinä tuntuu eniten noissa lukemissa mutta vähän lievenee jos motarilla vaikka kokeilee vielä kasvattaa nopeutta tuosta. Mutta tuntuu se silti. Alle 120 km/h ei tunne mitään tärinää. Auto kulkee suoraan, ei vietä mihinkään.
Tämä vika ilmeni sen jälkeen kun autostani vaihdettiin merkkiliikkeessä oikean etupyörän pyörälaakeri. Mainitsin asiasta huoltoon ja vein autoni jälkitarkistukseen, mutta siellä sanottiin, että kaikki on tehty kuten pitääkin ja että tämä kyseinen vika voi johtua iskareista jotka muka olisivat vähän kuluneet. Aika outoja selityksiä minusta.
Vein sitten autoni katsastukseen ja siellä todettiin iskarien olevan hyvässä iskussa ja läpi meni huomatuksitta.
Voisiko olla, että pyörälaakerin vaihdon yhteydessä aurauskulmat olisivat menneet vikaan vai löydättekö jotakin muita mahdollisia selityksiä tuolle tärinälle?
Vanteet kierot? Soviterenkaat (paikoillaan?)? Olisiko huolto unohtanut laakeria/napaa irroittaessa soviterenkaan pois?
Oma IV aina tarvikevanteilla (15" 195/65) kaksilla eri renkailla täristi >90km/h nopeuksissa, vaikka oli renkaat tasapainossa - näissä oli soviterenkaat (hyi).
GTI:n vanteilla ei enää täristänyt lainkaan.
Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 26.05.14 - klo:12:07
Vanteet kierot? Soviterenkaat (paikoillaan?)? Olisiko huolto unohtanut laakeria/napaa irroittaessa soviterenkaan pois?
Oma IV aina tarvikevanteilla (15" 195/65) kaksilla eri renkailla täristi >90km/h nopeuksissa, vaikka oli renkaat tasapainossa - näissä oli soviterenkaat (hyi).
GTI:n vanteilla ei enää täristänyt lainkaan.
Kiitti kommentista, mutta soviterenkaat vanteissa oli paikoillaan kun tarkistin itse. Vanteissa ei ole ollut aiemmin ongelmia (vuoden vanhat). Tosin voihan se olla, että nyt tärräystä aiheuttavat vanteet ovat aiemmin olleet takana jolloin tärinä ei ole syntynyt. Pitääpä vielä vaihtaa eturenkaat taakse ja katsoa jatkuuko.
Iskarin yläpäät loppu. Itsellä kans täristää tällä hetkellä ja toisen iskarin yläpää kaput...