Missä sijaitsee 1.4 -00 golffin EGR venttiili, jossain moottoritilassa mutta missä siellä?
Moottorin etupäässä oikealla puolella pakosarjan vieressä sojottaa yläviistoon. Yläpäässä sähköpistoke ja alapuolelta lähtee metalliputki kohti kaasuläppää/imusarjaa.
Ok kiitos tiedosta, täytyy käydä vilkasemassa ku testeri herjaa jotain ongelmaa siinä suunnassa.
Varmaan jumittunu/ karstassa. Kannattaa käyttää irti ja puhdistaa. Joissakin tapauksissa tosin puhdistus ei enään auta. Itsellä rupes vielä toimimaan kun päällisin puolin puhdistin jollain egr puhdistusspraylla.
Myöskin jotkut ovat tukkineet sen ja kuin se toimenpide vaikuttaa auton liikkumiseen?
Niin hyvin pultit on ruosteessa, jotta epäilen niiden katkeavan vaikka käyttää öljykylvyssä.
Tukkisin itsekkin sen kun kerää sitä karstaa kaasuläppään ja imusarjaan mutta vikavalo siitä räpsähtää tauluun. Tuskin sen tulppaamiseta muuta haittaa on.
Niin oli mullakin ruosteessa. Pienet kierretangot tuli ainakin mulla kokonaan pois kun muttereita yritin irrottaa mut eipä ne poikki menny.
Ookke, jätän sen tulppaamisen toisaalle ja kylvetän sen kunnolla.
Auttoiko puhdistus? ::)
Uuden EGR:n saa esim Fixukselta, n.130â,¬, loppuu ongelmat ;)