VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf IV (97–03) => Aiheen aloitti: IV-golf - 21.05.14 - klo:23:12

Otsikko: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: IV-golf - 21.05.14 - klo:23:12
Missä sijaitsee 1.4 -00 golffin EGR venttiili, jossain moottoritilassa mutta missä siellä?
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: keijo88 - 22.05.14 - klo:08:44
Moottorin etupäässä oikealla puolella pakosarjan vieressä sojottaa yläviistoon. Yläpäässä sähköpistoke ja alapuolelta lähtee metalliputki kohti kaasuläppää/imusarjaa.
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: IV-golf - 22.05.14 - klo:09:05
Ok kiitos tiedosta, täytyy käydä vilkasemassa ku testeri herjaa jotain ongelmaa siinä suunnassa.
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: keijo88 - 22.05.14 - klo:09:31
Varmaan jumittunu/ karstassa. Kannattaa käyttää irti ja puhdistaa. Joissakin tapauksissa tosin puhdistus ei enään auta. Itsellä rupes vielä toimimaan kun päällisin puolin puhdistin jollain egr puhdistusspraylla.
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: IV-golf - 22.05.14 - klo:12:47
Myöskin jotkut ovat tukkineet sen ja kuin se toimenpide vaikuttaa auton liikkumiseen?
Niin hyvin pultit on ruosteessa, jotta epäilen niiden katkeavan vaikka käyttää öljykylvyssä.
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: keijo88 - 22.05.14 - klo:13:44
Tukkisin itsekkin sen kun kerää sitä karstaa kaasuläppään ja imusarjaan mutta vikavalo siitä räpsähtää tauluun. Tuskin sen tulppaamiseta muuta haittaa on.
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: keijo88 - 22.05.14 - klo:13:54
Niin oli mullakin ruosteessa. Pienet kierretangot tuli ainakin mulla kokonaan pois kun muttereita yritin irrottaa mut eipä ne poikki menny.
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: IV-golf - 23.05.14 - klo:20:14
Ookke, jätän sen tulppaamisen toisaalle ja kylvetän sen kunnolla.
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: keijo88 - 24.05.14 - klo:14:14
Auttoiko puhdistus?  ::)
Otsikko: Vs: Golffin EGR venttiili
Kirjoitti: Arska F - 25.05.14 - klo:08:41
Uuden EGR:n saa esim Fixukselta, n.130â,¬, loppuu ongelmat ;)