Kyseessä 180t ajettu 02 automaatti golffi, jossa satunnaisesti häviää tehot. Ongelma katoaa joko jonkin ajan kuluttua, jos väkisin ajaa "tehottomalla" kaaralla. Tai muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Hieno 7â,¬ lukija löytyy ja samat kolme vikakoodia ilmaantuu aina uudelleen (olen siis välilläpyyhkinyt koodit).
0301 cylinder 1 misfired
0304 cylinder 4 misfired
0130 Sensor Circuit Malfunction
Näillä mennään ja ohjeita/ajatuksia kuunnellaan.
Kiitos jo etukäteen vaivaa nähneille.
Sytytys katkoksia 1 ja 4 sylinterissä, vika varmaankin pumppusuuttimen ja johto sarjan välisessä liitoksessa (liian löysä pääsee liikkumaan ja ei saa aina kontaktia).
Korjaantuu liitimiä puristelemalla tai johtosarjan vaihdolla kun joutuu venttiilikopan avaamaan.