Pitipä itsekin liittyä tänne kirjoittelemaan, kun tuli laitettua otsikon mukainen Leon tilaukseen maaliskuun alussa.
Autokuume oli jo vuosi sitten keväällä kohtuullisen korkealla, mutta silloin sain sen vielä selätettyä.
Nyt en enää onnistunut ja niin lähti auto tilaukseen. :) Alla hieman tarkemmin:
Metalliväri: Nevada white
Fr Launch Pack
Mukautuva vakionopeudensäädin
Navi system "audio- ja navigointijärjestelmä
Seat Sound system
Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin
Sähköinen, lasinen kattoluukku
Säilytystilapaketti
Moottorilämmitin + sisäpistoke
FR-logo pois perästä
Omalla kohdalla vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi oli useampia, mutta lopullinen päätös Leoniin syntyi lopulta aika nopeasti. Ulkonäkö uudessa Leonissa miellytti omaa silmää heti sen ilmestyttyä, sisätilojen muotoilua taas on saanut hieman opetella. Aluksi en siitä niin pitänyt, mutta mielipide muuttui paljolti jo siinä kohtaa, kun ensi kertaa istui livenä kuskin paikalle. Jotenkin nuo sisätilat eivät mielestäni avaudu kuvien perusteella niin hyvin kuin itse nähtynä. Ensimmäisen koeajon jälkeen oli jo lähes mahdotonta keksiä yhtään hyvää syytä, miksi tuosta ei tulisi seuraavaa autoani. Kaikin puolin mielestäni hyvä kokonaisuus.
Toimitusta lupailtiin kesäkuun alkuun, ehkä jo toukokuun loppuun. Sitä odotellessa ajattelin vielä etsiskellä sopivat talvivanteet ja "renkaat.
Edit 13.8.2014
Tilauspäivä 3.3.2014
Noudettu 12.5.2014
Toimitusaika ei todellakaan ollut kovin pitkä tämän kohdalla. Hieman yli kaksi kuukautta meni tilauksesta, kun pääsi jo ajelemaan. :D
Auto on nyt ollut ajossa noin kolme kuukautta ja mittariin on tuona aikana kertynyt vajaat 6000 km. Toistaiseksi matka on taittunut ilman ongelmia ja näinhän sitä toki uuden kohdalla sopii odottaakin.
Molempiin vanteisiin laitoin Gtechniqin C5-pinnoitteen. Lasipinnat käsittelin niin ikään Gtechniqin G5-tuotteella ja maalipintaan laitatin AutoSmartin Silver One-pinnoitteen. Sen enempää en käsittelyiden tehosta pysty omaa mielipidettäni vielä sanomaan, kun ovat juuri vasta laitetut, mutta varmaan syksyn sateiden ja viimeistään talven loskakelien myötä pääsee noidenkin vaikutuksesta hyötymään.
Tähän mennessä tehdyt muutokset asetuksiin:
- takavalot ohjelmoitu päiväajovalojen kanssa
- takalasin automaattipyyhintä pois
Kuvia lisätty:
https://www.dropbox.com/sc/enl2rsoa8nuz2e0/AAD-RS8YLNgW8FZ3ZsqPMJNna (https://www.dropbox.com/sc/enl2rsoa8nuz2e0/AAD-RS8YLNgW8FZ3ZsqPMJNna)
Parissa albumin viimeisessä kuvassa näkyvät talvivanteet, jotka käväisivät alla sen aikaa jotta sain kesävanteet käsiteltyä. Talvirenkaiksi valikoituivat Michelinin X-Ice XI3-kitkarenkaat 205/50 17” BM Racing Bari -vanteilla. Ensimmäiset kitkat allekirjoittaneella kyseessä, joten mielenkiinnolla odottelen kokemuksia auton lisäksi myös renkailta ensi talvena.
Onneksi olkoon ja tervetuloa arenalle!
Mukavan oloinen paketti tulossa hienoilla varusteilla. Näissä on sentään kohtuullinen toimitusaika verratuna esim Skodiin ;)
Lainaus käyttäjältä: Antsu - 16.03.14 - klo:22:04
Onneksi olkoon ja tervetuloa arenalle!
Mukavan oloinen paketti tulossa hienoilla varusteilla. Näissä on sentään kohtuullinen toimitusaika verratuna esim Skodiin ;)
Kiitoksia! Kyllähän tuo toimitusaika tosiaan kohtuullinen on, vaikka pitkältä se odottavan aika silti tuntuu.
Mieluummin sitä kyllä melkein uuden kulkineen ottaakin allensa vasta kesän kynnyksellä, kuin kevään pölyihin (näin sitä voi ainakin itsellensä uskotella :D ). Viime viikollakin tuntui, että työmatkat oli yhtä hiekkapuhallusta kun tiet pöllysi urakalla.
Onneksi olkoon vain uudesta autosta! :D Hyvin olet jaksanut kuumeen "selättää" vuoden ajan kuten tuossa kirjoitat... ;)
Sen verran on pakko kysyä, et mikä sai sinut tilaamaan kattoluukun uuteen autoon? Itse en ymmärrä kattoluukun ideaa nykyisten ilmastoitujen autojen aikana. Puolison ex-autossa (ilmastoidussa Focuksessa) oli kattoluukku mutta eipä sitä tullut ikinä käytettyä koska aiheutti lähinnä vetoa ohjaamoon...
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 19.03.14 - klo:00:49
Onneksi olkoon vain uudesta autosta! :D Hyvin olet jaksanut kuumeen "selättää" vuoden ajan kuten tuossa kirjoitat... ;)
Sen verran on pakko kysyä, et mikä sai sinut tilaamaan kattoluukun uuteen autoon? Itse en ymmärrä kattoluukun ideaa nykyisten ilmastoitujen autojen aikana. Puolison ex-autossa (ilmastoidussa Focuksessa) oli kattoluukku mutta eipä sitä tullut ikinä käytettyä koska aiheutti lähinnä vetoa ohjaamoon...
Kiitos! Tuolle kattoluukun tilaamiselle ei oikeastaan ollut mitään järkiperäistä syytä, eikä kyllä suoranaista tarvettakaan. Se olikin lisävarusteista kaikkein pisimpään mietityttänyt ja vielä ihan viime metreillä ennen kauppoja mietin, otanko sen vai jätänkö pois. Mielestäni se kuitenkin sopii tuon valkoisen värin kanssa ja otin sen lopulta vähän niinkuin ylimääräiseksi herkuksi, ettei sitten jälkeen päin tarvitse harmitella. En kuitenkaan nähnyt että siitä mitään haittaakaan on, jos muuten miellyttää. Ja jos sitä nyt silloin tällöin hitaammalla ajolla tulee availtua niin tuleehan jotain käyttöäkin tuolle, ettei ihan "koristeeksi" jää :)
Tilannekatsaus päivitetty aloitusviestiin ja kuvalinkki lisätty.
Hienon näköinen laite! Seat on tulevaisuudessa kova luu vag:n sisälläkin jos tälläistä saavat myyntiin!