VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: bouldero - 13.03.14 - klo:10:33

Otsikko: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: bouldero - 13.03.14 - klo:10:33
Eilen illalla naapuri tuli kertomaan että Passatin (1.4. TSI ecofuel, vm. -10) hälytin huutaa. Menin katsomaan ja siellähän se vilkkui kuin joulukuusi. Käynnistin, ajoin pienen lenkin ja tulin takaisin. Ovet lukkoon ja vajaan minuutin päästä hälytin meni itsekseen päälle. Tarkistin ovet  ja ikkunat, kaikki normaalisti kiinni. Uusi yritys ja noin minuutin kuluttua ovien lukitsemisesta hälytyn taas päälle. Lopulta jätin auton talliin ovet auki ettei huutaisi siellä yksikseen.

Onko ajatuksia mikä voisi olla vikana?
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: lemmentalja - 13.03.14 - klo:10:52
Sisätilatutka voisi kiukutella...jos sille on poiskytkentä niin kokeileppa sitä.
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: bouldero - 13.03.14 - klo:13:58
Tarkoitatko että sisätilatutka on tunnistavinaan liikettä, vaikkei sitä ole? Mitenkäs se on kytkettävissä pois päältä?

Kokeilin muuten eilen myös sitä, että painoin auton sisäpuolelta hälyttimen off-nappulaa, minkä painamisen jälkeen hälyttimen ei pitäisi kytkeytyä päälle. Tästä huolimatta hälytin alkoi huutaa ovien lukitsemisen jälkeen vajaan minuutin kuluttua.
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: Geoman - 13.03.14 - klo:15:21
Itselläni oli samanlaista vikaa vm 2011 Golf Plus:ssa. Vaihdoin alkuperäisen akun uuteen - hälytykset loppuivat. Alkuperäisakullakin käynnistykset onnistu, mutta akun vaihdolla hälutykset lakkasivat. Hälytykset tapahtuivat yöllä. Olis ehkä pitänyt tarkistuttaa auto merkkihuollaossa, mutta se oli ongelmahetkellä kaukana eikä näihin ongelmiin useinkaan saa vastausta.
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: Enhancer - 13.03.14 - klo:16:09
Akku voisi olla kyllä vahva ehdokas. Eikös sisätutka ja turvalukitus poistu käytöstä kun lukitsee ovet painamalla lukkoon kaksi kertaa?
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: lemmentalja - 13.03.14 - klo:17:21
Lainaus käyttäjältä: bouldero - 13.03.14 - klo:13:58
Tarkoitatko että sisätilatutka on tunnistavinaan liikettä, vaikkei sitä ole? Mitenkäs se on kytkettävissä pois päältä?

Kokeilin muuten eilen myös sitä, että painoin auton sisäpuolelta hälyttimen off-nappulaa, minkä painamisen jälkeen hälyttimen ei pitäisi kytkeytyä päälle. Tästä huolimatta hälytin alkoi huutaa ovien lukitsemisen jälkeen vajaan minuutin kuluttua.

Juuri tuota tarkoitin...Mutta jos olet kytkenyt laitteen kokonaan pois ja silti huutaa, niin sitten arvaukseni meni metsään.
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: bouldero - 17.03.14 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.03.14 - klo:16:09
Akku voisi olla kyllä vahva ehdokas. Eikös sisätutka ja turvalukitus poistu käytöstä kun lukitsee ovet painamalla lukkoon kaksi kertaa?

Osaako joku antaa tähän vastausta? Kuullostaa kyllä näppärältä. Nyt ei ole viime aikoina enää (tietääkseni) hälyytellyt omiaan. Akun voisin kyllä vaihtaa varmuuden vuoksi josko siitä johtuisi. Paljonko pitäisi tulla yleismittarilla jännitettä, että tietää onko akku vaihtokunnossa?
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: vasara - 17.03.14 - klo:14:08
Itellä meni yhdessä Audissa varashälytin herkästi päälle kun sisätilalämmittin napsahti ajastettuna päälle.. aina kukonlaulun aikaan :)
Ei varmaan tässä samasta kyse, mutta näinkin voi käydä.
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: vwmies - 17.03.14 - klo:14:14
Lainaus käyttäjältä: bouldero - 17.03.14 - klo:12:57
Osaako joku antaa tähän vastausta? Kuullostaa kyllä näppärältä. Nyt ei ole viime aikoina enää (tietääkseni) hälyytellyt omiaan. Akun voisin kyllä vaihtaa varmuuden vuoksi josko siitä johtuisi. Paljonko pitäisi tulla yleismittarilla jännitettä, että tietää onko akku vaihtokunnossa?

Lepojännite 12,6...12,8V käydessä 14-14,5V akun tyypin mukaan.
Heikko akku pitää hetken jännitettä yllä, mutta putoaaaa kuin kivi kuormitettuna - - -.  ???

Yli 5v. akun vaihtoon voi jo varautua henkisesti, taxeissa voi 1 vuosikin riittää.
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: bouldero - 17.03.14 - klo:15:30
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 17.03.14 - klo:14:14
Lepojännite 12,6...12,8V käydessä 14-14,5V akun tyypin mukaan.
Heikko akku pitää hetken jännitettä yllä, mutta putoaaaa kuin kivi kuormitettuna - - -.  ???

Yli 5v. akun vaihtoon voi jo varautua henkisesti, taxeissa voi 1 vuosikin riittää.

Onko palstalaisilla suosituksia uudesta akusta? Autossa on lohkolämmitin, joten mitään eberiakkua en tarvitse. Eli hinta-laatusuhteeltaan paras normikäyttöön!
Otsikko: Vs: Varashälytin menee päälle ilman syytä
Kirjoitti: tet - 17.03.14 - klo:15:55
^ Noihin jännitemittailuihin sellainen huomio, että mittaus moottorin seistessä mittaus tulee tehdä "levossa" eli kuormat minimissä. Siis jotenkin näin:

- konepelti auki
- virrat pois, ovet lukkoon
- odota 5-10 minuuttia
- mittaa jännite akun navoista

Muuten käynnissä olevien laitteiden kuormat sotkevat ja helposti tulee tuomittua kunnossa oleva akku sököksi. Kontrollerit sammutelevat itsensä pikku hiljaa, heti ei voi mitata vaikka olisi virrat pois.

Ja se 12,6-12,8 on täyden akun jännitetaso, ei se tarvi noin korkea olla jos ei ole ollut mahdollisuutta ladata aivan täyteen. Tässä hyvä sapluuna akkuasiaan:

http://www.miljoonalaatikko.com/dokumentit/lyijyakku.pdf (http://www.miljoonalaatikko.com/dokumentit/lyijyakku.pdf)