Eilen illalla naapuri tuli kertomaan että Passatin (1.4. TSI ecofuel, vm. -10) hälytin huutaa. Menin katsomaan ja siellähän se vilkkui kuin joulukuusi. Käynnistin, ajoin pienen lenkin ja tulin takaisin. Ovet lukkoon ja vajaan minuutin päästä hälytin meni itsekseen päälle. Tarkistin ovet ja ikkunat, kaikki normaalisti kiinni. Uusi yritys ja noin minuutin kuluttua ovien lukitsemisesta hälytyn taas päälle. Lopulta jätin auton talliin ovet auki ettei huutaisi siellä yksikseen.
Onko ajatuksia mikä voisi olla vikana?
Sisätilatutka voisi kiukutella...jos sille on poiskytkentä niin kokeileppa sitä.
Tarkoitatko että sisätilatutka on tunnistavinaan liikettä, vaikkei sitä ole? Mitenkäs se on kytkettävissä pois päältä?
Kokeilin muuten eilen myös sitä, että painoin auton sisäpuolelta hälyttimen off-nappulaa, minkä painamisen jälkeen hälyttimen ei pitäisi kytkeytyä päälle. Tästä huolimatta hälytin alkoi huutaa ovien lukitsemisen jälkeen vajaan minuutin kuluttua.
Itselläni oli samanlaista vikaa vm 2011 Golf Plus:ssa. Vaihdoin alkuperäisen akun uuteen - hälytykset loppuivat. Alkuperäisakullakin käynnistykset onnistu, mutta akun vaihdolla hälutykset lakkasivat. Hälytykset tapahtuivat yöllä. Olis ehkä pitänyt tarkistuttaa auto merkkihuollaossa, mutta se oli ongelmahetkellä kaukana eikä näihin ongelmiin useinkaan saa vastausta.
Akku voisi olla kyllä vahva ehdokas. Eikös sisätutka ja turvalukitus poistu käytöstä kun lukitsee ovet painamalla lukkoon kaksi kertaa?
Lainaus käyttäjältä: bouldero - 13.03.14 - klo:13:58
Tarkoitatko että sisätilatutka on tunnistavinaan liikettä, vaikkei sitä ole? Mitenkäs se on kytkettävissä pois päältä?
Kokeilin muuten eilen myös sitä, että painoin auton sisäpuolelta hälyttimen off-nappulaa, minkä painamisen jälkeen hälyttimen ei pitäisi kytkeytyä päälle. Tästä huolimatta hälytin alkoi huutaa ovien lukitsemisen jälkeen vajaan minuutin kuluttua.
Juuri tuota tarkoitin...Mutta jos olet kytkenyt laitteen kokonaan pois ja silti huutaa, niin sitten arvaukseni meni metsään.
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.03.14 - klo:16:09
Akku voisi olla kyllä vahva ehdokas. Eikös sisätutka ja turvalukitus poistu käytöstä kun lukitsee ovet painamalla lukkoon kaksi kertaa?
Osaako joku antaa tähän vastausta? Kuullostaa kyllä näppärältä. Nyt ei ole viime aikoina enää (tietääkseni) hälyytellyt omiaan. Akun voisin kyllä vaihtaa varmuuden vuoksi josko siitä johtuisi. Paljonko pitäisi tulla yleismittarilla jännitettä, että tietää onko akku vaihtokunnossa?
Itellä meni yhdessä Audissa varashälytin herkästi päälle kun sisätilalämmittin napsahti ajastettuna päälle.. aina kukonlaulun aikaan :)
Ei varmaan tässä samasta kyse, mutta näinkin voi käydä.
Lainaus käyttäjältä: bouldero - 17.03.14 - klo:12:57
Osaako joku antaa tähän vastausta? Kuullostaa kyllä näppärältä. Nyt ei ole viime aikoina enää (tietääkseni) hälyytellyt omiaan. Akun voisin kyllä vaihtaa varmuuden vuoksi josko siitä johtuisi. Paljonko pitäisi tulla yleismittarilla jännitettä, että tietää onko akku vaihtokunnossa?
Lepojännite 12,6...12,8V käydessä 14-14,5V akun tyypin mukaan.
Heikko akku pitää hetken jännitettä yllä, mutta putoaaaa kuin kivi kuormitettuna - - -. ???
Yli 5v. akun vaihtoon voi jo varautua henkisesti, taxeissa voi 1 vuosikin riittää.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 17.03.14 - klo:14:14
Lepojännite 12,6...12,8V käydessä 14-14,5V akun tyypin mukaan.
Heikko akku pitää hetken jännitettä yllä, mutta putoaaaa kuin kivi kuormitettuna - - -. ???
Yli 5v. akun vaihtoon voi jo varautua henkisesti, taxeissa voi 1 vuosikin riittää.
Onko palstalaisilla suosituksia uudesta akusta? Autossa on lohkolämmitin, joten mitään eberiakkua en tarvitse. Eli hinta-laatusuhteeltaan paras normikäyttöön!
^ Noihin jännitemittailuihin sellainen huomio, että mittaus moottorin seistessä mittaus tulee tehdä "levossa" eli kuormat minimissä. Siis jotenkin näin:
- konepelti auki
- virrat pois, ovet lukkoon
- odota 5-10 minuuttia
- mittaa jännite akun navoista
Muuten käynnissä olevien laitteiden kuormat sotkevat ja helposti tulee tuomittua kunnossa oleva akku sököksi. Kontrollerit sammutelevat itsensä pikku hiljaa, heti ei voi mitata vaikka olisi virrat pois.
Ja se 12,6-12,8 on täyden akun jännitetaso, ei se tarvi noin korkea olla jos ei ole ollut mahdollisuutta ladata aivan täyteen. Tässä hyvä sapluuna akkuasiaan:
http://www.miljoonalaatikko.com/dokumentit/lyijyakku.pdf (http://www.miljoonalaatikko.com/dokumentit/lyijyakku.pdf)