Sain juuri tiedon Tiguanin myyneeltä kauppiaalta, että Passattien hinnat tippuneet tänään. Näytti esimerkiksi Alltrackin hinta pudonneen melkein kolme tonnia, joten siinä mielessä tuli tehtyä oikeanaikainen autonvaihto. Enteilee luonnollisesti syksyllä esiteltävää uutta Passattia...
Nyt saisi uuden Luxlinen, nyt sentään kromilistoin ;) Ja muutenkin varustelu on Trendlineen nähden paljon runsaampi, aiemmassa Luxlinessa ero oli lähinnä muutamassa toiminnallisessa varusteessa ja ulkonäköseikat pääasiassa samat.
Mukava kuulla, että MMV:n Tiguan on kuitenkin miellyttänyt ensikokemusten perusteella ja taisi tosiaan olla vaihto sopivaan aikaan. :)
Passatin uusista hinnoista täytyy todeta, että kyllä mielestäni ovat todella hyviä ostoksia varsinkin nuo hinnat alkaen -Luxlinet. Katselin, että reilulla 32.000 e:lla saisi jo varsin mukavasti varustellun paketin 1.6 TDI:stä. Siis käytännössä Golf Variantin hinnalla. Itse ottaisin niistä kyllä tuon Passatin.
Onkohan Luxline taas käytettynä halvempi kuin Trendline, kun Grey-Hen suuressa viisaudessaan uuden auton listahinnan perusteella niin viimeksikin päätti ja liikkeissä katsovat hinnan taulukosta?
Perinteisestihän sekä Volvon Classicit että esimerkiksi VW:n Luxlinet kärsivät valmistuksen loppupään arvonalennuksesta, joka näkyy vääristyneenä hinnoitteluna perusmalliin verrattuna.
Mallistosta on samalla karsiutunut Comfortline mutta Luxline onkin kyllä niin lähellä sitä, että eipä siinä mitään.
1.6 TDI DSG:n saa vain Highline-varustein, manuaalivaihteisen vain Luxlinenä.
Luxlinen saa 2.0 TDI 4Motion-mallina.
Mitä tämä tarkoittaa myynnissä oleville käytetyille yksilöille..
Nyt uuden luxline variantin saa alle 30keur niin vastaava 2011 pitäisi saada esim 80tkm ajettuna mielestäni alle 20keur että olisi kannattava ostos?
Foorumin aktiivinen seuraaminen on pistänyt meikäläisenkin pään jo sekasin ja miettimään onko tullut tehtyä virhe autonhankinnassa ennenkuin uusi kiesi on edes saapunut!
Passatin uudet hinnat ja luxline- varustelun kattavuus pistävät jo mietimään tuliko tehtyä virheostos kun uusi Octavia on jo tilauksessa (tilattu tammikuun alussa, luvattu toimitus maaliskuun puolivälissä, tuotantoajankohdasta ei vielä mitään tietoa eli viivästyy isosti...) :-[
Tehdaswebasto erillisellä akulla olisi erittäin edullinen varuste Passattiin..
Varusteista autom. ilmastointi, 16" alut ja lasien tummennukset vakiona jos vertaa Ocun Ambiente varustetasoon, niin hintaero jää aika mitättömäksi ainakin 1.6 tdi:nä.
Toki Ocussa ko. moottorin päivitetty versio mm. huipputeho 3000-4000 rpm:n kierroksilla kun Passatissa vielä vanhempi versio ja huipputeho 4400 rpm:n kierroksella.
Onko B7 Passatti kuinka paljon parempi auto jos vertailukohtana uusi Octavia?
Kuinka paljon enemmän Passatista saisi vaihdossa arviolta 4-5 vuoden/100-125tkm pitoajalla? Vai iskeekö silloin jo vaihdon sattuessa se tosiasia päin naamaa automyyjältä vaihtotarjousta pyytäessä että "sehän on sitä vanhaa korimallia ja että autonostajat haluavat uudempaa B8- koppasta, voin hyvittää tästä vaan 1X XXXâ,¬:a"?
Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 25.02.14 - klo:17:50
Onko B7 Passatti kuinka paljon parempi auto jos vertailukohtana uusi Octavia?
Kuinka paljon enemmän Passatista saisi vaihdossa arviolta 4-5 vuoden/100-125tkm pitoajalla? Vai iskeekö silloin jo vaihdon sattuessa se tosiasia päin naamaa automyyjältä vaihtotarjousta pyytäessä että "sehän on sitä vanhaa korimallia ja että autonostajat haluavat uudempaa B8- koppasta, voin hyvittää tästä vaan 1X XXXâ,¬:a"?
Todennäköisesti juurikin noin käy.
Kun itse vertasin Octaviaa ja Passattia oli ero mielestäni selvä Passatin eduksi. Octavia tuntui kiikkerältä purkilta ja pintojen yleisvaikutelma oli teollisempi/muovisempi.
Passatista on nyt tosiaan päällä mielestäni todella hyvä tarjous erityisesti näiden hinnat alkaen -mallien eli perusbensa - ja dieselmanuaalien osalta.
Ocun tilanneena en kuitenkaan murehtisi; tarjouksista ei voi koskaan tietää etukäteen eikä tuossa mitenkään pahasti ole käynyt. Käytännössähän uusi Ocu III ja vanha Passat eivät esim. tiloiltaan juurikaan eroa toisistaan ja Ocussa on eräitä modernimmin toteutettuja ratkaisuja. Ocu myös säilyttää arvonsa, koska se on pitkään myynnissä tuollaisena. Passat perustuu vuonna 2005 esiteltyyn malliin ja veikkaan, että se leimautuu uuden mallin myötä nopeasti vanhaksi. Tällä lienee vaikutusta arvon säilymiseen, vaikka tämä kampanjatarjous asiaa kompensoikin.
Jos Leonin myötä tehodiesel ei olisi tullut saavutettavilleni, voisin exOctavisti olla kanssasi samassa tilanteessa.
Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 25.02.14 - klo:17:50
Onko B7 Passatti kuinka paljon parempi auto jos vertailukohtana uusi Octavia?
Kuinka paljon enemmän Passatista saisi vaihdossa arviolta 4-5 vuoden/100-125tkm pitoajalla? Vai iskeekö silloin jo vaihdon sattuessa se tosiasia päin naamaa automyyjältä vaihtotarjousta pyytäessä että "sehän on sitä vanhaa korimallia ja että autonostajat haluavat uudempaa B8- koppasta, voin hyvittää tästä vaan 1X XXXâ,¬:a"?
Passatti on ylemmän keskiluokan kulkine, Ocu alemman ja mielestäni se näkyy mm. sisustuksessa.
Passatiin saa myös (mukavuus)varusteita, joita ei saa Ocuun ja osan vielä kohtuuhintaankin.
Aivan tutkittu fakta on, että sekä Golf että Ocu pitävät hintansa paremmin kuin Passat ja Superb.
Vertailuryhmän muodostivat 4v. ja 60.000km (km jyvitetyt) autot. Uuden auton hinnasta oli jäljellä:
- Ocu 79,4%
- Golf 78,8%
- Passat 71,9%
- Superb 69,1%
Lainaus: HS la 18.1. 2014.
Paljonko 4-5v. päästä saa mallista X versus malli Y, millä korilla, moottorilla ja varusteilla - tämä on pelkkää spekulointia. Historia ei välttämättä toista itseään. Rahaa - siis euroja kulunee silti vähemmän pienemmän auton ostajalla. Lopullisen hyvityksen ratkaisee aina liikkeen vaihtopuolen arvio. :o
Jos ko. autoa ei ole sisällä ja sellaiselle oletaan löytyvän nopeasti ostaja tai ostaja voi olla jopa tiedossa, niin hyvitys voi olla suurempikin kuin keskimäärin tai "verrokkiautolla". Yleensä paljon uutena myydyt autot ovat hyviä vaihtoautoinakin. Laitan silti kädet ristiin, ettei VAG laatu laske (enää lisää) mainetta heikentävästi - vrt. Opel. :-X
Lainaus käyttäjältä: MMV - 04.02.14 - klo:11:01
Sain juuri tiedon Tiguanin myyneeltä kauppiaalta, että Passattien hinnat tippuneet tänään. Näytti esimerkiksi Alltrackin hinta pudonneen melkein kolme tonnia, joten siinä mielessä tuli tehtyä oikeanaikainen autonvaihto. Enteilee luonnollisesti syksyllä esiteltävää uutta Passattia...
Enteilee kyllä mutta uuden Passatin Co2 arvot tulevat olemaan paljon parempia kuin vanhan ja näin ollen uuden Passatin hinnat ovat alemmat kuin vanhan, ehkä juuri tuon vanhan mallin alennuksen verran. Eli kumman ostaisit, vanhan alehintaisen vai uuden normaalihintaisen Passatin jos hinta on sama?
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 25.02.14 - klo:18:10
Passatista on nyt tosiaan päällä mielestäni todella hyvä tarjous erityisesti näiden hinnat alkaen -mallien eli perusbensa - ja dieselmanuaalien osalta.
Ocun tilanneena en kuitenkaan murehtisi; tarjouksista ei voi koskaan tietää etukäteen eikä tuossa mitenkään pahasti ole käynyt. Käytännössähän uusi Ocu III ja vanha Passat eivät esim. tiloiltaan juurikaan eroa toisistaan ja Ocussa on eräitä modernimmin toteutettuja ratkaisuja. Ocu myös säilyttää arvonsa, koska se on pitkään myynnissä tuollaisena. Passat perustuu vuonna 2005 esiteltyyn malliin ja veikkaan, että se leimautuu uuden mallin myötä nopeasti vanhaksi. Tällä lienee vaikutusta arvon säilymiseen, vaikka tämä kampanjatarjous asiaa kompensoikin.
Jos Leonin myötä tehodiesel ei olisi tullut saavutettavilleni, voisin exOctavisti olla kanssasi samassa tilanteessa.
Kiitoksia vertaistuesta!
Itse pähkäilin tilausvaiheessa Leonin (2,0 tdi), Ocun (1,6 tdi) ja Golfin (1,6 tdi) välillä. Passat farkku olisi silloin maksanut reilusti >30 000â,¬ ja jäi pois laskuista jo sen perusteella. Golfin tavaratila on turhan matala ja Leonin parempi motti houkutti kovasti mutta mutta, jälleenmyyntiarvo täysi kysymysmerkki (tämä on täysin omalla rahalla autonsa ostavalle aika tärkeä kriteeri..)
Itsellä kokemusta edellisen korimallin FL Octaviasta kolmen vuoden ajalta 1.4 TSI:llä ja koeajon perusteella mielestäni uusi Ocu oli mennyt valovuoden eteenpäin sisustan laatuvaikutelmassa ja rengasmelussa joka oli edellisen mallin huonoin ominaisuus. Nyt siis alla erään premium merkin viimeisiä mk II mallin Classic versioita ja ovissa hiukan erilaiset muovit kuin tulevassa Ocussa..
Lainaus käyttäjältä: Epes - 25.02.14 - klo:18:57
Enteilee kyllä mutta uuden Passatin Co2 arvot tulevat olemaan paljon parempia kuin vanhan ja näin ollen uuden Passatin hinnat ovat alemmat kuin vanhan, ehkä juuri tuon vanhan mallin alennuksen verran. Eli kumman ostaisit, vanhan alehintaisen vai uuden normaalihintaisen Passatin jos hinta on sama?
Tämä onkin nykyisin hauskaa näiden entistä ympäristöystävällisempien uutuusmallien kanssa. Aiemmin Volkswagen oli yksi pahimpia hinnannostajia kun uusi mallisukupolvi tuli myyntiin. Jos ei ihan ensiesittelyhinnoissa niin hieman sen jälkeen nostettiin hintoja kun havaittiin kysyntää olevan.
Passatin uusittu malli esitellään syksyllä Pariisin autonäyttelyssä. Hinnat pudonneet tästä syystä, saavat näin myytyä vanhaa korimallia pois varastosta. Kaikkia varusteita ja malleja ei ole enään saatavilla tästä myynnissä olevasta mallista, mutta hinnat on edullisemmat.
Tulossa uudet moottorit ainakin diesel malleihin ja näissä on enemmän tehoa ja pienemmät päästöt.
Lainaus käyttäjältä: Epes - 25.02.14 - klo:18:57
Enteilee kyllä mutta uuden Passatin Co2 arvot tulevat olemaan paljon parempia kuin vanhan ja näin ollen uuden Passatin hinnat ovat alemmat kuin vanhan, ehkä juuri tuon vanhan mallin alennuksen verran. Eli kumman ostaisit, vanhan alehintaisen vai uuden normaalihintaisen Passatin jos hinta on sama?
Ei tule näin käymään, että samalla hinnalla saa. Uudesta mallista tuskin tulee tuollaista supertarjous Luxlinea ollenkaan aluksi.
(Jos uuden saisi samalla hinnalla kuin vanhan Luxlinen, niin sehän tarkoittaisi sitä että uuden passatin saisi sitten samalla hinnalla kuin Ocu IIIn, no way. OcuIII vs Luxline passat keskustelustahan tämä lähti).
Mutta on siinä perää, että normaalitilanteissa noin käy kuin Epes sanoo. Ja lisäksi olen huomannut sellaisen seikan että vanhan mallin poistomyynneissä usein ladataan autoon paljon lisävarusteita "tarjouksena". Sitten kun uusi on saapunut, joskus on käynytkin niin, että samat varusteet on vakiona uudessa samaan hintaan. Tarkkana saa olla näiden kanssa, mutta kyllähän perinteisesti Luxlinet on hyviä kamppanjoita.
Päästöt vaikuttavat uuden Passatin hintaan, mutta silti sen alkaen hinta tulee olemaan aivan muuta kuin nämä kampanjahinnat nyt ovat.
Jos nyt pitäisi veikata, mikä on seuraava autoni, niin veikkaisin, että tuo sanottu uusi Passat Variant. :) Joskus...
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 25.02.14 - klo:20:20
Päästöt vaikuttavat uuden Passatin hintaan, mutta silti sen alkaen hinta tulee olemaan aivan muuta kuin nämä kampanjahinnat nyt ovat.
Jos nyt pitäisi veikata, mikä on seuraava autoni, niin veikkaisin, että tuo sanottu uusi Passat Variant. :) Joskus...
Tulevan Passatin skizzejä on ollut saksalaisissa autolehdissä. Tehdas on ilmoittanut siitä tulevan "hienomman ja ylellisemmän", joten vaikka päästöt uusien euro6 moottorien mukana laskevat, niin en jaksa uskoa hintojen olevan ainakaan alempana. Uudesta tekniikasta jne. yleensä joutuu maksamaan tuotekehityskulujen kattamiseksi. Toki "hinnat alkaen" malli/t luultavasti tullaan hinnoittelemaan pienemmällä kertoimella. Passatin nykymallin hintoja muistaakseni laskettiin jo kerran 2012 ..... ja esim. pienempään Golfiin verrattuna hintalisä ei ole järisyttävä kuten joskus ::)
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 25.02.14 - klo:21:11
Toki "hinnat alkaen" malli/t luultavasti tullaan hinnoittelemaan pienemmällä kertoimella. Passatin nykymallin hintoja muistaakseni laskettiin jo kerran 2012 .....
Passatin B7-dieselmalliston hinnat-alkaen oli jo alussa Comfortline-varusteltu. Todennäköisesti 1.6 TDI Comfortline olisi joka tapauksessa ollut suositumpi kuin esimerkiksi 1.6 TDI Trendline. Trendline-B7 on aika harvinainen...
Ja pitäähän sitä hintaeroa olla Golfiin ja Jettaan.
Volkkareiden hinnat tulee tippuun järjestään normihintoihin koska laatuauton laadulla ei voi enää kilpailla, mm. Polo 2014 facelift hinnat on reippaasti tonneja alemmat kuin edelliset 6R hinnat.
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.02.14 - klo:12:38
Volkkareiden hinnat tulee tippuun järjestään normihintoihin koska laatuauton laadulla ei voi enää kilpailla, mm. Polo 2014 facelift hinnat on reippaasti tonneja alemmat kuin edelliset 6R hinnat.
Kilpailutilanne vastaaviin toisiin automerkkeihin nähden pitää markkinataloudessa huolen siitä, että toisiaan vastaavat automallit eri valmistajilla eivät voi olla ainakaan kansanautoissa huomattavasti kalliimpia. Muuten myynti kärsii eli luvut ja sijoitus tilastoissa tippuu, perästä myös after sales eli varaosat ja huoltokin. Toki vaihtoauton hinnoittelu eli vaadittava väliraha tai käteisale uudesta ovat monelle ratkaisevia.
Eikös CO2 -päästötkin ole laskeneet ja siten uudesta autosta maksettava ajoneuvovero ? :o
Eikös uusi Octavia muuten vielä voittanut jonkun autolehden tekemän parivertailunkin Passatia vastaan?
Tämän Luxline-version hinnan huomasin myös lehti-ilmoituksesta. Mistä lie tiesivätkään moisen, mutta tuttu autokauppias soitteli ja kysyi, miten menee. No, hyvin on mennyt, mutta kyllä Golfissa edelleen pari asiaa ärsyttää.
Nopean tapahtumasarjan, parin puhelinsoiton ja sähköpostivaihdon päätteeksi sain sitten käsiini tarjouksen. Tarjottu Passat paikkaisi juuri ne asiat, joita olen muuten erinomaisesti palvelleeseen autoon kaivannut. Eli ksenon-ajovalot ja navigaattorin. En missään tapauksessa ollut suunnitellut vaihtavani autoa vielä pitkään aikaan, mutta kyllä tuommoinen auto alkoi kiinnostaa.
Hivenen vaan arveluttaa muutama seikka. Toki malli on poistumassa markkinoilta ja tavallaan "vanhenee" heti. Lisäksi Passat on VII-Golfiin verrattuna kuitenkin vanhempaa sukupolvea. Tarjottu auto olisi 1,6 TDI. Golfin keulalla moottorista jäi oikein hyvä kuva, mutta miten mahtanee isompi auto tuolla liikkua? Ja minkälaisiin kulutuksiin maantieajossa on käytännön ajossa päästy?
Jotain sellaista herrasmiesluokan eleganssiahan Passatissa kuitenkin olisi, mikä pienemmistä autoista puuttuu.
Lainaus käyttäjältä: Wilzu - 27.02.14 - klo:11:55
Hivenen vaan arveluttaa muutama seikka. Toki malli on poistumassa markkinoilta ja tavallaan "vanhenee" heti. Lisäksi Passat on VII-Golfiin verrattuna kuitenkin vanhempaa sukupolvea. Tarjottu auto olisi 1,6 TDI. Golfin keulalla moottorista jäi oikein hyvä kuva, mutta miten mahtanee isompi auto tuolla liikkua? Ja minkälaisiin kulutuksiin maantieajossa on käytännön ajossa päästy?
Jotain sellaista herrasmiesluokan eleganssiahan Passatissa kuitenkin olisi, mikä pienemmistä autoista puuttuu.
En kyllä vaihtais Golfia Passattiin, Vii Golfissa on kaikki tehty paremmin kuin passatissa joka on auttamatta vanha malli. Ajettavuudessa Golf voittaa reilusti,
Jos tuollaiseen aioit vaihtaa niin suosittelen pitkän koeajon Passatilla niin saat kuunnella rämiseekö,
Itse passatin vaihtaneena vii golfiin voin todeta että passattia ei kyllä ole ikävä sen verran parempi auto vii golf on.
Lainaus käyttäjältä: Wilzu - 27.02.14 - klo:11:55
Tarjottu auto olisi 1,6 TDI. Golfin keulalla moottorista jäi oikein hyvä kuva, mutta miten mahtanee isompi auto tuolla liikkua? Ja minkälaisiin kulutuksiin maantieajossa on käytännön ajossa päästy?
Jotain sellaista herrasmiesluokan eleganssiahan Passatissa kuitenkin olisi, mikä pienemmistä autoista puuttuu.
Itsellä 1.6TDI ja hyvinhän tuo liikkuu jos ei ole auto täynnä tavaraa/matkustajia. Tietenkin riippuu mihin on tottunut. Käytännössä maantieajossa pääsee jopa alle 4l/100km jos ajelee rajoitusten mukaan ja muuten olosuhteet suotuisat. Itsellä pitkän ajan kulutus laskettuna 5,26l/100km. Aika paljon tulee pyörittyä taajamassa.
Kiitokset vastauksista. Nuo kulutustiedot kuulostavat kyllä lupaavilta. Ajotyylini on rauhallinen, joten slarpan kuvaama suorituskyky riittänee hyvin.
Täytyy huomenna suorittaa tosiaan perusteellinen koeajo ennen mihinkään kaupantekoon ryhtymistä. Hinta on kyllä saatu kilpailukykyiseksi, kun Passat-pakettien I ja III kanssa jää suunnilleen samoilla varusteilla ympätty Golf Variant jopa kalliimmaksi. Tässä tapauksessa kyseessä on siis tietenkin Passatin sedan-malli.
No, eipä tullut tosiaan Passatista kauppoja. Tuo hieman vanhanhtava olemus (mittarit, radio jne.) teki yllättävänkin selvän eron Golfiin.
Tilannehan toki olisi ollut toinen, jos vertailupohjana olisi ollut esimerkiksi ennen ajamani vuoden 2010 Golf. Kyllä Passatista saa kilpailukykyiseen hintaan ison auton, jos tuo pieni vanhanaikaisuus ei häiritse. Ajettavuudessa en havainnut mitään suurempia eroja Golfiin. Isomman auton ulkomitat ovat vähän kankeammat pyöritellä taajama-alueella.
Lainaus käyttäjältä: Wilzu - 03.03.14 - klo:20:58
No, eipä tullut tosiaan Passatista kauppoja. Tuo hieman vanhanhtava olemus (mittarit, radio jne.) teki yllättävänkin selvän eron Golfiin.
Tuo on hyvä että käy kokeilemassa, niin ei jää sitten jälkikäteen vaivaamaan olisko pitänyt se ottaa.
Mittareista sen verran, että eikös Golf VIIssa ole samat mittarit kuin Passatissa, eli yhtä "vanhat"? Ainakin itse muistelen harmitelleeni asiaa kun kerran istuin Golf VIIssa, olisivat saaneet tuoda uuden mittari-ilmeen kolffiin.
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.03.14 - klo:21:45
Tuo on hyvä että käy kokeilemassa, niin ei jää sitten jälkikäteen vaivaamaan olisko pitänyt se ottaa.
Mittareista sen verran, että eikös Golf VIIssa ole samat mittarit kuin Passatissa, eli yhtä "vanhat"? Ainakin itse muistelen harmitelleeni asiaa kun kerran istuin Golf VIIssa, olisivat saaneet tuoda uuden mittari-ilmeen kolffiin.
Tähän hätään en kyllä pysty heittämään kuvamateriaalia, mutta kyllä ne hieman erilaiselta ainakin näyttivät. Värimaailma toki on samanlainen. Olisikohan niin, että mittarien välissä sijaitseva ajotietokoneen näyttö vaihtelee malleittain ja varusteversioittain? Minusta tuo ruutu oli identtinen ennen ajamaani VI-Golfin kanssa.
Mutta huonoa valintaa ei tee kukaan, joka tähän Luxline-Passatiin tarttuu. Auto on minusta ulkonäöltään todella tyylikäs ja ajaton.
Tänne Passat-puolelle ei sitten enää kuulukaan se, mihin koeajon jälkeinen tarinointi autokauppiaan johti...
Itse päivitin Passattini uuteen TSI+DSG vuodenvaihteessa. Silloin koeajaessani myös Golfia oli Passat kyllä huomattavasti hiljaisempi auto. Tämä viimeisin facelift on selkeäasti paremmin eristetty kuin vanha 09 3C oli.
Lainaus käyttäjältä: elmerc - 03.03.14 - klo:22:00
Itse päivitin Passattini uuteen TSI+DSG vuodenvaihteessa. Silloin koeajaessani myös Golfia oli Passat kyllä huomattavasti hiljaisempi auto. Tämä viimeisin facelift on selkeäasti paremmin eristetty kuin vanha 09 3C oli.
Olisi erittäin outoa, jos nykyinen B7 Passat ei olisi Golfia hiljaisempi sisämelun suhteen. ;)
Autot ovat sentään eri koko- ja hintaluokassa.
Tarjousta pyytäessäni eräs automyyjä mainitsi ohimennen, että "moottorin kiinnikkeet" on muutettu 3C malliin verrattuna. Ex. 3C Luxline oli kyllä selvästi meluisin [ennen omatoimista eristysurakkaa] verrattuna 2005 BG tai nyk. B7. Kaikki farkkuja perusdieselmoottorilla.
Jos olen käsittänyt oikein, niin 3C malli sai kritiikkiä nimenomaan rengasmelustaan. :-\
Bitumimattojen laittamisen jälkeen pumppis moottorin terävä ääni kuului aina vaan jostain läpi.
Nykyistä CR 1,6 Tdi moottorin ääntä tuskin kuulee liikkeellä ollessaan. :)
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 03.03.14 - klo:22:35
Bitumimattojen laittamisen jälkeen pumppis moottorin terävä ääni kuului aina vaan jostain läpi.
Nykyistä CR 1,6 Tdi moottorin ääntä tuskin kuulee liikkeellä ollessaan. :)
Pumppusuutin- ja yhteispaineruiskutus-dieselin ero ;)
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 25.02.14 - klo:18:10
.............. Passat perustuu vuonna 2005 esiteltyyn malliin ja veikkaan, että se leimautuu uuden mallin myötä nopeasti vanhaksi. Tällä lienee vaikutusta arvon säilymiseen, vaikka tämä kampanjatarjous asiaa kompensoikin.
Toisaalta kun katsoo "kuvia" tulevasta B8:sta niin hyvä jos sen erottaa B7:sta. Ei sieltä mitään avaruusalusta tule, ulkonäöllisesti vain pienen pieniä viilauksia nykyiseen. Vähän samaan tapaan kuin Golfissa, paria kolmea viimeisintä versiota ei tavallinen tallaaja erota toisistaan. Tekniikka päivittyy ja pellin alle saattaa tulla jopa samaa tekniikkaa mitä uusissa Seateissa on jo tovin nähty ;D
Onko kukaan kuullut Passatin uusista moottoreista B8 mallissa? Netissä löytyy juttuja 2.0 TDI uutuudesta jossa pienemmät päästöt ja suuremmat tehot n.112 KW. Kiinnostaisi kuulla 1.6 dieselin moottorin päivityksestä .
Pieni maininta netistä löytyi tuosta moottorista ja siitä irtoaa tehoja 87 KW.
Lainaus käyttäjältä: sskoda - 08.05.14 - klo:20:25
Onko kukaan kuullut Passatin uusista moottoreista B8 mallissa? Netissä löytyy juttuja 2.0 TDI uutuudesta jossa pienemmät päästöt ja suuremmat tehot n.112 KW. Kiinnostaisi kuulla 1.6 dieselin moottorin päivityksestä .
Pieni maininta netistä löytyi tuosta moottorista ja siitä irtoaa tehoja 87 KW.
Olen omaan fileen Kauppalehden sivulta kopsannut seuraavan tekstin:
"Konkreettisia uutuuksia Winterkorn mainitsi kaksi, joista toinen on
kymmenvaihteinen kaksoiskytkin- eli DSG-vaihteisto. Sen avulla saadaan käytettyä nykyistä tarkemmin moottoria sen optimaalisella käyntialueella.
Toinen uutuus on
dieselmoottori, jonka litrateho on 100 kW eli esimerkiksi 1,6-litrainen TDi kehittää nykyisen 66 tai 77 kW:n sijasta 160 kW. Noin korkeaan tehoon päästän muun muassa venttiilien ohjauksella ja nostamalla polttoaineen ruiskutuspaine 3 000 bariin."
Viime keväänä kysäisin maahantuojalta, milloin nämä tulevat tuotantoon. Vastaus kuului, että ehkä n. 2 v. päästä.
Saa nähdä, onko seuraava B8 Passatti jo tällä uudella voimalinjalla. Paino ainakin tippunee n. 100kg. ::)
Juu ei varmana ole tulossa markkinoille 160kw patoja seuraavaan passattin tai A nelkkuun 1.6 litrasena dieselinä vaikka se ehkä periaatteessa mahdollista jo olisikin. Nyt joku on nähnyt unta. Ehkä ne jonkun 100-110kw:n 1.6 TDI mallin voivat tuoda markkinoille, mutta kyllä tuo 160kw on vag-pojan märkäuni ykskutoselle vielä todella pitkään aikaan.