Kertokaahan viisaammat että mistä löytyy vika kun hanttarin puolelta puhaltaa kylmää ja kuskin puolelta lämmintä vaikka molemmissa asteet 28 ja ei ole mitään merkitystä onko tuulilasin lämmitys tai econi tai auto päällä..
Vikakoodit voisi kertoa lämmönsäätö venttiilin olevan rikki?
Meillä oli Golffissa yks ilmastoinnin läppämoottori rikki toissa kesänä, oireet oli vastaavat. Oikealle puolelle tuli pelkkää kylmää, lämmönsäätimen asennolla ei ollut väliä.
Oli muistaakseni n. 250â,¬ töineen ja osineen merkkiliikkeessä, eli ei mitenkään kohtuuton.
Ei mitään hajua onko osanumeroltaan oikea, mutta sattui niin sopivasti silmään... ;D
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19905.0;topicseen (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19905.0;topicseen)
Vanha ketju, johon törmäsin omaan 2010 2.0 tsi pasaatiin diagnoosia etsiessä. Lämmintä tulee kuskille, viileää/kylmää hanttarille vaikka mitä tekisi. Läpät, anturit jne tarkastettu. Ei virhekoodeja tms, joten päädyin mekaaniseen vikaan. Huuhtelin kennon etukautta, eli lämppärin kennolle vievät letkut konehuoneesta irti, puutarhaletkulla maltillisella paineella vettä kennoston läpi vastakarvaan. Ongelma pieneni huomattavasti eli ennen huuhtelua lämmöt n60C kuskille /18C hanttarille muuttui arvoille n 60C/46C. Tulkitsen ongelman johtuvan juurikin kennon tukkeutumisesta, eli alumiinilohkosta irtoaa juuri sen verran hapettumisesta tms, johtuvaa kuonaa jota huuhdellessa myös tuli sieltä kennosta ulos, että se tukkii kennon hiuksen ohuet putkistot. Virtaus kennossa menee siten, että se tukkeuma tulee painovoimasta johtuen juuri sinne hanttarin päähän kennoa ja ilmakanavat on suunniteltu juuri niin, että vaakatasossa olevan kennon eri reunoista tulee puhallus eri puolille kabiinia.
Kennon vaihto edessä. Youtuubista löytyy mm. seuraava https://www.youtube.com/watch?v=Wk3cLs7mEOY (https://www.youtube.com/watch?v=Wk3cLs7mEOY)
Purin kuskin puolelta ratin alta muoveja pois ja sain kennon esiin. Itse vaihto oli yllättävänkin helppoa. Liittimet irti ja kenno tulee ihan pienellä suostuttelulla vetämällä ulos. Autodocista uusi vastaava postilla kotiin hintaan n 60 euroa. Mulle sopiva osa on DRR32005 / 3CO 819 031 / Denso CZ116140-0362 (valokuvattu alkuperäisestä kennosta)
Urakkaan meni kokonaisuudessaan noin 3 tuntia, eli ei paha. Vanhemmissa malleissa pitää ilmeisesti koko kojelauta irrottaa paikaltaan, että kennoon pääsee käsiksi. Korjaamolla tuo luvattiin vaihtaa päivän työnä, eli lasku olisi noin tonnin....