VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia => Aiheen aloitti: T_H - 21.01.14 - klo:08:09

Otsikko: Öljyn merkkivalo
Kirjoitti: T_H - 21.01.14 - klo:08:09
Missä mahtaa olla vika, kun kyseessä -03 octavia ja pakkasille syttyy öljyn merkkivalo? Valo sammuu, kun auto tovin lämmennyt ja auton uudelleen käynnistetty. Lämpimillä kelillä vika ei ilmaannu. Öljymäärä normaali.
Otsikko: Vs: Öljyn merkkivalo
Kirjoitti: pomo - 21.01.14 - klo:08:11
Häikkää öljyn kierrossa? Liian jäykät öljyt, suodatin tukossa tms?
Otsikko: Vs: Öljyn merkkivalo
Kirjoitti: T_H - 21.01.14 - klo:08:14
Öljyt ja suodatin vaihdettu syksyllä ja viskositeetiltaan 5w40.
Otsikko: Vs: Öljyn merkkivalo
Kirjoitti: Octaavi - 28.04.14 - klo:08:26
Mahdollisesti huohotin tukossa? Pari talvea sitten sylkäisi itsellä öljyt ulos ajaessa. tosin mulla oli vanha AEE-moottorilla varustettu Ocu, jonka huohotinputki oli sitten täynnä vesiöljyseosta. Ja sehän jäätyi pakkasella. Öljynpaineen valo syttyi kyllä mutta siinä vaihessa öljyä oli suihkunnut ulos jo litroja mm. öljytikun reijästä...  No putki vaihdettiin ja ongelmat loppui.