VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Superb II (08-15) => Aiheen aloitti: Marjamies - 16.01.14 - klo:15:48

Otsikko: Sähköpenkki oikuttelee
Kirjoitti: Marjamies - 16.01.14 - klo:15:48
Muistilla oleva penkki ei palaudu 1- asentoon ovea avatessa esim 2- asennosta. Muut toiminnot pelaa ja palautuu ykkösestä painettaessa. Samoin menee kakkoseen ja kolmoseen. Saa säädettyä normaalisti. Pakkanen, akku vai piuha jostakin irti, veikkauksia ja ohjeita otetaan vastaan. Tähän saakka palauttanut aina 1- asentoon automaattisesti. Superb 3.6 -08
Otsikko: Vs: Sähköpenkki oikuttelee
Kirjoitti: 765turbo - 16.01.14 - klo:20:04
Kosteutta menny muistisäätimeen ja hapettunut. Mulla ei toiminu kunnolla ja ostin uuden säätimen ja kaikki pelas sen jälkeen ok. Tämä yksi arvaus..
Otsikko: Vs: Sähköpenkki oikuttelee
Kirjoitti: Marjamies - 16.01.14 - klo:21:48
Samansuuntaista häiriötä epäilen minäkin. Yritän etsiä vikaa kunhan pakkaset on siedettävällä tasolla  :-\   Kiitos
Otsikko: Vs: Sähköpenkki oikuttelee
Kirjoitti: jabajee - 18.01.14 - klo:23:54
Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 16.01.14 - klo:15:48
Muistilla oleva penkki ei palaudu 1- asentoon ovea avatessa esim 2- asennosta. Muut toiminnot pelaa ja palautuu ykkösestä painettaessa. Samoin menee kakkoseen ja kolmoseen. Saa säädettyä normaalisti. Pakkanen, akku vai piuha jostakin irti, veikkauksia ja ohjeita otetaan vastaan. Tähän saakka palauttanut aina 1- asentoon automaattisesti. Superb 3.6 -08
Ymmärsinkö oikein ettei mene mihinkään eri asentoon ovea avatessa?
Syttyykö sisävalo kun oven avaa ja säätyykö peilit?
Jos kerran napeista kuitenkin toimii oikein, niin vaikuttaisi ettei oven avaus tieto mene eteenpäin.
Eli ovikytkin jumissa/rikki/johto poikki?

Niin ja onhan sulla varmasti käytössä se avain mille 1-asento on ohjelmoitukin?
Otsikko: Vs: Sähköpenkki oikuttelee
Kirjoitti: KariH - 19.01.14 - klo:14:51
Minulla oli uutena samanlainen vika (Suberp 1.8 tsi -12). 1. asentoon penkki ei mennyt itsestään. Ainoastaan nappia painamalla (pitämällä sitä pohjassa). Toinen avain, joka oli ohjelmoitu paikkaan 2, toimi normaalisti.
Aluksi toimi hyvin muutaman kuukauden mutta sitten hävisi  1. avain penkin muistista. Muut asetukset (Radio, peilit jne.) toimivat molemmilla avaimilla oikein.

Huollossa sanoivat että ongelma oli ohjelmassa. Softan päivityksellä kaikki alkoi taas toimimaan. Tiedä sitten mitä tekivät...
Otsikko: Vs: Sähköpenkki oikuttelee
Kirjoitti: jrinnes - 19.01.14 - klo:18:23
Tuosta sähköpenkistä on olemasssa ihan kampanjakin. Oma Superbkin on käynyt tuossa kampanjassa ja siitä on ihan leima huoltokirjassa. Kannattaa siis käydä kysymässä huollosta ennen osien vaihtoa. :)
Otsikko: Vs: Sähköpenkki oikuttelee
Kirjoitti: Marjamies - 19.01.14 - klo:20:11
90 tkm:n huoltoon menee ensi kuussa. Katsokoot sitten mikä penkkiä vaivaa. En viitsi näin ulkona pakkasella paljon ongelmaan pureutua mutta kiitos kaikille vastaajille.