Octavia RS Combi TSI DSG - Brilliant Silver
- Tilattu 7.8.2013
- Tuotanto 45/2013
- Luovutus 7.12.2013
Lisävarusteet
- Black -paketti
- Gemini 18" vanteet, antrasiitti
- Performance mode selection - RS
- Canton Sound System
- Suksipussi
- Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
- Talvirenkaat, Continental 225/45 + Skoda Denom 17" vanteet
- Lämmityspaketti + Lacroe käsittely
Jälkiasennettu
- LED rekisterivalot (OEM), matkalla, vaiheessa asennettu ja toimii.
- Takakontin/puskurinsuoja, matkalla, asennettu.
- Polkimiin kuuluva lepuutustuki, odottaa asennusta, asennettu.
Aluksi auto tilattiin Platin Grey värillä, mutta tätäpä ei saanutkaan, niin vaihtui väri → Candy White. Yhtenä aamuna kun ajelin töihin, tuli vastaan peräkkäin viisi valkoista autoa(!). Tässä vaiheessa alkoi valkoinen väri kaduttaa, joten töihin päästyä soitto myyjälle, että vaihdetaan väri Brilliant Silveriin.
Olen ollut erittäin tyytyväinen kaikin puolin autoon, moottoriin ja DSG:n toimintaan. Lämpenee todella nopeasti, aiempi dieselauto ei tuntunut talvella koskaan lämpimältä. Pari vikaa on ollut (valot & ACC), joista olenkin kirjoittanut Octavia viat/murheet ketjuun.
Pari räpsyä likaisesta autosta hämärässä.
Keskikulutusta 1400 kilometriltä, josta 60 % maantiellä ja 40 % kaupungissa.
Piti ihan kahteen kertaan tavata vannekoko mutta 17" se on. Ei näytä yhtään alimittaisilta noissa kuvissa ainakaan. Muutenkin tuo Demon lienee helppo valinta talveksi.
Siisti peli, samanvärinen tulossa itsellekin ouluun. Tosin diisseli ja ilman black pakettia.
Onnea uudelle autolle!
Jos väri vaihtui valkoisesta harmaaseen siksi, että valkoisia autoja näkyy niin paljon niin ei varmaan kannata alkaa laskemaan harmaita autoja liikenteessä :).
No ei vaineskaan... Brilliant silver on kyllä hyvä väri tähän autoon. Oikein hyvä valinta!
Tykkään! Pääpiirteittäin samanlainen tulossa minullekin dieselinä. Vähän arkinen väri, mutta ei kuitenkaan valkoinen.
Kiitoksia.
Lainaus käyttäjältä: Erzi - 16.12.13 - klo:22:54
Onnea uudelle autolle!
Jos väri vaihtui valkoisesta harmaaseen siksi, että valkoisia autoja näkyy niin paljon niin ei varmaan kannata alkaa laskemaan harmaita autoja liikenteessä :).
No ei vaineskaan... Brilliant silver on kyllä hyvä väri tähän autoon. Oikein hyvä valinta!
Lähinnä valkoisessa autossa alkoi mietityttämään kauanko sitä jaksaa katsella ja puunata. :) Valkoinen auto näyttää hyvältä pestynä ja vahattuna, mutta likaisena ei juuri miltään. Harmaata ei tarvitse olla joka viikko pesemässä eikä lika näy heti pinnassa. Yritin myydä vaimokkeelle ehdotusta Rally Greenistä ja Race Bluesta, kumpikaan ei saanut kannatusta. ;D
Jotenkin hymyilyttää aina nuo "ei tartte pestä niin usein jne." Eiköhän se lika tartu väriin kuin väriin samalla lailla, se vaan ei näy pohjamaalista niin hyvin. Itellä on autoja kaksi, mustia molemmat, pesen niitä viikoittain, mutta eipä tartte jynssätä niin kovaa, kun säännöllisesti hoonaa. Tietenkin jos ei ole aikaa/motivaatiota hinkata, niin tuollainen arkinen väri sopii sellaiselle henkilölle.
Mutta kuitenkin, väri sopii tuohon sokotaan ihan passelisti, tosin olisin itse ostanut yllätys yllätys.. mustan 8)
Lainaus käyttäjältä: Devl - 17.12.13 - klo:09:35
Lähinnä valkoisessa autossa alkoi mietityttämään kauanko sitä jaksaa katsella ja puunata. :)
Täältäkin onnittelut hienosta autosta! Todella upean näköinen ja varusteetkin ovat kohdallaan. Ja kuvistasi päätellen hopea sopii todella hyvin RSään, joten mielestäni teit todella hyvän päätöksen värin vaihdon kanssa ;D
Noniin, posti toi led rekkarivalot ja mustan puskurisuojan. Asentelis nuo ja lepuutustuen joulun jälkeen.
Loistava väri. Nyt olen vielä varmempi, että tuossa värissä black- paketti ei välttämätön. Jätin sen pois ja voi pojat miten siistit peilit alaosa mustana. Hyvä se on noinkin.
Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 20.12.13 - klo:18:36
Loistava väri. Nyt olen vielä varmempi, että tuossa värissä black- paketti ei välttämätön. Jätin sen pois ja voi pojat miten siistit peilit alaosa mustana. Hyvä se on noinkin.
Ei sulla olis kuvaa heittää kun omakin tulossa ilman bläkkiä?
Nätti auto! Onko heittää linkkiä kilpivaloista ja kuvia kun olet homman tehnyt. Eivätkö anna virheilmoitusta?
Lainaus käyttäjältä: Jani - 20.12.13 - klo:19:23
Ei sulla olis kuvaa heittää kun omakin tulossa ilman bläkkiä?
Siinä
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 27.12.13 - klo:20:23
Nätti auto! Onko heittää linkkiä kilpivaloista ja kuvia kun olet homman tehnyt. Eivätkö anna virheilmoitusta?
Ebaystä tilattu, Jyrin autoesittelystä löytyy linkki josta itse tilasin. Huomenna on tarkoitus asentaa, voin yrittää muistaa ottaa ennen ja jälkeen kuvat.
Lainaus käyttäjältä: Devl - 28.12.13 - klo:22:23
Ebaystä tilattu, Jyrin autoesittelystä löytyy linkki josta itse tilasin. Huomenna on tarkoitus asentaa, voin yrittää muistaa ottaa ennen ja jälkeen kuvat.
Valot toimi, mutta antoivat vian että valo palanut.
Jos joku volkkarikuski haluaa ostaa ne on kyseessä siis 2 x 3AF 9430 021 A eli VAG LED rekisterivalot (http://www.ebay.co.uk/itm/Original-VW-LED-Kennzeichenleuchte-Golf-Touran-Touareg-Sharan-3AF-9430-021-A-/251218355215?)
Perustin näille myynti lirpakkeen Myydään -osastolle.
Lainaus käyttäjältä: Devl - 29.12.13 - klo:12:16
Valot toimi, mutta antoivat vian että valo palanut.
Jos joku volkkarikuski haluaa ostaa ne on kyseessä siis 2 x 3AF 9430 021 A eli VAG LED rekisterivalot (http://www.ebay.co.uk/itm/Original-VW-LED-Kennzeichenleuchte-Golf-Touran-Touareg-Sharan-3AF-9430-021-A-/251218355215?)
Perustin näille myynti lirpakkeen Myydään -osastolle.
Joo noistahan oli juttua jo aikaisemmin,että antavat vikakoodin...
Itse tilasin noi ja ei pitäisi hälyjä tulla!
http://www.hypercolor.de/2er-Set-LED-Kennzeichenbeleuchtung-Golf6-ohne-Fehlermeldung (http://www.hypercolor.de/2er-Set-LED-Kennzeichenbeleuchtung-Golf6-ohne-Fehlermeldung)
Lainaus käyttäjältä: Devl - 29.12.13 - klo:12:16
Valot toimi, mutta antoivat vian että valo palanut.
Koodasitko VCDSllä nuo rekkarivalot LED asetukselle?
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 29.12.13 - klo:15:05
Koodasitko VCDSllä nuo rekkarivalot LED asetukselle?
En? Olisi ilmeisesti pitänyt? :D
Lainaus käyttäjältä: Devl - 29.12.13 - klo:17:44
En? Olisi ilmeisesti pitänyt? :D
Kyllä, tuolla (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16636.msg412451#msg412451) ohjeet.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 29.12.13 - klo:18:40
Kyllä, tuolla (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16636.msg412451#msg412451) ohjeet.
Uusi yritys näiden ohjeiden kera.
0,073359x7
Hyvältä näyttää myös iltavalossa :). Onko pysynyt viattomana "alkuvakiomurheiden" jälkeen? Mulla vaihdettiin polttimo ja säädettiin valopesurin luukku kohdilleen. Sen jälkeen menny kuin elokuvissa.
Lainaus käyttäjältä: Skeida - 29.12.13 - klo:21:39
Hyvältä näyttää myös iltavalossa :). Onko pysynyt viattomana "alkuvakiomurheiden" jälkeen? Mulla vaihdettiin polttimo ja säädettiin valopesurin luukku kohdilleen. Sen jälkeen menny kuin elokuvissa.
On ollut muuten vikavapaa.
Ledivaloja yritettiin koodata Jyrin ohjeiden mukaan, siitä huolimatta valot sytyttivät vikavalon.
Lainaus käyttäjältä: Devl - 04.01.14 - klo:19:55
Ledivaloja yritettiin koodata Jyrin ohjeiden mukaan, siitä huolimatta valot sytyttivät vikavalon.
Harmi, ohjehan ei ollut minun, vaan vain netistä löytynyt. Pitää itse kokeilla jahka saan auton ja Ledit asennettua.
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.01.14 - klo:20:04
Harmi, ohjehan ei ollut minun, vaan vain netistä löytynyt. Pitää itse kokeilla jahka saan auton ja Ledit asennettua.
Lähinnä sitä linkkiä tarkoitin. Minulla on nyt puolaan vetämässä kyselyä adaptereista jotka on tarkoitettu tuohon ledimodulin ja piuhan väliin toimivatko ne ocu3:ssa.
^ raportoi ihmeessä sitten miten kävi.
Stemei.de:n ohjeiden mukaan ei siis onnannut:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/led-kennzeichenbeleuchtung.php (http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/led-kennzeichenbeleuchtung.php)
Tuossa ensimmäinen vaihe kertonee ohjainlaitteelle millainen vastus siellä pitäisi olla vastassa. Jälkimmäinen on sitten himmennys, jossa arvot 0...127, jossa 0 sammuksissa ja 127 täysillä. Vakiona hehkulangalle oli 100 himmennysarvona, eli n. 21% himmennys.
Nuo OcuIII:een myytävät ledit on sama kuin esim omaan Jettaani. Ohjainlaitteen koodauksesta tuo homma on kiinni, sillä kyllä nuo herjaamattomiksi saa.
Auto lähti pihasta kuitenkin kilpivalot valkoisena ilman mittarissa olevaa herjaa. ;)
Autohan on muuten varsin komea ilmestys.
Nyt LED-rekisterivalot toimivat. Koodattiin täysin samallalailla kuin eilen tuon ohjeen mukaisesti, mutta koodauksen ja vikakoodien nollauksen jälkeen auto sammuksiin/lukkoon ja reilun mittainen tauko. Ei enää sytyttänyt vikakoodeja.
Kiitos ConD:lle!
RS sai alleen kesävanteet. (http://1drv.ms/1mOo8jo)
Näköjään ei onnistu kuvaa lisätä "kansio täynnä".
Lainaus käyttäjältä: Devl - 06.04.14 - klo:11:57
RS sai alleen kesävanteet. (http://1drv.ms/1mOo8jo)
Näköjään ei onnistu kuvaa lisätä "kansio täynnä".
Tuolla (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21004.0) ohjeet kuvien lisäämiseen.
Lainaus käyttäjältä: Devl - 19.12.13 - klo:20:18
Noniin, posti toi led rekkarivalot ja mustan puskurisuojan. Asentelis nuo ja lepuutustuen joulun jälkeen.
Onko sulla kuvaa tuosta puskurisuojasta, miltä näyttää?
Lainaus käyttäjältä: Devl - 06.04.14 - klo:11:57
RS sai alleen kesävanteet. (http://1drv.ms/1mOo8jo)
Hyvältä näyttää! Kun itsellä samanlainen (tosin TDI), niin kiinnostaa sinun auton kuvat ja tiedot keskimääräistä enemmän :)
Lainaus käyttäjältä: maher - 07.04.14 - klo:10:23
Onko sulla kuvaa tuosta puskurisuojasta, miltä näyttää?
Tässä muutama kuva tuosta suojasta:
(https://farm8.staticflickr.com/7098/13694384833_f5793e6613_b.jpg) (https://flic.kr/p/mS8ivk)
(https://farm4.staticflickr.com/3680/13694358925_29b6c39fed_b.jpg) (https://flic.kr/p/mS8aND)
(https://farm4.staticflickr.com/3735/13694361725_de0e709a44_b.jpg) (https://flic.kr/p/mS8bCV)
Tämän lirpakkeen voisi sulkea, kun pirssi on vaihtunut.