Onko kokemuksia vanteiden kestokäsittelystä vai pelkällä vahallako hoidatte vanteita?
Mä pistin edellisen ocun uusiin talvivanteisiin Opticoatin ja pysyi melkein kaksi talvea, mutta näitä pestiin kyllä aika rankalla kädellä, joka pesussa vähintään liuottimella ja välillä myös vannehapolla, että lähti se keltainen suolapaska rti.
Itsellä on todennäköisesti tulossa mattamustat vanteet ja mietityttää millä käsitellä, toisalta mattamustassa ei kauheasti näy nuo eniten vanteita likaavat partikkelit.
Tämä topic tuli kuin tilauksesta.Kestokäsittelyä pohdin myös Lacroella,onko hyötyä? Aikaisemmin en ole edes vahannut vanteita.
Jyri. http://www.projectech.fi/mattapinnat.html (http://www.projectech.fi/mattapinnat.html) tästä paikasta saa aina asiallista palvelua ja tietää myös tuotteistaan, rohkeasti vaan kysymään jos jotain tarvii.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.10.13 - klo:21:51
Tämä topic tuli kuin tilauksesta.Kestokäsittelyä pohdin myös Lacroella,onko hyötyä? Aikaisemmin en ole edes vahannut vanteita.
Sama vika, kenties pari kolme kertaa olen eläissäni vanteet vahannut, mutta kovasti houkuttaisi käsittely jolla vanteiden puhdistaminen helpottuisi.
Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.10.13 - klo:21:56
Jyri. http://www.projectech.fi/mattapinnat.html (http://www.projectech.fi/mattapinnat.html) tästä paikasta saa aina asiallista palvelua ja tietää myös tuotteistaan, rohkeasti vaan kysymään jos jotain tarvii.
Kiitos vinkistä, tuttu osoite, lähtee varmaan tässä ennen uuden auton saapumista kymmenen tai useamman kilon tilaus ::) jahka vaan pääsen selvyyteen mihin tuotteisiin päädyn.
Tiedän tunteen valitsemisen vaikeudesta, jos kaipaat apua valintoihin niin kysy vaikka yv.
Nimim. useamman ison autonhoitotuote paketin tilanneena.
Itse olen usein käyttänyt Swisswax Autobahn vanteisiin jonka jälkeen vanteita ei juuri tarvitse hinkata puhtaaksi, pelkkä painepesurilla huuhtelu riittää.
Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.10.13 - klo:22:01
Tiedän tunteen valitsemisen vaikeudesta, jos kaipaat apua valintoihin niin kysy vaikka yv.
Nimim. useamman ison autonhoitotuote paketin tilanneena.
Kiitos, vinkkejä saa antaa ihan julkisesti, jahka saan niitä muotoiltua täällä oikeisiin topikkeihin.
Tosin jotta nyt pysytään aiheessa, niin tuo mattavanteiden kestokäsittelyvaihtoehdot kiinnostaisivat.
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.10.13 - klo:22:23
Itse olen usein käyttänyt Swisswax Autobahn vanteisiin jonka jälkeen vanteita ei juuri tarvitse hinkata puhtaaksi, pelkkä painepesurilla huuhtelu riittää.
Olen lukenut tuosta paljon hyvää, mutta eikö kyseessä ole kuitenkin "vaha" toimiiko paremmin mattavanteissa kuin kestokäsittelyt?
LainaaOlen lukenut tuosta paljon hyvää, mutta eikö kyseessä ole kuitenkin "vaha" toimiiko paremmin mattavanteissa kuin kestokäsittelyt?
Tuohon en osaa vastata kun ei ole kokemusta matta mustista vanteista.
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.10.13 - klo:22:27
Tuohon en osaa vastata kun ei ole kokemusta matta mustista vanteista.
Tiedän, monien mielestä ihan sama mitä mattamustille vanteille tekee, kun eivät pidä kuitenkaan...
Swisswaxilla on vaha myös mattapinnalle, joka ei lisää yhtään kiiltoa. Itsellä on matta-/satiinipintaisissa vanteissa Opticoat 2.0. Toimii äärettömän hyvin eikä tuonut mielestäni yhtään kiiltoa lisää, tiettyä syvyyttä kyllä tuli joten ihan neutraali ei ole lopputulokseltaan. Omaan silmään käsitelty pinta parempi kuin käsittelemätön.
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1862 (http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1862)
Frendin firman omaa teollisuuspinnoitetta vetänyt vanteille. Kolme talvea taisi olla jonka jälkeen vaihtu jo auto.
Ikinä mitään liukkareita tarttenut. Vesi ja sormella ( no pehmeä sieni myös ) riitti poistamaan paskat.
Taitaa olla reilu puoli litraa pulloissa joten noilla vetää vielä tusinan vannesarjoja ;D
Otsikosta en heti ymmärtänyt, että ketjun aloittajalla on mattapintaiset vanteet. Siihen löytyy täältä:
http://www.swissvax.fi/category/30/mattamaalipinta (http://www.swissvax.fi/category/30/mattamaalipinta)
Tarkoitus oli kyllä keskustella vanteiden kestokäsittelyaineista ylipäätänsä, mutta olet oikeassa minulle on kyllä tulossa mattavanteet ja tuo linkki kyllä tarjoaa juuri niihin aineita, mutta ilmeisesti (ainakin nopeasti katsottuna), perinteisiä vahoja, laiska kun olen niin hakusessa olisi jotakin vielä kestävämpää käsittelyä, mielellään toki sellaista joka ei tee vanteista kiiltäviä, mutta kuitenkin helpottaisi puhtaana pitämistä.
Jyri, tässä testatty mattapintojen aineita
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=57&t=2590&start=25#unread (http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=57&t=2590&start=25#unread)