VAGarena.fi

Autonhoito => Vanteet ja renkaat => Aiheen aloitti: Jyri - 15.10.13 - klo:21:32

Otsikko: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Jyri - 15.10.13 - klo:21:32
Onko kokemuksia vanteiden kestokäsittelystä vai pelkällä vahallako hoidatte vanteita?
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: seatts - 15.10.13 - klo:21:42

Mä pistin edellisen ocun uusiin talvivanteisiin Opticoatin ja pysyi melkein kaksi talvea, mutta näitä pestiin kyllä aika rankalla kädellä, joka pesussa vähintään liuottimella ja välillä myös vannehapolla, että lähti se keltainen suolapaska rti.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Jyri - 15.10.13 - klo:21:48
Itsellä on todennäköisesti tulossa mattamustat vanteet ja mietityttää millä käsitellä, toisalta mattamustassa ei kauheasti näy nuo eniten vanteita likaavat partikkelit.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Zaasa - 15.10.13 - klo:21:51
Tämä topic tuli kuin tilauksesta.Kestokäsittelyä pohdin myös Lacroella,onko hyötyä? Aikaisemmin en ole edes vahannut vanteita.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: seatts - 15.10.13 - klo:21:56

Jyri.  http://www.projectech.fi/mattapinnat.html (http://www.projectech.fi/mattapinnat.html) tästä paikasta saa aina asiallista palvelua ja tietää myös tuotteistaan, rohkeasti vaan kysymään jos jotain tarvii.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Jyri - 15.10.13 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.10.13 - klo:21:51
Tämä topic tuli kuin tilauksesta.Kestokäsittelyä pohdin myös Lacroella,onko hyötyä? Aikaisemmin en ole edes vahannut vanteita.
Sama vika, kenties pari kolme kertaa olen eläissäni vanteet vahannut, mutta kovasti houkuttaisi käsittely jolla vanteiden puhdistaminen helpottuisi.

Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.10.13 - klo:21:56
Jyri.  http://www.projectech.fi/mattapinnat.html (http://www.projectech.fi/mattapinnat.html) tästä paikasta saa aina asiallista palvelua ja tietää myös tuotteistaan, rohkeasti vaan kysymään jos jotain tarvii.
Kiitos vinkistä, tuttu osoite, lähtee varmaan tässä ennen uuden auton saapumista kymmenen tai useamman kilon tilaus  ::) jahka vaan pääsen selvyyteen mihin tuotteisiin päädyn.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: seatts - 15.10.13 - klo:22:01

Tiedän tunteen valitsemisen vaikeudesta, jos kaipaat apua valintoihin niin kysy vaikka yv.
Nimim. useamman ison autonhoitotuote paketin tilanneena.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: rob-s - 15.10.13 - klo:22:23
Itse olen usein käyttänyt Swisswax Autobahn vanteisiin jonka jälkeen vanteita ei juuri tarvitse hinkata puhtaaksi, pelkkä painepesurilla huuhtelu riittää.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Jyri - 15.10.13 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.10.13 - klo:22:01
Tiedän tunteen valitsemisen vaikeudesta, jos kaipaat apua valintoihin niin kysy vaikka yv.
Nimim. useamman ison autonhoitotuote paketin tilanneena.
Kiitos, vinkkejä saa antaa ihan julkisesti, jahka saan niitä muotoiltua täällä oikeisiin topikkeihin.
Tosin jotta nyt pysytään aiheessa, niin tuo mattavanteiden kestokäsittelyvaihtoehdot kiinnostaisivat.

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.10.13 - klo:22:23
Itse olen usein käyttänyt Swisswax Autobahn vanteisiin jonka jälkeen vanteita ei juuri tarvitse hinkata puhtaaksi, pelkkä painepesurilla huuhtelu riittää.
Olen lukenut tuosta paljon hyvää, mutta eikö kyseessä ole kuitenkin "vaha" toimiiko paremmin mattavanteissa kuin kestokäsittelyt?
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: rob-s - 15.10.13 - klo:22:27
LainaaOlen lukenut tuosta paljon hyvää, mutta eikö kyseessä ole kuitenkin "vaha" toimiiko paremmin mattavanteissa kuin kestokäsittelyt?

Tuohon en osaa vastata kun ei ole kokemusta matta mustista vanteista.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Jyri - 15.10.13 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.10.13 - klo:22:27
Tuohon en osaa vastata kun ei ole kokemusta matta mustista vanteista.
Tiedän, monien mielestä ihan sama mitä mattamustille vanteille tekee, kun eivät pidä kuitenkaan...
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Mikko - 16.10.13 - klo:01:25
Swisswaxilla on vaha myös mattapinnalle, joka ei lisää yhtään kiiltoa. Itsellä on matta-/satiinipintaisissa vanteissa Opticoat 2.0. Toimii äärettömän hyvin eikä tuonut mielestäni yhtään kiiltoa lisää, tiettyä syvyyttä kyllä tuli joten ihan neutraali ei ole lopputulokseltaan. Omaan silmään käsitelty pinta parempi kuin käsittelemätön.

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1862 (http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1862)
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Kennedy - 16.10.13 - klo:07:35
Frendin firman omaa teollisuuspinnoitetta vetänyt vanteille. Kolme talvea taisi olla jonka jälkeen vaihtu jo auto.
Ikinä mitään liukkareita tarttenut. Vesi ja sormella ( no pehmeä sieni myös ) riitti poistamaan paskat.
Taitaa olla reilu puoli litraa pulloissa joten noilla vetää vielä tusinan vannesarjoja  ;D
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: rob-s - 21.10.13 - klo:08:53
Otsikosta en heti ymmärtänyt, että ketjun aloittajalla on mattapintaiset vanteet. Siihen löytyy täältä:
http://www.swissvax.fi/category/30/mattamaalipinta (http://www.swissvax.fi/category/30/mattamaalipinta)
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: Jyri - 21.10.13 - klo:08:57
Tarkoitus oli kyllä keskustella vanteiden kestokäsittelyaineista ylipäätänsä, mutta olet oikeassa minulle on kyllä tulossa mattavanteet ja tuo linkki kyllä tarjoaa juuri niihin aineita, mutta ilmeisesti (ainakin nopeasti katsottuna), perinteisiä vahoja, laiska kun olen niin hakusessa olisi jotakin vielä kestävämpää käsittelyä, mielellään toki sellaista joka ei tee vanteista kiiltäviä, mutta kuitenkin helpottaisi puhtaana pitämistä.
Otsikko: Vs: Vanteiden kestokäsittelyt
Kirjoitti: seatts - 22.10.13 - klo:22:10

Jyri, tässä testatty mattapintojen aineita 
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=57&t=2590&start=25#unread (http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=57&t=2590&start=25#unread)