VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf / Jetta V (03–08) => Aiheen aloitti: Parre - 26.09.13 - klo:21:30

Otsikko: DRL kytkentä
Kirjoitti: Parre - 26.09.13 - klo:21:30
Moi, nyt tarvitsisin apua DRL valojen kytkentään..

Valoista tulee musta ja valkoinen johto.
Boxista menee ulos valkoinen, musta ja punainen..

Musta akun maahan.

MUTTA mihin valkoinen ja punainen menee, mikä noista akun + navalle ja mikä sitten parkkivalojen johtoon???
Punaisella tai valkoisessa johdossa ei ole sulkarasia mutta sitä ajattelin laitta kunhan nyt vain tietäisin mikä noista menee mihin..
Nelos golffissa kuin asentelin niin se oli helppoa, siinä oli mukana hyvät ohjeet mutta tässä sarjassa ei ole niitä mukana.. ei ainakaan hyvät kun siinä ei mainita mitään punaisesta johdosta.
Otsikko: Vs: DRL kytkentä
Kirjoitti: DyyD - 26.09.13 - klo:21:32
Moi,

Eipä tuossa voi oikein epäonnistua. Molempiin, sekä punaiseen että valkoiseen, on tarkoitettu tulevaksi 12V jännite. Et saa niitä rikki kokeilemalla tätä asiaa. Mutta varmasti musta ja punainen ovat ne akulle menevät, ja valkoinen sitten sinne parkkiin.
Otsikko: Vs: DRL kytkentä
Kirjoitti: Parre - 27.09.13 - klo:14:42
Ok, koitetaan noin.
Otsikko: Vs: DRL kytkentä
Kirjoitti: wille84 - 27.09.13 - klo:20:40
Jonkun mallin valoissa on ollut johdot maa, virta (esim. parkilta) ja virta (esim. ajovalolta jolloin DRL himmeni "parkiksi") mutta noitakin taitaa löytyä joka lähtöön.
Otsikko: Vs: DRL kytkentä
Kirjoitti: Parre - 28.09.13 - klo:15:56
Asennus ei tominut..

Ensin kokeillin maa akkuun, plussa akkuun ja heräte (valk kaapeli boxista) parkkeihin.
DRL paloivat kirkkaasti kun vipu oli 0 asennossa, kun lähivalot laitoin päälle niin DRL paloivat himmeänä..
Ja kun virta avain otin pois ja luktisin ovet niin DRL paloivat jatkuvasti, vaikka minnutin jälkeen niin ne eivät sammuneet...

Sitten kokeillin plussa parkkiin ja valkoinen akkuun.. sen jälkeen DRL eivät toimineet enää.

Mitäs nyt tekisi? Virta sulakeboxista olevasta tyhjästä paikasta josta ei tule sähköa kun auto on ollut sammutettu 30 sek?
Valot nyt varmaan rikki joten uudet sitten takuuna tai sitten kokonaan uudet toisesta kaupasta.
Nämä valot ovat Completokselta ja nimeltään GTR DRL 5x1W 185 mm pitkät..
Otsikko: Vs: DRL kytkentä, Nyt toimii
Kirjoitti: Parre - 03.10.13 - klo:12:40
No niin, ostin uudet valot nettiosasta, samanlainen sarja mitä motonetissä on.
Sarja toimii hyvin! Punainen akkuun, musta akkuun ja oranssi parkkivaloihin.
Valot palaa ainoastaa asennossa 0 ja sammuvat kun vipua käännetään.
Valoautomatiikka on otettu pois.