VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Hifi ja multimedia => Aiheen aloitti: DyyD - 20.09.13 - klo:19:05

Otsikko: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 20.09.13 - klo:19:05
Hei!

Onko kellään kokemusta Hertzin midbassoista? Olisi hiukan tarvetta uusia ilmeisesti etupään midbassot, lähinnä oman typeryyden vuoksi, ja tällaiset olisi kiikarissa:

http://www.hifitalo.fi/hertz_hv165xl4_midbasso (http://www.hifitalo.fi/hertz_hv165xl4_midbasso)

Eli, onko kellään kokemusta, mielipteitä? Tästähän on ilmeisesti olemassa kevyempi versio

http://www.hifitalo.fi/hertz_hv165l4_midbasso (http://www.hifitalo.fi/hertz_hv165l4_midbasso)

Mutta, luulemma että parempi mennä tuohon kalliimpaan suoriltaan. Mielipiteet ja arviota tervetulleita. Tod näk haluan pysyä ainakin merkin Hertz sisällä johtuen nykyisestä muusta setupista.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 21.09.13 - klo:09:14
Lisäyksenä tähän erittäin vilkkaaseen keskusteluketjuun, että ostopäätös on kutakuinkin sinetöity. Edellinen Focal KR2 sarjan midi on antautunut ilmeisesti liian pienen tehonkestonsa (90W/rms) vuoksi. Joten isompi on kauniimpaa, ja ostoksille tänään jos luoja suo ja kaupanhyllyt pursuavat.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: al - 21.09.13 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 21.09.13 - klo:09:14
Lisäyksenä tähän erittäin vilkkaaseen keskusteluketjuun, että ostopäätös on kutakuinkin sinetöity. Edellinen Focal KR2 sarjan midi on antautunut ilmeisesti liian pienen tehonkestonsa (90W/rms) vuoksi. Joten isompi on kauniimpaa, ja ostoksille tänään jos luoja suo ja kaupanhyllyt pursuavat.

Millä/mitä signaalia kaiuttimille olet syöttänyt? Aika lujaa on saanut varmasti soittaa, jos musiikinkuuntelua eivät ole kestäneet  :o
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: Korvaton - 21.09.13 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 21.09.13 - klo:09:14
Lisäyksenä tähän erittäin vilkkaaseen keskusteluketjuun, että ostopäätös on kutakuinkin sinetöity. Edellinen Focal KR2 sarjan midi on antautunut ilmeisesti liian pienen tehonkestonsa (90W/rms) vuoksi. Joten isompi on kauniimpaa, ja ostoksille tänään jos luoja suo ja kaupanhyllyt pursuavat.
Ettet vaan ole koittanu midien toistava liian matalaa?
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 21.09.13 - klo:11:50
Kuten ensimmäisessä viestissä mainitsin, taitaa taustalla olla oma typeryys. Olin meinaan kerran aktivoinut soittimen hienon ominaisuuden, jolla tilantuntu luodaan kaiuttimilla kuten olisin keskellä istumassa. Se puoli jota vahvistettiin tässä toiminnossa, hajosi. Ja kun ei koskaan tule kuunneltua kovin hiljaa niin niin tässä tulos, yksinkertaisesti unohdettuani että olin sen aktivoinut testimielessä. Hyvin toimi, muttei moisia pitäisi tietenkään koskaan käyttää vahvistinsetupin kera, ainakaan kovalla soittaen.

Tarkistin myös kaiuttimet, ne ovatkin Focal K2 Power 165 KR, EI KR2, joten tehonkesto onkin vain 80W/rms. Säädöt menevät siten, että olen leikannut 80 hertsistä niin vahvistimella kuin vielä soittimestakin, joten speksien mukaan (60), pitäisi olla kaikki ok.

Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 22.09.13 - klo:10:12
Onko tästä vedettävä se johtopäätös, ettei kellään kyseisistä kaiuttimista ole mitään käytännön kokemusta? Olisi ollut edes muutama sana kiva kuulla ennen tilaamista.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: al - 22.09.13 - klo:10:28
Tuolta vois löytyä enemmän aiheesta, jos et ole vielä käynyt katsomassa:
http://www.autosound.fi/phpbb/index.php (http://www.autosound.fi/phpbb/index.php)
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: Jultsu - 22.09.13 - klo:10:47
Mihin kaiuttimet on kytketty? Erilliseen vahvistimeen? 90w teho kaiuttimille tarkoittaa keskimäärin autossa yli 100dB mökää korville, ihanko oikeasti tuhoat kuuloasi tuolla tavalla päivittäin?

Todennäköisempi skenaario on liian alitehoinen vahvistin jolloin vahvarin leikatessa särö on tuhonnut elementin. Olethan varmasti säätänyt vahvistimen gainin oikealla tavalla, etkä vain ruuvannut sitä ns. täysille?
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 22.09.13 - klo:10:59
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 22.09.13 - klo:10:47
Mihin kaiuttimet on kytketty? Erilliseen vahvistimeen? 90w teho kaiuttimille tarkoittaa keskimäärin autossa yli 100dB mökää korville, ihanko oikeasti tuhoat kuuloasi tuolla tavalla päivittäin?

Todennäköisempi skenaario on liian alitehoinen vahvistin jolloin vahvarin leikatessa särö on tuhonnut elementin. Olethan varmasti säätänyt vahvistimen gainin oikealla tavalla, etkä vain ruuvannut sitä ns. täysille?

No, eiköhän tässä ole sen verta monta järjestelmää jo rakenneltu, että homma on ns hallussa. Ja mitattu ulosantoteho vahvistimelta 89.3W/rms, midit yksinään omissa kanavissaan. Ja tulee tuhottua kuuloa, se lienee hommassa typerintä, mutta ei se alkuperäinen ketjun aihe.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 22.09.13 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: al - 22.09.13 - klo:10:28
Tuolta vois löytyä enemmän aiheesta, jos et ole vielä käynyt katsomassa:
http://www.autosound.fi/phpbb/index.php (http://www.autosound.fi/phpbb/index.php)

Kiitos, piipahdan lukemassa.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 24.09.13 - klo:21:38
Itse itselleni vastaten. Kaiuttimet tuntuvat laadukkailta, kehysrakenne vastaavaa materiaalia kuin Focalinkin, alumiinia tms kevyehköä metallia. Uuden kaiuttimen paino 150grammaa enemmän kuin vanhan. Soundi samoilla säädöillä on ehkä hieman korkeammalla, toisaalta olihan herkkyyttäkin enemmän. Pitänee säätää ina toistoa alemmas, mutta tunnin kuuntelulla, suosittelen.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: Ghzeit - 25.09.13 - klo:12:20
Eikös Focalin KR2 sarja ole tehty vähän kovempaa soitettavaksi, muistelisin niin lukeneeni jostain? Toinen mikä tulee mieleen oli jonkun täällä areenalla hankkima Focalin setti joka oli porsinut iha issesseen, sattuiko DyyD:llekin maanantaikappale kajarit? Millään tällä ei tietenkään ole enää väliä jos Hertzit pauhaa autossa  :)
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 25.09.13 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 25.09.13 - klo:12:20
Eikös Focalin KR2 sarja ole tehty vähän kovempaa soitettavaksi, muistelisin niin lukeneeni jostain? Toinen mikä tulee mieleen oli jonkun täällä areenalla hankkima Focalin setti joka oli porsinut iha issesseen, sattuiko DyyD:llekin maanantaikappale kajarit? Millään tällä ei tietenkään ole enää väliä jos Hertzit pauhaa autossa  :)

Mene ja tiedä. Onhan nuo luukutusta saanut, mutta itseäni lainaten:

LainaaTarkistin myös kaiuttimet, ne ovatkin Focal K2 Power 165 KR, EI KR2

Joten ehkä vika lienee myös vähän omassa valinnassakin.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: Ghzeit - 26.09.13 - klo:13:03
 ;D
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 25.09.13 - klo:14:01
Tarkistin myös kaiuttimet, ne ovatkin Focal K2 Power 165 KR, EI KR2
Tarkoitin itsekin tuota K2 165KR sarjaa, enkä suinkaan tuota KR2-evoluutiota. Oltiin näemmä molemmat metsässä  :-[

Mitenkäs Hertzit pelittäneet?
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: DyyD - 26.09.13 - klo:19:31
Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 26.09.13 - klo:13:03
Mitenkäs Hertzit pelittäneet?

Hyvinhän nuo. Pitää säätöjen kautta etsiä vielä parempia säätöjä, mutta over all, tuntuvat paremmilta kuin Focalit. Toki viimeinen vertailukohta rikkinäiset kajarit versus uudet paremmat hertsit, tuo tilanteeseen isomman eron. Minulla on muutama kappale, joita on tullut soiteltua kautta aikain, ja niiden valossa kyllä hertsit on toistaiseksi parhaat midbassot mitä on autossa ollut.
Otsikko: Vs: Kenelläkään kokemusta Hertzin midbassoista?
Kirjoitti: Late - 27.09.13 - klo:09:44
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 26.09.13 - klo:19:31
Hyvinhän nuo. Pitää säätöjen kautta etsiä vielä parempia säätöjä, mutta over all, tuntuvat paremmilta kuin Focalit. Toki viimeinen vertailukohta rikkinäiset kajarit versus uudet paremmat hertsit, tuo tilanteeseen isomman eron. Minulla on muutama kappale, joita on tullut soiteltua kautta aikain, ja niiden valossa kyllä hertsit on toistaiseksi parhaat midbassot mitä on autossa ollut.

Ei kun säädöt kohdalleen. :)