Moron,
Vielä tämä ei liene varsinainen vika, mutta hiukan epäilyttää että siitä tulee sellainen. Itsellä siis perus 105 kW tdi -08 207 tkm ja kesänaikana kone kävi usein tyhjäkäyntiä korotetuilla kierroksilla noin hiukan alle 1000 rpm´normaalin reilun 800 rpm sijasta. Loppukesällä sitten melko harvoin, mutta nyt taas selvästi useammin. Muuta ongelmaa ei ole ilmennyt, eikä vikavalojakaan ole kertaakaan syttynyt.
Kysymys: Milloin moottori nostaa automaattisesti kierroksia vai eikö milloinkaan? Itse oletan että se voisi liittyä hiukkassuodattimen puhdistussykliin, mutta tämä vain arvaus. Pitkä ajokaan (1,5 h) ei kuitenkaan laske kierroksia, vaan kierrokset putoavat normaalin vasta kahvitauon jälkeen käynnistettäessä.
Lainaus käyttäjältä: TyökoslanaomaA4 - 20.09.13 - klo:13:00
Moron,
Vielä tämä ei liene varsinainen vika, mutta hiukan epäilyttää että siitä tulee sellainen. Itsellä siis perus 105 kW tdi -08 207 tkm ja kesänaikana kone kävi usein tyhjäkäyntiä korotetuilla kierroksilla noin hiukan alle 1000 rpm´normaalin reilun 800 rpm sijasta. Loppukesällä sitten melko harvoin, mutta nyt taas selvästi useammin. Muuta ongelmaa ei ole ilmennyt, eikä vikavalojakaan ole kertaakaan syttynyt.
Kysymys: Milloin moottori nostaa automaattisesti kierroksia vai eikö milloinkaan? Itse oletan että se voisi liittyä hiukkassuodattimen puhdistussykliin, mutta tämä vain arvaus. Pitkä ajokaan (1,5 h) ei kuitenkaan laske kierroksia, vaan kierrokset putoavat normaalin vasta kahvitauon jälkeen käynnistettäessä.
Moro. Itsellä aika ajoin samaa ilmenee omassa dieselissä. Ootko kokeillu kämmenellä pakoputken päästä et tuleeko erittäin lämmintä ilmaa sieltä?
Jos tulee, niin silloin on poltto päällä. Ainaki itse tullut siihen tulokseen, kun kiekat vähän korkeemmalla ja pakoputkesta tulee polttavaa ilmaa, hyvä et kättä kestää laittaa, nii sillon se polttelee niitä karstoja.
Jotkut autot nostattaa kierrokset vähän ylemmäs, jotkut nostaa lämpöjä hiukan ja jotkut ei tee mitään, paitsi ex auto a6 2.0tdi -08 multitronic täristi :O
Saa korjailla jos oon väärässä :)
Moron,
Taitaakin olla vika akussa eikä hiukkassuotimessa eli vaihtoon menee akku. Löytyihän tuo ohjekirjastakin, että energiahallintajärjestelmä nostaa tyhjäkäyntikierroksia ladatakseen tyhjää akkua, eipä vaan osannut heti katsoa oikeasta kohtaa.
Halvalla tässä siis pääsee.....200 e...
Lainaus käyttäjältä: TyökoslanaomaA4 - 22.10.13 - klo:10:41
Moron,
Taitaakin olla vika akussa eikä hiukkassuotimessa eli vaihtoon menee akku. Löytyihän tuo ohjekirjastakin, että energiahallintajärjestelmä nostaa tyhjäkäyntikierroksia ladatakseen tyhjää akkua, eipä vaan osannut heti katsoa oikeasta kohtaa.
Halvalla tässä siis pääsee.....200 e...
Niin justiin. kannattaskos eka kokeilla latailla akkua? Ã,,lylaturilla konehuoneen puolelta vaan virtaa tulemaan ni turvallista pitäs olla ladata.
voipi olla vaan pelkästään että virta on päässyt vähäksi kun ja jos oot lyhyttä matkaa pelkästään ajellut.
Moron,
uskaltaiskohan nyt kirjoittaa jo...eli:
Korotettu tyhjäkäynti ei loppunut akun vaihtoon. Sensijaan auto ei lähtenyt käyntiin 3 kertaa ja 2 kertaa tarvittiin hinuria.
1. kerralla arveltiin suuttimen jääneen jumiin ja vieneen rail-paineet. Korjaamo laittoi käyntiin "hauhtuvalla" ja laskutti 250,- . Pelasi viikon ja jätti Siwan pihaan.
2. kerralla löydettiin jotain kangasta p-aine tankista ja välipainepumpun pitävän ääntä. Välipainepumppu vaihtoon ja laskua kertyi mukavat 1200,-
3. kerralla(vajaa viikko edellisestä) ei tarvittu hinuria, kun kone ei lähtenyt heti käyntiin mutta lähti sitten 5 minuutin jälkeen normaalisti. Varasin jo huoltoajan mutta sitten tapahtui jotain ja peruin huollon. Se jokin oli korotetun tyhjäkäynnin häviäminen 3. kerran käynnistysongelmien jälkeen.
Hypoteesi: Välipainepumpun vika aiheutti suuttimien huonontuneen toiminna /nokeentumista ja samalla lisääntyneen hiukkaskuorman hiukkassuotimelle. Pumpun uusinnan jälkeen suuttimet puhdistuivat vähitellen ja hiukkassuodin ei tarvitse jatkuvaa putsausta. Mene ja tiedä onko hypoteesi oikea, mutta nyt auto toiminut moitteetta 2,5 viikkoa, eikä korotettua tyhjäkäyntiä ole ollut kertaakaan. Aika näyttää sitten paremmin.
Välipumpun vioista tai paineongelmista ei tule mitään indikaatiota vikajärjestelmään. Lisäksi vähän ihmettelen , etteivät huollossa ajatelleet Forte tv. käsittelyä, kun polttoainejärjestelmää muutenkin putsattiin.
Autohan on -08 A4 TDI 2.0 karvalakkiversio 216 tkm.
Moron,
Auto ei sitten lähtenyt käyntiin taas kuukausi sitten juuri talviloman alettua. Oltiin vielä mettäautotiellä koiraa ulkoiluttamassa. Hinuri löysi kuitenkin pimeässä meidät ja taksikin saatiin paikalle.
Korjaamon ekaviesti oli, että välipumppu oli taas rikkoutunut. Sitten löysivät tankin pohjalta jotain komposiittilastuja, joka voisi olla peräisin tankin polttoainepumpusta. Vaihtoivat senkin ja tankki tyhjennykseen.
Työtakuu hoiti välipainepumpun ja suuren osan kuluneista tunneista, laskua jäi kuitenkin reilu 800â,¬.
Oliskohan se nyt kunnossa? Laskua kertynyt reilu 2kâ,¬ ja kolme krt jättänyt tielle.
Pari viikkoa tuosta vaihdoin vielä oikean etulaakerin.
Nyt pitäisi päästä kyllä sit yli 100 tkm ilman ylim. remontteja tai sitten seuraava kosla ei ole 4 rinkulan auto.
No niin. Itellä tuo 2.0tdi(Caga) kone toiminu moitteetta tähän asti. Pidemmän aikaa pidellyt sitä tuhjäkäynti kierroksia korkeella melkl usein... noh tankkasin Karesuvannossa dieseliä norjaa mennessä. siinä yhdellä tietyömaalla tyhjäkäynti kierrokset oli taas korkealla kuten jo pitemmän aikaa. Siinä sit painoin kaasua ja tupsahti melko mustat savut putkesta. No kierrokset tippuivat siihen "normaaliin". Lähellä määränpäätä syttyi moottorin vikavalo. Auto kuitenkin toimi normaalisti. Noh seuraavana päivänä se vikavalo sammui. Sitten syttyi partikkelifiltteri valo siihen infotauluun ja käski ajella niillä reiluilla kierroksilla hetken. Noh tätä tehdessä alkoi vilkkumaan se hehkutus valo. Ja veto katosi täysin.(estotila?) No jatkoin ajoa ja se hehkutusvalo sammui ja veto palasi. Ja hetken päästä se dpf valo sammui. Ja tänään taas ajellessa valitti siitä dpf:stä ja toimin ohjeiden mukaan. Valo sammui ja kaikki ok. No sammutin auton ja hetken päästä käynnistin. Syttyi se moottorinvikavalo jälleen!!! Wtf? Juuri 3 päivää sitten katoin koneelta ja dpf täyttöaste oli 12,8... mikäs tässä on sen raja-arvo? Uskallanko ajella auton täältä pois? Voiko johtua huonolaatuisesta dieselistä?