VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A3 8P (03–) => Aiheen aloitti: Ike_12 - 12.09.13 - klo:21:55

Otsikko: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Ike_12 - 12.09.13 - klo:21:55
Oletteko laittanut millaisia madalluksia vakioalustalle ja miten esim 30mm madalluksella pärjäilee normaali arkiajossa. Itsäni vähän arveluttaa, että miten tuollaisen kanssa pärjäilee arkiajossa (parkkihallien hidasteet jne.)
Onko kukaan hankkinut jälkeenpäin S-line tai sport alustojen jousia, jotka tiputtavat 15-25mm?
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Pertsa - 12.09.13 - klo:22:33
Sama kiinnostaisi itseäkin vaimon muutaman viikon ikäiseen -09 1.4T Sportbackkiin. Ei rouvalla niin väliä olisi saada sitä alaspäin, mutta itseäni sen korkeus kyllä hiukan häiritsee kun se on tuon S-linealustaisen A4:n kanssa vierekkäin parkkipaikalla ;) Ja tuo S-line alusta A4:ssa ei edes ole mikään erityisen matala.
30mm madalluksen kanssa tuskin tulee olemaan mitään ongelmia, on se 8P:n vakioalusta sen verran korkea. Ainakaan tuolla A4:n S-linealustan kanssa (30mm vakiota matalampi) ei ole ollut mitään ongelmia missään.
Joku 20-30mm madallus olisi itsellä mahdollisesti kiikarissa. Ajattelin itsekin ensin pelkkiä jousia, mutta jonkun aikaa googleteltuani näyttäis että se ei välttämättä ole vakioiskareiden kanssa ajettavuudeltaan kovin hyvä ratkaisu noin ylipäätään?
Jostain hyvästä ja halvasta ;) maltillisesti tiputtavasta alustasarjasta saa laittaa vinkkejä.
Paljonko 8P sportbackin oma sporttialusta on vakioalustaa matalampi, tai S-linealusta? Olen noita sporttialustaisia nähnyt niin se näyttää suht OK:lta 17" vanteiden kanssa.
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Kennedy - 13.09.13 - klo:07:23
Lainaus käyttäjältä: Ike_12 - 12.09.13 - klo:21:55
Oletteko laittanut millaisia madalluksia vakioalustalle ja miten esim 30mm madalluksella pärjäilee normaali arkiajossa. Itsäni vähän arveluttaa, että miten tuollaisen kanssa pärjäilee arkiajossa (parkkihallien hidasteet jne.)

Itsellä oli Eibachin Sportline paketti autossa. -50/40mm.
Pk.alueella pääsääntöisesti, mutta myös keskisuomessa kääntymisiä jne.
Ei okinä ollut mitään ongelmia. Korkeiden hidasteiden kanssa ajelee samaa mummovauhtia kuin kaikki muutkin. Loivissa pystyy menemään nopeusrajoitusten mukaan.
Matalempi alusta on myös jäykempi niin se ei niiaa niin helposti kuten vakio alusta.

(http://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/31121_402521629904_4546199_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/29941_407494374904_3403053_n.jpg)
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Ike_12 - 13.09.13 - klo:10:11
Paljonko 8P sportbackin oma sporttialusta on vakioalustaa matalampi, tai S-linealusta? Olen noita sporttialustaisia nähnyt niin se näyttää suht OK:lta 17" vanteiden kanssa.

[/quote]

Korjatkaa, jos olen väärässä mutta mulla on sellainen kuva että S-line alusta tiputtaa enemmän n 25-30mm (sisältäen mm jäykemmät iskari) ja sport-alusta tiputtaa n 15-20mm.
Jo, olen kanssa nähnyt niitä 17" vanteen kanssa ja nätisti istuu kaaren ja renkaan väli. Itse olen laittamassa 16" vanteet (kesä+talvi). En tiedä sitten millainen väli kaareen ja niiden kanssa..
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Pertsa - 13.09.13 - klo:10:23
^A4 B8:ssa sportalusta tiputtaa 20mm ja S-linealusta 30mm. Liekö about sama tuossa 8P:ssä.
Renkaan ja kaaren välihän ei riipu vannekoosta. Pienemmällä vanteellahan on korkeampiprofiilinen rengas.
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Late - 13.09.13 - klo:11:56
Mikä alusta sitten mahtaa olla Audi A3 8P 3.2 V6 Quattrossa?  Itsellä ei ainakaan mitään S-Line pakettia tuossa ole.
Otsikko: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Pertsa - 13.09.13 - klo:12:12

Lainaus käyttäjältä: Late - 13.09.13 - klo:11:56
Mikä alusta sitten mahtaa olla Audi A3 8P 3.2 V6 Quattrossa?  Itsellä ei ainakaan mitään S-Line pakettia tuossa ole.
Kato PR-koodeista. Jos siellä on koodi 1BE, siinä on tehtaan sporttialusta.  Jos 1BV, on siinä S-line alusta. Jos ei ole kumpaakaan koodia niin siinä on normialusta, tai ainakin alunperin on ollut.
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Ike_12 - 13.09.13 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.09.13 - klo:12:12
Kato PR-koodeista. Jos siellä on koodi 1BE, siinä on tehtaan sporttialusta.  Jos 1BV, on siinä S-line alusta. Jos ei ole kumpaakaan koodia niin siinä on normialusta, tai ainakin alunperin on ollut.
Kato Planet VAG: n kautta varusteet, mitä autossasi on. Sieltä näkee nopeasti mitkä "hilut" on tilattu.
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Ike_12 - 13.09.13 - klo:13:09
Joku 20-30mm madallus olisi itsellä mahdollisesti kiikarissa. Ajattelin itsekin ensin pelkkiä jousia, mutta jonkun aikaa googleteltuani näyttäis että se ei välttämättä ole vakioiskareiden kanssa ajettavuudeltaan kovin hyvä ratkaisu noin ylipäätään?

Tiedätkö onko sport-alustaisessakin facelift A3 8P:ssä sitten eri iskarit verrattuna vakioalustaan, vai muutoksena pelkät jouset?
Kun taas s-line on kokonaan erilainen alustaltaan, kuten jo todettiin..
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: makelja - 14.09.13 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: Late - 13.09.13 - klo:11:56
Mikä alusta sitten mahtaa olla Audi A3 8P 3.2 V6 Quattrossa?  Itsellä ei ainakaan mitään S-Line pakettia tuossa ole.

Jostain luin että jos Ambition varusteet niin sport alusta jos Ambiente niin vakio.
Mulla on aiempi omistaja vaihtanut alle H&R:n alustan iskareineen.
Otsikko: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Pertsa - 14.09.13 - klo:15:40

Lainaus käyttäjältä: Ike_12 - 13.09.13 - klo:13:09
Tiedätkö onko sport-alustaisessakin facelift A3 8P:ssä sitten eri iskarit verrattuna vakioalustaan, vai muutoksena pelkät jouset?
Kun taas s-line on kokonaan erilainen alustaltaan, kuten jo todettiin..
En kyllä osaa sanoa. Tämä olisikin hyvä tieto jos ne vaikka oliskin samat. Silloinhan tuommoinen parin sentin tiputus pelkillä jousilla vois olla ihan jees jos se olisi tehtaaltakin tullut semmoisilla setupilla.
Otsikko: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Pertsa - 14.09.13 - klo:15:42

Lainaus käyttäjältä: makelja - 14.09.13 - klo:15:33
Jostain luin että jos Ambition varusteet niin sport alusta jos Ambiente niin vakio......
Joo muistaakseni noin eli karvalakki Attractionissa ja keskimmäisessä Ambientessa vakiona normialusta. Ambitionissa sporttialusta.
Otsikko: Vs: A3 8P Sportback vakioalustan madallus
Kirjoitti: Nipademu - 26.07.14 - klo:18:15
Lainataas vanhaa topiiccia...

Kellään jäänyt vakioalustan jousia nurkkiin madalluksen asennuksen jäljiltä?

Tarkoitus olis kokeilla Vogtlandin säädettävän alustan jousien tilalle talveksi. Tuo madallus on kesällä kiva, mutta pelkään talven kelkkakärryn vetourakoita. Mietityttää myös se, että onko tuo takapään jousilautanen korkeampi normaalialustalla? Tuntuu olevan takapään säätövara tuossa Vogtlandissa aika olemattomalta.