VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Volkswagen => Aiheen aloitti: Erkka - 30.11.09 - klo:10:18

Kysely
Kysymys: Montako tähteä annat Poloiselle? (1 turhake - 5 loistava)
Vaihtoehto 1: *
Vaihtoehto 2: **
Vaihtoehto 3: ***
Vaihtoehto 4: ****
Vaihtoehto 5: *****
Otsikko: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 30.11.09 - klo:10:18
Reksteröity 15.7.2009.

Väri: Candy-valkoinen

Cool & Sound I: Puoliautomaattinen ilmastointilaite
Climatic Radiojärjestelmä RCD200
Kaukosäätöinen keskuslukitus
Vakionopeudensäädin
Lohkolämmitin / sisäpistoke

Ulkopuoliset varusteet :
korinväriset kylkisuojalistat
korinväriset ovenkahvat
korinväriset puskurit ja suojalistat
peileihin integroidut sivuvilkut ja korinväriset ulkopeilinkotelot
takasivulasit ja takalasi tummennettu
teräsvanteet 5Jx14 renkaat 165/70 R 14
vihreät lämpöä eristävät sävylasit

Sisäpuoliset varusteet :
istuimissa "Surprise"-erikoisverhoilu
nahkaverhoiltu ohjauspyörä kromikoristeella
nahkaverhoiltu vaihdetangonnuppi ja käsijarrunkahva

Lisäksi:
15.8.09 rosteripolkimet
17.8.09 talvirenkaat/nastat Kleber kabnor 175/65 14
9.11.09 ScanGauge monitoimimittari (ajotietokone)

Kuvat editoitu alkupaeräiseen kuosiin.

(http://lh6.ggpht.com/_ATe0Xpug8w8/S8xaE5vWU7I/AAAAAAAAAE4/_5JsSc48A5g/031.JPG)

(http://lh3.ggpht.com/_ATe0Xpug8w8/S8xbaBJGPZI/AAAAAAAAAE8/SUcrtvlnAzk/019.JPG)

(http://i7.aijaa.com/b/00053/6088488.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=6088488.jpg)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Sean80 - 09.12.09 - klo:18:51
Lisää kuvia, Erkka!  ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 19.04.10 - klo:10:42
Kuvia päivitetty. ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Pekka T - 19.04.10 - klo:16:01

Auto on hieno, mutta mitä kuville on tapahtunut ?
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: RTWteam - 19.04.10 - klo:16:02
Joo, samaa asiaa jo pohdittiin tuolla Kävinpä ajelemassa ja otinpa muutaman kuvan.... osiossa.. Liekkö Erkka ite kikkaillu vai...
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 19.04.10 - klo:16:43
Kuvat editoitu alkuperäiseen kuosiin, heh.  ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Reneto - 19.04.10 - klo:17:00
Autohan on nätti kuin mikä. Eikö se vähän kaipaa vaikkapa 15" aluja alle..?  ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Quality - 19.04.10 - klo:17:11
Ainakaan ulkonäön puolesta ei ole mennyt väärään osoitteeseen Vuoden Auto -titteli  :). Ja sikäli kuin  HS:n T. Turkulan arviot perustuivat auton ulkoiseen olemukseen, hänkin oli oikeassa - tällä kertaa.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Tikka - 19.04.10 - klo:17:25
Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.04.10 - klo:17:11
Ainakaan ulkonäön puolesta ei ole mennyt väärään osoitteeseen Vuoden Auto -titteli  :).

Vuoden Auto-tittelihän meni uusimmalle Pololle, vai onko tämänkin mallinen Polo voittanut kyseisen tittelin joskus? Mutta ihan hieno auto silti.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: tn62634 - 19.04.10 - klo:18:06
Hienohan se on kun on puhdas. :) Ulkonäköä tosin voisi päivittää vaikka alustasarjalla ja 16"-17" vanteilla.

Tosin tehtaan urheilualustallakin jää hieman ylös, mutta pärjää vielä tilanteessa kuin tilanteessa:
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=4999 (http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=4999)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 19.04.10 - klo:18:21
Kyllä tuo alustasarjaa ja aluvanteita kaipaa. Kummasti saisi noilla kohennettua Poloa tyylikkäämppään ja sporttisempaan suuntaan. Laitetaan mietintämyssyn alle muhimaan.

tn62634 Hyvin istuu Polon alle aluvanteet linkittämässäsi kuvassa.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: tn62634 - 19.04.10 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 19.04.10 - klo:18:21
Kyllä tuo alustasarjaa ja aluvanteita kaipaa. Kummasti saisi noilla kohennettua Poloa tyylikkäämppään ja sporttisempaan suuntaan. Laitetaan mietintämyssyn alle muhimaan.

tn62634 Hyvin istuu Polon alle aluvanteet linkittämässäsi kuvassa.

Nuo kuvan vanteet on yhä ylimääräisenä itselläni. Niillä ja 205/40/R17-rengastuksella sekä tehtaan urheilualustalla 9N3 Polo meni kyllä mutkan kuin mutkan melkoisella nopeudella. Esim. eräällä mutkaisella metsäasfalttitaipaleella yhtä Volvo V70 D5 -kuskia selvästi potutti, kun ei pysynyt perässä. Oli pakko sitten ohittaa myöhemmin, kun siihen kykeni... :)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 04.05.10 - klo:13:18
Tälläiset 18" Mitot sekä Eibachin Sportline-jouset voisi sopia meikäläisen Poloon. Mitäs mieltä arvon forumilaiset?

Kuvat kopioutu ffp forumilta.
(http://img714.imageshack.us/img714/632/dsc00102y.jpg)
(http://img714.imageshack.us/img714/2998/dsc00104evo.jpg)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: RoccoScientist - 04.05.10 - klo:13:24
Voisihan tuo ihan kivalta pikkusportilta noilla näyttää. Jarrusatulat vain huutaisivat maalausta noilla vanteilla. ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Pekka T - 04.05.10 - klo:16:58

Tuo 18" on vaan liian suuri vannekoko Poloon, renkaan koko olisi silloin 205/35 R18. Tälläinen rengas on erittäin matala ( 73 mm) ja kova, taitaa olla myös aika harvinainen koko. Paljon parempi vaihtoehto olisi 205/40 R17, mistä löytyy myös hyvin vaihtoehtoja.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 04.05.10 - klo:17:38
Pekka T, kiitos vinkistä. Täytyy alkaa suunnittelemaan antamasi ohjeiden mukaan rengastusta.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Kale - 04.05.10 - klo:17:43
Eikös Erkalla ollut ikää jo jonkun verran joten aika reippaalta madallukselta kuullostaa tuo -50mm herrasmiehelle. Itse laittaisin vain pro-kitin (-30mm) tai jopa pro-systemin samalla kertaa.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: VWonderman - 04.05.10 - klo:18:21
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 04.05.10 - klo:16:58
Paljon parempi vaihtoehto olisi 205/40 R17

Kannatan!

Lainaus käyttäjältä: Kale - 04.05.10 - klo:17:43
Itse laittaisin Pro-systemin samalla kertaa.

Kannatan!

Hitsi ku en ehtiny nähä niitä "pila"kuvia silloin...  :(
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 04.05.10 - klo:18:31
Kiitti hyvistä vinkeistä. Otanpa onkeeni. Ei ole tarkoitus Polosta mitään katujyrää tehdä, vaan sopivasti madallusta, ajonautinnon siitä kärsimättä. ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Sean80 - 05.05.10 - klo:17:08
Joo, 17" on tarpeeksi Poloon. Muutenkin sellainen kompromissikoko - ainakin omassa kulkineessa. :) Mutta ulkonäköä saa niilläkin riittävästi.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Arcca - 05.05.10 - klo:18:04
Ei perhana...
minä laittaisin Poloon maksimissaan 16" ja 205/45, on niissäkin mataluutta ihan tarpeeksi.
Eiköhän noillakin saa jo jyrinää, kulutuksen nousua ja melua ihan tarpeeksi esille kerran niitä ollaan hakusessa  ;).
Näkyy olevan muutenkin Euromasterin hakukoneella ärjyin rengasversio tuohon autoon.





Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 29.06.10 - klo:07:23
Juhannuksena Polon mittariin kertyi 20000 km lukema. Heinäkuun 15 päivä vietetään kulkineen 1-vuotis synttäreitä. Ajaminen ollut yhtä juhlaa. Ainoa pieni vika oli talvella, kun takaluukku ei meinannut mennä kunnolla kiinni kovilla pakkasilla. Lämpötilan noustessa tuokin huoli kaikkosi sen siliän tien. Taitaa olla pientä säätöä vailla. Katsotaan 30000 km huollossa  tulevana syksynä, jospa saisivat asetukset kohdilleen.

Öljyä olen lisännyt koneeseen 0.5 l. Keskikulutus on kaikenkaikkiaan 4.88 l. Kilometrit ovat kertyneet 80% maantie- ja loput 20% kaupunkipyöritystä. Tehtaan lupaama 4.6 l keskikulutus on tuossa kinthaalla. Eli vajaan kahden desin päässä. ;)

Ajo-ominaisuuksiin olen edelleen tyytyväinen. Poloa ajaessa tulee tunne, kuin isompaakin kulkinetta ajaisi. Hyvin vakaa kaikilla nopeuksilla. Eikä tuulensuhinatkaan ole vaivanneet. Neste-lohkolämmitin sekä sisätilanlämmitin ovat huolehtineet siitä, että alkulämpötila hytissä liikkeelle lähtiessä on ollut riittävä, eli hyvin on Polo pärjännyt myös talvipakkasilla ajaessa.

Toivotaan, että Polo täyttää meikäläisen odotukset myös tulevina vuosina.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: tn62634 - 29.06.10 - klo:09:35
Oletko laskeskellut tuleeko diesel edullisemmaksi kuin bensa omalla ajomäärälläsi?
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 29.06.10 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 29.06.10 - klo:09:35
Oletko laskeskellut tuleeko diesel edullisemmaksi kuin bensa omalla ajomäärälläsi?

Enpä ole vielä laskenut. Autoverot yhteensä 415 â,¬ vuosi. Kilometrejä kertyy vuodessa sellaiset 22000. Dieselin hinta vaihtelee 1.129-1.159 euron välillä. Eli keskiverto noin 1.140 euroa. Tuosta pitäisi alkaa laskemaan kannattaako tänä päivänä meikäläisen ajella dieselillä.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Pekka T - 29.06.10 - klo:11:26

Erkka, mitenkäs ne tuunaus suunnitelmat? Ovatko vielä harkinnassa?
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Taky - 29.06.10 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 29.06.10 - klo:10:55
Dieselin hinta vaihtelee 1.129-1.59 euron välillä.

Jesses, 1,59â,¬/L!
Missä sen hintaista dieseliä tankataan?
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 29.06.10 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.06.10 - klo:11:26
Erkka, mitenkäs ne tuunaus suunnitelmat? Ovatko vielä harkinnassa?

Tuunaussuunnitelmat ovat suunnitteluasteella edelleen. Ajellaan vielä tällä "pappamallilla". Olen ollut kovin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin, etten ole tohtinut rengastusta lähteä alkuperäisestä muuttamaan, enkä alustaan niin ikään koskemaan. Näillä mennään, nam. ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 29.06.10 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: Taky - 29.06.10 - klo:11:29
Jesses, 1,59â,¬/L!
Missä sen hintaista dieseliä tankataan?

Oho, oli ykkönen jäänyt välistä pois. Korjasin virheen, heh.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Jukikyy - 29.06.10 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 29.06.10 - klo:10:55
Enpä ole vielä laskenut. Autoverot yhteensä 415 â,¬ vuosi. Kilometrejä kertyy vuodessa sellaiset 22000. Dieselin hinta vaihtelee 1.129-1.159 euron välillä. Eli keskiverto noin 1.140 euroa. Tuosta pitäisi alkaa laskemaan kannattaako tänä päivänä meikäläisen ajella dieselillä.

Autoliiton nettisivuilla on ihan käyvät bensiini-diesel- (http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/autoilun_kustannukset/bensiini_diesel_laskuri/) ja Kustannuslaskuri (http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/autoilun_kustannukset/kustannuslaskuri/), joilla voi hieman hakea suuntaa kannattaaka rahassa mitattuna ajaa bensini- vai dieselautolla.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 29.06.10 - klo:13:22
Polo TDI 59KW -09 omamassa 1650 kg, 22000 km/vuosi, kulutus 4.8 L/100 km, vertaus vastaavaan bensa Poloon joka kuluttaa 6 L/100 km, kertyy vuodessa +295,74 euroa. 2.3.2011 alkaen +309,62.

Dieselin hinta laskettu 1.130 â,¬
Bensiinin hinta laskettu 1.470 â,¬
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Pekka T - 16.09.10 - klo:19:09
LainaaToivotaan, että Polo täyttää meikäläisen odotukset myös tulevina vuosina.

No mitkä on tunteet tätä Poloa kohtaan nyt tällähetkellä, kun uusi on vuodenvaihteessa tulossa?
Eli siis onko tämä nyt pakkopullaa vai edelleen se sama ihastus kuin uutena?  :)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 16.09.10 - klo:19:28
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 16.09.10 - klo:19:09
No mitkä on tunteet tätä Poloa kohtaan nyt tällähetkellä, kun uusi on vuodenvaihteessa tulossa?
Eli siis onko tämä nyt pakkopullaa vai edelleen se sama ihastus kuin uutena?  :)

Osuit nappiin kysymykselläsi. Osui ja uppos. ;)

Täytyy myöntää, että mieli on muuttunut aiemmasta. Löysit oikean sanamuodon, vähän "pakkopullalta" on alkanut tuntumaan tällä nykyisellä ajaminen. Enpä olisi uskonut näin käyvän, heh.
Sitä vaan kovin odottaa (lue hillitön kuume) uutta perheenjäsentä kotiin ja sitä, että pääsisi hiplaamaan uutukaisen nippelit ja nappelit. Enkä vähiten odota sitä, kun vihdoin pääsee autobaanalle taittamaan kilometrejä ja tuntemaan uuden Polon ajo-ominaisuudet nahoissaan. Sellaista on tämä autoilu...
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Markku J - 16.09.10 - klo:19:31
Tänään meni Tuusulantiellä ohitseni Erkan tilaaman värinen Polo, Hot Orange. Auto oli 4 -ovinen ja 1.4 -koneella. Kivan pirteä ja uusi väri. Erottuu liikenteessä.

Ei ihme, että pientä kuumetta pukkaa tuota odotellessa. Näinhän se meillä menee....
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Pekka T - 16.09.10 - klo:20:30

Kiitos rehellisestä vastauksesta, nyt oli hyvä hetki kysyä tämmöistä. Jälkeenpäin uuden Polon saatuasi vastaus olisi ehkä vähän toisenlainen.
Kohta olo on kuin Joulupukkia odottelisi, mielenrauhan kannalta parempi unohtaa koko juttu vähäksi aikaa, ja täällä vagarenassahan se onnistuu helposti.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 16.09.10 - klo:20:48
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 16.09.10 - klo:20:30
Kiitos rehellisestä vastauksesta, nyt oli hyvä hetki kysyä tämmöistä. Jälkeenpäin uuden Polon saatuasi vastaus olisi ehkä vähän toisenlainen.
Kohta olo on kuin Joulupukkia odottelisi, mielenrauhan kannalta parempi unohtaa koko juttu vähäksi aikaa, ja täällä vagarenassahan se onnistuu helposti.

Näin on, te forumilaiset saatte tosiaan odottamisentuskan haihtumaan mielestä, heh. Tää forumi on kuin kovaa huumetta. Sitä haluaa  lisää ja lisää. Vieroitusoireet iskee tajuntaan kuin metrin halko, jos ei jokapäivä pääse lukemaan päivän tapahtumia. On tää jännä tunne kyllä.
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: tsiih - 09.10.10 - klo:10:47
Kävitkö nyt vasta ekassa huollossa? Tuli vain mieleen, että noilla kilometreillä (15 kk/ 30 tkm) ja melkein viiden litran keskikulutuksella TSI tulisi melkein edullisemmaksi ;)
Otsikko: Vs: Polo 1.4 TDI 59 KW United -09
Kirjoitti: Erkka - 09.10.10 - klo:11:22
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.10.10 - klo:10:47
Kävitkö nyt vasta ekassa huollossa? Tuli vain mieleen, että noilla kilometreillä (15 kk/ 30 tkm) ja melkein viiden litran keskikulutuksella TSI tulisi melkein edullisemmaksi ;)

Kyllä, eka määräaikaishulto tuli teetettyä pari päivää sitten. Polo rekisteröity 15.7.09. Eli 13 kk ollut käytössä.
Kilometrejä alkoi kertymään kesäkuusta alkaen 35-40 t/km vuodessa, joten taitaa kallistua tänä päivänä kannattavuuden puolelle.

Vuodenvaihteessa uusi Polo 1.6 TDI Bluemotion tulee käyttöön, jolle keskikulutukseksi luvattu litra vähemmän kuin nykyiselle kulkineelle (3.7 l/100 km). Kannattavuus dieselin käytölle sen kuin vaan lisääntyy.